Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
lazy
R.O.F.L
theward
formsvackan
Potatiskungen
MartinLindgren
RedMentalCase
Regndrottning
redalert
RedCloud
x-medborgare
F.I.S.T
Secrist
captaincodd
Dao
19 posters

Kapitalism + Demokrati = ?

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Kapitalism + Demokrati = ? - Sida 7 Empty Sv: Kapitalism + Demokrati = ?

Inlägg  Dao 2010-04-26, 17:13

RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:För vem?

För oss som bor här. Vem annars? På samma sätt som du bevakar luftrummet så behöver man ha koll på informationstrafiken.

Varför skulle ökad kontroll på informationsflödet öka skyddet för mig?

Vill du ha ett kontrollsamhälle, där makten kontrollerar medborgarna, så att de förblir passiva och lydiga?

Men alldeles nyligen försvarade du Kubas extrema kontrollsamhälle som i hög grad just syftar på att passivisera och kontrollera medborgarna.
    Menar du att kontroll är bra i "vissa" länder ?

Jag har ALDRIG försvarat Cubas kontrollsamhälle!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-04-26, 17:15

Sniperace skrev:ddetta är ju något vi alla sett från den gamla sovjettiden med dess underrättesletjänst INOM landetkter

Exakt... Därför är vi emot det. Vänstern har lärt av historien, frågan är om högern har gjort det?
    Kapitalism + Demokrati = ? - Sida 7 Affisch1_2

Senast ändrad av marxisten den 2010-04-26, 17:16, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-26, 17:15

Sniperace skrev:detta med kontrollsamhälle och kontroll över medborgarna så de kan styras är både vänsterns största fasa, och högsta och innerligaste drömmen.

fas om DE inte har makten, en våt dröm NÄR de har makten.

detta är ju något vi alla sett från den gamla sovjettiden med dess underrättesletjänst INOM landet, deras angivarinstitution och hur de från barnens yngsta år påverkade dessa att berätta om deras föräldrar råkade säga något olämpligt om regimen osv....omskolningsläger för att få dem att tänka rätt och inte ha några egna åsikter

Så du markbnadsför ett ÖKAT kontrollsamhälle, genom att hävda att du är emot det?

Och att de som är emot ett kontrollsamhälle, anser du är för detta?

Du är ganska fascinerande ibland, Sniper...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-04-26, 17:27

marxisten skrev:
    Sniperace skrev:ddetta är ju något vi alla sett från den gamla sovjettiden med dess underrättesletjänst INOM landetkter

Exakt... Därför är vi emot det. Vänstern har lärt av historien, frågan är om högern har gjort det?

och ändå utarbetade BODSTRÖM hela detta paket i hårdare form än vad som gick igenom, men de lovade att ändra detta för det var fler myndigheter 'n militär som ville ha uppgifter från detta Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-26, 17:30

Dao skrev:
    Sniperace skrev:detta med kontrollsamhälle och kontroll över medborgarna så de kan styras är både vänsterns största fasa, och högsta och innerligaste drömmen.

fas om DE inte har makten, en våt dröm NÄR de har makten.

detta är ju något vi alla sett från den gamla sovjettiden med dess underrättesletjänst INOM landet, deras angivarinstitution och hur de från barnens yngsta år påverkade dessa att berätta om deras föräldrar råkade säga något olämpligt om regimen osv....omskolningsläger för att få dem att tänka rätt och inte ha några egna åsikter

Så du markbnadsför ett ÖKAT kontrollsamhälle, genom att hävda att du är emot det?

Och att de som är emot ett kontrollsamhälle, anser du är för detta?

Du är ganska fascinerande ibland, Sniper...

nej, jag har slagits mot fra.lagen redan när bodström avslöjade att den var på gång....

detta har jag hela tiden sagt att det är alliansesn största svek....

har du totalt missat det?

TÄNK lite det VAR sossarnas omhuldade skapelse i HÅRDARE form, och som jag sa de har lovat att omdana denna så att FLER får ta del av spaningsresultaten....

underbara människor de också eller hur?

ps, det var pga att de skapade denna jag lämnade sap....
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-04-26, 17:30

Sniperace skrev:
    marxisten skrev:

och ändå utarbetade BODSTRÖM hela detta paket i hårdare form än vad som gick igenom, men de lovade att ändra detta för det var fler myndigheter 'n militär som ville ha uppgifter från detta Very Happy

Man påbörjade arbetet eller utredningen med det ja, men man röstade inte igenom det. Att påbörja en utredning är inte samma sak som att döma...

Och personligen är jag lika emot det om det så var V som lagt förslaget, vilket vi som tur är inte gjort. Jag sktier nämligen fullständigt i vem som påbörjade skiten, det är lika fel i vilket fall. Demokrati och övervakning går inte ihop.

Vilket vänstern lärt sig av historien därför är vi emot, frågan är om högern gjort det!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-26, 17:35

marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:

Man påbörjade arbetet eller utredningen med det ja, men man röstade inte igenom det. Att påbörja en utredning är inte samma sak som att döma...

Och personligen är jag lika emot det om det så var V som lagt förslaget. Demokrati och övervakning går inte ihop. Vilket vänstern lärt sig av historien, frågan är om högern gjort det!

Nej, de lade INTE ner den, de lät den vila efter att ett par gånger försökt, och den lades som sagt då inte ner, utan de väntade på ett BÄTTRE tillfälle, vilket ju alliansen tog, och det har jag gett dem tonvis med skit för.

Och att den INTE var nerlagd är Bodströms egna ord, den skulle igenom förr eller senare, så kom inte med sådan skit
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-26, 17:44

Sniperace skrev:
    nej, jag har slagits mot fra.lagen redan när bodström avslöjade att den var på gång....

detta har jag hela tiden sagt att det är alliansesn största svek....

har du totalt missat det?

TÄNK lite det VAR sossarnas omhuldade skapelse i HÅRDARE form, och som jag sa de har lovat att omdana denna så att FLER får ta del av spaningsresultaten....

underbara människor de också eller hur?

ps, det var pga att de skapade denna jag lämnade sap....

Ja, det har jag uppenbarligen missat. Jag utgick nu från det inlägg jag svarade på, enbart!

Ja, GP-sossarna var inga duvungar, även om de var bättre än nuvarande regimen...
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-04-26, 18:46

Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:

Och personligen är jag lika emot det om det så var V som lagt förslaget. Demokrati och övervakning går inte ihop. Vilket vänstern lärt sig av historien, frågan är om högern gjort det!

Nej, de lade INTE ner den, de lät den vila efter att ett par gånger försökt, och den lades som sagt då inte ner, utan de väntade på ett BÄTTRE tillfälle, vilket ju alliansen tog, och det har jag gett dem tonvis med skit för.

Och att den INTE var nerlagd är Bodströms egna ord, den skulle igenom förr eller senare, så kom inte med sådan skit

Jag sa vänstern, sossarna är höger. Och som sagt, jag skiter i vilket, lagen är fel.

Vänstern har lärt av historien, men har höger-liberalerna gjort det som röstar för massövervakning? Vill vi verkligen ha det som i sovjet som den nuvarande högern tagit oss ett steg mot...

F.ö. minns jag inte att jag sa man la ner det. Jag sa man startade utredningen men röstade inte igenom den. Det var den nuvarande regeringen som avslutade utredningen och röstade igenom den, inte sossarna... Högerregeringen hade enkelt bara kunnat lägga ner skiten men de gjorde man inte... Det är skillnaden.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-26, 18:50

marxisten skrev:Högerregeringen hade enkelt bara kunnat lägga ner skiten men de gjorde man inte... Det är skillnaden.

Och de skyller på förra regeringen...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-26, 20:43

Dao skrev:
    marxisten skrev:Högerregeringen hade enkelt bara kunnat lägga ner skiten men de gjorde man inte... Det är skillnaden.

Nej, här äer skillnaden att jag fördömer BÅDA för denna, bodström för att han utarbetade denna skit, och alliansen att de så kapitalt svek sina väljare och röstade igenom denna, men en sak är säker, sossarna hade kommit tillbaka med samma lagförslag och gjort allt för att få igenom den, det är illa....
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2010-04-26, 21:30

Jag fick igår tråkiga nyheter. Nyheter som passar väl in i den här debatten. Sen vi gick med i EU, och våra undantagsregler inte längre gäller, så har den svenska åkerinäringen drabbats hårt.

E.Sundéns åkeri AB som jag jobbade åt i slutet av 80-talet gick i konkurs i februari. Ett åkeri som funnits i 53 år.... Utkonkurrerade av billiga åkerier baserade utanför Sveriges gränser... Efter 3 år med minusresultat valde man att begära sig i konkurs.

Om dom konkurrerade på lika villkor skulle jag inte säga något, men så är det inte. Man betalar hemlandslöner till chaufförerna, och därigenom så kan inte de svenska åkerierna följa med i budgivningen. Buden blir så låga att ett svenskt åkeri hamnar på minus.

Åkeribranschen har aldrig varit någon vinstmaskin, och när de små marginaler som fanns försvinner tack vare den orättvisa konkurrensen, då blir det inte något kvar.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Kapitalism + Demokrati = ? - Sida 7 Empty Spaning

Inlägg  Secrist 2010-04-26, 23:07

Varför skulle ökad kontroll på informationsflödet öka skyddet för mig?

Vill du ha ett kontrollsamhälle, där makten kontrollerar medborgarna, så att de förblir passiva och lydiga?

Näpp. Då hade jag röstat på kommunisterna. Tror du kanske att spioneriet mot sverige tog slut när muren föll?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-26, 23:11

Secrist skrev:Varför skulle ökad kontroll på informationsflödet öka skyddet för mig?

Näpp. Då hade jag röstat på kommunisterna. Tror du kanske att spioneriet mot sverige tog slut när muren föll?

Men nu motsäger du dig igen herrn.... här står ju klart och tydligt att vänster är emot övervakningen, Och det är högern som röstat igenom IPRED ocg FRA
    Secrist
    Secrist

Kapitalism + Demokrati = ? - Sida 7 Empty Mot

Inlägg  Secrist 2010-04-26, 23:14

Men nu motsäger du dig igen herrn.... här står ju klart och tydligt att vänster är emot övervakningen,

Nä, det står att Ung Vänster inte vill ha det som i sovjet. Det är inte detsamma som "vänstern".
    Secrist
    Secrist

Kapitalism + Demokrati = ? - Sida 7 Empty Åkeri

Inlägg  Secrist 2010-04-26, 23:28

E.Sundéns åkeri AB som jag jobbade åt i slutet av 80-talet gick i konkurs i februari. Ett åkeri som funnits i 53 år.... Utkonkurrerade av billiga åkerier baserade utanför Sveriges gränser... Efter 3 år med minusresultat valde man att begära sig i konkurs.

Och får Mp bestämma så blir det dessutom höjd kilometerskatt på svenska åkerier. Ytterliggare en spik i kistan.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-04-26, 23:32

Secrist skrev:E.Sundéns åkeri AB som jag jobbade åt i slutet av 80-talet gick i konkurs i februari. Ett åkeri som funnits i 53 år.... Utkonkurrerade av billiga åkerier baserade utanför Sveriges gränser... Efter 3 år med minusresultat valde man att begära sig i konkurs.

Och får Mp bestämma så blir det dessutom höjd kilometerskatt på svenska åkerier. Ytterliggare en spik i kistan.

Vet precis vad som gjort svenska åkare konkursmässiga vänstern däremot tycks inte ha en aning!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-27, 00:39

Secrist skrev:Men nu motsäger du dig igen herrn.... här står ju klart och tydligt att vänster är emot övervakningen,

Nä, det står att Ung Vänster inte vill ha det som i sovjet. Det är inte detsamma som "vänstern".

http://frapedia.se/wiki/V%C3%A4nsterpartiet
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-27, 01:08

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Nej, här äer skillnaden att jag fördömer BÅDA för denna, bodström för att han utarbetade denna skit, och alliansen att de så kapitalt svek sina väljare och röstade igenom denna, men en sak är säker, sossarna hade kommit tillbaka med samma lagförslag och gjort allt för att få igenom den, det är illa....

Nu syftade jag inte på dig, utan på aliansen, och deras närmsta försvarare...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-27, 01:09

Secrist skrev:Varför skulle ökad kontroll på informationsflödet öka skyddet för mig?

Tror du spioneriet hade NÅGOT att göra med din älskade mur?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-27, 01:10

Secrist skrev:Men nu motsäger du dig igen herrn.... här står ju klart och tydligt att vänster är emot övervakningen,

Vilka vänster vill ha det som i Sovjet då?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-27, 01:11

Secrist skrev:E.Sundéns åkeri AB som jag jobbade åt i slutet av 80-talet gick i konkurs i februari. Ett åkeri som funnits i 53 år.... Utkonkurrerade av billiga åkerier baserade utanför Sveriges gränser... Efter 3 år med minusresultat valde man att begära sig i konkurs.

Får Mp bestämma gäller detta alla åkerier, inte bara de svenska...
    dktjdswxnbkdhjrdp
    dktjdswxnbkdhjrdp

Antal inlägg : 163

Inlägg  dktjdswxnbkdhjrdp 2010-04-27, 01:12

de höga vänsterledar
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-27, 01:20

redalert skrev:

Vet precis vad som gjort svenska åkare konkursmässiga vänstern däremot tycks inte ha en aning!

Men du håller det hemligt på en debattsida, så du slipper bli motbevisad?
    Secrist
    Secrist

Kapitalism + Demokrati = ? - Sida 7 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2010-04-27, 07:44

Får Mp bestämma gäller detta alla åkerier, inte bara de svenska...

Länk till detta tack....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:47