Det här kommer Sniper inte att tro på, men jag har träffat tamilernas kung (eller åtminstonde någon högt uppsatt i deras "forna" regering).
Trots att jag är innerstadsgrabb flyttade jag tillfälligt till Norsborg då jag fick mitt första barn. Miljonprogrammet. Bodde genom bulvan, behöll ettan i stan.
Har sällan trivts så bra någonstans trots att skit pratades om området hela tiden. Fick större lägenhet i stan efter ett år och flyttade. Efter skillsmässa började jag lura på attt flytta till Hallunda. Var där och tittade på lghter. Tog en nostalgisk promenad åt Norsborgshållet. Kom till ett småskaligt och ruffigt centrumobjekt. Bestod av livsmedelsaffär, någon frisör samt typ; skomakare.
Det var allt. Man kunde på något sätt gå igenom detta centrun via en gång.
Kom gående gången fram. Där! Bakom ett hörn, stod kungen och samtalade med nåt som jag uppfattade som en affärskontakt. Kanske gällde det vapenleveranser.
Vem vet? Men jag kan säga att jag, i tredjeklassområdet Norsborg aldrig sett en så oklanderligt klädd herre. Inte en dammfläck på den dyra "gåbortrocken". Västerländskt klädd, manekkyrerad och elegant. Ingen nöd gick på honom i slummen.
Där, i Norsborg, har tamilernas ledargarnityr levt i trygghet sedan konfliktstarten -83. I början på milleniet var den lakesiske utrikesministern i Sverige för att förmå regeringen och SÄPO att gripa detta ledargarnityr för terroristbrott. Förgäves. Nu är tamilernas självständighet på fallrepet och är snart ett minne blott. Undrar om kungens gåbortkostym fortfarande är spå klanderfritt pressad och dammfri? Jag undrar om tamilernas välnärda ledargarnityr , nu har åkt ner till Sri Lanka för att utkämpa slutstriden? Vad säger du Sniper som verkar vara expert på denna konflikt. Vad pratar vi egentligen om här? Du, som är experten?
Senast ändrad av Infra den 2009-04-24, 21:55, ändrad totalt 3 gånger