Sniperace 2009-04-21, 19:26
Regndrottning skrev:självklart har jag hört talas om denne konflikt. Jag bara trodde det hörde till historien nu....att det var över.
Okej, jag hade tydligen fel. Men begär inte att någon skall protestera så fort DU har hört talas om en illdåd....
*skrattar*
Det har inte förekommit några som helst protester när det gäller denna LÅNGVARIGA konflikt som kostat MÅNGA fler människoliv än vad hela Israel/Palestinakonfliken gjort under 60 år.
Men som jag säger, det beror HELT på vilka som är inblandade, här är det INGA judar eller muslimer och inget USA inblandat så kanske är det förståeligt.
Och, nej, denna konflikt har ALDRIG varit över, den har pågått HELA tiden år efter år med dödsoffer i stort sett VARJE dag utan något slut.
Man kan undra vad som styr vilka som det ska protesteras mot, jag VET att en viktig ingrediens för att det ska bli protester är att USA är inblandat, så kanske är detta förklaringen?
Och dessa illdåd HAR varit kända i alla år de hållit på med denna konflikt, såp det är INTE jag som kräver,,,, jag tycker bara att vissa silar mygg och sväljer kameler.
å andra sidan kanske det gamla uttrycket "detta är inte MITT bord" detta får andra ta hand om?
för att slå bensin på elden, visste du att dessa Tamilska tigra gjort sig kända även för sina barnsoldater som de tvingat slåss?