Muslimer får inte tvinga folk hur de ska klä sig ... men vi får tvinga dom ??
Självklart, för våra traditioner är ju l-i-t-e bättre....
Infra skrev:Grattis Anna2Link. Detta är ifantastiskt. Grattis - Grattis. 3233 visningar på en vecka måste vara någon form av rekord. Jag vet ingen tråd som vuxit med den hastigheten. Verkar
som om svenska folket av alla kulörer älskar att debattera muslimska slöjor. Borde
faktiskt asnmälas till Guinnes. Grattis!
Hur många då ? För om det är 1% eller 70 % gör ju en väldig skillnad till huruvida detta är ett muslimsk problem, eller ett problem hos vissa individer
Hur många då ?För om det är 1% eller 70 % gör ju en väldig skillnad till huruvida detta är ett specifikt förtryck enkom mot Judar.
Detta att rädas att bära Slöja, odla långt svart skägg förekommer oxå , ÄN MER än Judarnas skräck för att visa att de är Judar.... Jur kan jag påstå detta ? ,,, Jo hade du varit Jude i Tyskland på 30 talet, så är det ju tydligt.
Lika tydligt som det är att vara muslim efter 11 sept.... skillnaden är att judeförföljelsen i Tyskland var 80 år sedan
11 sept var knappt 10 år sedan
Ett antagande !
jag kan inte ta ansvar för vad andra tycker, det är precis som att du inte kan ta ansvar för dem som anser att nordkorea är arbetarnas paradis och den perfekta kommunismenMen det tycker flera högerdebattörer på detta forum
Infra skrev:I inlägg efter inlägg har jag försökt att undervisa Sniper att ingen tvingar på den muslimska kvinnan hennes kläder. Likt förtvivlat hävdar Sniper att den muslimska kvinnan tvingas
på sina kläder. Den muslimska kvinnan i Vä'st bär snarare dessa kläder i protest mot
existerande modediktat som tcvångar in vpåra vackra kvinnor i så snäva och korta kjolar
att våra kvinnor blir tvungna att frysa om både och. Såna modediktat tycker säkert Sniper
är ok, men när en muslimsk kvinna självmant sätter på sig chal då har hon "tvingas bära den".
Hon bär den stolt som en markör för sin tro men Snniper anklagar henne för att gå i ledband
och bara hyckla sin tro eftersom nån elak muslim tvingat på henne tron.
Sluta förvräng fakta Sniper.
ANNA2LINK skrev:Infra skrev:Grattis Anna2Link. Detta är ifantastiskt. Grattis - Grattis. 3233 visningar på en vecka måste vara någon form av rekord. Jag vet ingen tråd som vuxit med den hastigheten. Verkar
som om svenska folket av alla kulörer älskar att debattera muslimska slöjor. Borde
Tack!
Sniperace skrev:
Detta betyder inte på något sätt att muslimer är sämre människor, för det är de inte
F.I.S.T Today at 7:03 pm
Men det tycker flera högerdebattörer på detta forum
ANNA2LINK skrev:
Jag har inte lösningen till hur politikerna ska göra men defenitivt mer än vad som görs i dag.
F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:Infra skrev:Grattis Anna2Link. Detta är ifantastiskt. Grattis - Grattis. 3233 visningar på en vecka måste vara någon form av rekord. Jag vet ingen tråd som vuxit med den hastigheten. Verkar
Tack!
Det är eg helt otrooooligt Denna har snart gått om Martins två hjärtetrådar, som funnits betyyydligt längre
Infra skrev:I inlägg efter inlägg har jag försökt att undervisa Sniper att ingen tvingar på den muslimska kvinnan hennes kläder. Likt förtvivlat hävdar Sniper att den muslimska kvinnan tvingas
på sina kläder. Den muslimska kvinnan i Vä'st bär snarare dessa kläder i protest mot
existerande modediktat som tcvångar in vpåra vackra kvinnor i så snäva och korta kjolar
att våra kvinnor blir tvungna att frysa om både och. Såna modediktat tycker säkert Sniper
är ok, men när en muslimsk kvinna självmant sätter på sig chal då har hon "tvingas bära den".
Hon bär den stolt som en markör för sin tro men Snniper anklagar henne för att gå i ledband
Dao skrev:ANNA2LINK skrev:
Jag har inte lösningen till hur politikerna ska göra men defenitivt mer än vad som görs i dag.
Det är lätt att gnälla, när man inte kan precisera vad som är fel, och vad de borde göra istället...
lazy skrev:Sniperace skrev:
Detta betyder inte på något sätt att muslimer är sämre människor, för det är de inte
F.I.S.T Today at 7:03 pm
Men det tycker flera högerdebattörer på detta forum
Detta vill jag gärna ha en länk till, vet inte ngn här som har uttalat att
muslimer överlag skulle vara sämre människor, däremot är delar av deras religionstolkningar värt att ta en närmare titt på.
Sniperace skrev:Infra skrev:I inlägg efter inlägg har jag försökt att undervisa Sniper att ingen tvingar på den muslimska kvinnan hennes kläder. Likt förtvivlat hävdar Sniper att den muslimska kvinnan tvingas
Nej INFRA, du försöker INTE undervisa, du försöker PÅTVINGA mig din förvirrade åsikt.
JAG vet av erfarenhet att flickor och kvinnor TVINGAS att bära slöja av sina närstående, bla var det flickor i skolan på orten som själva berättade om detta, och efter att deras föräldrar vidtalats om detta så lyckades vi få en förändring, även min vän Suleiman tvingade det första året här sin hustru att bära slöja, idag har han insett att det är fel, och faktum är att hans fru nu är en helt annan människa.
men jag vet INFRA du stödet sådant tvång till 100% av någon lustig anledning, att till sista anbdetaget förneka att detta problem faktiskt existerar är inte någon hjälp till någon invandrare, tvärtom, du gör dem en björntjänst.
ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:I inlägg efter inlägg har jag försökt att undervisa Sniper att ingen tvingar på den muslimska kvinnan hennes kläder. Likt förtvivlat hävdar Sniper att den muslimska kvinnan tvingas
Nej INFRA, du försöker INTE undervisa, du försöker PÅTVINGA mig din förvirrade åsikt.
JAG vet av erfarenhet att flickor och kvinnor TVINGAS att bära slöja av sina närstående, bla var det flickor i skolan på orten som själva berättade om detta, och efter att deras föräldrar vidtalats om detta så lyckades vi få en förändring, även min vän Suleiman tvingade det första året här sin hustru att bära slöja, idag har han insett att det är fel, och faktum är att hans fru nu är en helt annan människa.
men jag vet INFRA du stödet sådant tvång till 100% av någon lustig anledning, att till sista anbdetaget förneka att detta problem faktiskt existerar är inte någon hjälp till någon invandrare, tvärtom, du gör dem en björntjänst.
Ja vi alla vet ju som sagt att tvång förekommer. Men ingen av oss hur vanligt det är så som vi skrivit om tidigare.
ANNA2LINK skrev:Dao skrev:ANNA2LINK skrev:
Det är lätt att gnälla, när man inte kan precisera vad som är fel, och vad de borde göra istället...
Ja det kanske det är... Vad ska vi göra åt segregeringen t ex? Hur ska vi göra i landet för att lyckas här? Vi håller ju på att bygga upp ett "vi" och "dom" samhälle och det vill nog ingen av oss igentligen.
Det tycker jag också - och därför skaffade jag mig en utbildning i ämnet och tog del av de experter som finns!
Det sista, åtminstone, borde vara det minsta kravet innan man uttalar sig om islam...
Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:I inlägg efter inlägg har jag försökt att undervisa Sniper att ingen tvingar på den muslimska kvinnan hennes kläder. Likt förtvivlat hävdar Sniper att den muslimska kvinnan tvingas
Ja vi alla vet ju som sagt att tvång förekommer. Men ingen av oss hur vanligt det är så som vi skrivit om tidigare.
nej, ett par här förnekar frenetiskt att nåpgon blir tvingad, ex Infra...
Sniperace skrev:
lazy skrev:Det tycker jag också - och därför skaffade jag mig en utbildning i ämnet och tog del av de experter som finns!
Det sista, åtminstone, borde vara det minsta kravet innan man uttalar sig om islam...
Och svaret var, Dao?
ANNA2LINK skrev:
Dao skrev:Sniperace skrev:
Tycker mer att vissa andra frenetiskt förnekar att muslimer är som vilka andra som helst...
ANNA2LINK skrev:Infra skrev:Grattis Anna2Link. Detta är ifantastiskt. Grattis - Grattis. 3233 visningar på en vecka måste vara någon form av rekord. Jag vet ingen tråd som vuxit med den hastigheten. Verkar
Tack!