FIST skrev:Hur många då ? För om det är 1% eller 70 % gör ju en väldig skillnad till huruvida detta är ett muslimsk problem, eller ett problem hos vissa individer
[quote="Sniperace"]vid vilken gräns anser du att olaga tvång ska stoppas när bara en tvingas eller när minst 70% tvingas?[quote]
Jag blir hänförd över din förmåga att se svart och vitt, samt undvika/fly frågeställningen och i samma mening få det till att jag tycker det är OK med tvång !
Helt jävla otroligt faktiskt !!
Det är nämligen så att jag är emot att vi ska tala om för andra människor vad de ska ha på sig ...
Varför jag tog upp procentsatsen, var inte för att, som du försökte vinkla det till, att det är OK att tvinga nån vid en viss procentsats, utan för att BELYSA HURUVIDA DET SKULLE VARA ETT MUSLIMSKT PROBLEM MED TVÅNG SOM MÅNGA AV ER ANTYDER EL SÄGER RÄTT UT, eller om det är så att vissa individer rent procentuellt sett, skulle tvinga sina kvinnor till detta.
FIST skrev:Hur många då ?För om det är 1% eller 70 % gör ju en väldig skillnad till huruvida detta är ett specifikt förtryck enkom mot Judar.
Detta att rädas att bära Slöja, odla långt svart skägg förekommer oxå , ÄN MER än Judarnas skräck för att visa att de är Judar.... Jur kan jag påstå detta ? ,,, Jo hade du varit Jude i Tyskland på 30 talet, så är det ju tydligt.
Lika tydligt som det är att vara muslim efter 11 sept.... skillnaden är att judeförföljelsen i Tyskland var 80 år sedan
11 sept var knappt 10 år sedan
[quote="Sniper"]samma här, ska det finns en gräns för hur många som utsätts för att det ska stoppas?[quote]
Nej se ovan, och förvräng inte !!
[quote="Sniper"]men samstämmiga vittnesmål från ex Malmö visar på att judarna där är skrämda för att visa att de ÄR judar....[quote]
Här använder du ordet "samstämmiga" för att på något sätt påvisa att det skulle vara i princip alla, utan att ha belägg för detta... hmm intressant !
[quote="Sniper"]det kan ni inte ha undgått att höra, men det är förstås av underordnad betydelse?[quote]
Nej !
FIST skrev:Ett antagande !
[quote="Snipe"]nej, ett konstaterande.....[quote]
Nej ett antagande !
FIST skrev:Men det tycker flera högerdebattörer på detta forum
[quote="Snipe"]jag kan inte ta ansvar för vad andra tycker, det är precis som att du inte kan ta ansvar för dem som anser att nordkorea är arbetarnas paradis och den perfekta kommunismen[quote]
Har inte bett dig ta ansvar för dom heller
FIST skrev:Muslimer får inte tvinga folk hur de ska klä sig ... men vi får tvinga dom ??
Snipe skrev:det är ju vad jag sagt hela tiden, ingen ska tvingas till något i denna sak.
FÖRUTOM när det gäller människor i arbeten där de har hans om andra människor, där är det av vikt att se ansiktet för många, bla för oss som är hörselskadade.
jag skulle inte heller acceptera om någon fick för sig att ha mask för ansiktet i en reception....
Om detta är ett problem, så är det betydligt underordnat problemet med att andra svenskar vänder bort ansiktet när det pratar med dig. Pga av att du möter betydligt fler svenskar, än du möter Muslimska kvinnor med sådana burkor. och dessutom då i ett yrke där det behövs en synbar konversation....
Och då tycker jag att arbetsgivaren har ett ansvar till vilka dom anställer och ska passa för jobbet.