fingubben skrev:
Jag är inte emot invandring, men jag vill begränsa den. Sverige ett av världens bästa länder att bo, leva och verka i. Varför vill man då förstöra det? Jag hoppas att du tar ansvar när det väl brakar samman. Yrkeskunnande sitter inte i generna, det måste läras in. Det spelar ingen roll varifrån personen kommer ifrån. Den tidigare invandringen bidrog till att lyfta landet, det gör tyvärr inte dagens invandring. Det kommer för många och alla får inte jobb, inte ens svenskar får jobb.
Tänk om du fick möjligheten på något vis att ställa dig utanför dig själv en gång och se vad det är du säger här...
fingubben skrev:Sverige ett av världens bästa länder att bo, leva och verka i. Varför vill man då förstöra det?
Vem förstör vad ?... snacka om främlingsfientligt uttalande !
fingubben skrev:Jag hoppas att du tar ansvar när det väl brakar samman
Definiera "ansvar" Jag har hört toppolitiker säga det ordet i åratal, och inget har hänt annat än ett annat lika bra uppdrag, med bättre lön !
Och varför tror du att det skulle "braka samman, när det funkat i tusentals år innan ??.... Jag förstår inte var din skräck för invandrare kommer ifrån ??
fingubben skrev:Yrkeskunnande sitter inte i generna, det måste läras in.
... Eh ... vem har påstått att det sitter i generna ? ... och vad får dig att tro att bara Svenskar har utbildning ?... När jag pratade om gener pratar jag om att det är bra med blandäktenskap, för att blanda generna, Det är bra ur en evolutionär synvinkel
fingubben skrev:Den tidigare invandringen bidrog till att lyfta landet, det gör tyvärr inte dagens invandring. Det kommer för många och alla får inte jobb, inte ens svenskar får jobb.
Detta är oxå en av de rasistiska/egoistiska ståndpunkterna....
Den fullkomligt stinker av essensen
"Du får bara finnas här om du är produktiv" ... vilket oxå genomsyrar blå politik i allmänhet ...
Och man kan undra vart Sverige hade varit idag, om inte invandrare tagit alla de jobb Svenskar inte vill ha ...