Vilket leder mig att anta att din åsikt är att sverige lika gärna kan lägga ner lärarutbildningarna eftersom de ändå inte åstadkommer något.
Nu hittar du på igen.....
Lärarutbildning bör däremot reformeras....
Vilket leder mig att anta att din åsikt är att sverige lika gärna kan lägga ner lärarutbildningarna eftersom de ändå inte åstadkommer något.
Forumhögern har en riktigt ful kampanj mot RC, vad gäller RCs jobb. Grundat på ??
... INGENTING ALLS !!
Skulle kunna liknas vid mobbing !
Inte konstigt att läraryrket har så låg status när vilken klant som helst som kan babbla inför en klass kan ta jobb som lärare.
Uppenbarligen.
Kakmonstret skrev:Skulle du gå till en läkare utan legitimation?
Skulle en förälder placera sitt barn i en klass med en lärare med eller utan legitimation?
Alla förändringar har en inkörsperiod, men naturligtvis kommer kvaliten att öka i undervisningen. Det är precis vad den svenska skolan behöver.
Tillgång och efterfrågan. Så länge vi inte jobbar för att höja statusen utan motarbetar alla försök som du gör så lär vi få leva med den risken när tillgången på kandidater är dålig.
Secrist skrev:Sedan vet jag inte hur kvaliteten på undervisningarna höjs med legitimation...
Ingen skulle ju komma på tanken att gå till en läkare som inte har legitimation. Varför skulle krav på lärare vara så hemskt?
Secrist skrev:Forumhögern har en riktigt ful kampanj mot RC, vad gäller RCs jobb. Grundat på ??
... INGENTING ALLS !!
Skulle kunna liknas vid mobbing !
ja, nu är ju inte RC en ängel direkt.
Kakmonstret skrev:Ja, om du blir arbetslös på grund av att du saknar examen kanske Arbetsförmedlingen tvingar dig att söka arbete på annan ort, t.ex. Stockholm, men kan lika gärna bli Ystad eller Burträsk
Secrist skrev:Det kan dom inte....tror du skolledningarna anställer "vilken klant som helst som kan babbla " ?
Tillgång och efterfrågan. Så länge vi inte jobbar för att höja statusen utan motarbetar alla försök som du gör så lär vi få leva med den risken när tillgången på kandidater är dålig.
Secrist skrev:Vari ligger likheten? Kan en lärare döda dig?
En pissig lärare kan ödelägga ett skolintresse eller ett ämnesintresse.
Secrist skrev:*asg*
börjar de s.k. argumenten ta slut nu ?
Inte det minsta. Jag blev själv tillfrågad av AF att söka lärartjänt i kemi. Kemi kan jag, och prata kan jag men jag hade nog varit en rätt kass lärare. Hade det krävts legitimation så hade förslaget aldrig varit aktuellt.
Secrist skrev:Hur bedömmer man det?
Har du aldrig gått i skolan?
En pissig lärare kan ödelägga ett skolintresse eller ett ämnesintresse.