RedCloud skrev:För högerfolk kan oxå bli sjuka
Inte forumhögern, de är vaccinerade både mot sjukdom, arbetslöshet och fattigdom.
Ja det verkar så...
RedCloud skrev:För högerfolk kan oxå bli sjuka
Inte forumhögern, de är vaccinerade både mot sjukdom, arbetslöshet och fattigdom.
lazy skrev:
Men hela den blåa politiken bygger ju på detta, bygger ju på att dom tror att alla sjuka och arbetslösa fuskar. Det är ju bl a derför som dom har sänkt nivåerna i försäkringssystemet och följen blivit att många blivit bidragsberoende av deras politik. Sen säger dom emot sig själva när dom anser att dom rödgröna är just "bidragspartier". Det är svårt att förstå sig på högerpolitik, Kommer nog aldrig att göra det...
Tycker nog att den "blå politiken" går ut på att skilja agnarna från vetet.
När man har kunnat "lokalisera" de som medvetet fuskar så blir det enklare
att ge de som verkligen är sjuka/skadade rätt ersättning, utan anklagelser
om "fusk".
ANNA2LINK skrev:Saknar RedV här inne. Vart håller han hus?
x-medborgare skrev:ANNA2LINK skrev:Saknar RedV här inne. Vart håller han hus?
På "mesester" minns inte vart. men han kommer tebax
x-medborgare skrev:lazy skrev:
Men hela den blåa politiken bygger ju på detta, bygger ju på att dom tror att alla sjuka och arbetslösa fuskar. Det är ju bl a derför som dom har sänkt nivåerna i försäkringssystemet och följen blivit att många blivit bidragsberoende av deras politik. Sen säger dom emot sig själva när dom anser att dom rödgröna är just "bidragspartier". Det är svårt att förstå sig på högerpolitik, Kommer nog aldrig att göra det...
om "fusk".
visst tror jag alla hade önskat sig men det är ju just det dom misslyckats med. totalt nu sågades ju alla straxt över knäskålarna.
Så jag håller inte med om att alliansen lyckats här.
Ps f.i.s.t Just i detta fall så handlade ju Lazys inlägg om just henne så hon kunde ju knappast skriva nått anat än jag..
Som jag ops uppfattade det..
lazy skrev:F.I.S.T skrev:lazy skrev:Tror att Lazy kommer ändra uppfattning den dagen hon själv blir drabbad.
lazy har redan varit drabbad och om inte lazys kommun redan innan valet
kört på Alliansens politik så hade lazy med all sannolikhet varit
förtidspensionerad nu i stället för att sitta på ett bra jobb med dessutom
högre lön.
Och det tror Lazy gäller för alla ?
Och Lazy tror att alla har hennes förutsättningar... och att alla andra har likvärdig sjukdomsbild som hon ??
Som vanligt tänker Lazy "Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag"
Hade du verkligen inget bättre försvar att komma med?
vad ska vi göra när det inte finns några pengar kvar?
Oj ... där tog Lazys argument slut
lazy skrev:x-medborgare skrev:lazy skrev:
om "fusk".
visst tror jag alla hade önskat sig men det är ju just det dom misslyckats med. totalt nu sågades ju alla straxt över knäskålarna.
Så jag håller inte med om att alliansen lyckats här.
Ps f.i.s.t Just i detta fall så handlade ju Lazys inlägg om just henne så hon kunde ju knappast skriva nått anat än jag..
Som jag ops uppfattade det..
Det tråkiga är ju om ingen politik lyckas här, vad ska vi göra när det inte finns
några pengar kvar? Gnälla hjälper ju knappast.
RedCloud skrev:vad ska vi göra när det inte finns några pengar kvar?
Vi kan ju alltid sänka skatterna l-i-t-e till så det kommer in mer pengar till skola, vård och omsorg, ehhh eller hur nu högern räknar....
Nej alla ska tacka, buga och bocka för vartenda krona som man får... Högern vill att alla ska vara tysta och inte gnälla...
lazy skrev:Nej alla ska tacka, buga och bocka för vartenda krona som man får... Högern vill att alla ska vara tysta och inte gnälla...
Lever du i nuet ANNA eller lever du som vissa här på forum i början av
1900-talet?
ANNA2LINK skrev:lazy skrev:Nej alla ska tacka, buga och bocka för vartenda krona som man får... Högern vill att alla ska vara tysta och inte gnälla...
1900-talet?
Nej men du och resten av högern verkar göra det.
F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:lazy skrev:Nej alla ska tacka, buga och bocka för vartenda krona som man får... Högern vill att alla ska vara tysta och inte gnälla...
1900-talet?
Så är det Anna !
F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:lazy skrev:Nej alla ska tacka, buga och bocka för vartenda krona som man får... Högern vill att alla ska vara tysta och inte gnälla...
1900-talet?
Så är det Anna !
x-medborgare skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:lazy skrev:Nej alla ska tacka, buga och bocka för vartenda krona som man får... Högern vill att alla ska vara tysta och inte gnälla...
1900-talet?
Så är det Anna !
F.I.S.T skrev:x-medborgare skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:lazy skrev:Nej alla ska tacka, buga och bocka för vartenda krona som man får... Högern vill att alla ska vara tysta och inte gnälla...
1900-talet?
Så är det Anna !
Mobbas vi nu... när vi är överens ?
Mobbas vi nu... när vi är överens
F.I.S.T skrev:x-medborgare skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:lazy skrev:Nej alla ska tacka, buga och bocka för vartenda krona som man får... Högern vill att alla ska vara tysta och inte gnälla...
1900-talet?
Så är det Anna !
Mobbas vi nu... när vi är överens ?
Stackars !lazy skrev:Mobbas vi nu... när vi är överens
Är du så dum att du tror att du "mobbar" ngn annan?
Allt för att få vara kvar i "gemenskapen"
F.I.S.T skrev:Stackars !lazy skrev:Mobbas vi nu... när vi är överens
F.I.S.T skrev:Stackars !lazy skrev:Mobbas vi nu... när vi är överens
Potatiskungen skrev:marxisten skrev:Potatiskungen skrev:glöm för högre farao
Hur skulle vi kunna de?
HA! Man SER det till och med i hans blick!
"Oh, om bara den här visan kan ta slut nån gång så att jag kan gå ut och skjuta några arbetare!"
Du VET att jag har rätt!