F.I.S.T skrev:Vercingetorix skrev:theward skrev:Vercingetorix skrev:Herr Wiehe är ju inte direkt okänd för att göra billiga politiska pastischer utifrån sitt eget snäva perspektiv... Att han skulle leva som han lär, lär han dock inte bli särsklt känd för.
Fattar inte resonemanget, måste alla som tänker vänster,
leva enkelt och fattigt, även när de lyckats i livet?
Får en vänsteranhängare inte ha några ambitioner öht?
Måste man på nåt magiskt sät bli högeranhängare när man tex tjänar mer än 328 000 per år?
Om jag tex vinner 79 mille på lotto, ska jag inte kunna unna mig lite "lyx", utan att för den skull överge mina ideal?
Måste jag bli Moderat?
Jag menar inte att man måste leva under samma förutsättningar som de man säger sig företräda, men åtminstone försöka leva enligt den "moral" man själv målar upp. Det gäller för alla människor. "Att leva som man lär är ädelt, men att lära andra hur man ska leva är ädlare - och enklare" - Mark Twain
Som sagt var ... kan du påvisa/Bevisa att Wiehe skulle rösta moderat ... då är han en hycklare !! ... inte för att han väljer att ta betalt för sin musik.
Det är lustigt högerargument det där att vänster ska leva med en säck på ryggen och äta barkbröd, för att leva efter sina ideal....
Wiehe vurmar för ett parti som vill att skatter ska finansiera välfärd, och få samhället och medborgarna att fungera. Och han är då villig att betala den skatt som han röstar för.
Kan du däremot BEVISA att han skulle vara dömd för skattefusk.... så kapitulerar jag... då är han hycklare.
Men det lustiga i sammanhanget är att när många forumhöger diskuterar så är inte skattefusk hyckleri när det är Alliansare som gör det.... då är det "skatteplanering" ovh "smart" ... så lägg ner snacket om att leva som man lär...
För övrigt är det ett forumhögerpåhitt att människor inte ska få tjäna pengar
Varför måste skatter promt finansiera välfärd, är det inte bättre att fler kommer i arbete?
Lite sjukt att så fort man är Alliansare som beskrivs man som hjärtlös, hatisk, egotrippad mm......