Jag kan erbjuda en lösning på detta redan idag.
Staten har nämligen ett PG där man kan göra extra skatteinbetalningar om man så önskar. Jag föreslår att ni vänstermuppar nyttjar denna möjlighet så slipper ni klaga.
råttan. skrev:Rödgröna röran går till val på enorma skattehöjningar. Man får förmoda att deras väljare längtar hejdlöst efter att få betala världens högsta skatt igen. De gillar inte att vara 2:a efter Danmark.
Staten har nämligen ett PG där man kan göra extra skatteinbetalningar om man så önskar. Jag föreslår att ni vänstermuppar nyttjar denna möjlighet så slipper ni klaga.
råttan. skrev:Rödgröna röran går till val på enorma skattehöjningar. Man får förmoda att deras väljare längtar hejdlöst efter att få betala världens högsta skatt igen. De gillar inte att vara 2:a efter Danmark.
Secrist skrev:Åja! ni får allt vänta tills de Rödgröna tagit över! annars gör allianspajaserna av med skattepengarna till struntsaker! skatten skall gå till bla uppbyggnad av den av alliansen raserade välfärden och den skall alla som jobbar bidra till (även alliansarna) då är det färdigåkt!
Japp, heja de röda. Höjer de bara skatten tillräckligt mycket så kan jag hänga jobbarkläderna på kroken och gå hem. Varför gå till jobbet när jag kan hämta ut samma pengar i bidrag? Tänk så mycket betald fritid jag får!
theward skrev:ännu en idiotråd i raden...
du råttan har chansen idag att inte utnyttja någon offentlig verksamhet...
använd bara den privata, då kan säkert aliansen sänka skatten ännu mera för de som redan har råd att leva ett bra liv..
Skitsamma om pengarna inte räcker till för resten
jag betalar gärna högre skatt, fast då ska det också finas en mening med den..
Som jag sa förrut, höjd skatt ger mig 500-600 mindre i plånboken
Men då får jag med säkerhet behålla antingen sjukpenning eller sjukersättning så länge jag behöver den...
Så det blir ett plus...
Detta är verkligheten för alla som är lånvarigt sjuka och handikappade
råttan. skrev:theward skrev:ännu en idiotråd i raden...
använd bara den privata, då kan säkert aliansen sänka skatten ännu mera för de som redan har råd att leva ett bra liv..
Men då får jag med säkerhet behålla antingen sjukpenning eller sjukersättning så länge jag behöver den...
Så det blir ett plus...
Ännu en idiotkommentar av theward. Om du så gärna betalar högre skatt så sätt igång omedelbart vettja. Men varför vill du betala mer skatt när du gladeligen erkänner att dagens höga skatter inte går till vettiga saker?
Jag anser att en hel del offentlig verksamhet kan skalas bort. Skattetrycket bör sänkas ner till typ Tyskland/Englands nivåer. Det är mycket långt dit.
Vill man höja dagens skyhöga skattetryck måste man antingen vara dum i huvudet eller väldigt okunnig.
GustavAnder skrev:råttan. skrev:Rödgröna röran går till val på enorma skattehöjningar. Man får förmoda att deras väljare längtar hejdlöst efter att få betala världens högsta skatt igen. De gillar inte att vara 2:a efter Danmark.
Ett kanon förslag, låt oss bevaka detta PG och se hur tomt det förblir.
Hela jädra vänster rörelsen är ju byggd på att ANDRA ska betala.
Andra som inte ständigt och jämt har ont i magen och är arbetsskygga.
ANNA2LINK skrev:GustavAnder skrev:råttan. skrev:Rödgröna röran går till val på enorma skattehöjningar. Man får förmoda att deras väljare längtar hejdlöst efter att få betala världens högsta skatt igen. De gillar inte att vara 2:a efter Danmark.
Ett kanon förslag, låt oss bevaka detta PG och se hur tomt det förblir.
Hela jädra vänster rörelsen är ju byggd på att ANDRA ska betala.
Andra som inte ständigt och jämt har ont i magen och är arbetsskygga.
Man tror inte att det är sant när man läser vad du skriver. Det är nästan så att man hoppas att flera av er ifrån högern hamnar i svåra situationer, eftersom ni inte förstår hur vi som redan har det tufft och jobbigt har det. Det är skitsnack det som du skriver att hela vänsterrörelsen är arbetsskygga, har ont i magen och vill att andra ska betala.
Jag fattar inte hur ni orkar att gå på som ni gör. Det är så fan roligt att vara långtidssjuskriven och gå på ständigt dåligt med pengar och ständig oro för framtiden. Ni kan ju som sagt byta med oss då så får ni se hur fb kul det är. En vacker dag kan ni också råka illa ut det ska ni ha klart för er.
Många vet att jag har varit sjukskriven en längre tid och jag hade hellre viljat ha det annorlunda. Det som ska vara självklart är väl att vårt sjukvårdssystem måste fungera, vad har Sverige blivit för samhälle annars??? Vad är på väg att hända med vårat land???
´
Sverige ska vara ett land för alla slags människor och vi ska ta hand om varandra på ett omsorgfullt sätt. Vi är på väg åt helt fel håll, låt oss vända åt "rätt" håll igen, men tyvärr så lär det inte ske med en högerregering...
theward skrev:råttan. skrev:theward skrev:ännu en idiotråd i raden...
Så det blir ett plus...
Ännu en idiotkommentar av theward. Om du så gärna betalar högre skatt så sätt igång omedelbart vettja. Men varför vill du betala mer skatt när du gladeligen erkänner att dagens höga skatter inte går till vettiga saker?
Jag anser att en hel del offentlig verksamhet kan skalas bort. Skattetrycket bör sänkas ner till typ Tyskland/Englands nivåer. Det är mycket långt dit.
Vill man höja dagens skyhöga skattetryck måste man antingen vara dum i huvudet eller väldigt okunnig.
Du har totalt flippat ur och fort har det gått
ja varför ska jag betala mera skatt, när alliansen har urholkat välfärden..?
Vad skule min extraskatt gå till?
Fler jobbskatteavdrag eller skattelättnader för de rikaste?
flytta till Tyskland eller England istället, det tycker jag vore vettigare
England är ingen föregångsland öht... om man inte gillar fattigdom och stora klassskillnader...
Tyskland vet jag inte nog mkt om för att ha en åsikt om
tack du jag är varken dum i huvudet eller okunnig...
Men jag misstänker att du är både och
råttan. skrev:theward skrev:råttan. skrev:theward skrev:ännu en idiotråd i raden...
Så det blir ett plus...
Du har totalt flippat ur och fort har det gått
ja varför ska jag betala mera skatt, när alliansen har urholkat välfärden..?
Vad skule min extraskatt gå till?
Fler jobbskatteavdrag eller skattelättnader för de rikaste?
flytta till Tyskland eller England istället, det tycker jag vore vettigare
England är ingen föregångsland öht... om man inte gillar fattigdom och stora klassskillnader...
Tyskland vet jag inte nog mkt om för att ha en åsikt om
tack du jag är varken dum i huvudet eller okunnig...
Men jag misstänker att du är både och
Varför betala in mer pengar i ett totalt ineffektivt system som bara slukar pengar utan att ge speciellt mycket tillbaka?
Den extra skatt du längtar efter att betala in hade med rödgröna röran hamnat rakt ner i fickorna på Ford och GM's aktieägare.
Tror man som du att vi i Sverige för en amerikanskinspirerad politik så är man antingen okunnig eller dum i huvudet.
råttan. skrev:Får jag gissa att Anna fortfarande är sjukskriven men nästa vecka ska prova att arbeta? Samma status som de senaste 2 åren med andra ord.
råttan. skrev:Får jag gissa att Anna fortfarande är sjukskriven men nästa vecka ska prova att arbeta? Samma status som de senaste 2 åren med andra ord.
råttan. skrev:Självklart har aarbetarna rätt till ett fungerande system när de blir sjuka.
Förstår du att det finns gränser för hur ett sådant system får överutnyttjas?
theward skrev:råttan. skrev:Får jag gissa att Anna fortfarande är sjukskriven men nästa vecka ska prova att arbeta? Samma status som de senaste 2 åren med andra ord.
och??
Måste du mobba andra för att må bra eller???
du vet inget om kroniska sjukdommar, vare sig de är fysiska eller psykiska.
Så jag tycker du knipa igen brödluckan nu