lazy skrev:Du får ursäkta att jag påpekar det ANNA men du har inte jobbat på många år vad jag vet men jag tror inte att lösningen för dig är de rödgröna
för även de inser att människor inte kan gå på bidrag hur många år
som helst men visst låter det vackert när de pratar om "rättvisa".
Vad vet du om Annas situation ?..... och hur kan du ta dig rätten att bedöma vad som är lösningen för henne ?
lazy skrev:Jag är inte förmögen på det sättet du menar ANNA men jag har lik förbaskatinte mått dåligt av Alliansens politik, tror inte heller att jag kommer
att göra det.
Lazy konstaterar att JUST HON inte farit illa av Alliansens politik, och nöjer sig med detta....
lazy skrev:"Hoppar inte på dig",
Jag tycker nog att du gör det, när du tror dig veta hur hon ska agera trots att du i princip inte vet någonting om henne
lazy skrev: det enda jag gör är att påpeka att åtminstone Ylva
Johansson gick ut med en ganska saftig självkritik när det gäller
sjukskrivningar så att tro att det bara är att återgå till gamla regler
om det blir maktskifte är nog att tro för mycket.
Det är bra med självkritik.... något du skulle kunna tala om för Gunnar Axen mfl (M)
lazy skrev:T.o.m en ev. rödgrön regering måste förstå att det är "lättare" att "svika" de som tror att allt ska bli "som vanligt" igen än att svika de som faktiskt
arbetar genom att ta bort jobbskatteavdrag för att återgå till ett högre
bidragssystem som med all sannolikhet innebär att det blir enklare att stanna
hemma.
Här lyser Lazys människosyn igenom igen.... du verkar tro på fullt allvar att majoriteten av alla sjuka simulerar. Du verkar tro att det går att "motivera bort" sjukdom... "Bidrag" som du så lättvindigt kallar den folkliga sjukförsäkring vi alla har varit med att betala till.... är inget annat än en försäkring som ska se till att människor som redan lider av olika sjukdomssymptom, inte utöver detta skall behöva lida ekonomiskt och trygghetsmässigt. Om Lazy hade en aning om vad det innebär att vara riktigt sjuk skulle hon inte uttala sig så förnedrande mot sjuka. Jag har en vän med allvarlig sjukdom, kronisk, som tvingas ut att jobba mer än j´hon orkar med... och hon vittnar om att man måste vara frisk för att orka vara sjuk....
Jag har många många exempel på detta inom bekantskapskrets och så finns ju mediala ex oxå ...
Tror att Lazy kommer ändra uppfattning den dagen hon själv blir drabbad. För högerfolk kan oxå bli sjuka, och då gäller det att du ska ha sparat ihop till en liten förmögenhet Lazy ... om du inte ska bli ekonomiskt drabbad ...
Sen har du lidandet av själva sjukdomen oxå ...
Tänk till lite Lazy innan du säger sådant som du gör här.
För övrigt finns det problem med hur Rödgröna sköter detta problem oxå ... MEN lösningen är INTE att försämra för de sjuka ... I alla fall detta har de insett...
Alliansen gör heller ingenting som påskyndar rehabilitering eller förebygger för framtida sjukdomar ... det är DETTA som saknas ... Folk blir sjuka av någon orsak .... och det är dessa orsaker man måste komma fram till och åtgärda dom ... som förebyggande.
Vad gäller de som redan är sjuka behövs rehab medicinsk sådan, oxå .... OAVSETT om de kommer tillbaka till jobb el inte..... av rena humanitära själ.
Alliansen har helt6 missförstått vad rehab innebär. Det innebär INTE att knäppa med fingrarna och tro att sjuka blir friska för att de säger det. Det innebär inte att sjuka ska ta jobb som inte finns, jobb som arbetsgivare inte ger dom när friska går arbetslösa....
Det är nån slags förvriden, omvänd avundsjuka från borgarhåll och Lazy som gör att ni resonerar så cyniskt kring detta som ni gör ...