Kakmonstret skrev:Skivan har fått medelbra recensioner, så helt värdelös tycks den inte vara, rent musikaliskt.
Syftet med skivan är ju inte att locka människor (ur Wiehes) vänsterns perspektiv att dela hans värderingar. Den är skriven för folk som redan delar hans politiska uppfattning.
Han får skriva vilka texter han vill, dock tycker inte jag att de beskriver verkligheten såsom den är, utan mest förutfattade meningar.
Ja så är det säkert. Han vill att människor ska tycka om hans texter. Jag kan tycka att han är lite hård ibland med dom ord som han väljer. Men mycket av det han skriver stämmer överens med hur jag själv uppfattar samhället. Kanske uppfattar jag samhället så som Wiehe beskriver för att jag själv har haft det tufft i mitt liv. Kanske beroende på att jag levt mycket som sjukskriven och arbetslös, då tror jag att många uppfattar samhället som hårt och kallt och orättvist.
Jag vet inte om jag skulle ha en annan uppfattning av livet om jag hade haft ett lättare liv. Jag tror inte att jag hade tänkt så värst annolunda mot idag, men visst präglas man av sitt liv och allt runtomkring.
Om vi i samhället skulle bygga upp en tryggare och bättre samhälle för just alla så skulle vi alla vinna på det. Jag hoppas att vi kommer dit en dag. Jag hoppas att vi bygger upp ett samhälle i framtiden där folk mår bra och känner sig glada och stolta över sitt land, än att många känner tvärtom(som min uppfattning är).
Meningen med ett samhälle måste vara att göra den så bra som möjligt för samhällets invånare att bo och leva i. Vi kan få det mycket bättre än i dag om vi bara vill, men då måste vi sträva dit och jobba för att det ska bli så också...