Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Sniperace
Secrist
Kakmonstret
Infra
theward
Redvictory
Regndrottning
Dao
F.I.S.T
Sossar ee lata
14 posters

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-12, 22:00

    Nja, nu menar jag Absolut rent brännvin a´ la bolaget, nr:2 i sortimentet! Wink
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Okej då är jag lugn igen

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-12, 22:13

    theward skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    MartinLindgren skrev:Mmmmm..., Frågan är om inte ett helrör rent brännvin och hemgjord inlagd sill passar alldeles utmärkt på Red Clouds veranda för den som önskar någon fredagskväll ibland!

    Avundsjuk nej, vacker vy ja, men min över en stor park går inte heller av för hackor!

    Då är du ju skattesmitare och lurar de fattiga, sjuka, handikappade & utslagna!!! VA!!!!!!!!!!!!!!!!
    avd öhhhhh
    Man får faktiskt lägga in egen sill, även gurka, röbetor mm får man lägga in

    Du kör ditt race & jag kör mitt, och vi gör det med stake!! bröderna Red däremot är 2 fjollor som gnäller värre än min farmor!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  theward 2010-03-12, 22:27

    Sossar ee lata skrev:
    theward skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    MartinLindgren skrev:Mmmmm..., Frågan är om inte ett helrör rent brännvin och hemgjord inlagd sill passar alldeles utmärkt på Red Clouds veranda för den som önskar någon fredagskväll ibland!

    Avundsjuk nej, vacker vy ja, men min över en stor park går inte heller av för hackor!

    Då är du ju skattesmitare och lurar de fattiga, sjuka, handikappade & utslagna!!! VA!!!!!!!!!!!!!!!!
    avd öhhhhh
    Man får faktiskt lägga in egen sill, även gurka, röbetor mm får man lägga in

    Du kör ditt race & jag kör mitt, och vi gör det med stake!! bröderna Red däremot är 2 fjollor som gnäller värre än min farmor!!
    Så du har en gnällig farmor? Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_rolleyes Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_eek
    Min är död sedan 9 år tillbaka Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_neutral
    Fast hon gnällde inte medans hon levde.
    Trots att hon var gift med en idiot...tyvärr(min farfar han dog 1975) och miste två söner under sin livstid, min pappa och hennes äldste son som tog livet av sig hemma hos min farmor och farfar i början på 60-talet
    ps har svårt att se att RC och RV gnäller, men vi har väl olika glasögon pp oss Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_wink
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  RedCloud 2010-03-12, 22:48

    bröderna Red däremot är 2 fjollor som gnäller värre än min farmor!!

    Killen borde ju söka för sitt mindervärdeskomplex...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  theward 2010-03-13, 00:03

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Bild12z

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Bild3xl

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Bild1uw

    Imorrn ska jag ut till mina "gamla" hemtrakter(bodde ute i skogen i ett fint torp mellan 94-99, 15 km utanför tätorten) och angla...
    hoppas på många napp och fint väder är det utlovat Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_biggrin
    Ska bli skönt att komma ut efter en hel vecka med en svår förkylning.
    jobbade igår och idag, men det kändes hemsk trögt, speciellt igår
    Tyvär får jag åka alldeles själv då tjejn fick jobb imorrn, i sista stund.
    Men på söndag ska vi iväg till en annan tjärn där vi tagit 31 gäddor på tre fisketurer Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_wink
    Smågäddor men ändå Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_tongue
    Fast vintern har varit extremt trög vi har bara fått 11 fisk på 6 turer..
    En normal vinter ligger snittet på¨mellan 3,5 -5 fiskar per gång...
    Det blir lätt tråkigt om det inte nappar, men imorrn tror jag det blir bättre.
    Har jag lite tur kan det bli en hel del abborre i 3-8 hg klassen, finns även större...men de går inte så tätt.
    Det finns även grova gäddor i tjärn...
    Även om det största vi fått vägt bara 3,3 kg
    Tjärnen ligger granne med ett naturreservat och vi brukar även bvar i tjärnen inne i reservatet.
    Det vet jag inte om man får, men vi skräpat absolut inte ner eller förstör och till mitt försvar har jag fiskat i den tjärn i minst 20 år och det har varit reservat i typ 3 år
    Dock orkar jag inte pulsa i snön till den tjärnen som ligger några hundra meter längre in, annars hade jag valt den. För naturupplevelsen skull, sen nappar det inte dåligt där heller och abborrar är modellen större där, även gäddorna faktiskt Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_tongue
    ps iofs, skulle det visa sig att det är skare, kanske jag ändrar mig och går dit iaf Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_biggrin
    det brukar alltid vara en massa spår av lodjur där när jag kommer dit och rådjur, räv och älg ser man titt som tätt. Sen mina eviga följeslagare korparna dyker upp nästan direkt.
    De vet att det vanligtvis blir fisk åt dem, när jag är färdig.
    Men i år har de nog varit besviken på mig, även om jag lämnat kvar några mört åt dem
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-03-13, 00:08

    "Svensken" och postkommunisten Redcloud skulle säkerligen illa kvickt slagit näven i bordet och dräpt samtliga stackare på firman som, ack så politiskt inkorrekt, minsann textat och hänvisat kåken som "nationalromantisk". Det är inget som vänstern accepterar inte. Allt associerat med nation är per definition främlingsfientlighet och rasism.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  theward 2010-03-13, 00:11

    Ezzlirsk skrev:"Svensken" och postkommunisten Redcloud skulle säkerligen illa kvickt slagit näven i bordet och dräpt samtliga stackare på firman som, ack så politiskt inkorrekt, minsann textat och hänvisat kåken som "nationalromantisk". Det är inget som vänstern accepterar inte. Allt associerat med nation är per definition främlingsfientlighet och rasism.
    Trode snarare att det hette naturromantisk eller svensk folksjäl
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-03-13, 00:33

    theward skrev:
    Ezzlirsk skrev:"Svensken" och postkommunisten Redcloud skulle säkerligen illa kvickt slagit näven i bordet och dräpt samtliga stackare på firman som, ack så politiskt inkorrekt, minsann textat och hänvisat kåken som "nationalromantisk". Det är inget som vänstern accepterar inte. Allt associerat med nation är per definition främlingsfientlighet och rasism.
    Trode snarare att det hette naturromantisk eller svensk folksjäl

    ...som resultat åker kaffet på en flygtur i samma veva som han höjer näven och, med ilskan till max, drämmer denna i bordet för att sedan med ett förvånat men bestämt uttryck tillkalla sin hårt arbetande köksdam och slutligen med en ivrig "Nu får det vara nog"-indikation skrika "Nä nu!". Nationalromantisk, tvi vale för denna varg i fårakläder! Ack och ve, nu bär det minsann av till källaren för att hitta första bästa tillhygge, något att åtminstone slå mäklaren gul och blå för att sedan spotta på denne som per konsekvens numera ser ut som fanan själv, djävulska och nationella fanskap. Tvi för vårt land. Usch! Mona Sahlin, Lars Ohly - ja samtliga oikofober och etnosadister, alliera er för nu har det minsann gått för långt. NU ÄR MÅTTET RÅGAT!

    ...Något sådant, bäste herr RC?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-13, 00:40

    Ezzlirsk, vad det nu är för något, säkert intressant för anticimex?

    Varför är SD:are så korkade?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-03-13, 00:50

    MartinLindgren skrev:Ezzlirsk, vad det nu är för något, säkert intressant för anticimex?

    Varför är SD:are så korkade?

    Den kverulerande och ständigt så impulsstyrda skogsmullen och HAB-avkomman Martin fortsätter att komma med sitt nonsens som inte kan ses som annat än ett naivt försök till debatt.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  theward 2010-03-13, 06:57

    Ezzlirsk skrev:
    MartinLindgren skrev:Ezzlirsk, vad det nu är för något, säkert intressant för anticimex?

    Varför är SD:are så korkade?

    Den kverulerande och ständigt så impulsstyrda skogsmullen och HAB-avkomman Martin fortsätter att komma med sitt nonsens som inte kan ses som annat än ett naivt försök till debatt.
    Vem som helst kan ordbajsa, det är betydligt svårare att säga något vettig.
    Det bevisar denna "slisk" gång på gång..... Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_rolleyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-13, 10:57

    Se där, Ezzlirsk gör ett litet försök att triumfera i korkens tecken! Kan ju inte vara mitt fel att SD:are är så genomgående korkade?

    Sanningen kan ju vara hård, frågan är vilket som stör mest, jag, korken eller anticimex, kanske alla tre, men det bjuder jag på!

    Klart man undrar vad en ezzlirsk är för något,vem vill ha en massa ezzlirskar krypande omkring bland kökskåp och lådor eller på andra undangömda platser!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  theward 2010-03-13, 16:24

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Vstvy
    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Abborre6hg

    En ganska bra och trevlig fiskedag blev det..
    Började med att jag 05:40, såg en varg på en sjö...
    Han stod mitt p sjön 300m bort och när jag stannade bilen satte han högsta fart norrut på sjön, sen vek han av mot nordöst. Såg vargen i c.a 1,5 minut Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_biggrin
    Fisket slutade vid 7 napp varav 3 abborrar som vägde 1,3 kg tillsammans(den största 6hg). Så nu blir det fisk och mos till middag Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_tongue
    Smolket i glädjebägaren vara att jag tapade en jättegädda, den hade svalt så djup att at den bet av linan. Trots att jag har en tafs på 15-20 cm på linan. Det var tvärstumt innan linan gick av, så det måste ha varit en gädda på minst 8-10kg, kanska ändå större.
    Hoppas verkligen att kroken inte sitter för illa, så gäddan klarar sig.
    känns meningslöst om den bara dör Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_rolleyes
    menar snacka om bortkastat isåfall
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  Infra 2010-03-13, 16:53

    Precis så där känns mina många bottennapp. Stumt till förbannelse.
    Jag drar tillbaka hårt. Lika stumt. Till slut biter den av linan och
    jag står där med lättat tryck och tom lina.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  theward 2010-03-13, 16:59

    Infra skrev:Precis så där känns mina många bottennapp. Stumt till förbannelse.
    Jag drar tillbaka hårt. Lika stumt. Till slut biter den av linan och
    jag står där med lättat tryck och tom lina.

    ja fast botten slukar inga mört och drar inte linan av vimpeln Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Icon_wink

    Sponsored content


    Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen - Sida 3 Empty Sv: Red C det här är något annat än din 10kvm koja i skogen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 17:52