Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+21
berralarzon
Kakmonstret
Susz X
RedCloud
ANNA2LINK
KickTheRasist
Potatiskungen
Thors
Regndrottning
theward
Sossar ee lata
Sniperace
Redvictory
Infra
redalert
x-medborgare
MartinLindgren
Dao
Secrist
F.I.S.T
R.O.F.L
25 posters

Yttrandefriheten

Omröstning

Var det rätt att publicera muhammed som rondellhund igen?

[ 13 ]
    Yttrandefriheten - Sida 5 Bar_left68%Yttrandefriheten - Sida 5 Bar_right [68%] 
    [ 6 ]
    Yttrandefriheten - Sida 5 Bar_left32%Yttrandefriheten - Sida 5 Bar_right [32%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 5 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 5 Bar_right [0%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 5 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 5 Bar_right [0%] 

Totalt antal röster: 19
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Antal inlägg : 281

Yttrandefriheten - Sida 5 Empty Sv: Yttrandefriheten

Inlägg  Potatiskungen 2010-03-11, 18:30

KickTheRasist skrev:Alltså jag tror att Muslimer ger fan att vi kallar deras profet för hund och terrorist. Men om man använder än sådant dravel samtidigt som man bombar deras länder till (dust) sandkorn etc... då blir denna skiten personligt förstår du vad jag menar ??

Jag förstår inte riktigt vad du menar, eftersom det här handlar om en konstnär som bor i Sverige. Vi har mig veterligen inte bombat några muslimska länder till sandkorn, men däremot har vi rätten att rita vad vi känner för på ett papper.

I Indien betraktas tex kossor som ett heliga och det finns ett religiöst förbud mot att slakta dessa djur.

Är du beredd att sluta äta nötkött för att de inte delar samma tro som dig? Hade det känts okej om en hindu hotade dig till livet för att du äter en hamburgare?

Förstår du vad jag menar?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-03-11, 18:39

Potatiskungen skrev:
    KickTheRasist skrev:Alltså jag tror att Muslimer ger fan att vi kallar deras profet för hund och terrorist. Men om man använder än sådant dravel samtidigt som man bombar deras länder till (dust) sandkorn etc... då blir denna skiten personligt förstår du vad jag menar ??

Jag förstår inte riktigt vad du menar, eftersom det här handlar om en konstnär som bor i Sverige. Vi har mig veterligen inte bombat några muslimska länder till sandkorn, men däremot har vi rätten att rita vad vi känner för på ett papper.

I Indien betraktas tex kossor som ett heliga och det finns ett religiöst förbud mot att slakta dessa djur.

Är du beredd att sluta äta nötkött för att de inte delar samma tro som dig? Hade det känts okej om en hindu hotade dig till livet för att du äter en hamburgare?

Förstår du vad jag menar?

Hej härligt att du svarar .

Alltså det som jag menar är.. Om Wilks skulle rita en rundel hund då när ingen har attackerat något arabisk land så som dem gör nu, då tror jag inte att det skulle finnas några hot mot den schizofrena s.k konstnär alls !!

Men nu är det så att vi västerlänningar är där vart vi skulle inte vara och bombar dem sönder , och detta gör att Lars är en av oss som sugportar den dödande på falska grunder där nere med sitt bajs ritning.

Dessutom Svealandet är inte mera neutralt , vi är aktiva i Afghanistan och hjälper till feta Amerikaner att bomba sönder Afghaner till sandkorn.

Förstår du nu vad jag menar ??

MVH
    //KTR
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-11, 18:53

Vad många som tror sig prata för yttrandefrihet här missar ...

Är att det finns stora skillnader i kulturella livsåskådningar....
    Islam och svensk sekulariserad kristendom, skiljer sig på många plan i kultur och hur vi ser på livet och världen....

Så prova med att utgå från att Vi/ni faktiskt inte förstår, och kan sätta oss in i hur de upplever och tänker kring detta när en västerländsk konstnär medvetet provocerar en hel religion......

Alla har vi något vi håller heligt i våra livet..... Inom islam upprör det helt tydligt många när man avbildar deras religiösa ikon och ledare till en smutsig hund (ty i islam ses hunden som ett smutsigt djur....

Inom västerländsk vänsterrörelse politiskt upprör det när man ökar klyftorna, hur långt som helst...

... och inom blåa kretsar upprör det tydligen när man inte får bibehålla rätten att håna och förnedra.... Detta blir ganska tydligt för mig både i frågan om rondellhunden, och i yttrandefrihetsdebatten som förts på AC och testaren... där vissa högerdebattörer upprör sig över att blivit fråntagen sin "givna rätt" att håna, och förstöra.....

Och vissa blåa ... upprör sig väldigt över att arbeta gratis åt nån.... alla har vi något vi håller heligt

Ni kan sitta hur mycket nu vill och prata om "principer"... fast det inte finns någon annan agenda med rondellhunden än att provocera.... har ingenting med yttrandefrihet att göra
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Inlägg  Potatiskungen 2010-03-11, 19:02

KickTheRasist skrev:Hej härligt att du svarar .

Alltså det som jag menar är.. Om Wilks skulle rita en rundel hund då när ingen har attackerat något arabisk land så som dem gör nu, då tror jag inte att det skulle finnas några hot mot den schizofrena s.k konstnär alls !!

Men nu är det så att vi västerlänningar är där vart vi skulle inte vara och bombar dem sönder , och detta gör att Lars är en av oss som sugportar den dödande på falska grunder där nere med sitt bajs ritning.

Dessutom Svealandet är inte mera neutralt , vi är aktiva i Afghanistan och hjälper till feta Amerikaner att bomba sönder Afghaner till sandkorn.

MVH
    //KTR

Jag förstår vad du är ute efter. Det finns tillräckligt med spänningar mellan västvärlden och de muslimska länderna och det kan tyckas onödigt att hälla extra bensin på elden genom att publicera karikatyrer av deras profet.

Men jag tycker inte att vare sig du, jag eller resten av Sveriges befolkning ska ta på oss någon kollektiv skuld för vad andra länder gör. I ditt och mitt Sverige har vi en yttrandefrihet som jag tycker är värd att försvara och stå upp för. ÄVEN om den retar upp vissa muslimer. Förmodligen tycker de flesta muslimer samma sak, men det kan jag ju bara gissa.

Det är kanske inte snällt att avbilda någons profet som hund, men det finns tusentals saker i samhället att reta upp sig på om man nu vill leta efter anledningar.

Poängen är att du och jag ska ha rätten att uttrycka oss som vi vill i tal, skrift och bilder, utan att stat eller kyrka ska slå ner på oss som ett ton med tegelsten.

Just nu sitter du och jag och debatterar denna yttrandefrihet som vi tar som självklar. Kom ihåg att den rätten saknas i de religiösa institutioner som protesterar. Hade det inte varit bättre om de själva fick bestämma vad de ville protestera mot? För närvarande har de inget alternativ.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-03-11, 19:09

Potatiskungen skrev:
    KickTheRasist skrev:Hej härligt att du svarar .

MVH
    //KTR

Jag förstår vad du är ute efter. Det finns tillräckligt med spänningar mellan västvärlden och de muslimska länderna och det kan tyckas onödigt att hälla extra bensin på elden genom att publicera karikatyrer av deras profet.

Men jag tycker inte att vare sig du, jag eller resten av Sveriges befolkning ska ta på oss någon kollektiv skuld för vad andra länder gör. I ditt och mitt Sverige har vi en yttrandefrihet som jag tycker är värd att försvara och stå upp för. ÄVEN om den retar upp vissa muslimer. Förmodligen tycker de flesta muslimer samma sak, men det kan jag ju bara gissa.

Det är kanske inte snällt att avbilda någons profet som hund, men det finns tusentals saker i samhället att reta upp sig på om man nu vill leta efter anledningar.

Poängen är att du och jag ska ha rätten att uttrycka oss som vi vill i tal, skrift och bilder, utan att stat eller kyrka ska slå ner på oss som ett ton med tegelsten.

Just nu sitter du och jag och debatterar denna yttrandefrihet som vi tar som självklar. Kom ihåg att den rätten saknas i de religiösa institutioner som protesterar. Hade det inte varit bättre om de själva fick bestämma vad de ville protestera mot? För närvarande har de inget alternativ.

En fråga som jag ställer mig är! hur fick media reda på att det var just Nohammed hunden föreställde? av figuren att döma skulle inte jag kunnat gissa det iaf! jag tror att skaparen mycket gärna ville basunera ut att det var just muhammed den skulle föreställa! om jag skulle måla en stor sten i min trädgård och kalla den muhammed! skulle det komma någon arg jihadkvinna till mig då om jag inte ringt media mfl? (skulle inte tro det) alltså ligger det en hel del provokation med i bilden eller?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-03-11, 19:17

Sniperace skrev:
    Bibeln utmålar INTE homsexualitet som synd.

Jodå, det gör den, både i gamla och nya testamentet.....

och den KRÄNKTE de kristna som tror på det som står i bibeln om att homosexuell utlevnad är synd.

vad jag förstått är det INTE synd att vara homosexuell, det är utlevnaden som är synden Very Happy

Hur VET du att avsikten INTE var att kränka och uppröra?
    konstnären SA det?

men vad sade Wilks?

du kan inte stöda den ena och fördöma den andre, de har båda samma rätt eller fel.

Svara på frågan istället för att trassla in dig mer! Vari finns likheten?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 19:21

x-medborgare skrev:
    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..

Hej X !!

Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??

Nope tror jag inte eller hur Wink

REPRIS PÅ TIDIGARE INLÄGG.

Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Jag undrar fortfarande varför är det ok att reta vissa men inte andra..
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...

och så skulle inte heller jag göra, varken den ena eller den andra.....

det är just likaprincipen som bör gälla, men tyvärr så räknar inte alla så....

Nej sant och det är synd.

Eftersom vare sig X eller Sniper vill förklara detta för mig, kanske du kan göra detta:

Vari ligger likheten mellan rondellhunden och Ecco Homo?

BÅDA RETAR NÅGON RELIGÖSA TRO OCH ÖVERTYGELSE...

För Ecco Homo var detta en bisak - då de använde sig av det kristna budskapet för att kritisera kyrkan!

Men du menar alltså att rondellhunden är OK för att den retar upp folk?

Är det vad yttrandefrihet handlar om för dig?

Det jag frågade om är SYFTET! Vad är likheterna med SYFTET mellan dessa båda konstverk?

Ecco Homo hade ett budskap!

vad är rondellhundens budskap???
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 19:22

ANNA2LINK skrev:
    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:

Hej X !!

Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??

Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...

Eftersom vare sig X eller Sniper vill förklara detta för mig, kanske du kan göra detta:

Båda har med konst att göra.

Så om det är konst får man förödmjuka en religion och deras utövare?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-11, 19:38

Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:

Hej X !!

Båda har med konst att göra.

Så om det är konst får man förödmjuka en religion och deras utövare?

NEJ !
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 19:41

Potatiskungen

"Jag ser en pungspark på det icke-sekulariserade samhällets brist på yttrandefrihet."

På det sättet kan man ursäkta alla rasistiska och fördomsfulla uttryck, i ord eller bild!

Är det rätt, bara för att DU inte blir upprörd?

"Alla tre perspektiv kan existera samtidigt, eftersom det inte finns någon absolut sanning när man diskuterar konst."

Hur kan det vara konst att MEDVETET förödmjuka en religion? Islam i sig är inte emot yttrandefrihet - så din tolkning kan bara stämma om man har fått för sig detta...

Det finns ingen religiös lag mot att avbilda Muhammed! Däremot finns det de som anser detta vara fel! Jag tycker att man skall respektera dem, helt enkelt!

Så nej - det handlar inte om religion eller sekularism! Det handlar om yttrandefrihet och vilken rätt vi har att förolämpa andra grupper av individer!

Där säger alla religioner i grunden NEJ!

Vilken "sanning" framställer du genom att framställa Muhammed som en hund?

"Ett icke sekulariserat samhälle är mindre öppet och tolerant eftersom det bara tillåter tolkningar inom ramarna för dess religiösa skrifter. Ett icke sekulariserat samhälle är mindre öppet och tolerant eftersom det saknar yttrandefrihet."

Problemet är att det inte stämmer bara! Men som sagt - det är en annan fråga!

"Tråden heter "Yttrandefriheten"."

Varför går du in på religion och sekularismen då? Dessutom med felaktiga påståenden om yttrandefrihet och religiositet!

"Muslimer ska inte, precis som något annat trossamfund, få åtnjuta någon särskild gräddfil i ett modernt samhälle bara för att ett konstverk strider mot deras religiösa lagar."

Det handlar inte heller om muslimer - det handlar vilken rätt vi har att förnedra andra grupper, deras tro, inställning och idealism! Muslimer skall ha samma rättigheter, och skyldigheter, som alla andra - att bli bemötta med respekt!

"Att genom religiös lag förbjuda avbildandet av en historisk person som varit död i 1500 år är fullkomligt absurt."

Det får du tycka vad du vill om! Men du har fportfarande ingen rätt att häckla de som tycker så! Och som sagt - någon generell muslmsk lag om detta finns inte. Däremot finns det nationella lagar om detta i några få länder!

"Den som är emot yttrandefriheten är inskränkt, bakåtsträvande och saknar förmågan att se saker ur olika perspektiv."

Det stämmer säkert. Men är det inte sama sak när man gömmer sig bakom yttrandefriheten när man vill förnedra andra folkgrupper? DET är för mig LIKA inskränkt, bakåtsträvande och avsaknad av en annan synpunkt!

"I det här fallet används den för att idiotförklara de som inte delar vår tro på yttrandefriheten."

Med detta har du försvarat rasism, antisemitism och nedvärderande syn på i stort sett vilken folkgrupp som helst!

"Det är ju faktiskt DU som inte vill acceptera att den skall inbegripa avbildandet av Muhammed."

Jag anser att INGEN har rätt att medvetet provocera och förnedra andra grupper!

"Du skriver att du vill ta HELA biten av yttrandefriheten i samma andetag som du "banne mig drar gränser"."

Ja - det FINNS gränser för yttrandefriheten!!! Detta lyftes fram bland annat av Wikipedia! I vår lagstiftning finns dessa begränsningar tydligt uppskrivna!

Bland annat är det INTE en del av yttrandefriheten att förnedra en annan folkgrupp!!!

"Men förvänta dig inte att någon annan är beredd att anpassa sig till dem."

Man behöver inte gilla alla svenska lagar, men det är upp till dig!

"Tack vare yttrandefriheten har vi rätt att själva bestämma vart gränserna skall dras för vår egen personliga tro."

Men du kan inte gömma dig bakom yttrandefriheten för att förnedra andras tro!

"Nej, det jag kallar motsägelsefullt är att du försvarar yttrandefriheten i samma andetag som du vill göra inskränkningar i den."

Nej - jag försvarar yttrandefriheten!

Du försvarar rätten att förnedra folk! Och tror att det då handlar om yttrandefrihet!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 19:55

F.I.S.T skrev:Vad många som tror sig prata för yttrandefrihet här missar ...

Islam och svensk sekulariserad kristendom, skiljer sig på många plan i kultur och hur vi ser på livet och världen....

Så prova med att utgå från att Vi/ni faktiskt inte förstår, och kan sätta oss in i hur de upplever och tänker kring detta när en västerländsk konstnär medvetet provocerar en hel religion......

Alla har vi något vi håller heligt i våra livet..... Inom islam upprör det helt tydligt många när man avbildar deras religiösa ikon och ledare till en smutsig hund (ty i islam ses hunden som ett smutsigt djur....

Inom västerländsk vänsterrörelse politiskt upprör det när man ökar klyftorna, hur långt som helst...

... och inom blåa kretsar upprör det tydligen när man inte får bibehålla rätten att håna och förnedra.... Detta blir ganska tydligt för mig både i frågan om rondellhunden, och i yttrandefrihetsdebatten som förts på AC och testaren... där vissa högerdebattörer upprör sig över att blivit fråntagen sin "givna rätt" att håna, och förstöra.....

Och vissa blåa ... upprör sig väldigt över att arbeta gratis åt nån.... alla har vi något vi håller heligt

Ni kan sitta hur mycket nu vill och prata om "principer"... fast det inte finns någon annan agenda med rondellhunden än att provocera.... har ingenting med yttrandefrihet att göra

Så vi har rätt att förnedra andra folk, för att det är en del av vår kultur???

Hänger inte med vad du menar här faktiskt...

Hunden i sig ses inte som smutsigare än vad vi anser om grisar - ändå kan vi uttrycka oss att folk beter sig som svin... mer avancerat är inte det.

Annars håller jag med dig i det du skriver!

Är det en rättighet att förolämpa?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 19:57

Ser med glädje att en tredje person är med i kampen mot hets mot folkgrupp!

Vi är få - och vi kommer inte att ge oss!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Yttrandefriheten - Sida 5 Empty Konst

Inlägg  Secrist 2010-03-11, 20:34

Nu är det inte speciellt många som upprörs över denna "konst", men likförbannat är det en förolämpnng gentemot islam!

Och? Det är det som yttrandefrihet handlar om. Att få uttrycka sig trots att det finns folk som inte gillar det man gör eller säger. Det är demokratins grundpelare. Börjar man diskutera vad som är lämpligt och inte beroende på vad militanta grupper tycker så är man inne på en farlig väg. Det är ju detsamma som att börja inskränka yttrandefriheten och dit vill vi inte gå.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 20:39

]Hm... Uppenbarligen var detta ett mycket hett ämne...

Många verkar ha fått för sig en massa konstiga saker här, så jag skulle vilja förtydliga min egen inställning i frågan.

Det handlar alltså om en s.k. rondellhund, av konstnären Wilks, som föreställer profeten Muhammed med en hundkropp!

VARFÖR Wilks gjorde denna hunden är tydligen inte klarlagt. Han har själv hävdat att han inte hade som syfte att reta upp muslimer, vilket låter inte så liiite naivt. Hans syfte var att vara provokativ gentemot KONSTVÄRLDEN! Ett ganska märkligt resonemang, enligt mig. INGET provocerar konstvärlden idag!

Däremot kunde nog vem som helst förstå hur muslimerna generellt skulle uppfatta konstverket! Som ett direkt hån mot deras profet och därmed också mot deras tro! TROTS det var det få som upprördes nämnvärt, då de antagligen ganska vana vid motsvarande stolligheter från västvärlden.

Att det är, om inte direkt så åtminstone väldigt nära, hets mot folkgrupp är för mig utan tvekan. Motivet har ingen annan förklaring. Det är INTE som i fallet Ecco Homo en kritik av religionen genom att använda sig av en av religionens grundpelare!Så den likheten går nte att gälla!

Det kan inte heller vara kritik mot bristen mot yttrandefrihet i den muslimska världen, då vare sig islam eller muslimer generellt är emot yttrandefrihet.Var DET poängen så försvann den totalt. Då hade det varit bättre att gestalta någon som är EMOT yttrandefriheten, som Irans president till exempel - om man nu skall begränsa sig till den muslimska världen. Det finns helt klart andra mycket lämpligare personer att förlöjliga än Muhammed, som helt klart inte var emot yttrandefrihet!

Hur är det då med denna yttrandefriheten?

Är det en del av yttradefriheten att få förnedra en hel folkgrupp?

Går man in i t.ex. wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet) så kan man hitta följande:

"Yttrandefrihet omfattar rätten att yttra och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller någon typ av bestraffning."

Detta är en bra grundregel, som jag stöttar! Men gäller den oavsett vad som yttras?

Det kommer senare:

"Inskränkningar som finns i de flesta länders yttrandefrihet gäller brott mot upphovsrättslagar, uppvigling, förtal, olaga hot, spioneri, olaga våldsskildring med mera."

Detta är altså en BEGRÄNSNING av yttrandefriheten!

Lagen om yttrandefriheten gäller inte vad gäller förtal!

Europadomstolen uttrycker också som ett bra skäl att begränsa yttrandefriheten, att:

"till skydd för annans goda namn och rykte eller rättigheter."

Detta anser jag man har gått för långt med i fallet rondellhunden.

Det är min ståndpunkt i det hela - och jag vill därför klargöra att jag därmed inte gillar de som hotar Wilks, inte heller gillar jag talibanerna i Afghanistan, den iranska regimen, islamistiska terrorister och jag hatar inte USA!

Klart slut!
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Inlägg  Potatiskungen 2010-03-11, 22:10

Dao skrev:Det är min ståndpunkt i det hela - och jag vill därför klargöra att jag därmed inte gillar de som hotar Wilks, inte heller gillar jag talibanerna i Afghanistan, den iranska regimen, islamistiska terrorister och jag hatar inte USA!
    Jag vet inte... tycker nog att det luktar lite rasism om dina inlägg. Jag tror att många här skulle uppskatta om kunde försvara islam lite då och då, för omväxlings skull pirat

Önskar dig en god kväll, galenpanna.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 22:11

Potatiskungen skrev:
    Dao skrev:Det är min ståndpunkt i det hela - och jag vill därför klargöra att jag därmed inte gillar de som hotar Wilks, inte heller gillar jag talibanerna i Afghanistan, den iranska regimen, islamistiska terrorister och jag hatar inte USA!
    Jag vet inte... tycker nog att det luktar lite rasism om dina inlägg. Jag tror att många här skulle uppskatta om kunde försvara islam lite då och då, för omväxlings skull pirat

Önskar dig en god kväll, galenpanna.

Ha ha...

God kväll på dig också! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-03-11, 22:38

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

och den KRÄNKTE de kristna som tror på det som står i bibeln om att homosexuell utlevnad är synd.

vad jag förstått är det INTE synd att vara homosexuell, det är utlevnaden som är synden Very Happy

konstnären SA det?

men vad sade Wilks?

du kan inte stöda den ena och fördöma den andre, de har båda samma rätt eller fel.

så du ttror du kan skriva en LÖGN och sedan befalla att jag ska bortse från den och ta annat istället, det säger en hel del om dig *asg*
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-03-11, 22:41

Dao på pottkanten nu igen? lol! lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-11, 23:11

Dao skrev:

Hunden i sig ses inte som smutsigare än vad vi anser om grisar - ändå kan vi uttrycka oss att folk beter sig som svin... mer avancerat är inte det.

Nej då missuppfattar du mig ... vi har nog rätt så liknande uppfattningar i denna fråga..... och hunden anses helt säkert som ett smutsigt djur rent religiöst sett ... har en muslimsk granne som förklarat det där för mig
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 23:52

F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:

Nej då missuppfattar du mig ... vi har nog rätt så liknande uppfattningar i denna fråga..... och hunden anses helt säkert som ett smutsigt djur rent religiöst sett ... har en muslimsk granne som förklarat det där för mig

Jag är också övertygad m att vi ha ungefär lika synsätt, men det lät lite konstigt de första raderna! Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-11, 23:53

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

konstnären SA det?

men vad sade Wilks?

så du ttror du kan skriva en LÖGN och sedan befalla att jag ska bortse från den och ta annat istället, det säger en hel del om dig *asg*

????

Nu har du VERKLIGEN trasslat in dig...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Yttrandefriheten - Sida 5 Empty Konst

Inlägg  Secrist 2010-03-12, 00:24

Däremot kunde nog vem som helst förstå hur muslimerna generellt skulle uppfatta konstverket! Som ett direkt hån mot deras profet och därmed också mot deras tro!

Vem bryr sig om vad ett gäng fanatiska muslimer tycker. De ska inte diktera hur vår yttrandefrihet ska vara utformad. Vill de bränna flaggor och välta bilar i mellanöstern så låt de göra det. Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-12, 01:33

Secrist skrev:Däremot kunde nog vem som helst förstå hur muslimerna generellt skulle uppfatta konstverket! Som ett direkt hån mot deras profet och därmed också mot deras tro!

Vem bryr sig om vad ett gäng fanatiska muslimer tycker. De ska inte diktera hur vår yttrandefrihet ska vara utformad. Vill de bränna flaggor och välta bilar i mellanöstern så låt de göra det. Rolling Eyes

Nu blev nog de allra flesta muslimer väldigt illa berörda!

Det är ganska naturligt när deras profet och religion förnedras!

Eller menar du att alla muslimer är fanatiker?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-12, 02:07

Secrist skrev:Däremot kunde nog vem som helst förstå hur muslimerna generellt skulle uppfatta konstverket! Som ett direkt hån mot deras profet och därmed också mot deras tro!

Det är en trångsynt cyklopattityd du vädrar här cykl.... jag menar secrist.

Det luktar lite fanatism om DINA uttalanden
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 09:40

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

konstnären SA det?

men vad sade Wilks?

????

Nu har du VERKLIGEN trasslat in dig...

lol! lol! lol! lol! lol!

åh, jag tror jag skrattar så jag dör, har du problem DAO?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 08:40