Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+21
berralarzon
Kakmonstret
Susz X
RedCloud
ANNA2LINK
KickTheRasist
Potatiskungen
Thors
Regndrottning
theward
Sossar ee lata
Sniperace
Redvictory
Infra
redalert
x-medborgare
MartinLindgren
Dao
Secrist
F.I.S.T
R.O.F.L
25 posters

    Yttrandefriheten

    Omröstning

    Var det rätt att publicera muhammed som rondellhund igen?

    [ 13 ]
    Yttrandefriheten - Sida 4 Bar_left68%Yttrandefriheten - Sida 4 Bar_right [68%] 
    [ 6 ]
    Yttrandefriheten - Sida 4 Bar_left32%Yttrandefriheten - Sida 4 Bar_right [32%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 4 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 4 Bar_right [0%] 
    [ 0 ]
    Yttrandefriheten - Sida 4 Bar_left0%Yttrandefriheten - Sida 4 Bar_right [0%] 

    Totalt antal röster: 19
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 15:42

    Sniperace skrev:men rondellhunden är inte mer hets mot folkgrupp än ecce homo, att det är HETS är din åsikt, det var inte rättsväsendets åsikt....

    och nej, jag ger mig inte på dig som person, utan ditt försvar av detta...

    Så rättväsendet gör alltid korrekt bedömning?

    Eller är det bara när de dömmer som du tycker?

    Så när mobbarna anser att de inte mobbar, så har de troligen rätt - därför att du inte gillar heller den som drabbats av mobbningen..?

    Så att de som drabbats anser sig vara utsatta för hets mot folkgrupp är alltså fel, bara för att du själv inte är drabbad???

    Du bestämmer hur de skall känna sig???

    Kom inte och säg att du försvarar yttrandefrihet, för det rimmar dåligt med vad du gör på denna tråden!

    Du till och med anser att du har rätt att hävda en ren fördom som "fakta", och sedan inte vara skyldig att redovisa hur du fick ag på denna fakta!!!

    Det säger en hel del om hur du vill omtolka lagar och företeelser efter eget huvud...

    Du borde SKÄMMAS, Sniper!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-11, 16:01

    hur är det själv då?


    så snart rättsväsendet gör en bedömning som inte är din, är den då FEL?
    Är den bara rätt när den dömer efter vad DU anser?


    Om en mobbar INTE mobbat, men du anser det ska de då dömas för mobbing, ex att ha sagt emot?

    jaha, och din åsikt om yttrabndefrihet då, säg vad du vill men säg INTE emot mig? Very Happy

    undrar vem som borde skämmas....
    den som INTE vill att dessa STASIS hantlangare ska få avslöjas, den som anser att ISLAM aldrig får emotsägas, att det är OK att smutskasta kristendomens huvudperson, men far i taket för en enkel rondellhund?

    det ÄR att ha dubbel och kanske trippelmoral lol!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 16:22

    Sniperace skrev:hur är det själv då?


    så snart rättsväsendet gör en bedömning som inte är din, är den då FEL?
    Är den bara rätt när den dömer efter vad DU anser?


    Om en mobbar INTE mobbat, men du anser det ska de då dömas för mobbing, ex att ha sagt emot?

    jaha, och din åsikt om yttrabndefrihet då, säg vad du vill men säg INTE emot mig? Very Happy

    undrar vem som borde skämmas....
    den som INTE vill att dessa STASIS hantlangare ska få avslöjas, den som anser att ISLAM aldrig får emotsägas, att det är OK att smutskasta kristendomens huvudperson, men far i taket för en enkel rondellhund?

    det ÄR att ha dubbel och kanske trippelmoral lol!

    Öhhh... Sniper...

    Vad har hänt med dig?

    Ja, jag kan tycka att domstolarna ibland gör felaktiga domar! Gör inte du det? Men du är den som hävdar att deras dom skulle vara ett tecken på att ett påstående skulle vara rätt. Något liknande har inte jag kommit med, så ditt försök att vända på resonemanget är ganska löjligt här...

    Ingen mobbare skall dömas enligt mitt sätt att se på problemet! Så även där förlöjligade du bara dig själv i ditt resonemang...

    Min syn på ytrandefrihet är att den skall skyddas folks rätt till egna åsikter - inte vissa människors rätt att förnedra andra!

    Alltså har jag inget emot att bli emotsagd, så även här är du smått barnslig i ditt resonemang...

    Jag tycker den borde skämmas som dömmer folk på förhand, och som uppmuntrar häxjakt! Har inget emot att islam heller ifrågasätts, det har gjorts inom islam under hela dess historia! Det är inte OK att smutskasta någon. Ecco Homo smutskastade inte Jesus, utan snarare tvärt om!

    Du får kalla det vad du vill, Sniper. Men dina försök att skriva om mina åsikter är bara ett sätt att förtydliga vem du egentligen är. Din vackra fasad har uppenbarligen spruckit.. och fram kommer en vanlig personlighet inom forumhögern - en som föraktar de som inte håller med en, och som helst utgår från fördomar före fakta - och går på person på den som vågar ifrågasätta dig...

    Synd... Jag tyckte den förra Sniper var betydligt trevligare...

    Han visade åtminstone en grundläggande respekt för andras åsikter här... Vad du håller på med NU är för mig en gåta...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-11, 16:48

    Ecco Homo smutskastade inte Jesus, utan snarare tvärt om!

    det är din alldeles egna åsikt, men den SÅRADE många Kristna

    samma sak med rondellhunden, den sårar några, men långt ifrån alla.

    och med den ena som helt ok, blir även den andra det, det är ju så att för oss västerlänningar är ju hunden en älskad familjemedlem, så att på det sättet blir ju rondellhunden något fint eller hur?

    men har DU tolkningsföreträde?

    vad gäller resten av inlägget så vände jag enbart allt du skrev riktat till mog mot dig istället, så var ligger felet?
    att jag inte håller med dig?

    Rolling Eyes

    du bör nog lära dig att både ge och ta, och vara beredd på att få svar på samma sätt som du skriver.

    JAg misstänker att det bästa vore om vi ignorerar vareandra eller?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-11, 16:51

    Lite axplock som får mig att fundera på vad är mobbing och vad är rätten till att tycka anorlunda..
    DAO
    I mitt jobb mot mobing och liknande i skolor ser jag samma resonemang hela tiden. Mobbarna ser inte att de mobbar, för den de mobbar "skrattar ju också", eller "verkar inte bry sig". Likförbannat är det mobbing!!!


    DAO
    Så när mobbarna anser att de inte mobbar, så har de troligen rätt - därför att du inte gillar heller den som drabbats av mobbningen..?


    Så att de som drabbats anser sig vara utsatta för hets mot folkgrupp är alltså fel, bara för att du själv inte är drabbad???

    Du bestämmer hur de skall känna sig eller vem???

    Ecco retade kristna

    DAO bestämmer att det är konstnärligt yttryck för åsikts friheten???


    ----------------------------

    MOBBING...??

    Tack för ett sakligt motinlägg! Har saknat detta den senaste tiden!

    Vad är syftet med detta.... gent emot andra debatörer som inte fyller DAOs krav.?
    Eller denna

    Men som väntat hade du ingen källa, utan väljer att gå på mig som person!

    Grattis, Sniper... Saklighet verkar inte vara forumhögerns starka kort...

    Eller

    Secrist inlägg
    Då borde man ju kunna avbilda Mohammed i bögmiljö. Wow, då ska jag investera i en flaggfabrik för då lär det brännas flaggor som aldrig förr!

    Den enda anledning att du tycker Ecco Homo är käckt är att den retade kristna och det är betydligt mer ok.

    daos svar

    Så jag har inte rätt att ha mina egna åsikter enligt dig? Det är DU som skall förmedla vad jag tycker?

    Är det en form av "konstnärlig frihet" för dig?

    Du är patetisk, Secrist!

    Eller

    Du får tycka vad du vill om religioner, och hitta på egna små historiska anekdoter för att finna stöd i dina åsikter

    Du skrev om något som inte hade med ämnet att göra, och jag kommenterade detta


    Bestämmer DAO vad som har med ämnet att göra? Dao avfärdar mina åsikter som påhitt och anekdoter mobbing ? Eller är du bara väldigt arrogant mot andra och deras åsikter ?

    NEJ - SÄGER JAG! Det är INTE RÄTT att frsöka göra trackasserier och mobbning som en del av yttrandefriheten! Det är därför alla nationer har BEGRÄNSNINGAR av yttrandefriheten. En av dessa begränsningar handlar om kränkningar av en folkgrupp!


    Kristna är en folkgrupp eller ?

    Ecco Homo är ett bra exempel på konstnärlig provokation, för den hade en poäng i sin provokation!



    Homo Ecco tog upp, och kritiserade, kyrkans syn på homosexualitet!

    Yttrandefriheten skall inte användas till att reta upp människor, utan för att försvara allas rätt till en egen åsikt!


    Det retade kristna grupper

    Förklara istället vad konstnären ville säga med denna rondellhund! Kan du göra det


    Samma sak som ecco ville uppnå mot kristnas syn på homusexuallitet kanske.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 17:12

    Sniperace skrev:
    Ecco Homo smutskastade inte Jesus, utan snarare tvärt om!

    det är din alldeles egna åsikt, men den SÅRADE många Kristna

    samma sak med rondellhunden, den sårar några, men långt ifrån alla.

    och med den ena som helt ok, blir även den andra det, det är ju så att för oss västerlänningar är ju hunden en älskad familjemedlem, så att på det sättet blir ju rondellhunden något fint eller hur?

    men har DU tolkningsföreträde?

    vad gäller resten av inlägget så vände jag enbart allt du skrev riktat till mog mot dig istället, så var ligger felet?
    att jag inte håller med dig?

    Rolling Eyes

    du bör nog lära dig att både ge och ta, och vara beredd på att få svar på samma sätt som du skriver.

    JAg misstänker att det bästa vore om vi ignorerar vareandra eller?

    Klart att det sårade många kristna! Att Jesus kärleksbudskap lyftes fram mot DEM! Helt klart suveränt!!!

    ATT folk tar åt sig har jag inget problem med! Konst SKA kunna provocera! Så DET har jag inga problem med!

    Vad för betydelse har det vad DU anser om hundar? Är det inte vad de som drabbas av förtalet känner som är det viktigaste?

    Visst - vänder och vrider man på det hela, är antisemitism också något väldigt fint!

    Nej - jag har inte tolkningsföreträde över andra. Men däremot har jag tolkningsföreträde för mina egna psikter! Just detta verkar vara ett roblem för vissa här inne...

    Felet i att du vänder på resonemanget gentemot mig, är att det bara blottlägger din egen oförmåga att resonera! Det är en metod för fanatiker... Men vill du tilhöra dem, så är det din sak!

    Har inga problem av att du inte håller med mig. Däremot så ogillar jag dina försök att demonisera mina ståndpunkter, och fly undan att stå för dina!

    Istället för att gömma dig genom att försöka vända på mitt resonemang, kan du väl svara på vad för SYFTE rondellhunden har?

    Svara inte att den "kritiserar muslimernas inskränkthet", eller deras länders "begränsningar av yttrandefrihet", för det håller inte - vilket jag visat!

    Svara inte heller att vill "väcka debatt" och liknande, för det håller inte heller! Kan man göra vad som helst för detta syfte, eller är det bara OK när det är muslimer, judar, svarta, kvinnor eller andra som har blivit förtryckta av oss som drabbas?

    Försök kom med ett svar som inte är baserat på fördomar!

    Men jag har försökt tidigare vad gäller dig, och det gick inte då heller!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-11, 17:19

    Istället för att gömma dig genom att försöka vända på mitt resonemang, kan du väl svara på vad för SYFTE rondellhunden har?

    DET har Wilks företräde på eftersom det var HAN som skapade denna, och det HAN säger är väl vad även du måste acceptera?

    eller är det din tolkning som även där har företräde och vad vissa muslimer tycker, men INTE i fallet Ecce Homo?

    fortfarande dubbel, trippel och quadromoral från dig.

    känn dig så förorättad du vill men du väljer själv tonen, se bara du fick X-et mot din stil med, och denna är det ett antal som reagerar på, du TROR du är oantaslig men tyvärr stämmer det inte DAO, du har för höga tankar om din förträfflighet.


    så, kanske ska vi undvika varandra?
    INTE för att jag ger upp, utan för att det känns meningslöst!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 17:23

    "Du bestämmer hur de skall känna sig eller vem???"

    Svar: Nej! Men du verkar vara en som vill styra detta... Varvid min kritik!

    "DAO bestämmer att det är konstnärligt yttryck för åsikts friheten???"

    Den meningen förstod jag inte riktigt... men du får gärna utgå från vad jag skriver om du vill veta mina åsikter...

    "Vad är syftet med detta.... gent emot andra debatörer som inte fyller DAOs krav.?"

    Mina krav är de som finns i lagen om åsikts- och tryckfriheten!

    "Bestämmer DAO vad som har med ämnet att göra?"

    Svar: Nej! Ämnet här är om rondellhunden, och om det är hets mot folkgrupp eller inte! Det har debattstartaren bestämt! Tar gärna andra debatter också, som du vet, men då helst i en tråd som handlar om detta!

    "Dao avfärdar mina åsikter som påhitt och anekdoter mobbing ?"

    Nej, nu blandar du ihop det hela! Det jag skrev om var anekdoter och påhitt var om ditt uttalande om religionen i allmänhet! Jag kommentarade enbart det du skrev! Vill du inte ha en kommentar utifrån vad du skriver får du väl låta bli att skriva något!

    Mobbingen handlade om sakfrågan, och inte om din inställning!

    "Eller är du bara väldigt arrogant mot andra och deras åsikter ?"

    Tvärt om! Däremot verkar du visa upp en tendens till arrogans här... Varför så upprörd? För att jag ine håller med dig?

    "Kristna är en folkgrupp eller ?"

    Religiös tillhörighet räknas till begreppet folkgrupp, javisst!

    "Homo Ecco tog upp, och kritiserade, kyrkans syn på homosexualitet!"

    Exakt!

    "Det retade kristna grupper."

    Säkert!

    "Samma sak som ecco ville uppnå mot kristnas syn på homusexuallitet kanske."

    Jag bad dig förklara hur! Du svarade inte!

    Så jag frågar igen:

    Förklara istället vad konstnären ville säga med denna rondellhund! Kan du göra det
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-11, 17:32

    Nej det kan jag inte för jag uppfyller inte din standrad på en god debattör..
    Enl mitt synsätt har jag svarat och det får du acceptera.
    Sedan om det sätter frågetecken för dig inte mycket att göra nått åt.
    Jag anser fortfarande att du avfärdar andra på ett sätt som mycket liknar mobbing som du själv påstår att du arbetar emot.
    Jag är väl medveten om att jag uttrycker mig bättre i tal än i skrift.
    Å pennan må vara ditt vapen. och inte mitt.
    Men jag ängnar mig inte åt att mula andras tillkotrakommanden i nyllet på dem.Även om jag älskar sarkasm.. Very Happy
    Så ha det vi har inget mera att säga varandra
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  KickTheRasist 2010-03-11, 17:32

    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..



    Hej X !!


    Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??


    Nope tror jag inte eller hur Wink
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 17:34

    Sniperace skrev:
    Istället för att gömma dig genom att försöka vända på mitt resonemang, kan du väl svara på vad för SYFTE rondellhunden har?

    DET har Wilks företräde på eftersom det var HAN som skapade denna, och det HAN säger är väl vad även du måste acceptera?

    eller är det din tolkning som även där har företräde och vad vissa muslimer tycker, men INTE i fallet Ecce Homo?

    fortfarande dubbel, trippel och quadromoral från dig.

    känn dig så förorättad du vill men du väljer själv tonen, se bara du fick X-et mot din stil med, och denna är det ett antal som reagerar på, du TROR du är oantaslig men tyvärr stämmer det inte DAO, du har för höga tankar om din förträfflighet.


    så, kanske ska vi undvika varandra?
    INTE för att jag ger upp, utan för att det känns meningslöst!

    Wilks säger att han INTE gjorde det för att reta upp muslimer. Om det stämmer så är han oerhört korkad - och det tror jag inte att han är!

    Förstår fortfarande inte vad du menar med "min tolkning"! Jag lyfter fram mina åsikter i ämnet! Klarar du inte av det så får du väl undvka att debattera med de som har egna åsikter i ämnen!

    Förklara för mig likheterna med Ecco Homo istället för att skriva skitsaker om mig!!!

    Du har inte påvisat någon form av dubbel, trippel eller quadromoral om mina åsikter! Men det är ju alltid lätt att slå sig själv på bröstet, och det har du varit bra på den senaste tiden!

    Man KAN faktiskt ha en annan åsikt än dig och ÄNDÅ vara både ärlig och moralisk, Sniper!

    Jag har inga tankar ALLS om min "förträfflighet" - jag skriver mina åsikter och debatterar med dem som vill debattera med mig! Jag blir givetvis irriterad om när folk som jag annars respekterar använder sig av fula debattmetoder, som du nu gjort den senaste tiden!

    Jag är inte oantastlig, och har aldrig ansett det om mig heller - men det är lite otäckt att se att du verkar ha trott det om mig!

    Jag står för mina åsikter, och räds inte när tonläget blir hätskt. Det är du som har angett tonläget i detta fallet - jag har bara reagerat på detta!

    Jag undviker bara debatter om den jag debatterar mit inte är ärlig och inte klarar av att hysa respekt för andras åsikter! Om du inte klarar det så blir det säkert som du önskar. Det vore ju fruktansvärt om folk faktiskt sade emot dig, och blir sura i dina strävan att slå under bältet!

    Jag vet - du ger inte upp. Det blir liksom meningslöst när du inte klarar av att svara på enkla frågor!

    jag skall göra det enkelt för dig! Svara bara på denna enda fråga, skit i allt annat som du tycker är jobbigt:

    Vad för syfte har rondellhunden i fråga?

    Klarar du att svara på den frågan, så kan vi utgå från det!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  KickTheRasist 2010-03-11, 17:35

    R.O.F.L skrev:Expressen har idag valt att publicera profeten som rondellhund efter det att konspirationen mot Lars Vilks har avslöjats,

    Extremt viktigt att vi framhåller våra grundläggande rättigheter.
    Tack Expressen!


    Ja det skulle vara också härligt att redovisa , vad din kära ursprungs land håller på eller hur ??


    Rensningen av allt som ser ut Romsk .. eller hur zigenar jägarn Smile

    Nu verkar du att du gillar bytta och bespotta Islam med eller ?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-11, 17:36

    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..



    Hej X !!


    Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??


    Nope tror jag inte eller hur Wink

    REPRIS PÅ TIDIGARE INLÄGG.

    Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Jag undrar fortfarande varför är det ok att reta vissa men inte andra..
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-11, 17:41

    Vad för syfte har rondellhunden i fråga?

    troligen att väcka debatt om vad som är rätt och riktigt.

    Som jag tidigare har skrivit så var ecce homo ett slag i ansiktet på kristna eftersom homosexuell utlevnad enligt bibeln är SYND, därför blir det en kränkning av kristna och deras religion att utmåla jesus som homosexuell.


    För muslimer är hunden ett orent djur, mohammed motsvarar jesus, dvs det föreligger ingen skillnad, båda är antingen lika acceptabla eller lika oacceptabla, och DU har valt att ecce homo var fullt acceptabel och dessutom något BRA, det gör att vi inte ska se annorlunda på rondellhunden som i fråga egentligen blir en mycket mindre kränkning.

    att det sedan är meningslöst att ge dig svaret förstår jag, för du kommer inte att acceptera det utan istället vrida, vända och förvränga.

    så DAO, du är inte så bra som du försöker påskina...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 17:41

    x-medborgare skrev:Nej det kan jag inte för jag uppfyller inte din standrad på en god debattör..
    Enl mitt synsätt har jag svarat och det får du acceptera.
    Sedan om det sätter frågetecken för dig inte mycket att göra nått åt.
    Jag anser fortfarande att du avfärdar andra på ett sätt som mycket liknar mobbing som du själv påstår att du arbetar emot.
    Jag är väl medveten om att jag uttrycker mig bättre i tal än i skrift.
    Å pennan må vara ditt vapen. och inte mitt.
    Men jag ängnar mig inte åt att mula andras tillkotrakommanden i nyllet på dem.Även om jag älskar sarkasm.. Very Happy
    Så ha det vi har inget mera att säga varandra

    En god debattör står för sina åsikter!

    Om du inte vil stå för dina, är upp till dig!

    Jag har inget emot att debattera med dig, och respekterar dina åsikter! Om dina åsikter är att jag, när jag inte håller med dig, på något sätt är dum - så respekterar jag det också, trots att jag också blir en smula undrande över varför du skriver inlägg i en fråga, om du anser det vara mobbing när man inte håller med dig...

    Normalt är du en god debattör, men här har jag lite svårt att riktigt förstå din inställning...

    Givetvs kan du undvika att debattera i en debattsida på internet, så snart debatten blir lite jobbig, men det blir lite pardoxalt, liksom..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-11, 17:42

    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..



    Hej X !!


    Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??


    Nope tror jag inte eller hur Wink

    REPRIS PÅ TIDIGARE INLÄGG.

    Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Jag undrar fortfarande varför är det ok att reta vissa men inte andra..
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...

    och så skulle inte heller jag göra, varken den ena eller den andra.....

    det är just likaprincipen som bör gälla, men tyvärr så räknar inte alla så....
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-03-11, 17:44

    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..



    Hej X !!


    Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??


    Nope tror jag inte eller hur Wink

    REPRIS PÅ TIDIGARE INLÄGG.

    Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Jag undrar fortfarande varför är det ok att reta vissa men inte andra..
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...

    och så skulle inte heller jag göra, varken den ena eller den andra.....

    det är just likaprincipen som bör gälla, men tyvärr så räknar inte alla så....


    Nej sant och det är synd.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  KickTheRasist 2010-03-11, 17:46

    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..



    Hej X !!


    Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??


    Nope tror jag inte eller hur Wink

    REPRIS PÅ TIDIGARE INLÄGG.

    Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Jag undrar fortfarande varför är det ok att reta vissa men inte andra..
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...


    Alltså den här bajs rundel hund som den schizofrena Lars har skapat är inget annat en bespottade på allt som handlar om Islam och dennes värde.

    Problemet är inte enbart i denna företelse än denna är ännu djupare, denna idioten har publicerat denna dravel precis när USAF och andra Nato fittor inkluderat mitt cp land attackerat på falska grunder 2 arabiska länder , dödat och lemlastad 100000-tals barn och gamlingar .

    Och så kommer några SD inavlade lovers och sprider ännu mera hat mot muslimer genom ett sådant handling. Det är ju fan solklart att han kommer att råka illa ut , trodde han att dem kommer att bjuda på godis och säga .. men fan Vilks du är duktigt du ... du får gärna bespotta mig min tro och min familj eller hur ...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 17:48

    Sniperace skrev:
    Vad för syfte har rondellhunden i fråga?

    troligen att väcka debatt om vad som är rätt och riktigt.

    Som jag tidigare har skrivit så var ecce homo ett slag i ansiktet på kristna eftersom homosexuell utlevnad enligt bibeln är SYND, därför blir det en kränkning av kristna och deras religion att utmåla jesus som homosexuell.


    För muslimer är hunden ett orent djur, mohammed motsvarar jesus, dvs det föreligger ingen skillnad, båda är antingen lika acceptabla eller lika oacceptabla, och DU har valt att ecce homo var fullt acceptabel och dessutom något BRA, det gör att vi inte ska se annorlunda på rondellhunden som i fråga egentligen blir en mycket mindre kränkning.

    att det sedan är meningslöst att ge dig svaret förstår jag, för du kommer inte att acceptera det utan istället vrida, vända och förvränga.

    så DAO, du är inte så bra som du försöker påskina...

    Så om jag ritar nedsättande bilder om negrer, kan jag hävda att det bara är för att "väcka debatt"?

    Bibeln utmålar INTE homsexualitet som synd. Däremot talar Jesus om kärleksbudskapet! Det är detta som Ecco Homo tog fasta vid! Inte för att enbart reta upp kristna...

    Muhammed är INTE muslimernas motsvarighet till hur kristna ser på Jesus!

    Fortfarande har du inte svarat på vad som rondellhunden skulle kritisera? Ecco Homo är det tydligt med. Men rondellhunden?

    Vaddå vända och vrida? Du svarar inte på min fråga!!!

    Ecco Homo kritiserade kyrkans syn på homosexualitet, genom att utgå från Jesus kärleksbudskap! Du skriver att det är likadant med rondellhunden - men du skriver inte VARI denna likhet ligger!!!

    Det är det enda jag vill veta???

    Däremot uttalar du ett försvar som nazister, antisemiter och liknande grupperingar alltid har använt för att försvara sina hets mot folkgrupp!

    Varför det?

    För att det är muslimer som är måltavlan?

    Du får gärna förklara dig här, bättre än att jag skulle vara dum eller något!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 17:50

    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..



    Hej X !!


    Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??


    Nope tror jag inte eller hur Wink

    REPRIS PÅ TIDIGARE INLÄGG.

    Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Jag undrar fortfarande varför är det ok att reta vissa men inte andra..
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...

    och så skulle inte heller jag göra, varken den ena eller den andra.....

    det är just likaprincipen som bör gälla, men tyvärr så räknar inte alla så....


    Nej sant och det är synd.

    Eftersom vare sig X eller Sniper vill förklara detta för mig, kanske du kan göra detta:

    Vari ligger likheten mellan rondellhunden och Ecco Homo?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sniperace 2010-03-11, 17:53

    Bibeln utmålar INTE homsexualitet som synd.

    Jodå, det gör den, både i gamla och nya testamentet.....

    och den KRÄNKTE de kristna som tror på det som står i bibeln om att homosexuell utlevnad är synd.

    vad jag förstått är det INTE synd att vara homosexuell, det är utlevnaden som är synden Very Happy

    Hur VET du att avsikten INTE var att kränka och uppröra?
    konstnären SA det?

    men vad sade Wilks?

    du kan inte stöda den ena och fördöma den andre, de har båda samma rätt eller fel.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-11, 17:54

    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..



    Hej X !!


    Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??


    Nope tror jag inte eller hur Wink

    REPRIS PÅ TIDIGARE INLÄGG.

    Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Jag undrar fortfarande varför är det ok att reta vissa men inte andra..
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...

    och så skulle inte heller jag göra, varken den ena eller den andra.....

    det är just likaprincipen som bör gälla, men tyvärr så räknar inte alla så....


    Nej sant och det är synd.

    Eftersom vare sig X eller Sniper vill förklara detta för mig, kanske du kan göra detta:

    Vari ligger likheten mellan rondellhunden och Ecco Homo?

    BÅDA RETAR NÅGON RELIGÖSA TRO OCH ÖVERTYGELSE...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-03-11, 17:55

    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tycker det var rätt att publicera bilden igen..



    Hej X !!


    Skulle du vara glad att jag kallar både din och din familj för hund helvette , och samtidigt pekar på yttrandefrihet och dennes rättigheter ??


    Nope tror jag inte eller hur Wink

    REPRIS PÅ TIDIGARE INLÄGG.

    Det handlar om principen jag personligen skulle aldrig rita en nid bild mot någon religon och publicera den.
    Jag undrar fortfarande varför är det ok att reta vissa men inte andra..
    Vem bestämmer vem som blir retad eller inte eller vad som har ett ädelt syfte och för vem dubbelmoral var ett bra ord som någon skrev...

    och så skulle inte heller jag göra, varken den ena eller den andra.....

    det är just likaprincipen som bör gälla, men tyvärr så räknar inte alla så....


    Nej sant och det är synd.

    Eftersom vare sig X eller Sniper vill förklara detta för mig, kanske du kan göra detta:

    Vari ligger likheten mellan rondellhunden och Ecco Homo?


    Båda har med konst att göra.
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Potatiskungen 2010-03-11, 17:56

    Dao skrev:Tack för ett sakligt motinlägg! Har saknat detta den senaste tiden!

    Men tyvärr har du blandat ihop en del saker här! Det handlar inte om religion eller sekularism över huvudtaget! Det handlar om hets mot folkgrupp, och det får man inte göra i "sekulariserade" samhällen heller!

    Hade rondelhunden tagit upp något, ifrågasatt något, så hade du haft en poäng med ditt första stycke. Men du tillskriver den saker som inte stämmer!

    Tack själv.
    Ett konstverk kan aldrig bli någonting annat än en subjektiv bedömning. Jag ser en pungspark på det icke-sekulariserade samhällets brist på yttrandefrihet. Du ser hets mot folkgrupp. Ett barn ser förmodligen bara en hund.

    Pudelns kärna (haha) är att min syn på rondellhunden är precis lika sann som din och barnets. Alla tre perspektiv kan existera samtidigt, eftersom det inte finns någon absolut sanning när man diskuterar konst.

    Jag blir däremot förvånad när du skriver att det inte handlar om religion eller sekulära samhällen. Om det inte fanns en religiös lag mot att avbilda profeten Muhammed, så skulle ju den här diskussionen inte existera över huvud taget. Poängen är att det finns en sådan lag i icke sekulariserade samhällen. Och i stället för att människor (i dessa samhällen) ska få bilda sig en egen uppfattning, är de påtvingade att acceptera denna sk "sanning".

    Att avbilda profeten Muhammed som en hund är inte hets mot folkgrupp. Möjligen är det hets mot profeten Muhammed och jag ställer mig tveksam till om han kommer att stämma någon för förtal.

    Dao skrev:Det finns heller inget som säger att bara för att ett samhälle bedöms som icke sekulariserat, vad nu detta skulle vara, så skulle det vara mindre öppet och tolerant än ett sekulariserat. Dels med tanke på vilka hemskheter vi människor fått utstå som ett resultat av denna "sekularisering"!

    Jo, jag säger det. Och jag säger det igen. På två olika sätt. Ett icke sekulariserat samhälle är mindre öppet och tolerant eftersom det bara tillåter tolkningar inom ramarna för dess religiösa skrifter. Ett icke sekulariserat samhälle är mindre öppet och tolerant eftersom det saknar yttrandefrihet.

    Dao skrev:Du skriver om något helt annat än vad ämnet handlar om!

    Huh? Tråden heter "Yttrandefriheten". Det är väl för hundan (haha) det jag skriver om!?

    Dao skrev:Så vi skall altså kunna göra hets mot vilken folkgrupp som helst, och hävda att det är kritik av samhällets syn på yttrandefrihet? Helt plötsligt blir alltså alla former av teoretiska trackasserier helt OK???

    Är det vad du menar att det är så enkelt? Framför allt som Muhammed pratade om ÖPPENHET, så blir ju bara den kritik du talar om baserad på FÖRDOMAR!

    NEJ - SÄGER JAG! Det är INTE RÄTT att frsöka göra trackasserier och mobbning som en del av yttrandefriheten! Det är därför alla nationer har BEGRÄNSNINGAR av yttrandefriheten. En av dessa begränsningar handlar om kränkningar av en folkgrupp!

    Nej, vi ska inte hetsa mot någon folkgrupp och nej - trakasserier är inte ok. Men även om vi nu trampar någon på tårna så ställer jag mig bakom rätten för varje avbild av Muhammed att existera - vare den hund, katt eller kanariefågel. Muslimer ska inte, precis som något annat trossamfund, få åtnjuta någon särskild gräddfil i ett modernt samhälle bara för att ett konstverk strider mot deras religiösa lagar.

    Att genom religiös lag förbjuda avbildandet av en historisk person som varit död i 1500 år är fullkomligt absurt. Den som stödjer en sådan lag anser jag vara emot yttrandefriheten. Den som är emot yttrandefriheten är inskränkt, bakåtsträvande och saknar förmågan att se saker ur olika perspektiv.

    Dao skrev:Skall vi kämpa för yttrandefriheten, måste vi ta HELA biten av den! Det går inte bara att ta dela av denna lag för att använda den som vapen i vår strävan att idiotförklara och förnedra andra som inte delar vår tro!!!

    Där går banne mig gränsen!!!

    Det går alldeles utmärkt att använda yttrandefriheten för att idiotförklara de som inte delar vår tro. I det här fallet används den för att idiotförklara de som inte delar vår tro på yttrandefriheten. Det är ju faktiskt DU som inte vill acceptera att den skall inbegripa avbildandet av Muhammed. Du skriver att du vill ta HELA biten av yttrandefriheten i samma andetag som du "banne mig drar gränser".

    Det står såklart i din fulla rätt att dra dina egna, personliga gränser. Så många gränser du någonsin vill! Men förvänta dig inte att någon annan är beredd att anpassa sig till dem. Tack vare yttrandefriheten har vi rätt att själva bestämma vart gränserna skall dras för vår egen personliga tro.

    Dao skrev:Det du kallar motsägelsefullt, är hur lagen om yttrandefrihet fungerar i demokratiska samhällen!

    Nej, det jag kallar motsägelsefullt är att du försvarar yttrandefriheten i samma andetag som du vill göra inskränkningar i den.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  KickTheRasist 2010-03-11, 18:03

    citat:

    "Muslimer ska inte, precis som något annat trossamfund, få åtnjuta någon särskild gräddfil i ett modernt samhälle bara för att ett konstverk strider mot deras religiösa lagar."


    Alltså jag tror att Muslimer ger fan att vi kallar deras profet för hund och terrorist. Men om man använder än sådant dravel samtidigt som man bombar deras länder till (dust) sandkorn etc... då blir denna skiten personligt förstår du vad jag menar ??

    Sponsored content


    Yttrandefriheten - Sida 4 Empty Sv: Yttrandefriheten

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 02:17