Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Thetaxpayer
redalert
Infra
formsvackan
R.O.F.L
Secrist
RedMentalCase
11 posters

Riskerar Grekland bli Europas Venezuela?

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Riskerar Grekland bli Europas Venezuela? - Sida 6 Empty Sv: Riskerar Grekland bli Europas Venezuela?

Inlägg  formsvackan 2015-07-14, 00:09

Sniperace skrev:Tillhör SD alliansen,  jag röstade i sista valet på dem efter att Joakim (infra) övertalat mig.
    Då kanske du som förmildrande omständighet kan åberopa tillfällig sinnesförvirring Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Riskerar Grekland bli Europas Venezuela? - Sida 6 Empty Sv: Riskerar Grekland bli Europas Venezuela?

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-14, 07:00

ericTheDog skrev:Finanskrisen 1990 berodde mest på en inkompetent socialdemokrati i kombination med en dåre till riksbankschef.

Javisst, de bäddade för den hela 80-talet, och Dennis var tidernas sopa, regeringen Bildt är skyldig till att de inte sopade bort Dennis.
    Försvaret av kronan påminner om det grekland sysslar med idag, att slåss mot verkligheten.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2015-07-14, 09:59

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Tillhör SD alliansen,  jag röstade i sista valet på dem efter att Joakim (infra) övertalat mig.
    Då kanske du som förmildrande omständighet kan åberopa tillfällig sinnesförvirring Very Happy
    absolut ingen sådan, men som en ordentligt protest, och tydligen gjorde det nytta nu har de alla på olika sätt börjat ta tag i den fruktansvärt misskötta frågan om flyktingmottagning.

Något de inte tidigare ens vågade beröra.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-14, 14:32

RedMentalCase skrev:Dennis var tidernas sopa, regeringen Bildt är skyldig till att de inte sopade bort Dennis.
    Och regeringens möjligheter att "sopa bort" riksbankschefen ser ut hur då ?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2015-07-14, 14:33

formsvackan skrev:

Laughing
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-14, 15:09

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    absolut ingen sådan,  men som en ordentligt protest, och tydligen gjorde det nytta nu har de alla på olika sätt börjat ta tag i den fruktansvärt misskötta frågan om flyktingmottagning.

De 2 utan tvekan mest sinnesförvirrade människor på nåt forum öht försöker mobba sniper och kalla honom sinnesförvirrad?...

Försöken att slå neråt är tydliga hos idioterna folie och infra, de är de fascister de skyller andra för.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-14, 15:46

RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    absolut ingen sådan,  men som en ordentligt protest, och tydligen gjorde det nytta nu har de alla på olika sätt börjat ta tag i den fruktansvärt misskötta frågan om flyktingmottagning.

De 2 utan tvekan mest sinnesförvirrade människor på nåt forum öht försöker mobba sniper och kalla honom sinnesförvirrad?...

Försöken att slå neråt är tydliga hos idioterna folie och infra, de är de fascister de skyller andra för.
    "slå neråt" ??? Tänker du aldrig innan du attackerar tangentbordet ? Varför Snipern skulle befinna sig på ett lägre plan kanske du begriper, jag gör det inte.

Du har otaliga gånger kallat mig sinnessjuk. Nu kallar du mig och Infra för sinnesförvirrade. För några år sedan, under nicket Gustavander, upplyste du oss om att du stod högt över oss andra.

Frågan kommer med automatik. Vem är det då som försöker slå neråt ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-14, 15:55

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

"slå neråt" ??? Tänker du aldrig innan du attackerar tangentbordet ? Varför Snipern skulle befinna sig på ett lägre plan kanske du begriper, jag gör det inte.

Du har otaliga gånger kallat mig sinnessjuk. Nu kallar du mig och Infra för sinnesförvirrade. För några år sedan, under nicket Gustavander, upplyste du oss om att du stod högt över oss andra.

Frågan kommer med automatik. Vem är det då som försöker slå neråt ?

Du och infra försöker slå neråt, precis som med allt annat är du så råkorkad att du tror inte andra ser hur du bär dig åt.
    Man kan ställa en klocka, så fort du blivit utskrattad och förlorar en debatt kommer dina inlägg mot sniper.

Att du är något sinnessjuk är inte mitt fel.  istället borde du beakta det och sluta skriva en massa trams och lögner.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2015-07-14, 15:56, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Riskerar Grekland bli Europas Venezuela? - Sida 6 Empty Illa

Inlägg  Secrist 2015-07-14, 15:55

Grekland och EU

Riskerar Grekland bli Europas Venezuela? - Sida 6 Greeks_lazy_big2
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-14, 16:04

RedMentalCase skrev:Man kan ställa en klocka, så fort du blivit utskrattad och förlorar en debatt kommer dina inlägg mot sniper.
    I och för sig har detta ännu inte hänt, men om jag nu emellanåt försöker tvåla till någon av Sniperns galenskaper, vad får dig att anse att jag då slår neråt ?

Är Snipern i dina ögon någon lägre stående ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-14, 16:13

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Man kan ställa en klocka, så fort du blivit utskrattad och förlorar en debatt kommer dina inlägg mot sniper.
    I och för sig har detta ännu inte hänt, men om jag nu emellanåt försöker tvåla till någon av Sniperns galenskaper, vad får dig att anse att jag då slår neråt ?

Inte hänt??  lol   nu är du sådär störd igen. Det händer ju i varje tråd.  Senast när du lallade på ditt senila sätt i greklandstråden, helt ovetande om att skuldernas till Grekland i första hand är utfärdade av stater, dess folk.

Du fällde då det klassiska, " det rycker i smilbanden ... åt fakta..."   Alla på forum vet redan din inställning till fakta. faktan var att stater var de som lånat ut till Grekland. Jisses vad knäpp du är.

Sluta diskuteras i trådar där du har 0 koll.  Dvs i alla trådar som handlar om politik ekonomi  och samhälle. Häll dig till palmemordet och andra tosse-konspirationer, det passar dig.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-14, 16:19

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Inte hänt??  lol   nu är du sådär störd igen. Det händer ju i varje tråd.  Senast när du lallade på ditt senila sätt i greklandstråden, helt ovetande om att skuldernas till Grekland i första hand är utfärdade av stater, dess folk.
    http://www.etc.se/ledare/det-grekiska-dramat-handlar-om-europas-svek

Greklands skuld skapades efter finanskrisen genom att EU och ECB ville rädda de stora privata bankerna från kollaps och då tvingade på Grekland stora lån för att lösa ut tyska och franska banker. Det här handlar om lån som privata banker gett för spekulation, skrytbyggande, militär upprustning med mera, under tidigare grekiska regeringar. Finanskrisen gjorde bankerna konkursmässiga. Genom att flytta lån från dem till EU:s stater så undvek man att bankernas ägare fick betala spekulationen. De nya lånen gick därmed aldrig till Grekland. De gick direkt de europeiska privata bankerna och grekiska skulder bytte bara fordringsägare. Inga stora pengar har gått till att få fart på eller sanera grekisk ekonomi. Det är privata banker som räddats av statliga lån.

Riskerar Grekland bli Europas Venezuela? - Sida 6 23j084j

Skit på dig Very Happy

Inte ens Farage håller med dig. Då är det illa Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-14, 17:25

Bra foliet, du håller dig till det du kan, konspirationsteorier för nutcases.

Låt oss andra snacka om fakta.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-14, 18:09

RedMentalCase skrev:Bra foliet, du håller dig till det du kan, konspirationsteorier för nutcases.
    Ekonomisk statistik från BIS, centralbankernas centralbank, kallar du för "konspirationsteorier för nutcases" Herre du min skapare vilken dåre du är. Men i och för sig har du ju tidigare anklagat, inte bara Svenska Dagbladet utan även US-Army och US-Congress för spridande av kommunistpropaganda, så jag orkar inte ens låtsas vara förvånad. Det är bara att lägga detta på högen av dina tidigare halsbrytande fantasier. Du utför din mentala akrobatik på allt högre höjder, utan skyddsnät. Imponerande Very Happy

https://www.bis.org/cbanks.htm

Konspirationsteoretiker  ... hi hi Very Happy
    RedMentalCase skrev:Låt oss andra snacka om fakta.
    Gör du gärna det. Det är lika roligt varenda gång. Kan du inte ta över efter Nils Poppe och göra dina grejer på scen i Fredriksdalsparken. Den nye Fabian Bom i Fantasiernas överman, en garanterad succe Very Happy
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2015-07-14, 19:02

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Bra foliet, du håller dig till det du kan, konspirationsteorier för nutcases.
    Ekonomisk statistik från BIS, centralbankernas centralbank, kallar du för "konspirationsteorier för nutcases" Herre du min skapare vilken dåre du är. Men i och för sig har du ju tidigare anklagat, inte bara Svenska Dagbladet utan även US-Army och US-Congress för spridande av kommunistpropaganda, så jag orkar inte ens låtsas vara förvånad. Det är bara att lägga detta på högen av dina tidigare halsbrytande fantasier. Du utför din mentala akrobatik på allt högre höjder, utan skyddsnät. Imponerande  Very Happy

Gör du gärna det. Det är lika roligt varenda gång. Kan du inte ta över efter Nils Poppe och göra dina grejer på scen i Fredriksdalsparken. Den nye Fabian Bom i Fantasiernas överman, en garanterad succe Very Happy

Snyggt att länka till ETC. En av de mest vänstervridna media som man kan hitta på nätet. Kan de ens stava till objektivitet?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-07-14, 19:31

RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Det där var mycket förolämpande sagt mot Snipern.
    Du ser alltså på Snipern som sd ser på sina med-
    lemmar: med förakt?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-14, 20:15

Secrist skrev:
    formsvackan skrev:
    Ekonomisk statistik från BIS, centralbankernas centralbank, kallar du för "konspirationsteorier för nutcases" Herre du min skapare vilken dåre du är. Men i och för sig har du ju tidigare anklagat, inte bara Svenska Dagbladet utan även US-Army och US-Congress för spridande av kommunistpropaganda, så jag orkar inte ens låtsas vara förvånad. Det är bara att lägga detta på högen av dina tidigare halsbrytande fantasier. Du utför din mentala akrobatik på allt högre höjder, utan skyddsnät. Imponerande  Very Happy

Snyggt att länka till ETC. En av de mest vänstervridna media som man kan hitta på nätet. Kan de ens stava till objektivitet?
    I brist på argument och / eller kunskaper i sak kan man alltid gömma sig bakom konstaterandet att någon är "vänster".  Det räcker liksom i alla lägen Very Happy

Från kommunistblaskan Svenska Dagbladet

http://www.svd.se/greklands-skuld-skapar-hat

Vilket var det största misstaget euroländerna gjorde under åren 2010–2015 när de beslutade att ­”hjälpa” Grekland? Utvecklingen ­under de senaste månaderna kastar nytt ljus över den frågan. Att skänka bort många miljarder euro till ett antal franska och ­tyska bankägare var naturligtvis ett misstag. Och att ­sända en signal till bankerna om att de gärna kan ta stora risker i framtiden, eftersom Europas skatte­betalare kommer att ta på sig åtminstone en del av eventuella förluster – ja, det var naturligtvis ett misstag.
    .
    .
    I själva verket var skulderna så stora att landet inte hade någon chans att betala dem. Den naturliga lösningen i ett sådant läge, och just den lösning som hade förutsetts i Maastricht-fördraget, skulle då vara att Grekland inställer sina betalningar och gör en statsbankrutt i ordnade former. Man kunde till exempel meddela att grekiska statsobligationer hädanefter bara var värda 25 procent av det nominella värdet. En sådan nedskrivning skulle naturligtvis orsaka stora förluster hos en del banker, som samlat på sig alltför mycket grekiska statspapper – men sådant kan bankernas hemländer hantera genom olika åtgär­der (i sista hand nationaliseringar, om detta skulle bli nödvändigt).

Nu valde euroländerna en helt annan väg. ­Genom ett fiffigt juridiskt knep kringgick de Maastricht-­avtalets låneförbud och köpte upp de grekiska statspapperen från bankerna – till kurser som låg högt över ett rimligt marknadsvärde. Därigenom tog Euro­pas skattebetalare på sig bankernas kredit­förluster, och det var naturligtvis bankernas ägare glada för. Men det betydde också att fordringarna på Grekland nu innehades av Europas stater, inte av bankerna.
    .
    .
    Allt detta trassel kommer sig av att euroländernas regeringar, av skäl som skulle vara intressanta att få utredda av framtidens historiker, våren 2010 bestämde sig för att kringgå Maastricht-fördragets låneförbud och ta över största delen av bankernas fordringar på Grekland. Därigenom flyttade man problemen med Greklands ekonomi från den kommersiella arenan till den politiska. Det var ett djupt olyckligt beslut.

Törs du också stötta RMC i hans konstaterande att ekonomerna hos BIS är konspirationsteoretiker ?

Oavsett detta kan du få vara med och roa dig åt RMC och hans s.k. fakta Very Happy

RedMentalCase skrev:Du fällde då det klassiska, "  det rycker i smilbanden ... åt fakta..."   Alla på forum vet redan din inställning till fakta.  faktan var att stater var de som lånat ut till Grekland. Jisses vad knäpp du är.

Lika roligt varje gång  Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-15, 15:17

Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

Foliet är vrickad på riktigt,och vet egentligern ingenting om det han försöker diskutera, och så ljuger han.

När han fick reda på fakta av mig,  att skulderna till Grekland till största delen är utlånade av stater, alltså staternas medborgare, ett faktum som han inte hade en susning om
    istället för att ta till sig kunskapen så fick idioten frispel  som vanligt och lallade om Goldman Sachs??    Nu lallar han om Nils Poppe??? han är ett fall för psykvården.
    Karln är sinnesstörd på nåt sätt.

Att seriöst diskutera Grekland låter sig inte göras med ett psykfall som foliet, hans "taktik" är att leta upp saker på internet,  saker som jag inte har bestidit eller diskuterat,  för egen kunskap har han defintivt  ingen,

sen påstår han att jag (vi) anser att de källor han letat upp av mig (oss) kallas för  kommunister , vänster  osv.  Rena lögner från en svårt störd gammal röd gubbe.

Kort om Mats Persson, en ekonom som foliet lyckats hitta efter 24 timmars sökande när han bor på internet, han är mycket riktigt något av en konspirationstok, då han anserr att alla länder i Europa egentligen inte vill hjälpa grekland , de har en bakomliggande agenda, bevis för detsamma presenterar han inte, alltså är han en konspirationstomte, per definition.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-15, 16:19

RedMentalCase skrev:Foliet är vrickad på riktigt,och vet egentligern ingenting om det han försöker diskutera, och så ljuger han.

När han fick reda på fakta av mig
    Fakta, hi hi hi Very Happy
    RedMentalCase skrev:,  att skulderna till Grekland till största delen är utlånade av stater, alltså staternas medborgare, ett faktum som han inte hade en susning om
    Jo då, men jag upplyste dig om att dessa skulder uppkom när staterna tog över privata bankers osäkra fordringar.
    RedMentalCase skrev:istället för att ta till sig kunskapen så fick idioten frispel  som vanligt och lallade om Goldman Sachs??
    Här demonstrerar du din märkliga syn på vad fakta är. Verkliga fakta, alltså inte sådana som kommer från din fantasigenerator, kallar du för frispel. Inte undra på att du blir kvar i okunnighetens mörker.
    RedMentalCase skrev:Nu lallar han om Nils Poppe??? han är ett fall för psykvården.
    Javisst, varför inte. Helsingborgs nya stjärna på komikerhimlen. Poppe var annorlunda men absolut inte sinnesstörd.
    RedMentalCase skrev:Att seriöst diskutera Grekland låter sig inte göras med ett psykfall som foliet, hans "taktik" är att leta upp saker på internet,  saker som jag inte har bestidit eller diskuterat,  för egen kunskap har han defintivt  ingen,

sen påstår han att jag (vi) anser att de källor han letat upp av mig (oss) kallas för  kommunister , vänster  osv.  Rena lögner från en svårt störd gammal röd gubbe..
    Att du aldrig lär dig. När du fått dig en omgång och nya blåmärken i röven av kontakten med pottkanten, vore det smartaste att hålla tyst och bara vänta ut stormen. Men inte du inte, du sticker in näsan igen och ber om en omgång till. Märklig taktik.
    RedMentalCase skrev:Kort om Mats Persson, en ekonom som foliet lyckats hitta efter 24 timmars sökande när han bor på internet, han är mycket riktigt  något av en konspirationstok, då han anserr att alla länder i Europa egentligen inte vill hjälpa grekland , de har en bakomliggande agenda,  bevis för detsamma presenterar han inte, alltså är han en konspirationstomte, per definition.
    Dina fantasier om denne person hjälper dig inte ett enda jävla dugg. Inte heller att du anser dig vara ett offer för en konspiration där Svenska Dagbladet är inblandade. Du har naturligtvis inget annat försvar när de publicerar sådant som slår undan fötterna på dig.

Kollar du dessutom stapeldiagrammet som avslöjar dig och dina dumheter är källan BIS. Om du inbillar dig att BIS är befolkat av konspirationsteoretiker får du naturligtvis göra så. Jag å min sida betvivlar starkt att du ens vet vad BIS är Very Happy  

Gör dig själv en tjänst, spring och göm dig.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2015-07-15, 19:21

formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

I brist på argument och / eller kunskaper i sak kan man alltid gömma sig bakom konstaterandet att någon är "vänster".  Det räcker liksom i alla lägen Very Happy

Från kommunistblaskan Svenska Dagbladet

http://www.svd.se/greklands-skuld-skapar-hat

Vilket var det största misstaget euroländerna gjorde under åren 2010–2015 när de beslutade att ­”hjälpa” Grekland? Utvecklingen ­under de senaste månaderna kastar nytt ljus över den frågan. Att skänka bort många miljarder euro till ett antal franska och ­tyska bankägare var naturligtvis ett misstag. Och att ­sända en signal till bankerna om att de gärna kan ta stora risker i framtiden, eftersom Europas skatte­betalare kommer att ta på sig åtminstone en del av eventuella förluster – ja, det var naturligtvis ett misstag.
    .
    .
    I själva verket var skulderna så stora att landet inte hade någon chans att betala dem. Den naturliga lösningen i ett sådant läge, och just den lösning som hade förutsetts i Maastricht-fördraget, skulle då vara att Grekland inställer sina betalningar och gör en statsbankrutt i ordnade former. Man kunde till exempel meddela att grekiska statsobligationer hädanefter bara var värda 25 procent av det nominella värdet. En sådan nedskrivning skulle naturligtvis orsaka stora förluster hos en del banker, som samlat på sig alltför mycket grekiska statspapper – men sådant kan bankernas hemländer hantera genom olika åtgär­der (i sista hand nationaliseringar, om detta skulle bli nödvändigt).

Nu valde euroländerna en helt annan väg. ­Genom ett fiffigt juridiskt knep kringgick de Maastricht-­avtalets låneförbud och köpte upp de grekiska statspapperen från bankerna – till kurser som låg högt över ett rimligt marknadsvärde. Därigenom tog Euro­pas skattebetalare på sig bankernas kredit­förluster, och det var naturligtvis bankernas ägare glada för. Men det betydde också att fordringarna på Grekland nu innehades av Europas stater, inte av bankerna.
    .
    .
    Allt detta trassel kommer sig av att euroländernas regeringar, av skäl som skulle vara intressanta att få utredda av framtidens historiker, våren 2010 bestämde sig för att kringgå Maastricht-fördragets låneförbud och ta över största delen av bankernas fordringar på Grekland. Därigenom flyttade man problemen med Greklands ekonomi från den kommersiella arenan till den politiska. Det var ett djupt olyckligt beslut.

Törs du också stötta RMC i hans konstaterande att ekonomerna hos BIS är konspirationsteoretiker ?

Oavsett detta kan du få vara med och roa dig åt RMC och hans s.k. fakta Very Happy

RedMentalCase skrev:Du fällde då det klassiska, "  det rycker i smilbanden ... åt fakta..."   Alla på forum vet redan din inställning till fakta.  faktan var att stater var de som lånat ut till Grekland. Jisses vad knäpp du är.

Lika roligt varje gång  Very Happy

Märker du inte själv hur Svd och den vänsterextrema ETC har helt olika argumentation?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-07-15, 19:23

RMC skrev:Nu lallar han om Nils Poppe??? han är ett fall för psykvården.

RMC har alltjämt mycket att lära av Formsvackan.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-15, 19:26

Foliet fortsätter att ljuga, han hade inte en susning om vem som stod för utlåningen till Grekland.

Finns ingen som helst mening att försöka föra en seriös debatt med den dåren.

Konspiration med SVD?? påstår jag det? du är en djupt störd man foliet.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2015-07-15, 19:41, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2015-07-15, 19:27

Infra skrev:

Saknar du tiden när du kunde fjäska och kräla för KP-RC?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-07-15, 19:38

Secrist skrev:
    Infra skrev:

Något sådant har aldrig förekommit.
    Att sen våra åsikter sammanföll i ett
    eller annat är en annan sak.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-15, 19:44

Secrist skrev:
    Infra skrev:

Han saknar väl tiden då han hade ett fungerande förstånd, om det nu funnits en sån tid.

Det enda man kan lära av formsvackan är att man ska lyda ordspråket;

"Det finns inget botemedel mot idioti, men det hjälper att hålla tyst"

men inte, foliet bara måste visa upp sin idioti.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:12