Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
formsvackan
Secrist
RedMentalCase
DirtyDog
redalert
Sniperace
Infra
11 posters

    Sverige går in i NATO.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-01, 20:21

    Foliet, du är en senil pajas som inte vet vad du själv skrivit, först påstod du att " östersjön är ett ryskt hemmahav.."  rent nonsens om nåt är ryskt hemmahav så är det havet norr om Ryssland, inte Östersjön med mängder av Nato länder och liten rysk kust.

    Sen producerar du en karta som säger i princip tvärtom när det passar dig, du är så senil så du vet inte själv vad du håller på med.

    Det finns ingen anledning att läsa och begrunda vad du skriver , du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om.

    Östersjön Ryskt hemmahav... gapskratt.  Säg det till Tyskland Estland Lettland Litauen Finland Sverige Danmark Polen varav flertalet är Natoländer, säg det till USAs flotta som då och då patrullerar deras hemmahav, du är en pajas foliet, som dessutom motsäger sig själv till 100%.

    Du är så dum i huvet att din mor snart väl reser sig ur sin grav och huter åt dig.

    Du skrev, din idiot: Rysslands övergripande hamnstrategi syftar till att skapa den hamnkapacitet det anser sig behöva för att möta det egna behovet av maritima transporter. Av geoekonomiska och transportgeografiska skäl har en betydande del av rysk hamnkapacitet hitintills förlagts till Östersjön och Svarta havet. I stort kommer denna utveckling att fortsätta, då Ryssland inte har några andra egentliga alternativ.

    Jasså, din toka?

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4991924

    Staten (Ryssland) vill fyrdubbla kapaciteten till över 50 miljoner ton gods per år.
    I planen ingår att bygga en helt ny hamn på andra sidan havsviken, med olje- och kol-terminaler, tre mil ny järnväg, och så finns det en storslagen plan på att utöka containerhamnen från dagens 10 000 containrar per år till en halv miljon containrar.


    Sluta diskutera nåt för vuxet folk foliet, du kan ingenting, vet ingenting, och när du söker efter svar på dina sagor på internet så blir du bara ett offer för din egen dumhet och blir utskrattad.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  formsvackan 2014-09-01, 21:15

    RedMentalCase skrev:Du skrev, din idiot: Rysslands övergripande hamnstrategi syftar till att skapa den hamnkapacitet det anser sig behöva för att möta det egna behovet av maritima transporter. Av geoekonomiska och transportgeografiska skäl har en betydande del av rysk hamnkapacitet hitintills förlagts till Östersjön och Svarta havet. I stort kommer denna utveckling att fortsätta, då Ryssland inte har några andra egentliga alternativ.

    Jasså, din toka?
    Det är FOI du idiotförklarar, inte mig Very Happy
    RedMentalCase skrev:Staten (Ryssland) vill fyrdubbla kapaciteten till över 50 miljoner ton gods per år.
    I planen ingår att bygga en helt ny hamn på andra sidan havsviken, med olje- och kol-terminaler, tre mil ny järnväg, och så finns det en storslagen plan på att utöka containerhamnen från dagens 10 000 containrar per år till en halv miljon containrar.
    Och detta motsäger FOI:s rapport på vilket sätt då ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-01, 23:50

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du skrev, din idiot: Rysslands övergripande hamnstrategi syftar till att skapa den hamnkapacitet det anser sig behöva för att möta det egna behovet av maritima transporter. Av geoekonomiska och transportgeografiska skäl har en betydande del av rysk hamnkapacitet hitintills förlagts till Östersjön och Svarta havet. I stort kommer denna utveckling att fortsätta, då Ryssland inte har några andra egentliga alternativ.

    Jasså, din toka?
    Det är FOI du idiotförklarar, inte mig Very Happy
    RedMentalCase skrev:Staten (Ryssland) vill fyrdubbla kapaciteten till över 50 miljoner ton gods per år.
    I planen ingår att bygga en helt ny hamn på andra sidan havsviken, med olje- och kol-terminaler, tre mil ny järnväg, och så finns det en storslagen plan på att utöka containerhamnen från dagens 10 000 containrar per år till en halv miljon containrar.
    Och detta motsäger FOI:s rapport på vilket sätt då ?

    Nej foliet, jag idiotförklarar dig, som jag sa får idioter som du problem när de använder internet för att söka stöd för sina tokskalleåsikter och funderingar.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  formsvackan 2014-09-02, 11:29

    RedMentalCase skrev: som jag sa får idioter problem när de använder internet för att söka stöd för sina tokskalleåsikter och funderingar.
    Jag ser det, men det brukar gå ännu värre för dig när du konsulterar enbart fantasigeneratorn, så fortsätt googla du Very Happy

    Hade du brytt dig om att läsa åtminstone inledningen av FOI:s rapport hade du kunnat se nedanstående.

    Tillsammans utgör den handel som passerar ryska hamnar i Östersjön en betydande av rysk export och är därmed en viktig faktor i att generera exportinkomster. Till exempel passerade 65 procent av rysk export till landets största handelsområde, EU, någon av landets Östersjöhamnar.

    Östersjöns betydelse för rysk handel är därmed oomstridd, och dess relativa tätposition förväntas inte förändras i någon större omfattning för de närmaste tjugo åren.


    Dessa transporter verkar du nu, tvärtemot vad rapporten säger, inbilla dig att ska gå via Murmansk !!!


    Från din länk.

    – Murmansk skulle bli en väldigt viktig del i handelskedjan mellan de stora världsmarknaderna, Europa, Amerika, Kina, Japan, säger Alexei Filin.

    Murmansk laddar för att bli internationell bas för den mer och mer populära farleden mellan Ryssland och Nordpolen som kapar restiden från Europa till Kina med hälften. Många utlänska rederier väntas vilja etablera sig i hamnen.


    Denna framtida hamn tycks du inbilla dig att ska bli Rysslands nya exporthamn och ersätta hamnarna i både Östersjön och Svarta Havet.

    Det är fullt förståeligt att du blandar ihop kartor och tecknade serier Very Happy

    Att det ska behöva gå så jävla illa för dig så fort det blir ett hav inblandat i diskussionen. Vi minns alla när du sprang vilse vid Kaspiska Havet. Skulle jag påpeka ryssarnas gas-pipeline i Östersjön skulle du förmodligen först skita på dig och sedan idiotförklara både mig och FOI utifrån någon, i dina fantasier existerande oljeledning från Nordpolen Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-02, 12:13

    lol

    Den hjärnskadade foliet fortsätter att utmåla sig som en dåre.


    Du foliet, jag vet saker, det är du som googlar dem och sen inte ens vågar stå för det du googlat fram,
    utan säger " skyll inte på mig, skyll på det jag googlat fram.. du idiotförklara inte mig jag vet inget, jag har bara googlat..."


    Fakta foliet, Östersjön är inte ett Ryskt hemmahav, måste man slå dig i huvet för att du ska fatta att du har fel igen, för miljonte gången.
    Om man ska tala om ett ryskt hemmahav är det naturligtvis Barents hav.
    Fakta foliet, Ryssland satsar stort på att bygga ut hamnen i Murmansk, vilket är helt naturligt då man tappat territorium i Östersjön.

    Jag inbillar mig ingenting din senila tomte, hamnen i Murmansk byggs ut just nu, färdig om 5 år typ.

    Problemet, jag upprepar, för miffon som dig är att du i grunden inte vet ett endaste smack, jag tror inte ens du riktigt fattat läget sen 1989. Du inbillar dig saker i din senila värld och googlar sen fram vad du vill se utan att riktigt fatta verkligheten, du visste exempelvis inte att fokus för Ryssland idag vad det gäller export är Murmansk, vilket som sagt är helt naturligt då man typ mist 80-90% av sin kust i Östersjön och läget i Svarta Havet är lite problematiskt.
    Istället tar din mossiga rödsvarta hjärna fram Google och sen försöker du hitta bevis för vad du inbillar dig, hittar en rapport som är mossig innan den kom ut och tror på den.

    Du är urtypen för en idiot foliet, sluta försök diskutera nåt över sandlådenivå, du klara det inte!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  formsvackan 2014-09-02, 12:51

    RedMentalCase skrev:Du foliet, jag vet saker...
    Vi har länge konstaterat detta Very Happy
    RedMentalCase skrev:fokus för Ryssland idag vad det gäller export är Murmansk
    Ring FOI och berätta för dem vilka idioter de är Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-02, 13:00

    För 10e gången, jag idiotförklara dig, varför sitter du på ett forum om du försöker debattera i andras namn?

    Varför debatterar du saker över sandlådenivå, det är ju så uppenbart att du inte vet nåt själv.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  formsvackan 2014-09-02, 13:43

    RedMentalCase skrev:För 10e gången, jag idiotförklara dig, varför sitter du på ett forum om du försöker debattera i andras namn?
    Jag stödjer mina argument på fakta. Du stödjer dina på fantasier. Ditt ideliga gnidande upp och ner på pottkanten borde fått dig att ändra taktik för länge sedan, men inte då ... Very Happy

    Till exempel passerade 65 procent av rysk export till landets största handelsområde, EU, någon av landets Östersjöhamnar.

    Dessa transporter inbillar du dig att framöver ska gå via Murmansk !  Vojne, vojne ....

    Östersjöns betydelse för rysk handel är därmed oomstridd, och dess relativa tätposition förväntas inte förändras i någon större omfattning för de närmaste tjugo åren.

    Detta påstående kommer från FOI:s rapport, men du vet naturligtvis bättre Very Happy

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-02, 13:51

    Foliet försöker överskyla sin idioti genom att posta intetsägande inlägg med infantila upprepningar och få "sista ordet".


    Fakta är att hamnen i Murmansk byggs ut och till att kunna hantera enorma godsmängder, skälet är att Ryssland av naturliga skäl önskar förskjuta sina handelsvägar efter att man tappat det mesta av sin sjögräns i östersjön och har problem i Svarta havet. Du hade ingen som  helst aning om det men det hindrade inte dig från att ge dig in en diskussion för vuxet folk.

    Fakta är att du gav dig in den här diskussionen med 0 kunskap, och lämnar den med 0, och du visar ingen som helst vilja att ta till dig ny kunskap, typexemplet för en idiot, du kan inte lära dig nåt, det enda som gäller för idioten är att försöka googla sig fram till vad idioten tror sig veta.
    " östersjön är ett ryskt hemmahav..." du är ett miffo foliet.


    Det enda du lyckades med att att under tiden, ljuga,  dra ett löjets skimmer över dig själv, och ljuga lite till.

    FOis rapport är nåt du under denna diskussions tid har googlat dig fram till , du har ingen egen kunskap därför är du en pajas och ett gapskratt.  Saker förändras foliet, men idioten klarar inte av förändringar, det är för mycket för idioten.

    Denne författare till din framgooglade rapport verkar inte ha fattat vad som skedde medans han skrev rapporten, du vet numera bättre men vägrar ändå ta till dig vetande, du är en idiot, sa jag det?Smile
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  formsvackan 2014-09-02, 14:01

    RedMentalCase skrev:Fakta är att hamnen i Murmansk byggs ut och till att kunna hantera enorma godsmängder, skälet är att Ryssland av naturliga skäl önskar förskjuta sina handelsvägar efter att man tappat det mesta av sin sjögräns i östersjön och har problem i Svarta havet. Du hade ingen som  helst aning om det men det hindrade inte dig från att ge dig in en diskussion för vuxet folk.
    Hade ingen aning ? Nyss häcklade du mig för att jag påpekade just detta. Hur ska du ha det ?

    Att Ryssarna planerar att hantera sina transporter till och från EU via Murmansk är du nog förbaskat ensam om att tro.

    Skälet till utbyggnaden av hamnkapaciteten i Murmansk är ett annat, något jag redan informerat dig om. Det står faktiskt i klarskrift i det du länkade till Very Happy

    Lägg ner detta nu. Du kommer väl ihåg hur jävla illa det gick för dig vid Kaspiska Havet.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-02, 14:12

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Fakta är att hamnen i Murmansk byggs ut och till att kunna hantera enorma godsmängder, skälet är att Ryssland av naturliga skäl önskar förskjuta sina handelsvägar efter att man tappat det mesta av sin sjögräns i östersjön och har problem i Svarta havet. Du hade ingen som  helst aning om det men det hindrade inte dig från att ge dig in en diskussion för vuxet folk.
    Hade ingen aning ? Nyss häcklade du mig för att jag påpekade just detta. Hur ska du ha det ?

    Att Ryssarna planerar att hantera sina transporter till och från EU via Murmansk är du nog förbaskat ensam om att tro.

    Skälet till utbyggnaden av hamnkapaciteten i Murmansk är ett annat, något jag redan informerat dig om. Det står faktiskt i klarskrift i det du länkade till Very Happy

    Lägg ner detta nu. Du kommer väl ihåg hur jävla illa det gick för dig vid Kaspiska Havet.

    lol


    Ack så jobbigt det kan  vara för en idiot som foliet att ens få reda på en liten detalj av kunskap, idioten blir alldeles fobisk och far ut i skrattretande lögner och pajaserier, gör det fysiskt ont att få veta nåt foliet?Smile

    Nu påstår den galne foliet att det var han!! som informerade mig om hamnen i Murmansk..  GAPSKRATT:), du visste inte ett jota om nånting avseende Ryska handelsvägar och hur det ser ut i framtiden  innan denna diskussion startade, du har försökt att googla dig fram till vad du tror stödjer ditt sagoberättande ,

    Huvudelen av Ryssland transporter från EU går förmodligen landvägen, lastbil och pipelines, jisses vilken jubelidiot du är och pajas, det går inte ett inlägg utan att du gör narr av dig själv, helvete vad sinneslö du är!

    Jag har för övrigt inte påstått att hamnen i Murmansk skulle vara till för handel med specifikt med EU, nu ljuger du igen, hur orkar du?

    Kaspiska havet???  när foliet är desperat då kommer mer lögner.Den enda som fantiserar här är du.  Du förtjänar alla smädelser du får, du är en lögnande slempropp med grava brister i förståndet.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  formsvackan 2014-09-02, 14:33

    RedMentalCase skrev:Nu påstår den galne foliet att det var han!! som informerade mig om hamnen i Murmansk.
    Nej, bara att ryssarna förlorat större delen av sin hamnkapacitet i Östersjön.

    I samband med Sovjetunionens upplösning 1991 inskränktes större delen av Rysslands tidigare direkta tillgång till Östersjöns kustland av restaurationen av de baltiska staterna. De enda kvarvarande hamnarna av betydelse inom Rysslands gränser var främst S:t Petersburg längst inne i Finska viken samt i viss mån Kaliningrad i sydöst.

    Jag visade t.o.m. en karta (tecknad serie i din värld) som visade på detta.

    RedMentalCase skrev:Huvudelen av Ryssland transporter från EU går förmodligen landvägen, lastbil och pipelines,  jisses vilken jubelidiot du är och pajas, det går inte ett inlägg utan att du gör narr av dig själv, helvete vad sinneslö du är!

    Tillsammans utgör den handel som passerar ryska hamnar i Östersjön en betydande av rysk export och är därmed en viktig faktor i att generera exportinkomster. Till exempel passerade 65 procent av rysk export till landets största handelsområde, EU, någon av landets Östersjöhamnar.

    Östersjöns betydelse för rysk handel är därmed oomstridd, och dess relativa tätposition förväntas inte förändras i någon större omfattning för de närmaste tjugo åren.


    Förmodligen landvägen var det en viss jubelidiot/pajas/narr som skrev Very Happy

    RedMentalCase skrev:Kaspiska havet???
    Ja, det var där du ville transportera gasen från havets östra sida genom en oljeledning på den västra sidan Very Happy

    Nu kommer du ylandes med Murmansk. Allt går igen Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-02, 15:02

    Nej, jag har aldrig sagt det du påstår om Kaspiska havet, det är bara nåt du ljugit ihop , eller så är du så senil att du trott jag sagt det.

    Omöjligt att 65% av Rysk export passera Östersjöhamnar, man har förmodligen inte räknat med gasen  i pipelines, man har inte räknat med den omfördelning som just nu sker till Murmansk och Archangelsk,du måste lära dig ( omöjligt förstås för foliet ) att tänka själv foliet,
    det enda du lyckas med är att försöka citera rapporter du letat upp på google när det passar dig, och sen tar du brottstycken och påstår att jag debatterar mot rapporten, du är en idiot, har det inte sjunkit in ännu?, du kan inte tänka själv och kan därmed aldrig vinna en diskussion.

    Om jag vill debattera med denna rapport, som inte ens verkar ha fattat vad som sker idag , så gör jag det, att ha en jubelidiot som du som mellanhand i den diskussionen är ju naturligtvis omöjligt, det måste väl även en idiot som du förstå?

    Dina kartor presenterade du efter du sagt att Östersjön var ett ryskt hemmahav ,sen försöker du bevisa motsatsen med kartor när det passar dig i en annan fråga ?, lol   idiot var namnet.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  formsvackan 2014-09-03, 17:00

    RedMentalCase skrev:Nej, jag har aldrig sagt det du påstår om Kaspiska havet, det är bara nåt du ljugit ihop , eller så är du så senil att du trott jag sagt det.

    https://acbladet.swedishforum.se/t1930p165-varldens-ansvar-for-konflikter

    Very Happy
    avatar
    springflicka


    Antal inlägg : 43
    Join date : 14-05-19
    Age : 46

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  springflicka 2014-09-03, 20:42

    I hur många dagar skulle Sverige klara att stå emot en rysk invation tror ni?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  Sniperace 2014-09-03, 20:57

    springflicka skrev:I hur många dagar skulle Sverige klara att stå emot en rysk invation tror ni?
    ÖB har sagt en vecka.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  Infra 2014-09-03, 21:03

    springflicka skrev:I hur många dagar skulle Sverige klara att stå emot en rysk invation tror ni?

    Ville Ryssarna verkligen ta Sverige så tog dom Sverige på 5 minuter,
    NATO eller icke NATO.

    I den nya ofärden och fattigdomen som även nått in i försvaret skulle
    det förmodligen gå ännu fortare. Så är det när man ställt sig med rumpan
    bar.

    Hoppas sossarna återinför värnplikten. Det vore också bra för Sveriges
    ungdom.
    avatar
    springflicka


    Antal inlägg : 43
    Join date : 14-05-19
    Age : 46

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  springflicka 2014-09-04, 23:31

    Infra skrev:
    springflicka skrev:I hur många dagar skulle Sverige klara att stå emot en rysk invation tror ni?

    Ville Ryssarna verkligen ta Sverige så tog dom Sverige på 5 minuter,
    NATO eller icke NATO.

    I den nya ofärden och fattigdomen som även nått in i försvaret skulle
    det förmodligen gå ännu fortare. Så är det när man ställt sig med rumpan
    bar.

    Hoppas sossarna återinför värnplikten. Det vore också bra för Sveriges
    ungdom.

    Jag tror du misstar dig ganska stort här. NATO håller precis på att skapa en styrka som svar på ryssarnas medeltds attityd.

    Sverige i dag står lika stor chans som Ukraina. Tillsammans är vi starkare, dvs NATO. NATO har ju ingen rätt att försvara Sverige, som icke medlem.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-05, 00:50

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Nej, jag har aldrig sagt det du påstår om Kaspiska havet, det är bara nåt du ljugit ihop , eller så är du så senil att du trott jag sagt det.

    https://acbladet.swedishforum.se/t1930p165-varldens-ansvar-for-konflikter

    Very Happy

    Som sagt du ljuger, en länk som bevisar att du ljuger får dig tydligen att le? sa jag att du är knäpp?
    Och läser man i tråden är jag som synes inte den enda som kallar dig idiot, foliet är utsatt för en konspiration, alla med hjärna kallar honom för idot....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  Infra 2014-09-05, 08:22

    Stort NATO-möte i dag, i Wales. Sverige är med. Sverige har
    begärt och fått status som värdland för NATO-övningar.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  Infra 2014-09-05, 15:01

    springflicka skrev:
    Infra skrev:
    springflicka skrev:I hur många dagar skulle Sverige klara att stå emot en rysk invation tror ni?

    Ville Ryssarna verkligen ta Sverige så tog dom Sverige på 5 minuter,
    NATO eller icke NATO.

    I den nya ofärden och fattigdomen som även nått in i försvaret skulle
    det förmodligen gå ännu fortare. Så är det när man ställt sig med rumpan
    bar.

    Hoppas sossarna återinför värnplikten. Det vore också bra för Sveriges
    ungdom.

    Jag tror du misstar dig ganska stort här. NATO håller precis på att skapa en styrka som svar på ryssarnas medeltds attityd.

    Sverige i dag står lika stor chans som Ukraina. Tillsammans är vi starkare, dvs NATO. NATO har ju ingen rätt att försvara Sverige, som icke medlem.

    Låt oss inte inte måla f**n på väggen. Sverige har i modern tid alltid stått alliansfritt.
    Det är en av orsakerna till att vi aldrig på allvar drogs in i ww2.

    Kanske ännu viktigare är siffror jag såg i rapport i förrgår: 62 % av svenskarna vill
    behålla alliansfriheten.

    Det allra minsta man kan begära är väl att folk får rösta om en sån avgörande sak.
    Men regeringen visste vad svaret från folket skulle bli och smög därför in ett hängavtal
    till NATO några veckor före ett riksdagsval. Det var fult gjort. På så sätt slapp dom
    diskutera en NATO-anslutning i valdebatter.

    Det var likadant med värnpliktens bortskaffande. Folket hördes aldrig. Nu har vi i stället
    legoknektar som försvarar Sverige d v s folk som får betalt för att skjuta.

    En värnpliktsarme står alltid närmare svenska folket. En värnpliktig i krig försvarar mor
    och far, syster och bror, barn och fru - och han gör det av fosterlandskärlek och
    idealism. Han vänder aldrig vapnet mot sina nära och kära. Men det passar borgarna dåligt.

    Tänk så många ungdomar som använt goda vitsord från lumpen som en språngbräda
    ut i livet. En riktig felaktig reform att avskaffa värnplikten.

    F ö har sverige alltid spelat under det militära täcket med USA. Ett icke NATO-anslutet
    Sverige får hjälp av hela västvärlden i konfliktlägen.


    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-07, 16:17

    Värnpliktsarme är stenåldern, dagens krig och strider är inget för en värnpliktsarme. Ryssland har kvar , (föga förvånande ), systemet, de vill ju ha kanonmat inget annat.

    Israel har det, de är satt under ständigt hot från sina galna grannar och behöver full beredskap.

    Det är inget för ett land som Sverige.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  Infra 2014-09-07, 16:24

    Ett ont ord till om det svenska försvaret och jag ska bussa MUST på dej.

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 14npjdi
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-09-07, 19:47

    Din sinneslöe vänstermupp, ska du önska oss ur nåt vi inte är med i?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  Sniperace 2014-09-07, 19:59

    Infra skrev:Ett ont ord till om det svenska försvaret och jag ska bussa MUST på dej.

    Sverige går in i NATO. - Sida 4 14npjdi

    MUST är nog FÖR NATO, så mycket som de samarbetat med denna pakt...

    Sponsored content


    Sverige går in i NATO. - Sida 4 Empty Sv: Sverige går in i NATO.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 12:46