formsvackan 2014-04-28, 18:43
RedMentalCase skrev: formsvackan skrev: RedMentalCase skrev: formsvackan skrev: Secrist skrev: formsvackan skrev:Sitter med deklarationen och konstaterar att jag tvingas tacka Alliansen för att jag som pensionär under 2013 fått betala drygt 23.400:- högre skatt än löntagare med samma inkomst. Nästa gång blir straffskatten drygt 27.600:-
Sverige är det enda land där pensionärer betalar högre skatt än löntagare. Det känns för jävligt att pensionärer inte kan strejka
Med en rödgrön regering hade du betalat ännu mer i skatt.
Jaha, hur kan du veta det ?
AVd.. Nu är foliet så knäpp att Inga kommentarer längre kan håna dåren.
Jaha, hur skulle någon kunna veta något om hypotetiska skatteskalor ? Att de existerar i dina fantasier är inget vi andra kan ta hänsyn till.
Det går som vanligt inte att ta dig riktigt på allvar du är en pajas.
Man utgår naturligtvis ifrån vad partierna sagt lovat och hotat med, tror du genomsnittsväljaren är lika blåst som du förklarar det allt.
Jaha ? Hur kan du utifrån detta veta att just jag skulle ha drabbats av en högre skatt med en rödgrön regering ? Du vet ju inte ens hur hög skatt jag betalar idag, men jag kan väl upplysa dig. Full kommunalskatt, kyrkoskatt, fastighetsavgift, inget jobbskatteavdrag, lägsta möjliga grundavdrag, vanlig kapitalskatt, inget kapitalunderskott, inget avdrag för allmän pensionsavgift, etc. Full fart alltså men du vet naturligtvis att det skulle varit ännu högre med en annan regering. Hur fan då ?