formsvackan 2014-05-07, 14:39
DirtyDog skrev: formsvackan skrev: DirtyDog skrev: formsvackan skrev: RedMentalCase skrev:jag önskar få förklarat hur den demokratiska valprocessen på Kuba ser ut
Då du kanske är ensam på forumet att tro på existensen av en sådan får du nog komma med förklaringen själv.
Du ser RMC, även gamla hundar kan lära sig sitta. För ett par år sedan var svaret.....
formsvackan skrev:Att diktaturen Kubas valprocedur är demokratisk tycks övergå ditt förstånd.
Vad är det du inte förstår ?
Ingenting?
Har petimetern i dig somnat ?
DirtyDog skrev:Alla förstår nog mycket väl att du framställer det som att den som INTE begriper att Kubas valprocedur är demokratisk tycks ha ett begränsat förstånd?
http://transition-support.com/Process_versus_procedure.htmProcedures usually relate to groups of activities with a given output where that output may not be complete until acted upon by someone else at a later stage in the process. Therefore, procedures are the actions taken by individuals in a process that may span across several functions and use multiple resources to deliver a predetermined output at a given rate at a given location on a given date. DirtyDog skrev:Du kanske har en rimligare tolkning av det du skrev? Vill du kanske ha fler exempel?
Proceduren "På söndag går vi alla och röstar, dricker Mojito och sjunger Guantanamera" är förbaskat demokratisk. Alla får rösta, dricka och sjunga.
Huruvida
proceduren "Valberedning" är demokratisk vet jag inte, men Sniperns tjålande om byråd får mig att misstänka att så är fallet.
Proceduren "Rösträkning" vet jag inget om.
Processen "Val" vars output är tillsättande av ny regering kan knappast anses vara demokratisk enligt svensk måttstock då utfallet till stor del redan är bestämt i förväg.
Jag har alltså inte påstått att
valprocessen på Kuba är demokratisk.
Du får gärna skriva en roman om processer kontra procedurer och idiotförklara mig både fram och baklänges. Jag skulle nog bli litet besviken om du lät bli. Ta gärna din vapenbroder RMC till hjälp, det blir mycket roligare då