DirtyDog skrev:Jodå, för de som får mer i bidrag än vad de bidrar med är det väl gratis?redalert skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Var finns det gratis kollektivtrafik och varför skulle jag vilja ha det? Fri sjukvård till vem då? Hur var det nu? Hur mycket gav naturfolken bort till andra? Kanske du vill att vi också skall behålla skattepengarna till sjukvård för skattebetalare?
Gratis kollektivtrafik testas just nu i Kiruna, med gott resultat. Verkar som om alla vunnit på detta. Det är givetvis bra för miljön, om du inte visste det. Fri sjukvård till alla medborgare i landet. Sådant finns i flera delar av världen idag. Enligt undersökningen gav naturfolket bort mer än hälften av sin "inkomst" (byte) till det samhälle de levde i. Sista frågan förstod jag inte riktigt. Jag tror på fördelning av förmögenheter och inkomster, så att samhället blir jämlikt och rättvist.
Så du menar att busschaufförerna och sjuksystrarna skall jobba gratis och att någon skall skänka utrustning och bygga utan att få ersättning för detta ifall det skall bli gratis alltså?
Kan säga dig att det finns ingenting som är gratis!
Du förstår, ur Dao's perspektiv är det gratis om någon ANNAN betalar.
Och rättvist. Inte att förglömma.