Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Secrist
ericTheDog
redalert
formsvackan
RedMentalCase
Dao
DMustaine
11 posters

Högre skatt?

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Högre skatt? - Sida 5 Empty Sv: Högre skatt?

Inlägg  Thetaxpayer 2014-04-29, 14:55

DirtyDog skrev:
    redalert skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Var finns det gratis kollektivtrafik och varför skulle jag vilja ha det? Fri sjukvård till vem då? Hur var det nu? Hur mycket gav naturfolken bort till andra? Kanske du vill att vi också skall behålla skattepengarna till sjukvård för skattebetalare?

Gratis kollektivtrafik testas just nu i Kiruna, med gott resultat. Verkar som om alla vunnit på detta. Det är givetvis bra för miljön, om du inte visste det. Fri sjukvård till alla medborgare i landet. Sådant finns i flera delar av världen idag. Enligt undersökningen gav naturfolket bort mer än hälften av sin "inkomst" (byte) till det samhälle de levde i. Sista frågan förstod jag inte riktigt. Jag tror på fördelning av förmögenheter och inkomster, så att samhället blir jämlikt och rättvist.

Så du menar att busschaufförerna och sjuksystrarna skall jobba gratis och att någon skall skänka utrustning och bygga utan att få ersättning för detta ifall det skall bli gratis alltså? Rolling Eyes 

Kan säga dig att det finns ingenting som är gratis!  cyclops clown 
    Jodå, för de som får mer i bidrag än vad de bidrar med är det väl gratis?

Du förstår, ur Dao's perspektiv är det gratis om någon ANNAN betalar.   Crying or Very sad 

Och rättvist. Inte att förglömma. Very Happy 
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2014-04-29, 15:32

Dao skrev:Så arbetsgivaravgift är skatt?
    NEJ !

Den enda delen i arbetsgivaravgiften som är en skatt, är den allmänna löneavgiften. Allt annat är pensions och försäkringspremier.

Allmän löneavgift inkomstår 2005: 3,07%
    Allmän löneavgift inkomstår 2013: 9,88%

Detta är en skattehöjning som alliansen håller käft om och forumhögern naturligtvis förnekar.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2014-04-29, 16:45

DirtyDog skrev:Jodå, för de som får mer i bidrag än vad de bidrar med är det väl gratis?

Du förstår, ur Dao's perspektiv är det gratis om någon ANNAN betalar.   Crying or Very sad 

Så kom "bidragen" in här, och åsiktförtrycket.

SJÄLV anser jag att det är självklart att ALLA är med och betalar, efter förmåga!

Om ni nu hade frågat mig om vad jag tyckte, alltså...

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-04-29, 16:46

formsvackan skrev:
    NEJ !

Den enda delen i arbetsgivaravgiften som är en skatt, är den allmänna löneavgiften. Allt annat är pensions och försäkringspremier.

Detta är en skattehöjning som alliansen håller käft om och forumhögern naturligtvis förnekar.

Tack! Det förklarar också varför det bara är från anonyma internetdebattörer man ens vågar ta i denna frågan, samtidigt som den icke-anonyma högerpolitikerna är allmänt tysta...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2014-04-29, 17:48

formsvackan skrev:
    NEJ !

Fel som vanligt av foliet, det är ingen skatt, det är också en ag-avgift.
    Men vad förvänta sig från en tomte som påstår att det finns en demokratisk valprocess på Kuba och tror att han betalar en straffskatt.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-29, 18:37

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    NEJ !

Men vad förvänta sig från en tomte som påstår att det finns en demokratisk valprocess på Kuba och tror att han betalar en straffskatt.
    Ett litet fel kan jag anses ha gjort då jag redovisade löneavgiften för inkomståret 2005. Det borde naturligtvis varit myglet med löneavgiften efter inkomståret 2006 som alliansen ska stå till svars för.

I övrigt är det du kommer med rena rama gallimatiasen och visar dessutom att du helt bytt inställning vad skatter och bidrag beträffar. Du har tidigare ylat om att hela arbetsgivaravgiften är en skatt. Nu har du gjort tvärtom och vill försöka kalla den enda del som är en skatt för något annat. Ett jävla uselt diskuterande från din sida.

Du och dina bröder i bedrövelsen har dessutom så länge jag minns ylat över att det är fel, på gränsen till stöld, att ta in skatter och sedan dela ut bidrag till de mest behövande.

Ett destuktivt bidragssamhälle har ni ylat i falsett över. När nu alliansens så kallade arbetslinje visar sig innehålla exakt samma upplägg sjunger ni systemets lov. Fy fan såna jävla hycklande tomtar ni är.

Fifflet med löneavgiften finansierar jobbskatteavdragen, något som innebär att löntagarna själva betalar sina "skattesänkningar" genom en skattehöjning de inte ser och helst ska vara omedvetna om.

http://www.aip.nu/default.aspx?page=3&nyhet=41739

2014 ska Fredrik Reinfeldt och Anders Borg ha sänkt skatten med 141 miljarder kronor. Samtidigt har de i smyg mer än fördubblat den allmänna löneavgiften. Det är pengar löntagarna har avsatt till trygghetsförsäkringar.

2014 drar den in just 141 miljarder till statskassan och finansierar därmed alla Moderaternas skattesänkningar.

Så när Fredrik Reinfeldt och Anders Borg säger att de ger löntagarna mer i plånboken är det med pengar som löntagarna har avstått och öronmärkt för trygghetsförsäkringar. Det sker dessutom genom att höja skatten på arbete.
     ´

JÄVLA MYGEL !
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Högre skatt? - Sida 5 Empty Knas

Inlägg  Secrist 2014-04-29, 18:53

Så när Fredrik Reinfeldt och Anders Borg säger att de ger löntagarna mer i plånboken är det med pengar som löntagarna har avstått och öronmärkt för trygghetsförsäkringar. Det sker dessutom genom att höja skatten på arbete. ´

JÄVLA MYGEL !

Miljöpartiet och Socialdemokraterna har accepterat jobbskatteavdragen. Betyder det att de också är myglare?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-29, 19:05

Secrist skrev:Så när Fredrik Reinfeldt och Anders Borg säger att de ger löntagarna mer i plånboken är det med pengar som löntagarna har avstått och öronmärkt för trygghetsförsäkringar. Det sker dessutom genom att höja skatten på arbete.  ´

JÄVLA MYGEL !

Miljöpartiet och Socialdemokraterna har accepterat jobbskatteavdragen. Betyder det att de också är myglare?
    På vilket sätt har MP och S medverkat i myglet med löneavgiften ?

Ifall du bommat det kommer den kritiska artikel jag länkat till från Arbete i Politiken, socialdemokraternas nyhetstidning.

Gör gärna ett nytt försök.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2014-04-29, 20:19

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Var finns det gratis kollektivtrafik och varför skulle jag vilja ha det? Fri sjukvård till vem då? Hur var det nu? Hur mycket gav naturfolken bort till andra? Kanske du vill att vi också skall behålla skattepengarna till sjukvård för skattebetalare?

Gratis kollektivtrafik testas just nu i Kiruna, med gott resultat. Verkar som om alla vunnit på detta. Det är givetvis bra för miljön, om du inte visste det. Fri sjukvård till alla medborgare i landet. Sådant finns i flera delar av världen idag. Enligt undersökningen gav naturfolket bort mer än hälften av sin "inkomst" (byte) till det samhälle de levde i. Sista frågan förstod jag inte riktigt. Jag tror på fördelning av förmögenheter och inkomster, så att samhället blir jämlikt och rättvist.

Om jag inte får något för min arbetsinsats så kanske jag inte kommer anstränga mig så mycket på jobbet.

Att cykla kostar en hel del pengar eftersom packet har en tendens att stjäla arbetarnas cyklar. Om det är gratis kolektivtrafik går nog många över från cykel till buss. Vad vinner miljön på det?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-04-29, 20:22

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Nu gällde det en säkning på ett 10 tals % som det handlade om. Inte en skatt på 10 %.
    Hade du inte hellre behållt den delen som företaget betalar in åt dig i skatt?

Har hellre hög skatt och ett bra samhälle! Fri sjukvård och skola, gratis kollektivtrafik och bra infrastruktur. Mycket pengar i fickan i ett ickefungerande samhälle är knappast lockande...

Gratis att åka tåg?

Ja, om det är möjligt!

Taxi och flyg då? Gratis? Hur gör vi med människor i glesbygden där det inte finns några bussar? Samma skatt ändå eller?

Taxi och flyg blir nog svårt att få gratis. Folk i glesbygden gör som de gör idag, troligen.

I vilket fall så har jag inget emot om en kommun vill införa gratis bussresor. Men det ska ju gå på den kommunala skatten. Den som gynnas ska också vara med att betala. Jag har ingen lust att betala för att boende på Österalm ska åka gratis.

Men det gör vi iallafall. Måndaskorten i Stockholms län är kraftigt skattefinansierade. De som bor i länet och ej åker kollektivt sponsrar direkt Östermalms lokaltrafik. De som inte bor i Stockholms län sponsrar istället via utjämningssystemet. D.v.s om resenärerna själva betalat sina resor hade Stockholm kunnat dela ut ännu mer pengar till andra län.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-04-29, 20:25

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jo du kunde ju inte med ditt naturfolksexempel svara på hur mycket som de gav till andra folk så då antog jag att de bara gav till sig själva.
    Och då undrade jag om det var så du ville ha det här också? Vi är alltså generösare här i Sverige än dina naturfolk. (jag menar nu när det får sägas bevisat att arbetsgivaravgiften är en skatt). Så nu måste ju den naturliga frågan återigen bli. Hur mycket skatt skall vi betala innan du tycker att samhället är rättvist nog?

Vår skatt går till vårt samhälle också, som i fallet naturfolken!

Skattenivån skall vara i en nivå där det möjliggör ett fungerande jämlikt och rättvist samhälle, beroende på vilket samhällssystem man väljer att ha!

Och du tror på fullt allvar att det finns en skattenivå som möjliggör jämlikhet och rättvisa. GAPSKRATT!!!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-04-29, 20:26

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    NEJ !

Ett litet fel kan jag anses ha gjort då jag redovisade löneavgiften för inkomståret 2005. Det borde naturligtvis varit myglet med löneavgiften efter inkomståret 2006 som alliansen ska stå till svars för.

I övrigt är det du kommer med rena rama gallimatiasen och visar dessutom att du helt bytt inställning vad skatter och bidrag beträffar. Du har tidigare ylat om att hela arbetsgivaravgiften är en skatt. Nu har du gjort tvärtom och vill försöka kalla den enda del som är en skatt för något annat. Ett jävla uselt diskuterande från din sida.

Du och dina bröder i bedrövelsen har dessutom så länge jag minns ylat över att det är fel, på gränsen till stöld, att ta in skatter och sedan dela ut bidrag till de mest behövande.

Ett destuktivt bidragssamhälle har ni ylat i falsett över. När nu alliansens så kallade arbetslinje visar sig innehålla exakt samma upplägg sjunger ni systemets lov. Fy fan såna jävla hycklande tomtar ni är.

Fifflet med löneavgiften finansierar jobbskatteavdragen, något som innebär att löntagarna själva betalar sina "skattesänkningar" genom en skattehöjning de inte ser och helst ska vara omedvetna om.

http://www.aip.nu/default.aspx?page=3&nyhet=41739

2014 ska Fredrik Reinfeldt och Anders Borg ha sänkt skatten med 141 miljarder kronor. Samtidigt har de i smyg mer än fördubblat den allmänna löneavgiften. Det är pengar löntagarna har avsatt till trygghetsförsäkringar.

2014 drar den in just 141 miljarder till statskassan och finansierar därmed alla Moderaternas skattesänkningar.

Så när Fredrik Reinfeldt och Anders Borg säger att de ger löntagarna mer i plånboken är det med pengar som löntagarna har avstått och öronmärkt för trygghetsförsäkringar. Det sker dessutom genom att höja skatten på arbete.
     ´

JÄVLA MYGEL !

En tvångsförsäkring är självfallet en skatt.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2014-04-29, 20:46

formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Så när Fredrik Reinfeldt och Anders Borg säger att de ger löntagarna mer i plånboken är det med pengar som löntagarna har avstått och öronmärkt för trygghetsförsäkringar. Det sker dessutom genom att höja skatten på arbete.  ´

JÄVLA MYGEL !

Ifall du bommat det kommer den kritiska artikel jag länkat till från Arbete i Politiken, socialdemokraternas nyhetstidning.

Jag väntar tills Löfven drar upp detta i valrörelsen. Om det stämmer så måste det ju vara en guldgruva för sossarna. Behöver jag vänta länge tror du? AB har väl inte skrivit något än va?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2014-04-29, 20:50

formsvackan skrev:

JÄVLA MYGEL !

Ja och kommer det från arbetet eller aftonhoran så är det sanning tror du?

Hur djäfla pantad är du på en skala, dumfooliet?  Laughing 
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-29, 20:54

Secrist skrev:Om det stämmer......

Högre skatt? - Sida 5 Qnr7zo
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2014-04-29, 21:50

formsvackan skrev:

Nåja, det är valår och tidningen är en del av SAP. Självklart kommer vi att få höra massor av "skandaler" och anklagelser från bägge håll. Det är politisk strategi. Som du uppenbarligen köper rätt av.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-04-29, 22:12

Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

Nåja, det är valår och tidningen är en del av SAP. Självklart kommer vi att få höra massor av "skandaler" och anklagelser från bägge håll. Det är politisk strategi. Som du uppenbarligen köper rätt av.

Mmm... Secrist "källkritik"...
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2014-04-29, 22:16

formsvackan skrev:

Jaha efter vad jag kan läsa i tabellerna så har totalen arbetsgivareavgifter gått från 32,28 till 31,42 är detta en höjning eller sänkning, fooliet hallåååå.....?  clown 
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2014-04-29, 22:21

Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

ser man till hela blir det ju ändå en sänkning totalt, inte någon ökning
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-29, 22:24

Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

Vadå köper rätt av ?
    Jag har varit irriterad över detta ända sedan räknenisse Borg själv sade att detta var vad han ämnade göra. Jo, du läste rätt. Anders Borg sade just detta. Man skulle ta pengar från sjukförsäkringavgiften och arbetsmarknadsavgiften till att finansiera jobbskatteavdraget !

Borg själv hymlade inte det minsta med detta, men på detta forum har ankorna et compadres blundat, blånekat och vridit verkligheten ut och in. Hur jävla offside de är framgår av bl.a. denna tråd.

https://acbladet.swedishforum.se/t4119-pa-tal-om-smygskattehojning

Min synpunkt har funnits/finns att beskåda i ett antal trådar på detta forum under många år. Jag beklagar djupt att inte socialdemokraterna valt att förmedla denna sanning förrän nu när det egentligen är för sent, men de får skylla sig själva. Idag kan de inte annat än hålla god min i elakt spel eftersom de stillatigande överlämnat triumfkorten till Moderaterna. Hur fan ska sossarna nu kunna utmana t.ex. jobbskatteavdragen i en valrörelse ?

I år får vi fasiken beskåda en löjlig valrörelse där huvudkombattanterna påstår sig vilja samma sak, men att motståndarsidan vill på fel sätt. Fia med knuff vore mer stimulerande.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-29, 22:26

Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

Så i din värld är 9,88 måhända lika med 4,40 ?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2014-04-29, 22:31

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

Så i din värld är 9,88 måhända lika med 4,40 ?
    så i don värd är den titala siffran 31.42 högre än 32.28 ?
    Jag hänvisade klart till detta men det kubde du tydligen inte förstå. Eller ville inte. BLUNDA HÅRT OCH HÅLL FÖR ÖRONEN . *asg*
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-29, 22:34

Sniperace skrev:så i don värd är den titala siffran 31.42 högre än 32.28 ?
    Jag hänvisade klart till detta men det kubde du tydligen inte förstå. Eller ville inte. BLUNDA HÅRT OCH HÅLL FÖR ÖRONEN . *asg*
    Och exakt vad har det med saken att göra ?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-04-29, 22:39

Nu ljuger du igen foliet. Sanningen är att sjukförsäkringen var överfinansierad redan innan Alliansen tog över. Det blir liksom inte bättre för att man kallar avgiften för en sak och använder den till en annan.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2014-04-29, 22:39

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:så i don värd är den titala siffran 31.42 högre än 32.28 ?
    Och exakt vad har det med saken att göra ?

Men herrejävlar fooliet!  lol! lol! lol! 

Du är totalt förblindad och obildbar!  albino santa 

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-27, 01:40