Folieidioten pratar förvirrat om allt och menar samtidigt att andra ( jag ) är dom som fantiserar.. lol
vilken knäppgök.
Sorry. Jag borde begipit att hålla konversationen på ABC-nivån för att forumhögern skulle kunna förstå.Secrist skrev:formsvackan skrev:"Straffskatt" blev det den gång som vår käre BH utnämnde det till detta och enligt honom helt i sin ordning eftersom pensionärerna är den grupp som tidigare röstat fram högskattesamhället.Secrist skrev:formsvackan skrev:Hur är det ställt ? Att hoppa in och stödja RMC i hans fantasier brukar sällan gå bra. Läs vad jag skrivit istället för att låta ankorna lura ut dig på svag is.R.O.F.L skrev:RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Mina barn fick mat, kläder och veckopengar trots innehav av diskmaskin. Det är alltså en fråga om fördelningsprinciper, inget annat.ericTheDog skrev:Ganska många familjer har valt att investera i en diskmaskin. Det är förjävligt eftersom barnen då inte kan få betalt för att diska.
Exakt, det är därför som du ska bidra med 23000 extra, vad ska en idiot som du med pengarna till? lol
Den empatiska vänstern gnäller över höga skatter.
OBS, jag klagar inte över skattenivåerna utan över fördelningsprofilen som drabbar svagare grupper till förmån för starkare.
Jag har själv inga problem med denna straffskatt, men det finns många gamla pensionärer som har det.
Hur kan det bli en straffskatt när skatetrycket är lägre än tidigare? Avundsjuka?
Nej, jag är inte avundsjuk. Jag har de senaste åren "tjänat" en del på jobbskatteavdragen, men samtidigt varit kraftigt emot desamma eftersom de missgynnat de svagaste grupperna i samhället.
De förändringar alliansen gjort för att mildra dessa konsekvenser är inget annat än skådebröd. En höjning av grundavdraget för de som är 65 eller äldre gäller samtliga, inte bara pensionärer även om det förmodligen är den största gruppen. Pensionärer yngre än 65 får inte denna "kompensation" utan drabbas fullt ut, något som verkligen märks för dem som t.ex. av hälsoskäl "tvingas" ta pension tidigare. De svagaste grupperna missgynnas rejält av alliansens politik.
Selektiva avdrag är ingen skattesänkning. Vill man åstadkomma en sådan ska den gälla lika för alla i samhället.
Så alla ska betala samma skatt? Men vänsterpartiet föreslår ju höjd skatt för vissa grupper. Gäller inte parollen "lika för alla i samhället" då?
Att just du inte förstår de skattemässiga skillnaderna mellan pensionärer och löntagare är inget som förvånar det minsta.RedMentalCase skrev:Gapskratt det är stor underhållning att läsa foliets förvirrade invecklingar om skatter, vilken pajas.
Folieidioten pratar förvirrat om allt och menar samtidigt att andra ( jag ) är dom som fantiserar.. lol
vilken knäppgök.
Secrist skrev:Hur kan det bli en straffskatt när skatetrycket är lägre än tidigare?
formsvackan skrev:Att just du inte förstår de skattemässiga skillnaderna mellan pensionärer och löntagare är inget som förvånar det minsta.RedMentalCase skrev:Gapskratt det är stor underhållning att läsa foliets förvirrade invecklingar om skatter, vilken pajas.
vilken knäppgök.
Det är faktiskt din egen trädgårdsmästare i röven, hemoröjderskötare BH som myntat detta. Han är som bekant bakom både flöte och rövRedMentalCase skrev:exempelvis påstår du att du har en straffskatt, du 'r så bakom flötet att man tycker synd om dig.
Dao skrev:Secrist skrev:Hur kan det bli en straffskatt när skatetrycket är lägre än tidigare?
Vad spelar enbart skattetrycket för roll, när avgifter och andra utgifter för pensionärer har ökat så mycket MER. Då faller ju liksom det som arrogansen gjort BORT!
Och det är knappast de förmögna pensionärerna som behöver lättnad idag, utan de allt vanligare s.k. fattigpensionärerna!
Menar du med det arr ränteavdrag, rwseavdrag osv skulle bort så att alla betalar lika mycket vid lika inkomstformsvackan skrev:Sorry. Jag borde begipit att hålla konversationen på ABC-nivån för att forumhögern skulle kunna förstå.Secrist skrev:formsvackan skrev:"Straffskatt" blev det den gång som vår käre BH utnämnde det till detta och enligt honom helt i sin ordning eftersom pensionärerna är den grupp som tidigare röstat fram högskattesamhället.Secrist skrev:formsvackan skrev:Hur är det ställt ? Att hoppa in och stödja RMC i hans fantasier brukar sällan gå bra. Läs vad jag skrivit istället för att låta ankorna lura ut dig på svag is.R.O.F.L skrev:RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Mina barn fick mat, kläder och veckopengar trots innehav av diskmaskin. Det är alltså en fråga om fördelningsprinciper, inget annat.ericTheDog skrev:Ganska många familjer har valt att investera i en diskmaskin. Det är förjävligt eftersom barnen då inte kan få betalt för att diska.
Exakt, det är därför som du ska bidra med 23000 extra, vad ska en idiot som du med pengarna till? lol
OBS, jag klagar inte över skattenivåerna utan över fördelningsprofilen som drabbar svagare grupper till förmån för starkare.
Jag har själv inga problem med denna straffskatt, men det finns många gamla pensionärer som har det.
Hur kan det bli en straffskatt när skatetrycket är lägre än tidigare? Avundsjuka?
Nej, jag är inte avundsjuk. Jag har de senaste åren "tjänat" en del på jobbskatteavdragen, men samtidigt varit kraftigt emot desamma eftersom de missgynnat de svagaste grupperna i samhället.
De förändringar alliansen gjort för att mildra dessa konsekvenser är inget annat än skådebröd. En höjning av grundavdraget för de som är 65 eller äldre gäller samtliga, inte bara pensionärer även om det förmodligen är den största gruppen. Pensionärer yngre än 65 får inte denna "kompensation" utan drabbas fullt ut, något som verkligen märks för dem som t.ex. av hälsoskäl "tvingas" ta pension tidigare. De svagaste grupperna missgynnas rejält av alliansens politik.
Selektiva avdrag är ingen skattesänkning. Vill man åstadkomma en sådan ska den gälla lika för alla i samhället.
Så alla ska betala samma skatt? Men vänsterpartiet föreslår ju höjd skatt för vissa grupper. Gäller inte parollen "lika för alla i samhället" då?
Lika skatt vid lika inkomst borde jag ha skrivit.
Varför skulle jag mena det ?Sniperace skrev:Menar du med det arr ränteavdrag, rwseavdrag osv skulle bort så att alla betalar lika mycket vid lika inkomst
formsvackan skrev:Det är faktiskt din egen trädgårdsmästare i röven, hemoröjderskötare BH som myntat detta. Han är som bekant bakom både flöte och rövRedMentalCase skrev:exempelvis påstår du att du har en straffskatt, du 'r så bakom flötet att man tycker synd om dig.
Du får naturligtvis kalla det för vad fan du vill. BH:s terminologi duger för mig. Nu anser jag, tvärtemot BH dock inte att jag bestraffas för att jag genom åren röstat rött, utan endast för att jag av hälsoskäl valt bort lönen och istället lever på mina sparade pensionspengar.RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Det är faktiskt din egen trädgårdsmästare i röven, hemoröjderskötare BH som myntat detta. Han är som bekant bakom både flöte och rövRedMentalCase skrev:exempelvis påstår du att du har en straffskatt, du 'r så bakom flötet att man tycker synd om dig.
DU påstod att DU hade en straffskatt.
du skrev ju lika skatt vid lika inkomst.formsvackan skrev:Varför skulle jag mena det ?Sniperace skrev:Menar du med det arr ränteavdrag, rwseavdrag osv skulle bort så att alla betalar lika mycket vid lika inkomst
formsvackan skrev:Du får naturligtvis kalla det för vad fan du vill. BH:s terminologi duger för mig. Nu anser jag, tvärtemot BH dock inte att jag bestraffas för att jag genom åren röstat rött, utan endast för att jag av hälsoskäl valt bort lönen och istället lever på mina sparade pensionspengar.RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Det är faktiskt din egen trädgårdsmästare i röven, hemoröjderskötare BH som myntat detta. Han är som bekant bakom både flöte och rövRedMentalCase skrev:exempelvis påstår du att du har en straffskatt, du 'r så bakom flötet att man tycker synd om dig.
DU påstod att DU hade en straffskatt.
Inte ens ABC-nivån är tillräckligt begriplig för allaSniperace skrev:du skrev ju lika skatt vid lika inkomst.formsvackan skrev:Varför skulle jag mena det ?Sniperace skrev:Menar du med det arr ränteavdrag, rwseavdrag osv skulle bort så att alla betalar lika mycket vid lika inkomst
Så då blir alltså en nolltaxering okej om man bara lyckas med sina avdrag för jyst resor räntor osv osv?
Då blur det ju inte lika skatt vid lika inkomst.
Den en betalar 60.000m på en inkomst på 200.000 och den andre noll enbart pga långa resor och vidlyftiga lån.
formsvackan skrev:"Straffskatt" blev det den gång som vår käre BH utnämnde det till detta och enligt honom helt i sin ordning eftersom pensionärerna är den grupp som tidigare röstat fram högskattesamhället.Secrist skrev:formsvackan skrev:Hur är det ställt ? Att hoppa in och stödja RMC i hans fantasier brukar sällan gå bra. Läs vad jag skrivit istället för att låta ankorna lura ut dig på svag is.R.O.F.L skrev:RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Mina barn fick mat, kläder och veckopengar trots innehav av diskmaskin. Det är alltså en fråga om fördelningsprinciper, inget annat.ericTheDog skrev:Ganska många familjer har valt att investera i en diskmaskin. Det är förjävligt eftersom barnen då inte kan få betalt för att diska.
Javisst har jag, men jag vet också att många till vänster är emot skatteavdrag eftersom dessa minskar den inbetalda skatten som ska komma samhället tillgodo:)formsvackan skrev:Inte ens ABC-nivån är tillräckligt begriplig för allaSniperace skrev:du skrev ju lika skatt vid lika inkomst.formsvackan skrev:Varför skulle jag mena det ?Sniperace skrev:Menar du med det arr ränteavdrag, rwseavdrag osv skulle bort så att alla betalar lika mycket vid lika inkomst
Så då blir alltså en nolltaxering okej om man bara lyckas med sina avdrag för jyst resor räntor osv osv?
Då blur det ju inte lika skatt vid lika inkomst.
Den en betalar 60.000m på en inkomst på 200.000 och den andre noll enbart pga långa resor och vidlyftiga lån.
Har du hört talas om taxerad inkomst ?
Nej, egentligen inte även om jag kan tänka mig vissa begränsningar i framtiden. Detta är jag inte ensam om, utan det kan vad jag vet både Borg och Ingves också tänka sig.Sniperace skrev:Men då är du alltså inte för att skära ner avdragsrätten?
som jag också anser.formsvackan skrev:Nej, egentligen inte även om jag kan tänka mig vissa begränsningar i framtiden. Detta är jag inte ensam om, utan det kan vad jag vet både Borg och Ingves också tänka sig.Sniperace skrev:Men då är du alltså inte för att skära ner avdragsrätten?
Secrist skrev:Selektiva avdrag är ingen skattesänkning. Vill man åstadkomma en sådan ska den gälla lika för alla i samhället.
Men selektiva skattehöjningar är utmärkt politik?
Dao skrev:Secrist skrev:Selektiva avdrag är ingen skattesänkning. Vill man åstadkomma en sådan ska den gälla lika för alla i samhället.
Menar du kanske progressiv skattenivå?
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Selektiva avdrag är ingen skattesänkning. Vill man åstadkomma en sådan ska den gälla lika för alla i samhället.
Menar att formis tyckte det var otrevligt med selektiva skattesänkningar. Men gillar kanske selektiva skattehöjningar?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Selektiva avdrag är ingen skattesänkning. Vill man åstadkomma en sådan ska den gälla lika för alla i samhället.
Menar att formis tyckte det var otrevligt med selektiva skattesänkningar. Men gillar kanske selektiva skattehöjningar?
Menar du sådana som arrogansen gör? Höjer vissa skatter?
formsvackan skrev:Hur är det ställt ? Att hoppa in och stödja RMC i hans fantasier brukar sällan gå bra. Läs vad jag skrivit istället för att låta ankorna lura ut dig på svag is.R.O.F.L skrev:RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Mina barn fick mat, kläder och veckopengar trots innehav av diskmaskin. Det är alltså en fråga om fördelningsprinciper, inget annat.ericTheDog skrev:Ganska många familjer har valt att investera i en diskmaskin. Det är förjävligt eftersom barnen då inte kan få betalt för att diska.
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Selektiva avdrag är ingen skattesänkning. Vill man åstadkomma en sådan ska den gälla lika för alla i samhället.
Menar du sådana som arrogansen gör? Höjer vissa skatter?
Skulle det vara något konstigt med det? Reformer måste finansieras enligt budgetreglerna. Även om Vänsterpartiet är det enda parti som öppet deklarerar att de struntar i massa fåniga budgetregler.