Snacka om att han och hans grupp Kartellen blev bortgjorda i programmet.Thetaxpayer skrev:DirtyDog skrev:Nu tar "Uppdrag granskning" upp vänstervåldet.
Sebbe Stakset verkar smart.
Det framgår tydligt att snubben är helt intelligensbefriad.
Snacka om att han och hans grupp Kartellen blev bortgjorda i programmet.Thetaxpayer skrev:DirtyDog skrev:Nu tar "Uppdrag granskning" upp vänstervåldet.
Sebbe Stakset verkar smart.
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Har du aldrig undrat varför just du blir så missförstådd hela tiden? Du står aldrig för något du skriver när du blir pressad. Till och med förnekar att du skrivit det även när du är överbevisad.
Jag anser inte tomtar som går ut med att de vill avskaffa demokratin är ett hot. De är ju just tomtar. Mycket bättre att lyssna på dem eller att ignorera dem.
Det är ju just vad Säpos rapport kommit fram till.
Kommunisterna och islamisterna däremot försöker skrämma folk för att få sin vilja fram med våld. Precis som fascisterna på 30-talet.
Nej. Jag ser ett tydligt mönster som även andra här lyft fram, hur flera av er på högerkanten tar er friheter som inkräktar på bland andra mina demokratiska rättigheter att själv få bestämma vad jag själv tycker. Ni väljer att "tolka" om det man skriver, lika ofta som ni vägrar att inse att ni helt enkelt bara gör fel ibland. En form av tjurskallighet som är minst sagt HÄPNADSVÄCKANDE!!!
Det andra har vi redan diskuterat och jag har inget mer att tillägga. Ni tänker göra om ert misstag på 30-talet, genom att ignorera de högerextrema, eller till och med försvara dem, på samma sätt - IGEN!
det är ERT VAL!
Thetaxpayer skrev:Nej det är ju ni som väljer att ignorera vänstergalningarna. Ihop med media.
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Nej det är ju ni som väljer att ignorera vänstergalningarna. Ihop med media.
Jag har aldrig ignorerat vänsterextremisterna, och den högerstyrda median har många problem, men de ignorerar rakt inte vänsterextremismen. Det är bara det att i den riktiga världen är mord och dödshot värre än att skräna vid olika möten och ha huva... Massmedia följer detta någorlunda. Problemet är lite det motsatta, när de båda företeelserna likställs.
Och någon "islamism" finns knappast i Sverige.
Det var vad som hände i Norge, alla sökte efter "islamistgalningar" så mycket, att man inte såg varningarna för vad som höll på att ske med Breivik - och det fanns MYCKET som kunde visat vad som var på väg. Det var bara det att man valde att inte prioritera dessa högerextremister. Man letade "terrorister" istället...
Pinsamt är bara förnamnet...
Thetaxpayer skrev:Du såg inte UG ser jag.
Kanske du sagt annat än att de står och skränar bara då. Detdu just gjorde var ju just att ignorera vänsteridioterna. Även medias mörkning togs ju upp. Mycket bra.
Skriver han som ständigt säger att vi andra skall ta till oss information och skryter om hur han själv utbildar sig.Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Du såg inte UG ser jag.
Kanske du sagt annat än att de står och skränar bara då. Detdu just gjorde var ju just att ignorera vänsteridioterna. Även medias mörkning togs ju upp. Mycket bra.
Nu har jag skrivit tidigare i tråden att det givetvis finns enstaka vänsternissar som går över gränsen. Trodde inte att jag var tvungen att vara övertydlig i VARJE inlägg...
Nej, kollade inte UG, då jag kände att de inte skulle ta upp något jag inte redan visste...
DirtyDog skrev:Skriver han som ständigt säger att vi andra skall ta till oss information och skryter om hur han själv utbildar sig.
När sanningen skall fram så är det ständigt du som stoppar huvudet i sanden om fakta i form av filmer och program presenteras. Varför är du så OTROLIGT rädd för att se programmet. Är du rädd för att du skall ändra åsikt?
Hur skall du kunna bemöta oss när du saknar våra källor?
HÄR har du en länk så att du kan utbilda dig. http://www.svtplay.se/uppdrag-granskning
Där visas hur den autonoma vänster upprepade gånger angriper en ung tjejs lägenhet, hur de hotar moderater (som är invandrare), hur de sparkar ned liberaler och dessutom svårt misshandlar två helt oskyldiga slovenska arbetare på väg till sitt hotell bara för att de råkar komma upp ur tunnelbanan där nazister protesterar.
Du får även redogjort för hur s.k. "Experter" och media behandlar vänstern. Allt verkar vara tvärtom mot vad du påstår fast du vågar inte kika på programmet eftersom "du vet" vad det handlar om? Fyfan vilken patetisk jävla hycklare du är!
Hur räknar du med att NÅGONSIN bli tagen på allvar?
och breivik var förstås inte enstaka?Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Du såg inte UG ser jag.
Nu har jag skrivit tidigare i tråden att det givetvis finns enstaka vänsternissar som går över gränsen. Trodde inte att jag var tvungen att vara övertydlig i VARJE inlägg...
Nej, kollade inte UG, då jag kände att de inte skulle ta upp något jag inte redan visste...
Sniperace skrev:och breivik var förstås inte enstaka?Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Du såg inte UG ser jag.
Inte enligt Säpo och journalister som talade i programmet. Då var procentandelarna 95 - 5, till vänsterns fördel då alltså.Dao skrev:Det jag dock hävdat är att även med dessa extrema fall inräknat, så är extremvänstern knappast större hot än extremhögern, med sina mord och hot. De är liksom både vanligare och råare.
"Inte sett något..." Men det beror ju på att du blundar för allt som talar emot dina åsikter. När det gäller t.ex händelser i Venezuela så har vi presenterat massor med filmer som visar vad som händer och du vägrar titta på någon eftersom det kan påverka din skruvade verklighetsuppfattning. Istället hämtar du ALL din information ifrån extrema anhängare till regeringen.Dao skrev:Har inte sett något av det ni presenterat att det skulle vara #tvärt om" mot vad jag hävdar, riktigt. Ni väljer att i stort ignorera högerextremismen, jag väljer att INTE ignorera vänsterextremismen.
Det enda som är fascinerande är väl att det finns journalister som vågar beskriva verkligheten?Dao skrev:Det är ganska fascinerande hur ni beter er här. UG presenterar saker ni VILL höra, då blir detta näst intill helgonförklarat.
Ja, men vad har det med saken att göra?Dao skrev:Nästa program visar han sådant som ni INTE vill höra (kom ihåg valstugereportaget, bl.a.), och då blir Janne Josefsson lika hatad som Åsa Lindeborg!
Jo, för till skillnad mot oss så ser du bara på program som talar FÖR din sak. Programmet om valstugorna fick mig att rösta på ett annat parti så nog låter vi oss påverkas alltid. Även partiledningen påverkades då många andra gjorde precis som mig. Tror nog att man ställer högre krav på sina medarbetare nuförtiden.Dao skrev:Sedan ses JAG som "hycklare"!
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Du såg inte UG ser jag.
formsvackan skrev:Varför det ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Så kanske det ser ut i ankornas lilla damm, men i nationen Sverige har det enda motståndet mot demokratin som bekant kommit från högern.RedMentalCase skrev:Ja I vår lilla ankdamm kan man nog påstå att de extrema vänstergrupperna är det största hotet mot demokratin, det tillsammans med den alltmer inkrökta massmedia som vi har.
Dags för Pudel Nr 319?
Så länge som slynglarna ute på de extrema kanterna bemöts med demokratiska medel från samhällets sida utgör de inte något reellt hot mot demokratin. De krafter som försökt begränsa rösträtten i vårt land bör man däremot hålla ett vakande öga på.
Voff på dig
Vad spelar det för roll då "sjukdomen" finns kvar ?RedMentalCase skrev:Skallet från Säter verkar inte förstå att de som sätermannen fantiserar om är döda sen 50-100 år.formsvackan skrev:Varför det ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Så kanske det ser ut i ankornas lilla damm, men i nationen Sverige har det enda motståndet mot demokratin som bekant kommit från högern.RedMentalCase skrev:Ja I vår lilla ankdamm kan man nog påstå att de extrema vänstergrupperna är det största hotet mot demokratin, det tillsammans med den alltmer inkrökta massmedia som vi har.
Dags för Pudel Nr 319?
Så länge som slynglarna ute på de extrema kanterna bemöts med demokratiska medel från samhällets sida utgör de inte något reellt hot mot demokratin. De krafter som försökt begränsa rösträtten i vårt land bör man däremot hålla ett vakande öga på.
Voff på dig
Thetaxpayer skrev:Bra på SVd om medias opartiskhet gällande våldet.
http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014/05/08/en-mylla-dar-ordet-nazifobi-kan-gro/
lazy skrev:Thetaxpayer skrev:Bra på SVd om medias opartiskhet gällande våldet.
Sanna Rayman och Per Gudmundsson, hur länge får de vara kvar?
Dao skrev:lazy skrev:Thetaxpayer skrev:Bra på SVd om medias opartiskhet gällande våldet.
Ni kanske kan utöva israeliskt "självförsvar" på dem, som Sniper tycker så mycket om. Eller varför inte en demokratisk pistolkula i huvudet på dem - som militärkuppen i Egypten. Det finns så många möjligheter för er att få bort obekväma idioter som har mage att tycka något annat än ni.
Det beror nog på att han inte vågade kolla länken. Det var ju inte han som hade postat den?lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Thetaxpayer skrev:Bra på SVd om medias opartiskhet gällande våldet.
Ni kanske kan utöva israeliskt "självförsvar" på dem, som Sniper tycker så mycket om. Eller varför inte en demokratisk pistolkula i huvudet på dem - som militärkuppen i Egypten. Det finns så många möjligheter för er att få bort obekväma idioter som har mage att tycka något annat än ni.
Du har nog som vanligt inte förstått frågan...
DirtyDog skrev:Det beror nog på att han inte vågade kolla länken. Det var ju inte han som hade postat den?lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Thetaxpayer skrev:Bra på SVd om medias opartiskhet gällande våldet.
DirtyDog skrev:Det beror nog på att han inte vågade kolla länken. Det var ju inte han som hade postat den?lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Thetaxpayer skrev:Bra på SVd om medias opartiskhet gällande våldet.
Knappast om du vet vad ironi innebär?Dao skrev:DirtyDog skrev:Det beror nog på att han inte vågade kolla länken. Det var ju inte han som hade postat den?lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Thetaxpayer skrev:Bra på SVd om medias opartiskhet gällande våldet.
Kan det inte vara så att jag försökte vara lite ironisk, möjligen..!?