Fast nu verkar naturlagarna fått lite hjälp...DirtyDog skrev:Nej, den saken ordnar naturlagarna åt oss.Dao skrev:Det är ett förhindrande som inte leder till att de "dumma" dör...Secrist skrev:Tanken med lagen mot rattfylla är just att förhindra saker som kan hända. Inte det som händer.Dao skrev:Han var väl rattfull?Secrist skrev:Så om en rattfull person inte kör ihjäl en annan människa så är rattfylla inget problem? För det hände ju inte.formsvackan skrev:Vad då kunde ha ? Ska era fantasier om vad som eventuellt kunde ha hänt gå före det som verkligen hände ?Secrist skrev:De kunde dödat någon oskyldig under deras vansinnesfärd.formsvackan skrev:Två unga män dog och du fantiserar om att det "kunde gått värre". Hur fan är du skapt ?ericTheDog skrev:Det kunde gått värre om de fått fortsätta.formsvackan skrev:Och respekten för livet återfinns var då ?DirtyDog skrev:så har Sverige ALL anledning till att fira utgången av denna jakt
Att fira människors förtida död känns ytterst osmakligt.
Är DET inget problem för DIG???
+12
DirtyDog
berralarzon
RedclownIII
Thetaxpayer
Dao
redalert
RedCloud
formsvackan
Secrist
ericTheDog
Sniperace
Infra
16 posters
Vad sa jag om broöppningen?
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 226
Sv: Vad sa jag om broöppningen?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 227
Omöjligt. Naturlagarna gäller alla. Alltid.Dao skrev:Fast nu verkar naturlagarna fått lite hjälp...DirtyDog skrev:Nej, den saken ordnar naturlagarna åt oss.Dao skrev:Det är ett förhindrande som inte leder till att de "dumma" dör...Secrist skrev:Tanken med lagen mot rattfylla är just att förhindra saker som kan hända. Inte det som händer.Dao skrev:Han var väl rattfull?Secrist skrev:Så om en rattfull person inte kör ihjäl en annan människa så är rattfylla inget problem? För det hände ju inte.formsvackan skrev:Vad då kunde ha ? Ska era fantasier om vad som eventuellt kunde ha hänt gå före det som verkligen hände ?Secrist skrev:De kunde dödat någon oskyldig under deras vansinnesfärd.formsvackan skrev:Två unga män dog och du fantiserar om att det "kunde gått värre". Hur fan är du skapt ?ericTheDog skrev:Det kunde gått värre om de fått fortsätta.formsvackan skrev:Och respekten för livet återfinns var då ?DirtyDog skrev:så har Sverige ALL anledning till att fira utgången av denna jakt
Är DET inget problem för DIG???
Kloka personer kör t.ex inte in i bergväggar. Oavsett om nån bro står öppen eller ej.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 228
detta talar för tt dessa inte brydde sig ett dugg om vad de gjorde, men i din värld betyder detta då att OM någon hotar med självmord om polis tar denne så ska polisen absolut inte göra detta eller hur?formsvackan skrev:Detta om något visar på att polisen INTE VISSTE vad de gjorde.Sniperace skrev:inte bara nästan, den ene talade med både en vän och sin flickvän INNAN de körde ihjäl sig, och vännen sa att denne tog det som ett avskredssamtal från killen, och jhan talade med flickvännen när han dog, hans sista ord var i stil med om jag dör nu ska du veta att jag älskar dig.....
detta om något visar på ett dessa VISSTE vad de gorde
så om polis tar denne en vecka efter, och denne sedan begår
självmord så är det polisens fel och denne ska åtalas?
- Inlägg 229
Börjar bli trött på denna broöppning nu. Låt juristerna se över ifall polisens agerande var överensstämmande med deras uppdrag - och lämna skiten sen!
Vi kommer att oavsett detta se fler tillfällen då poliser slipper ansvar för sina ageranden, för så har det hittills fungerat i Sverige!
Vi kommer att oavsett detta se fler tillfällen då poliser slipper ansvar för sina ageranden, för så har det hittills fungerat i Sverige!
- Inlägg 230
Ja, vi vet ju att du oftast tycker polis är för hård och att brottslingar ska få löpa och slippa konfrontation med polis.Dao skrev:Börjar bli trött på denna broöppning nu. Låt juristerna se över ifall polisens agerande var överensstämmande med deras uppdrag - och lämna skiten sen!
Men som sagt, jag hoppas verkligen de blir frikända, polis döms alldeles för lätt av låtgåvänstern när det gäller ingripanden mot de kriminella som alltid försvaras av er.
och som sagt, frikänns de här så kommer du yla om felaktigt frikännande och
- Inlägg 231
Ja, du har en tydlig tendens att "veta" allting!Sniperace skrev:Ja, vi vet ju att du oftast tycker polis är för hård och att brottslingar ska få löpa och slippa konfrontation med polis.Dao skrev:Börjar bli trött på denna broöppning nu. Låt juristerna se över ifall polisens agerande var överensstämmande med deras uppdrag - och lämna skiten sen!
Men som sagt, jag hoppas verkligen de blir frikända, polis döms alldeles för lätt av låtgåvänstern när det gäller ingripanden mot de kriminella som alltid försvaras av er.
- Inlägg 232
Ja, men detta har du ju själv skrivit innan, att de felaktigt troligen kommer fria dem som i alla andra fallDao skrev:Ja, du har en tydlig tendens att "veta" allting!Sniperace skrev:Ja, vi vet ju att du oftast tycker polis är för hård och att brottslingar ska få löpa och slippa konfrontation med polis.Dao skrev:Börjar bli trött på denna broöppning nu. Låt juristerna se över ifall polisens agerande var överensstämmande med deras uppdrag - och lämna skiten sen!
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 233
Dao skrev:Så alla biljakter slutar troligen med oskyldiga döda, så det är bättre att döda de som jagas direkt?DirtyDog skrev:Exakt min tanke. När de visar så här lite omtanke om sin egen säkerhet så kan man sluta sig till att den nog är inte så hög inför andras säkerhet heller.ericTheDog skrev:Om inte bron öppnats hade vansinnesfärden fortsatt. Oskyldiga kunde också ha dött. Sånt har hänt förr.formsvackan skrev:Två unga män dog och du fantiserar om att det "kunde gått värre". Hur fan är du skapt ?ericTheDog skrev:Det kunde gått värre om de fått fortsätta.formsvackan skrev:Och respekten för livet återfinns var då ?DirtyDog skrev:så har Sverige ALL anledning till att fira utgången av denna jakt
Oavsett så har de själva valt att riskera sina liv så ingen jävla domstol i världen borde kunna lägga skulden till deras död på nåt jävla polisbefäl.
Och DET skulle vara juridiskt OK?
Ja, de i bilen gjorde ett var. Det gjorde polisen också! Nu skall man rättsligt kolla om polisens val var OK eller inte. Att de i bilen inte gjorde bra val vet vi liksom redan!
Men nu är det ju ingen som dödat någon. Ingen har heller påstått att det skulle vara bättre att döda någon direkt.
Anser du överhuvudtaget att de skulle stoppas?
- Inlägg 234
Om man jagar någon som troligen är påverkad under förvirrade omständigheter - och väljer att MEDVETET öppna bron ENBART för syftet att eventuellt stoppa bilen, utan att veta hur påverkad föraren ens var - är klar misstanke att man agerat vårdslös som polis!Thetaxpayer skrev:Men nu är det ju ingen som dödat någon. Ingen har heller påstått att det skulle vara bättre att döda någon direkt.
Klart att de skulle stoppas, men utan att någon dör. Det finns många andra alternativ - och i värsta fall får man låta dem komma undan, tillfälligt!
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 235
Varför skulle de "troligen" ha varit påverkade? Inget talar väl för att de var det, inte ens obduktionen?Dao skrev:Om man jagar någon som troligen är påverkad under förvirrade omständigheterThetaxpayer skrev:Men nu är det ju ingen som dödat någon. Ingen har heller påstått att det skulle vara bättre att döda någon direkt.
Vilka omständigheter var förvirrade? Vad är det för förvirrande med att någon kör alldeles för fort och dessutom struntar i att blända av (och därmed riskerar livet på alla de möter)?
Ja, vilket annat syfte skulle de kunnas tänkas ha och hur öppnar man en bro OMEDVETET? Det enda som är förvirrande här är väl dina psykos-inlägg?Dao skrev: - och väljer att MEDVETET öppna bron ENBART för syftet att eventuellt stoppa bilen
Man kanske öppnade bron för att kunna alkoholtesta förare så att man vet ifall man vågar släppa iväg honom för att fortsätta jakten?Dao skrev:utan att veta hur påverkad föraren ens var - är klar misstanke att man agerat vårdslös som polis!
Hur jävla hög är du egentligen på en skala? Kan man alkoholtesta någon när de passerar förbi i 160km/tim ?
Jo, en bro-öppning med tydliga varningar på flera hundra meters avstånd är ju ingen bra varning och hade de inte ökat farten på bron så hade de endast blivit blöta (och inte döda) bensintjuvar. Självklart borde polisen ha insett att de skulle öka farten på bron ifall bommar var nere och rödljus blinkade.Dao skrev:Klart att de skulle stoppas, men utan att någon dör. Det finns många andra alternativ - och i värsta fall får man låta dem komma undan, tillfälligt!
Om det nu finns så MÅNGA alternativa sätt att stoppa dem på så kanske du kan upplysa oss om ETT (1) sådant?
Vad är förresten "värsta fall" och hur konstaterar polisen när ett sådant gäller så att de vet att man skall låta dem komma undan?
Självklart kommer även alla skurkar att anpassa sig till dessa "värsta" fall, eller hur?
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 236
Jag kan upplysa dig om ett (1) sådant: spikmatta!DirtyDog skrev:Varför skulle de "troligen" ha varit påverkade? Inget talar väl för att de var det, inte ens obduktionen?Dao skrev:Om man jagar någon som troligen är påverkad under förvirrade omständigheterThetaxpayer skrev:Men nu är det ju ingen som dödat någon. Ingen har heller påstått att det skulle vara bättre att döda någon direkt.
Vilka omständigheter var förvirrade? Vad är det för förvirrande med att någon kör alldeles för fort och dessutom struntar i att blända av (och därmed riskerar livet på alla de möter)?Ja, vilket annat syfte skulle de kunnas tänkas ha och hur öppnar man en bro OMEDVETET? Det enda som är förvirrande här är väl dina psykos-inlägg?Dao skrev: - och väljer att MEDVETET öppna bron ENBART för syftet att eventuellt stoppa bilenMan kanske öppnade bron för att kunna alkoholtesta förare så att man vet ifall man vågar släppa iväg honom för att fortsätta jakten?Dao skrev:utan att veta hur påverkad föraren ens var - är klar misstanke att man agerat vårdslös som polis!
Hur jävla hög är du egentligen på en skala? Kan man alkoholtesta någon när de passerar förbi i 160km/tim ?Jo, en bro-öppning med tydliga varningar på flera hundra meters avstånd är ju ingen bra varning och hade de inte ökat farten på bron så hade de endast blivit blöta (och inte döda) bensintjuvar. Självklart borde polisen ha insett att de skulle öka farten på bron ifall bommar var nere och rödljus blinkade.Dao skrev:Klart att de skulle stoppas, men utan att någon dör. Det finns många andra alternativ - och i värsta fall får man låta dem komma undan, tillfälligt!
Om det nu finns så MÅNGA alternativa sätt att stoppa dem på så kanske du kan upplysa oss om ETT (1) sådant?
Vad är förresten "värsta fall" och hur konstaterar polisen när ett sådant gäller så att de vet att man skall låta dem komma undan?
Självklart kommer även alla skurkar att anpassa sig till dessa "värsta" fall, eller hur?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 237
Daoren tycks förstå att hen är inmålad igen?Dao skrev:Börjar bli trött på denna broöppning nu. Låt juristerna se över ifall polisens agerande var överensstämmande med deras uppdrag - och lämna skiten sen!
- Inlägg 238
NEJ hen hade inte begripet ett smack men får nu sitta i skamvrån!Dao skrev:Om man jagar någon som troligen är påverkad under förvirrade omständigheter - och väljer att MEDVETET öppna bron ENBART för syftet att eventuellt stoppa bilen, utan att veta hur påverkad föraren ens var - är klar misstanke att man agerat vårdslös som polis!Thetaxpayer skrev:Men nu är det ju ingen som dödat någon. Ingen har heller påstått att det skulle vara bättre att döda någon direkt.
Klart att de skulle stoppas, men utan att någon dör. Det finns många andra alternativ - och i värsta fall får man låta dem komma undan, tillfälligt!
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 239
Men förutsätter inte en sådan att man har en patrull FRAMFÖR personerna och dessutom VET vilken väg de kommer ta?Infra skrev:Jag kan upplysa dig om ett (1) sådant: spikmatta!DirtyDog skrev:Varför skulle de "troligen" ha varit påverkade? Inget talar väl för att de var det, inte ens obduktionen?Dao skrev:Om man jagar någon som troligen är påverkad under förvirrade omständigheterThetaxpayer skrev:Men nu är det ju ingen som dödat någon. Ingen har heller påstått att det skulle vara bättre att döda någon direkt.
Vilka omständigheter var förvirrade? Vad är det för förvirrande med att någon kör alldeles för fort och dessutom struntar i att blända av (och därmed riskerar livet på alla de möter)?Ja, vilket annat syfte skulle de kunnas tänkas ha och hur öppnar man en bro OMEDVETET? Det enda som är förvirrande här är väl dina psykos-inlägg?Dao skrev: - och väljer att MEDVETET öppna bron ENBART för syftet att eventuellt stoppa bilenMan kanske öppnade bron för att kunna alkoholtesta förare så att man vet ifall man vågar släppa iväg honom för att fortsätta jakten?Dao skrev:utan att veta hur påverkad föraren ens var - är klar misstanke att man agerat vårdslös som polis!
Hur jävla hög är du egentligen på en skala? Kan man alkoholtesta någon när de passerar förbi i 160km/tim ?Jo, en bro-öppning med tydliga varningar på flera hundra meters avstånd är ju ingen bra varning och hade de inte ökat farten på bron så hade de endast blivit blöta (och inte döda) bensintjuvar. Självklart borde polisen ha insett att de skulle öka farten på bron ifall bommar var nere och rödljus blinkade.Dao skrev:Klart att de skulle stoppas, men utan att någon dör. Det finns många andra alternativ - och i värsta fall får man låta dem komma undan, tillfälligt!
Skulle de bett brovakten att lägga ut spikmattan eller skulle de kanske åkt förbi grabbarna och sen lagt ut spikmattan?
Vad tror du händer när man kör över en spikmatta i 160 km/tim? Du tror inte möjligtvis att de kör av vägen i den hastigheten? Att de inte minskade farten efter vägbommar vet vi ju redan så varför skulle de sänka farten efter en spikmatta om man nu skulle lyckas placera ut en där inte en massa andra bilister kör över den i nattmörkret?
- Inlägg 240
Tur att tokavänstern saknar makt. Om de fick bestämma skulle både gator och vägar vara proppfulla av maniacs.
- Inlägg 241
Varför skulle man sänka farten efter en spikmatta, frågar du? Tja, man harDirtyDog skrev:Men förutsätter inte en sådan att man har en patrull FRAMFÖR personerna och dessutom VET vilken väg de kommer ta?Infra skrev:Jag kan upplysa dig om ett (1) sådant: spikmatta!DirtyDog skrev:Varför skulle de "troligen" ha varit påverkade? Inget talar väl för att de var det, inte ens obduktionen?Dao skrev:Om man jagar någon som troligen är påverkad under förvirrade omständigheterThetaxpayer skrev:Men nu är det ju ingen som dödat någon. Ingen har heller påstått att det skulle vara bättre att döda någon direkt.
Skulle de bett brovakten att lägga ut spikmattan eller skulle de kanske åkt förbi grabbarna och sen lagt ut spikmattan?
Vad tror du händer när man kör över en spikmatta i 160 km/tim? Du tror inte möjligtvis att de kör av vägen i den hastigheten? Att de inte minskade farten efter vägbommar vet vi ju redan så varför skulle de sänka farten efter en spikmatta om man nu skulle lyckas placera ut en där inte en massa andra bilister kör över den i nattmörkret?
inget kvar att rulla på. No"volvo". Sen upprättar man ju spärr i anslutning
till Mattan, med smal passage vilket brukar hejda den mest stressade en
aning. Om inte annat så, bländad av alla blåljus.
Vem har sagt att mattan skulle läggas ut före bron? Ett helt läns poliskår
följer jakten per radio och ansluter vid behov utefter hela vägen. Ibland
före, ibland efter det jagade fordonet. Trodde du att polisen höll spikmattor
som prydnad eller....?
En ungefärlig uppfattning om flyktvägen måste man ju ha haft eftersom man
lät öppna bron. All annan trafik stoppar man upp. Inte så komplicerat efter
som den inte känner sig jagad.
(Oss emellan: var inte det där litet lama invändningar, typ "det går inte". Om
man har en sån utgångspunkt klarar man ju ingenting - gaska upp dig för fan).
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 242
Det blir nog tyst på dig när den arbetande polisen blir friad!! Pundarungarna är till 100% ansvariga!
- Inlägg 243
Det var inga pundarungar. Det var vanliga busgrabbar som du och jag var en gång i tiden.Sossar ee lata skrev:Det blir nog tyst på dig när den arbetande polisen blir friad!! Pundarungarna är till 100% ansvariga!
Pundarungar förresten? Föreslår du dödsstraff för narkomaner nu, också. Tänk att
du förnekar dig aldrig. Ska vi andra kräva dödsstraff för djursholmare? Så där på en
höft, bara?
- Inlägg 244
Om ni busungarna verkligen har sån dödslängtan som dessa så kommer det bli svårt att hindra dem från att ta stora risker.
Det är orimligt att vi arbetare ska finansiera ett curlingsamhälle åt jubelidioter.
En vägspärr med spikmatta hade troligen orsakat tjuvarnas död. Vem hade då fått skulden, Infra?
Det är orimligt att vi arbetare ska finansiera ett curlingsamhälle åt jubelidioter.
En vägspärr med spikmatta hade troligen orsakat tjuvarnas död. Vem hade då fått skulden, Infra?
- Inlägg 245
Ja inte hade infra då stått bakom spikmattan!ericTheDog skrev:Om ni busungarna verkligen har sån dödslängtan som dessa så kommer det bli svårt att hindra dem från att ta stora risker.
- Inlägg 246
Nej men du hade säkert gjort det. Du hade blivit hjälte och kanskeredalert skrev:Ja inte hade infra då stått bakom spikmattan!ericTheDog skrev:Om ni busungarna verkligen har sån dödslängtan som dessa så kommer det bli svårt att hindra dem från att ta stora risker.
kommit i tidningen.
- Inlägg 247
Om tokavänstern kan man säga:
Så många inlägg - så få argument.
- Inlägg 248
Och om tokhögern:ericTheDog skrev:Om tokavänstern kan man säga:
Så många pärlor
för så taffliga svin.
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 249
Infra killen som aldrig, aldrig ger upp........Infra skrev:Och om tokhögern:ericTheDog skrev:Om tokavänstern kan man säga:
Så många pärlor
för så taffliga svin.
- Inlägg 250
RedclownIII skrev:Infra killen som aldrig, aldrig ger upp........Infra skrev:Och om tokhögern:ericTheDog skrev:Om tokavänstern kan man säga:
Så många pärlor
för så taffliga svin.
Infra vet ju åtminstone om att han är totalt blåst. Foliet däremot tror ju han är smart...hehe