Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
De är dock inte demokratiska - men det kommer de att få så snart ni tillåter dem!
+7
Thetaxpayer
Sniperace
Sossar ee lata
Dao
Secrist
lazy
Gandalf
11 posters
Hud mot hud
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 76
Sv: Hud mot hud
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 77
Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
De är dock inte demokratiska - men det kommer de att få så snart ni tillåter dem!
- Inlägg 78
Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 79
Dao skrev:Öh, nä!Thetaxpayer skrev:Öh jo
Nä såklart så är muslimerna förtryckta och oskyldiga. Precis som alltid annars i Daos uppochnerpåvärld.
- Inlägg 80
Inte mycket, men makter påverkas faktiskt av medborgarnas reaktioner. Genom att uppmuntra sådant, är du med på detta också... Indirekt medansvarig...Secrist skrev:Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
- Inlägg 81
Nu tycker jag inte så HELLER, men det verkar inte spela någon roll för dig...Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Öh, nä!Thetaxpayer skrev:Öh jo
Nä såklart så är muslimerna förtryckta och oskyldiga. Precis som alltid annars i Daos uppochnerpåvärld.
Världen är liksom inte svartvit...
- Inlägg 82
Så man kan säga att du är medansvarig för förtrycket på Kuba och i Nordkorea då?Dao skrev:Inte mycket, men makter påverkas faktiskt av medborgarnas reaktioner. Genom att uppmuntra sådant, är du med på detta också... Indirekt medansvarig...Secrist skrev:Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
- Inlägg 83
Nej! Jag har inte stött deras system! Kuba bara delvis, men Nordkorea inte ett skit!Secrist skrev:Så man kan säga att du är medansvarig för förtrycket på Kuba och i Nordkorea då?Dao skrev:Inte mycket, men makter påverkas faktiskt av medborgarnas reaktioner. Genom att uppmuntra sådant, är du med på detta också... Indirekt medansvarig...Secrist skrev:Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
- Inlägg 84
Du stödjer ju kommunismen. Alltså stödjer du förtrycket.Dao skrev:Nej! Jag har inte stött deras system! Kuba bara delvis, men Nordkorea inte ett skit!Secrist skrev:Så man kan säga att du är medansvarig för förtrycket på Kuba och i Nordkorea då?Dao skrev:Inte mycket, men makter påverkas faktiskt av medborgarnas reaktioner. Genom att uppmuntra sådant, är du med på detta också... Indirekt medansvarig...Secrist skrev:Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 85
Jag har ju i och för sig undrat när galenskapen skulle slå ut i full blom.Secrist skrev:Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
- Inlägg 86
Nu vet du.lazy skrev:Jag har ju i och för sig undrat när galenskapen skulle slå ut i full blom.Secrist skrev:Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
- Inlägg 87
Dao skrev:Nu tycker jag inte så HELLER, men det verkar inte spela någon roll för dig...Thetaxpayer skrev:Nä såklart så är muslimerna förtryckta och oskyldiga. Precis som alltid annars i Daos uppochnerpåvärld.Dao skrev:Öh, nä!Thetaxpayer skrev:Öh jo
Problemen i Thailand kommer knappast från muslimskt håll
Men här verkar de i alla fall vara oskyldiga. Konstigt? Tycker du verkligen inte att det är märkligt att Muslimska grupper är så förtryckta över hela världen? Mellan östern, Nigeria, Mali, Europa, Thailand. Alltid detta förtryck aldrig skyldiga.
- Inlägg 88
Tvärt om!Secrist skrev:Du stödjer ju kommunismen. Alltså stödjer du förtrycket.Dao skrev:Nej! Jag har inte stött deras system! Kuba bara delvis, men Nordkorea inte ett skit!Secrist skrev:Så man kan säga att du är medansvarig för förtrycket på Kuba och i Nordkorea då?Dao skrev:Inte mycket, men makter påverkas faktiskt av medborgarnas reaktioner. Genom att uppmuntra sådant, är du med på detta också... Indirekt medansvarig...Secrist skrev:Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
- Inlägg 89
Ingen har påstått detta. Men din inställning är ju densamma, fast åt andra hållet! Det är alltså dig själv du kritiserar här!Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Nu tycker jag inte så HELLER, men det verkar inte spela någon roll för dig...Thetaxpayer skrev:Nä såklart så är muslimerna förtryckta och oskyldiga. Precis som alltid annars i Daos uppochnerpåvärld.Dao skrev:Öh, nä!Thetaxpayer skrev:Öh jo
Problemen i Thailand kommer knappast från muslimskt håll
Men här verkar de i alla fall vara oskyldiga. Konstigt? Tycker du verkligen inte att det är märkligt att Muslimska grupper är så förtryckta över hela världen? Mellan östern, Nigeria, Mali, Europa, Thailand. Alltid detta förtryck aldrig skyldiga.
- Inlägg 90
Dao skrev:Ingen har påstått detta. Men din inställning är ju densamma, fast åt andra hållet! Det är alltså dig själv du kritiserar här!Thetaxpayer skrev:Problemen i Thailand kommer knappast från muslimskt hållDao skrev:Nu tycker jag inte så HELLER, men det verkar inte spela någon roll för dig...Thetaxpayer skrev:Nä såklart så är muslimerna förtryckta och oskyldiga. Precis som alltid annars i Daos uppochnerpåvärld.Dao skrev:Öh, nä!Thetaxpayer skrev:Öh jo
i uppochnedvändavärlden kanske.
- Inlägg 91
Ja, jag har aldrig riktigt förstått era typer av resonemang. Varför ni ständigt kritiserar "vänstern" för att vara som er - fast åt andra hållet.Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Ingen har påstått detta. Men din inställning är ju densamma, fast åt andra hållet! Det är alltså dig själv du kritiserar här!Thetaxpayer skrev:Problemen i Thailand kommer knappast från muslimskt hållDao skrev:Nu tycker jag inte så HELLER, men det verkar inte spela någon roll för dig...Thetaxpayer skrev:Nä såklart så är muslimerna förtryckta och oskyldiga. Precis som alltid annars i Daos uppochnerpåvärld.Dao skrev:Öh, nä!Thetaxpayer skrev:Öh jo
i uppochnedvändavärlden kanske.
Hur ofta jag än skriver på detta forumet att muslimer vare sig är mer eller mindre otrevliga än alla andra människor, och att även muslimers terror är avskyvärda, får jag stänmdigt höra att jag INTE tycker så...
Det blir lite tröttsamt bitvis...
- Inlägg 92
Kan det bero på att du aldrig står för vad du skriver och att det bitvis är luddigt, rörigt, osammanhängande och rena tramset?Dao skrev:Ja, jag har aldrig riktigt förstått era typer av resonemang. Varför ni ständigt kritiserar "vänstern" för att vara som er - fast åt andra hållet.Thetaxpayer skrev:i uppochnedvändavärlden kanske.Dao skrev:Ingen har påstått detta. Men din inställning är ju densamma, fast åt andra hållet! Det är alltså dig själv du kritiserar här!Thetaxpayer skrev:Problemen i Thailand kommer knappast från muslimskt hållDao skrev:Nu tycker jag inte så HELLER, men det verkar inte spela någon roll för dig...Thetaxpayer skrev:Nä såklart så är muslimerna förtryckta och oskyldiga. Precis som alltid annars i Daos uppochnerpåvärld.Dao skrev:Öh, nä!Thetaxpayer skrev:Öh jo
Hur ofta jag än skriver på detta forumet att muslimer vare sig är mer eller mindre otrevliga än alla andra människor, och att även muslimers terror är avskyvärda, får jag stänmdigt höra att jag INTE tycker så...
Det blir lite tröttsamt bitvis...
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 93
Så du har blivit liberal nu igen?Dao skrev:Tvärt om!Secrist skrev:Du stödjer ju kommunismen. Alltså stödjer du förtrycket.Dao skrev:Nej! Jag har inte stött deras system! Kuba bara delvis, men Nordkorea inte ett skit!Secrist skrev:Så man kan säga att du är medansvarig för förtrycket på Kuba och i Nordkorea då?Dao skrev:Inte mycket, men makter påverkas faktiskt av medborgarnas reaktioner. Genom att uppmuntra sådant, är du med på detta också... Indirekt medansvarig...Secrist skrev:Så mina åsikter här hemma har sånt genomslag?Dao skrev:Du har det indirekt genom att uppmuntra krig, terror och militärkupper i regionen!Secrist skrev:Hur har jag stoppat de menar du?Dao skrev:De flesta muslimskdominerade länder är sekulära och har ingen nationell lag som är påverkad av religionen!Secrist skrev:En verklig demokrati måste vara sekulär och respektera religionsfrihet men inte själv låta sig påverkas i sin lagstiftning av religionen. Hur många muslimska länder känner du att detta stämmer in på?
Jasså inte.......uppochnedvändavärlden var alltså svaret?
Senast ändrad av redalert den 2013-11-02, 11:39, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 94
Igen: Jag står hela tiden för det jag skriver. Har dock svårt att stå för det ni hittar på att jag skriver.Secrist skrev:Kan det bero på att du aldrig står för vad du skriver och att det bitvis är luddigt, rörigt, osammanhängande och rena tramset?
När jag inte förstår vad du menar, så frågar jag!
Istället för att, som du och dina kumpaner här inne, hitta på skitsaker.
Att du anser att åsikter som inte är dina är "trams", passar bra till den person som du valt att presentera på detta forumet...
- Inlägg 95
Som påståenden om att hela mellanöstern genast skulle bli en blomstrande demokrati om "vi bara tillät det"?Dao skrev:Igen: Jag står hela tiden för det jag skriver. Har dock svårt att stå för det ni hittar på att jag skriver.Secrist skrev:Kan det bero på att du aldrig står för vad du skriver och att det bitvis är luddigt, rörigt, osammanhängande och rena tramset?
Att du anser att åsikter som inte är dina är "trams", passar bra till den person som du valt att presentera på detta forumet...
- Inlägg 96
Inte per automatik eller på en gång - men det skulle öka möjligheterna betydligt!Secrist skrev:Som påståenden om att hela mellanöstern genast skulle bli en blomstrande demokrati om "vi bara tillät det"?Dao skrev:Igen: Jag står hela tiden för det jag skriver. Har dock svårt att stå för det ni hittar på att jag skriver.Secrist skrev:Kan det bero på att du aldrig står för vad du skriver och att det bitvis är luddigt, rörigt, osammanhängande och rena tramset?
- Inlägg 97
Varför kan vi bygga demokrati men inte dem?Dao skrev:Inte per automatik eller på en gång - men det skulle öka möjligheterna betydligt!Secrist skrev:Som påståenden om att hela mellanöstern genast skulle bli en blomstrande demokrati om "vi bara tillät det"?Dao skrev:Igen: Jag står hela tiden för det jag skriver. Har dock svårt att stå för det ni hittar på att jag skriver.Secrist skrev:Kan det bero på att du aldrig står för vad du skriver och att det bitvis är luddigt, rörigt, osammanhängande och rena tramset?
- Inlägg 98
Därför att vi fått vara ifred! Och en långsiktig demokratiprocess har varit möjlig, trots motstånd från högerhåll!Secrist skrev:Varför kan vi bygga demokrati men inte dem?Dao skrev:Inte per automatik eller på en gång - men det skulle öka möjligheterna betydligt!Secrist skrev:Som påståenden om att hela mellanöstern genast skulle bli en blomstrande demokrati om "vi bara tillät det"?Dao skrev:Igen: Jag står hela tiden för det jag skriver. Har dock svårt att stå för det ni hittar på att jag skriver.Secrist skrev:Kan det bero på att du aldrig står för vad du skriver och att det bitvis är luddigt, rörigt, osammanhängande och rena tramset?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 99
Motstånd från högerhåll?Dao skrev:Därför att vi fått vara ifred! Och en långsiktig demokratiprocess har varit möjlig, trots motstånd från högerhåll!Secrist skrev:Varför kan vi bygga demokrati men inte dem?Dao skrev:Inte per automatik eller på en gång - men det skulle öka möjligheterna betydligt!Secrist skrev:Som påståenden om att hela mellanöstern genast skulle bli en blomstrande demokrati om "vi bara tillät det"?Dao skrev:Igen: Jag står hela tiden för det jag skriver. Har dock svårt att stå för det ni hittar på att jag skriver.Secrist skrev:Kan det bero på att du aldrig står för vad du skriver och att det bitvis är luddigt, rörigt, osammanhängande och rena tramset?
Kan du precisera dig närmare?
Jasså inte det?
- Inlägg 100
Fått vara i fred? Kan du någonting om svensk och europeisk historia överhuvudtaget?Dao skrev:Därför att vi fått vara ifred! Och en långsiktig demokratiprocess har varit möjlig, trots motstånd från högerhåll!Secrist skrev:Varför kan vi bygga demokrati men inte dem?Dao skrev:Inte per automatik eller på en gång - men det skulle öka möjligheterna betydligt!Secrist skrev:Som påståenden om att hela mellanöstern genast skulle bli en blomstrande demokrati om "vi bara tillät det"?Dao skrev:Igen: Jag står hela tiden för det jag skriver. Har dock svårt att stå för det ni hittar på att jag skriver.Secrist skrev:Kan det bero på att du aldrig står för vad du skriver och att det bitvis är luddigt, rörigt, osammanhängande och rena tramset?