Sniperace 2013-11-01, 15:29
Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev: Sniperace skrev:Javisst var "fritt" val ett framsteg, men det de valda gjorde var stora steg bakåt eller hur, anser du dem som de goda framsteg, och sådant du stöder?
det var ju trots allt bättre innan med Mubarak när det gällde ex kvinnors rättigheter som kraftigt beskars med mursi vid rodret, liksom de rättigheter Mursi drog igfenom gällande SIN makt, hans makt var när han störtades trots allt STÖRRE än vad mubarak hade, så var det emn bra väg MOR demokrati, eller verkar det som det var på väg FRÅN en demokrati?
Men som sagt, är det SÅDANA muslimer DU stöder fullt ut?
Arrogansen i Sverige tar vårt land flera steg BAKÅT, men ändå har de valts genom ett demokratiskt val, och kommer att avslutas genom ett demokratiskt val.
Jag ogillar arrogansen, men respekterar det demokratiska resultatet!
Jag hade troligen inte röstat på Mursi om jag hade varit egyptier, men nu blev han framröstad och han äventyrade INTE det minsta en fortsatt demokratisk utveckling. Och nej - han hade inte större makt än Mubarak!
VET du att de rödgröna spyorna skulle gjort det bättre, och på vilket sätt har alliansen minska demokratin?
på vilket sätt har dessa tagit sig mer makt än tidigare?
Jodå, han genomförde lagdekret som ÖKADE hans makt mot demokratiska former, och denna gav honom större befogenheter än vad Mubarak personligen hade under sin tid, men eftersom Mursi gjorde detta i ISLAMS namn stöttar du honom, och skiter i att han vann genom hot och terror från sina stödjare, valet var allt annat än fritt.
men det är klart du anser ju att de kubanska valen är fria och demokratiska
Nu börjar Sniper få panik igen, och slår vilt omkring sig igen...
Har aldrig hävdat att arrogansen minskat demokratin!
Nej, Morsi hade inte mer befogenheter än Mubarak. Mubarak hade liksom total makt, liksom. Det går inte att få mer. Men jag förstår er desperation här!
Mycket görs i "islams namn". Valet i Egypten var fritt nog för att anses som fritt, trots dina vänners försök att förstöra...
Det gjorde de senare, med en militärkupp...
Hur som helst handlar detta inte speciellt mycket om "islam"!
Snarae är det du som är panikslagen och inte klarar avc att bemöta riktigt.
JO, du anklagade alliansen att ta flera steg tillbaka gällande demokratin.
och jo, Mursi utökade siga egna befogenheter väldigt kraftigt, och nej Mubarak var inte enväldig med 100% makt, även om den var hög.
så inom en del tillskansade sig mursi större makt än vad mubarak hade.
och fortfarande car valen inte helt fria, de styrdes väldigt mycket av just islamister med hot och terror, bortgallring av de som islamisterna inte godkände osv, dvs de sekulära krafterna trycktes helt undan, och det var bara ca 50% som röstade PGA att de som dessa ville ha INTE fick vara med genom hot och annat, av de 50 procenten som röstade var det lite över 50% som stödde mursi, dvs strax över 25% av egyptens befolkning, och det stöder du fullt ut?