Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Thetaxpayer
Sniperace
Sossar ee lata
Dao
Secrist
lazy
Gandalf
11 posters

Hud mot hud

Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Hud mot hud Empty Hud mot hud

Inlägg  Gandalf 2013-10-30, 22:52

Ett nytt "svårt" kriminalfall att utreda för DO:s jurister?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5689101

Idag vill alla kramas, bör jag anmäla denna närhetsdiskriminering till DO?

Bacillskräck, räcker det som ersättningsorsak, eller måste man vara religiös fundamentalist för att få pengar?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Hud mot hud Empty Sv: Hud mot hud

Inlägg  lazy 2013-10-30, 23:24

Gandalf skrev:Ett nytt "svårt" kriminalfall att utreda för DO:s jurister?

Bacillskräck, räcker det som ersättningsorsak, eller måste man vara religiös fundamentalist för att få pengar?
    lol! 
    Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Inlägg  Gandalf 2013-10-30, 23:27

lol!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-10-31, 00:03

lazy skrev:
    Gandalf skrev:Ett nytt "svårt" kriminalfall att utreda för DO:s jurister?

lol! 
    Sverige kanske inte är rätt land för den personen.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-10-31, 10:25

Finns inget tvång att ta NÅGON i hand i Sverige!

Killen är en idiot, eller den som skrev artikeln.

Anledningen att man inte hälsar på en kvinna, är av respekt för kvinnorna som livskapare. Om personen i fråga enbart gör det för att "religionen påbjuder detta", är han en idiot, dock.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Inlägg  Sossar ee lata 2013-10-31, 10:34

Dao skrev:Finns inget tvång att ta NÅGON i hand i Sverige!

Anledningen att man inte hälsar på en kvinna, är av respekt för kvinnorna som livskapare. Om personen i fråga enbart gör det för att "religionen påbjuder detta", är han en idiot, dock.
    Dao visar att kvinnan ska hålla sig på mattan och får räkna med att vara diskriminerad.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 11:05

Sossar ee lata skrev:

Dao visar att kvinnan ska hålla sig på mattan och får räkna med att vara diskriminerad.
    Tvärt om!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-10-31, 11:57

Ja, han hänvisar ju till sin religion och inget annat.
    Men den anledning du skriver är inget annat än SKITSNACK och en omskrivning för att förringa detta att vägra ta en lägre stående varelse i handen.

Hur är det anser du att de har rätt när de hävdar att en kvinnas ord är bara hälften så mycket värt som mannens?

ansere du att alla de lagar som förtrycker kvinnan i deras sharialagar är helt okej?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 12:34

Sniperace skrev:

Men den anledning du skriver är inget annat än SKITSNACK och en omskrivning för att förringa detta att vägra ta en lägre stående varelse i handen.

Hur är det anser du att de har rätt när de hävdar att en kvinnas ord är bara hälften så mycket värt som mannens?

ansere du att alla de lagar som förtrycker kvinnan i deras sharialagar är helt okej?
    Det jag skriver är oftast den förklaring som ges av skriftlärda inom islam.

Nej, ingen har rätt att hävda att en kvinnas ord bara är värd häften av en mans!

Inga lagar som förtrycker NÅGON är okej det minsta!

Tycker DU det?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 12:35

Tycker du han blivit diskrimminerad och borde få pengar?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 12:38

Thetaxpayer skrev:

Kan jag inte riktigt svara på, utifrån den lilla informationen som framkommer här. Men givetvis är det fel att det skulle finnas någon form av handskakningstvång på en arbetsplats...
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 12:46

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Kan jag inte riktigt svara på, utifrån den lilla informationen som framkommer här. Men givetvis är det fel att det skulle finnas någon form av handskakningstvång på en arbetsplats...

Det gör det inte. Det kallas bla hyfs och social kompetens. Vill man inte förstå detta pga att man sätter sina religiösa vanföreställningar främst så (borde) man få skylla sig själv. Jag menar, kan man inte ens rucka på det lilla för att bli accepterad i sitt nya land som gjort så mycket för en så undrar i alla fall jag vad han gör här.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 12:55

Thetaxpayer skrev:Det gör det inte. Det kallas bla hyfs och social kompetens. Vill man inte förstå detta pga att man sätter sina religiösa vanföreställningar främst så (borde) man få skylla sig själv. Jag menar, kan man inte ens rucka på det lilla för att bli accepterad i sitt nya land som gjort så mycket för en så undrar i alla fall jag vad han gör här.
    Ledsen, men jag har lite svårt att riktigt sätta mig in hur ni fanatiker fungerar...

Min erfarenhet i liknande fall, är att om man frågar så får man svar, och om man inte är överrens med den andra så betyder det inte att den personen är "dum" för det...

Men det är min värld det.

Där vi har hyfs och social kompetens!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Inlägg  Sossar ee lata 2013-10-31, 15:24

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Så om det kommer en invandrare och söker jobb så ska chefen kunna säga att "nä, jag skakar inte hand med invandrare" du är ju sjuk på riktigt!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 15:52

Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Så om det kommer en invandrare och söker jobb så ska chefen kunna säga att "nä, jag skakar inte hand med invandrare" du är ju sjuk på riktigt!!!
    Vad nu DET hade med saken att göra...

Det var ju inte på grund av vare sig rasism eller nedvärdering av kvinnor som en del muslimer har en sådan tolkning av sin lära!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-31, 16:05

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Det jag skriver är oftast den förklaring som ges av skriftlärda inom islam.

Nej, ingen har rätt att hävda att en kvinnas ord bara är värd häften av en mans!

Inga lagar som förtrycker NÅGON är okej det minsta!

Tycker DU det?
    ok, men när detta sker inom islamska länder där det görs med religionen som skäl, är det då FEL och värt ett fördömande från dig?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 16:17

Sniperace skrev:ok, men när detta sker inom islamska länder där det görs med religionen som skäl, är det då FEL och värt ett fördömande från dig?
    Varför skulle det vara fel av att av religiösa skäl respektera kvinnor, och varför skulle det vara värt ett fördömande från mig?

Om du vill förminska kvinnor på grund av dina vettlösa principskäl, så är det DITT problem!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-31, 16:30

Dao skrev:
    Sniperace skrev:ok, men när detta sker inom islamska länder där det görs med religionen som skäl, är det då FEL och värt ett fördömande från dig?
    Varför skulle det vara fel av att av religiösa skäl respektera kvinnor, och varför skulle det vara värt ett fördömande från mig?

Om du vill förminska kvinnor på grund av dina vettlösa principskäl, så är det DITT problem!
    så det är att respektera kvinnor att de inte har samma rätt som mannen, att deras ord bara är värt hälften så mycket?

ok, då vet vi var vi har dig!
    att kvinnor inte är rena och ställs utanför för att de har mens?
    tycker du det är okej?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 16:51

Sniperace skrev:så det är att respektera kvinnor att de inte har samma rätt som mannen, att deras ord bara är värt hälften så mycket?

tycker du det är okej?
    Gissar att du lämnat detta med handskakningen nu. Kanske du i ditt undermedvetna förstod att du inte hade något att komma med här!? Smile

OK, då tar vi detta med rättigheter och skyldigheter.

I Koranen står att den som har större delen av skyldigheterna också skall ha större delen av rättigheterna. Det är ganska enkelt.

När vi sedan har ett samhälle där båda i ett par har SAMMA skyldigheter, skall det givetvis vara så även när det gäller rättigheter!

Att inte ha en sådan form av fördelning är och förblir förtryck.

Detta med mensen, är en allmän syn över större delen av världen, som lever kvar i flera samhällen. Alltså ingen speciellt "muslimsk" syn... Få ställd dock utanför när de har mens, men det finns klara restriktioner vad man bör göra när man har mens, även här hos oss.

Spelar det någon roll vad jag skriver vad jag tycker, eftersom du väljer att ändra mitt påstående att betyda något helt annat ändå?

Jag ogillar förtryck! Vare sig det gäller män, kvinnor, invandrare, muslimer, judar eller vilka det än kan gälla!

Gör du?

Du verkar vilja skuldbelägga alla muslimska kvinnor! Varför vill du det? Tror du att de är svagare än andra kvinnor?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-31, 17:50

Dao skrev:
    Sniperace skrev:så det är att respektera kvinnor att de inte har samma rätt som mannen, att deras ord bara är värt hälften så mycket?

tycker du det är okej?
    Gissar att du lämnat detta med handskakningen nu. Kanske du i ditt undermedvetna förstod att du inte hade något att komma med här!? Smile

OK, då tar vi detta med rättigheter och skyldigheter.

I Koranen står att den som har större delen av skyldigheterna också skall ha större delen av rättigheterna. Det är ganska enkelt.

När vi sedan har ett samhälle där båda i ett par har SAMMA skyldigheter, skall det givetvis vara så även när det gäller rättigheter!

Att inte ha en sådan form av fördelning är och förblir förtryck.

Detta med mensen, är en allmän syn över större delen av världen, som lever kvar i flera samhällen. Alltså ingen speciellt "muslimsk" syn... Få ställd dock utanför när de har mens, men det finns klara restriktioner vad man bör göra när man har mens, även här hos oss.

Spelar det någon roll vad jag skriver vad jag tycker, eftersom du väljer att ändra mitt påstående att betyda något helt annat ändå?

Jag ogillar förtryck! Vare sig det gäller män, kvinnor, invandrare, muslimer, judar eller vilka det än kan gälla!

Gör du?

Du verkar vilja skuldbelägga alla muslimska kvinnor! Varför vill du det? Tror du att de är svagare än andra kvinnor?
    jag skuldbelägger INTE kvinnorna, det är inte desom ställer dessa utanför eller bak.

ok, så kvinnor i andra länder får inte besöka kyrkan när de har mensen?
    i vilka civiliserade länder anses kvinnor orena när de har mensen, och då inte får umgås med andra på samma sätt som närt de inte har den?

i vilka andra länder har kvinnans vittnesmål mindre värde?
    i muslimska länder har dessa enligt islam inte samma värde som en man, utan det krävs TVÅ kvinnors vittnesmål jämställt med en mans, stöder du sådant?
    vilka andra diskriminerar kvinnor genom att vägra ta dessa i hand pga att de annars måste tvätta sig,m detta är mkt vanligt bland just muslimer.

du tror inte att det BORDE vara mer jämställt, eller är du inte för kvinnans lika värde och att det INTE ska vara skillnad mellan kvinnor och män, att de ska ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett om det är en kvinna eller man?

anser du de har detta i de muslimskt styrda länderna?

kan män utan problem hälsa på varandra genom att ta varandra i hand så bör det väl gälla samma för en kvinna att hälsa på en man och tvärtom.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 18:03

Sniperace skrev:jag skuldbelägger INTE kvinnorna, det är inte desom ställer dessa utanför eller bak.
    Du utgår från att de skulle vara förtryckta bara för att vissa män inte vill skaka hand med dem! Bara det...

Sniperace skrev:ok, så kvinnor i andra länder får inte besöka kyrkan när de har mensen?
    i vilka civiliserade länder anses kvinnor orena när de har mensen, och då inte får umgås med andra på samma sätt som närt de inte har den?
    Synen skiljer sig från region och region, även i muslimska regioner. Känner inte till några "civilserade länder", dock...

Sniperace skrev:i vilka andra länder har kvinnans vittnesmål mindre värde?
    i muslimska länder har dessa enligt islam inte samma värde som en man, utan det krävs TVÅ kvinnors vittnesmål jämställt med en mans, stöder du sådant?
    vilka andra diskriminerar kvinnor genom att vägra ta dessa i hand pga att de annars måste tvätta sig,m detta är mkt vanligt bland just muslimer.
    Det är så i vissa diktaturer, och det är givetvis helt galet. Och nej - det är inte enligt islam. Det är enligt VISSA TOLKNINGAR av Koranen. En mer vanlig tolkning är den jag berättade om ovan.

Om handskakningar har jag berättat ovan!

Sniperace skrev:du tror inte att det BORDE vara mer jämställt, eller är du inte för kvinnans lika värde och att det INTE ska vara skillnad mellan kvinnor och män, att de ska ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett om det är en kvinna eller man?
    Tyckte jag uttryckte mig VÄLDIGT TYDLIGT ovan, när jag förklarade att jag inte ansåg att NÅGON skall bli förtryckt. Du verkar ha en form av selektiv ideologisk analfabetism...

Sniperace skrev:anser du de har detta i de muslimskt styrda länderna?
    De har inte detta i NÅGOT land. Värst är det givetvis i diktaturer och i regioner där det råder otrygghet.

Sniperace skrev:kan män utan problem hälsa på varandra genom att ta varandra i hand så bör det väl gälla samma för en kvinna att hälsa på en man och tvärtom.
    Ur DIN synvinkel är det kanske så. Men inte ur andras. Detta med att man sprider sjukdomar lättare när man skakar händer, anser även dagens vetenskapliga forskning. Och det anses vara ofint att öka risken för sjukdomar gentemot kvinnor, då de är de som föder barn.

Då männen inte föder barn, så är det svårt att hävda jämlikhet här, genom att hävda att alla måste göra det du anser är bäst...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-31, 18:10

Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag skuldbelägger INTE kvinnorna, det är inte desom ställer dessa utanför eller bak.
    Du utgår från att de skulle vara förtryckta bara för att vissa män inte vill skaka hand med dem! Bara det...

Sniperace skrev:ok, så kvinnor i andra länder får inte besöka kyrkan när de har mensen?
    Synen skiljer sig från region och region, även i muslimska regioner. Känner inte till några "civilserade länder", dock...

Sniperace skrev:i vilka andra länder har kvinnans vittnesmål mindre värde?
    Det är så i vissa diktaturer, och det är givetvis helt galet. Och nej - det är inte enligt islam. Det är enligt VISSA TOLKNINGAR av Koranen. En mer vanlig tolkning är den jag berättade om ovan.

Om handskakningar har jag berättat ovan!

Sniperace skrev:du tror inte att det BORDE vara mer jämställt, eller är du inte för kvinnans lika värde och att det INTE ska vara skillnad mellan kvinnor och män, att de ska ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett om det är en kvinna eller man?
    Tyckte jag uttryckte mig VÄLDIGT TYDLIGT ovan, när jag förklarade att jag inte ansåg att NÅGON skall bli förtryckt. Du verkar ha en form av selektiv ideologisk analfabetism...

Sniperace skrev:anser du de har detta i de muslimskt styrda länderna?
    De har inte detta i NÅGOT land. Värst är det givetvis i diktaturer och i regioner där det råder otrygghet.

Sniperace skrev:kan män utan problem hälsa på varandra genom att ta varandra i hand så bör det väl gälla samma för en kvinna att hälsa på en man och tvärtom.
    Ur DIN synvinkel är det kanske så. Men inte ur andras. Detta med att man sprider sjukdomar lättare när man skakar händer, anser även dagens vetenskapliga forskning. Och det anses vara ofint att öka risken för sjukdomar gentemot kvinnor, då de är de som föder barn.

Då männen inte föder barn, så är det svårt att hävda jämlikhet här, genom att hävda att alla måste göra det du anser är bäst...
    fniss fniss, ganska genomskinliga bortförklaringar.
    du vet att du bara sprider skitsnack, eller hur?

så då skulle det alltså vara helt ok att ta en STERIL kvinna i hand eftersom hon inte ska föda barn, eller en kvinna som passerat klimakteriet och inte längre kan bli med barn, och du vill väl inte påstå att kvinnor är ömtåligare än män i sådant hänseende?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 19:09

Sniperace skrev:fniss fniss, ganska genomskinliga bortförklaringar.
    VISA DET, då! Att stå där som en fnittrande dåre fungerar kanske bland dina irl-vänner, men knappast här.

Sniperace skrev:så då skulle det alltså vara helt ok att ta en STERIL kvinna i hand eftersom hon inte ska föda barn, eller en kvinna som passerat klimakteriet och inte längre kan bli med barn, och du vill väl inte påstå att kvinnor är ömtåligare än män i sådant hänseende?
    Antagligen! Det finns nog lika många tolkningar om detta som med allt annat.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-10-31, 21:15

Dao skrev:
    Sniperace skrev:fniss fniss, ganska genomskinliga bortförklaringar.
    VISA DET, då! Att stå där som en fnittrande dåre fungerar kanske bland dina irl-vänner, men knappast här.

Sniperace skrev:så då skulle det alltså vara helt ok att ta en STERIL kvinna i hand eftersom hon inte ska föda barn, eller en kvinna som passerat klimakteriet och inte längre kan bli med barn, och du vill väl inte påstå att kvinnor är ömtåligare än män i sådant hänseende?
    Antagligen! Det finns nog lika många tolkningar om detta som med allt annat.
    så du tror dessa två sista fall skulle gjort detta, och inte skyllt på att deras religion förbjuder dem det?
    vad har du för fog för det, kan du vidarerutveckla detta på ett trovärdigt sätt?

men vill du påstå att kvinnor är känsligare än män och därför inte ska ha en del "manliga" yrken?

ps, den enda riktra dåren är Daoren, du har valt ett lämpligt nick
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-10-31, 21:17

Vad skulle du gissa på? Rolling Eyes

Förväntar man sig att vi ska anpassa oss efter sådana talibanregler så är det nog bättre han packar flyttlådorna och prövar lyckan i något annat land.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 11:13