Ja, och Sverige har haft det MYCKET lugnt. Vi är lite av ett undantag i världen. Jämför sedan med länder i Mellanöstern - så ser du en "viss" skillnad!Secrist skrev:Fått vara i fred? Kan du någonting om svensk och europeisk historia överhuvudtaget?
+7
Thetaxpayer
Sniperace
Sossar ee lata
Dao
Secrist
lazy
Gandalf
11 posters
Hud mot hud
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 101
Sv: Hud mot hud
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 102
Nä, Sverige har ju inte alls varit inblandad i oräkneliga krig genom historien.Dao skrev:Ja, och Sverige har haft det MYCKET lugnt. Vi är lite av ett undantag i världen. Jämför sedan med länder i Mellanöstern - så ser du en "viss" skillnad!Secrist skrev:Fått vara i fred? Kan du någonting om svensk och europeisk historia överhuvudtaget?
Undrar om länder som Polen, baltstaterna, Tjeckien etc håller med om att de fått vara ifred. Jösses.
- Inlägg 103
Inte under tiden som vi byggde upp vår demokrati!Secrist skrev:Nä, Sverige har ju inte alls varit inblandad i oräkneliga krig genom historien.Dao skrev:Ja, och Sverige har haft det MYCKET lugnt. Vi är lite av ett undantag i världen. Jämför sedan med länder i Mellanöstern - så ser du en "viss" skillnad!Secrist skrev:Fått vara i fred? Kan du någonting om svensk och europeisk historia överhuvudtaget?
Undrar om länder som Polen, baltstaterna, Tjeckien etc håller med om att de fått vara ifred. Jösses.
Idiot!!!
- Inlägg 104
Tror du inte att embryot skapades under dessa tider? Kan du någon historia annan än den du läser i "Kapitalet"?Dao skrev:Inte under tiden som vi byggde upp vår demokrati!Secrist skrev:Nä, Sverige har ju inte alls varit inblandad i oräkneliga krig genom historien.Dao skrev:Ja, och Sverige har haft det MYCKET lugnt. Vi är lite av ett undantag i världen. Jämför sedan med länder i Mellanöstern - så ser du en "viss" skillnad!Secrist skrev:Fått vara i fred? Kan du någonting om svensk och europeisk historia överhuvudtaget?
Idiot!!!
- Inlägg 105
Är du dum på riktigt, eller försöker du bara imponera på Sniper?Secrist skrev:Tror du inte att embryot skapades under dessa tider? Kan du någon historia annan än den du läser i "Kapitalet"?Dao skrev:Inte under tiden som vi byggde upp vår demokrati!Secrist skrev:Nä, Sverige har ju inte alls varit inblandad i oräkneliga krig genom historien.Dao skrev:Ja, och Sverige har haft det MYCKET lugnt. Vi är lite av ett undantag i världen. Jämför sedan med länder i Mellanöstern - så ser du en "viss" skillnad!Secrist skrev:Fått vara i fred? Kan du någonting om svensk och europeisk historia överhuvudtaget?
Idiot!!!
Jämför Sveriges historia från ca. mitten av 1800-talet till nu, med den som de flesta länder i Mellanöstern haft.
Märker du inte en MARKANT skillnad, behöver du garanterat HJÄLP...
- Inlägg 106
Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.Dao skrev:Är du dum på riktigt, eller försöker du bara imponera på Sniper?Secrist skrev:Tror du inte att embryot skapades under dessa tider? Kan du någon historia annan än den du läser i "Kapitalet"?Dao skrev:Inte under tiden som vi byggde upp vår demokrati!Secrist skrev:Nä, Sverige har ju inte alls varit inblandad i oräkneliga krig genom historien.Dao skrev:Ja, och Sverige har haft det MYCKET lugnt. Vi är lite av ett undantag i världen. Jämför sedan med länder i Mellanöstern - så ser du en "viss" skillnad!Secrist skrev:Fått vara i fred? Kan du någonting om svensk och europeisk historia överhuvudtaget?
Idiot!!!
Jämför Sveriges historia från ca. mitten av 1800-talet till nu, med den som de flesta länder i Mellanöstern haft.
Märker du inte en MARKANT skillnad, behöver du garanterat HJÄLP...
- Inlägg 107
Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
Hoppas verkligen du bara försöker slingra dig här, för så djävla dum kan du väl banne mig inte vara!?!?
- Inlägg 108
Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
Hoppas verkligen du bara försöker slingra dig här, för så djävla dum kan du väl banne mig inte vara!?!?
- Inlägg 109
Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
Ta en kalldusch och kom tillbaka, för nu börjar du bli PINSAM!
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 110
Dao skrev:Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 111
På tal om pinsam, historielös m.m m.m...? Läs vår egen historia innan du uttalar dig eller vill du radera allt?Dao skrev:Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
- Inlägg 112
Dao tror att Sveriges historia började på 1800-talet. Varför det började just då framgår inte riktigt.lazy skrev:På tal om pinsam, historielös m.m m.m...? Läs vår egen historia innan du uttalar dig eller vill du radera allt?Dao skrev:Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 113
Daoren fattar inte ens att våra olika kungar faktiskt VALDES, så visst hade en demokratiseringsprocess börjat redan då.lazy skrev:På tal om pinsam, historielös m.m m.m...? Läs vår egen historia innan du uttalar dig eller vill du radera allt?Dao skrev:Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
Redan under medeltiden hade vi en gryende demokrati med adel, präster, borgare och bönder osv.
så återigen står daoren med byxorna nere med sin helt egna åsikt som finns i hans fantasier, där han omskriver allt till sin fördel
- Inlägg 114
Problemet är att jag faktiskt UTGÅR från vår historia!lazy skrev:På tal om pinsam, historielös m.m m.m...? Läs vår egen historia innan du uttalar dig eller vill du radera allt?Dao skrev:Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
I nästan tvåhundra år har Sverige varit utanför de stora problemen i världen. Därför har vi haft möjlighet att i lugnt tempo utveckla på fredliga former en demokrati som passar oss någorlunda.
Andra delar av världen har inte haft lika tur!
Du kan inte bestrida detta faktum, varpå du kommer med en massa ovidkommande idiotgrejer om helt andra saker!
Visa att jag har FEL, istället för att försöka ändra på sakfrågan!!!
- Inlägg 115
Och härmed förminskas därmed betydelsen av demokrati!Sniperace skrev:Daoren fattar inte ens att våra olika kungar faktiskt VALDES, så visst hade en demokratiseringsprocess börjat redan då.
Redan under medeltiden hade vi en gryende demokrati med adel, präster, borgare och bönder osv.
så återigen står daoren med byxorna nere med sin helt egna åsikt som finns i hans fantasier, där han omskriver allt till sin fördel
Förstår varför högern har så svårt att göra sig förstådda i demokratifrågor!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 116
så det var inte gryende demokrati?Dao skrev:Och härmed förminskas därmed betydelsen av demokrati!Sniperace skrev:Daoren fattar inte ens att våra olika kungar faktiskt VALDES, så visst hade en demokratiseringsprocess börjat redan då.
men då var väl inte detta med mursi heller ett steg mot demokrati det var ju inte fullt ut.... *asg*
- Inlägg 117
Du vet om att vi har haft två världskrig under tiden va? Två krig som ödelade Europa i första hand.Dao skrev:Problemet är att jag faktiskt UTGÅR från vår historia!lazy skrev:På tal om pinsam, historielös m.m m.m...? Läs vår egen historia innan du uttalar dig eller vill du radera allt?Dao skrev:Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
I nästan tvåhundra år har Sverige varit utanför de stora problemen i världen. Därför har vi haft möjlighet att i lugnt tempo utveckla på fredliga former en demokrati som passar oss någorlunda.
Du kan inte bestrida detta faktum, varpå du kommer med en massa ovidkommande idiotgrejer om helt andra saker!
- Inlägg 118
Svårt att förklara begreppet demokrati som tror att de har demokratiska val på Kuba.Dao skrev:Och härmed förminskas därmed betydelsen av demokrati!Sniperace skrev:Daoren fattar inte ens att våra olika kungar faktiskt VALDES, så visst hade en demokratiseringsprocess börjat redan då.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 119
Jo. Fast Dao pratar om Sverige. Har Sverige haft världskrig?Secrist skrev:Du vet om att vi har haft två världskrig under tiden va? Två krig som ödelade Europa i första hand.Dao skrev:Problemet är att jag faktiskt UTGÅR från vår historia!lazy skrev:På tal om pinsam, historielös m.m m.m...? Läs vår egen historia innan du uttalar dig eller vill du radera allt?Dao skrev:Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
- Inlägg 120
Är inte resten av Västeuropa demokratier?Infra skrev:Jo. Fast Dao pratar om Sverige. Har Sverige haft världskrig?Secrist skrev:Du vet om att vi har haft två världskrig under tiden va? Två krig som ödelade Europa i första hand.Dao skrev:Problemet är att jag faktiskt UTGÅR från vår historia!lazy skrev:På tal om pinsam, historielös m.m m.m...? Läs vår egen historia innan du uttalar dig eller vill du radera allt?Dao skrev:Du har ju börjat svamla stolligheter...Secrist skrev:Utvecklingen mot dagens Sverige har varit lång. Bland annat hade bönderna en plats i riksdagen vilket närmast var unikt i Europa. Detta var långt innan 1800-talet. Läs på lite innan du öppnar munnen så man slipper de värsta klavertrampen.Dao skrev:Jag pratar inte om Sveriges historia, jag pratar om Sveriges demokratisering!!!Secrist skrev:Sveriges historia började inte på 1800-talet. Sverige är mycket äldre än så.
- Inlägg 121
Det hade Mellanöstern också, och då betydligt mer än Sverige!Secrist skrev:Du vet om att vi har haft två världskrig under tiden va? Två krig som ödelade Europa i första hand.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 122
Och där kom det igen, dao klistrade åsikter på högern!Dao skrev:Och härmed förminskas därmed betydelsen av demokrati!Sniperace skrev:Daoren fattar inte ens att våra olika kungar faktiskt VALDES, så visst hade en demokratiseringsprocess börjat redan då.
- Inlägg 123
Har det varit världskrig i mellanöstern?Dao skrev:Det hade Mellanöstern också, och då betydligt mer än Sverige!Secrist skrev:Du vet om att vi har haft två världskrig under tiden va? Två krig som ödelade Europa i första hand.
Vilka krig var det? Varför nämner inte historieböckerna dem?
- Inlägg 124
Mer eller mindre, det stämmer. Men hur grymma de båda världskrigen var, så var det något som drabbade även andra delar av världen än Europa. Det är bara det att utöver detta, så får du lägga till en hel andra problem som många andra länder tvingats till!Secrist skrev:Är inte resten av Västeuropa demokratier?
Andra världskriget i Europa varade sex år. I andra delar av världen började den långt tidigare och slutade långt senare. Detsamma gäller första världskriget...
- Inlägg 125
De drabbades på samma sätt som Sverige, eller mer!Secrist skrev:Har det varit världskrig i mellanöstern?Dao skrev:Det hade Mellanöstern också, och då betydligt mer än Sverige!Secrist skrev:Du vet om att vi har haft två världskrig under tiden va? Två krig som ödelade Europa i första hand.
Vilka krig var det? Varför nämner inte historieböckerna dem?
Det finns gott om detta i historieböckerna. Araberna gjorde uppror mot Turkiet, för att efter kriget insett att de europeiska stormakterna lurat dem på deras självständighet.
Andra världskriget utspelade sig mycket på Medelhavet, bland annat i Nordafrika. Som en konsekvens av detta kriget tvingades de få Israel på sin mark, och konflikten på grund av detta är fortfarande aktuell.
Om detta går att läsa i alla befintliga historieböcker i ämnet.
Sverige drabbades också, indirekt, men då bara under de få åren själva krigen varade...