Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Ryssland övade attack mot Baltikum

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-03, 10:37

    Ryssland bli rallt mer aggressivt i sin framtoning med omfattande och provocerande militärövningar och agerande. Och vad gör svenska politiker i sin visdom? Absolut ingenting utan lovar den eviga freden till alla. Orsaken till detta är ju uppenbar. Mer pengar till försvaret betyder mindre pengar till valfläsk. Och eftersom det verka viktigare att vinna val än att garantera sveriges frihet så stämmer ju den skruvade logiken.

    70 000 militärer deltog överraskande i en rysk krigsövning på Östersjön förra veckan.

    Nu är balterna rädda att Ryssland övar inför ett anfall mot dem, avslöjar Svenska Dagbladet.


    Under förra veckan arrangerade Ryssland och Vitryssland den gemensamma övningen Zapad 2013.

    Officiellt skulle de öva inför att möta religiös oro och terrorism. Enligt förhandsuppgifterna skulle totalt 22 500 militärer delta.

    Men övningen visade sig vara någonting helt annat.

    – För att bekämpa terrorister behöver de inte sätta in strategiska bombflygplan, ubåtsjaktförband, skjuta sjömålsrobotar och långdistansrobotar samt landstiga med tungt understöd. I själva verket övade ryssarna anfall mot de baltiska staterna och Polen, säger en baltisk diplomat till SvD.

    SvD avslöjar nu att övningen tredubblades från förhandsuppgifterna. Totalt 70 000 militärer ska ha deltagit.

    – Storleken på övningsverksamheten är mycket överraskande och avviker kraftigt från de ryska förhandsbeskeden. Ryssland har gjort skumma saker. För att dölja omfattningen genomfördes samtidigt med Zapad en rad andra övningar som i själva verket var samordnade med Zapad, säger en källa till SvD.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17587691.ab
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Infra 2013-10-04, 19:28

    Vilka hatar du mest? Ryssar eller muslimer? scratch 
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-04, 23:17

    Infra skrev:Vilka hatar du mest? Ryssar eller muslimer?     scratch 




    Vilka hatar du mest?
    Judar eller hårt arbetande svenska skattebetalare?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-04, 23:26

    Infra skrev:Vilka hatar du mest? Ryssar eller muslimer?     scratch 
    Vilka hatar du mest? Bögar eller judar?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-05, 11:26

    Jag vet vilka som styrt konungariket Sverige sedan 2006.....spärrvakten SDsecrist verkar sväva i ovisshet (igen)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-05, 20:48

    RedCloud skrev:Jag vet vilka som styrt konungariket Sverige sedan 2006.....spärrvakten SDsecrist verkar sväva i ovisshet (igen)
    Socialdemokraterna ledde landet fram till valet i september då alliansen tog över. Vilka av dessa alternativ tänkte du på?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  lazy 2013-10-05, 22:51

    Enligt professor Stefan Hedlund vid Centrum för Rysslandstudier, utgör inte Ryssland något militärt hot, eftersom man misslyckades med robotskott 2009, och är en fin demokrati där varje fängslande av oppositionen är ett bevis på en levande och bra demokrati.

    http://cornucopia.cornubot.se/2013/08/ryssland-inget-hot-enligt-expert-kan.html
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-05, 22:59

    lazy skrev:Enligt professor Stefan Hedlund vid Centrum för Rysslandstudier, utgör inte Ryssland något militärt hot, eftersom man misslyckades med robotskott 2009, och är en fin demokrati där varje fängslande av oppositionen är ett bevis på en levande och bra demokrati.

    http://cornucopia.cornubot.se/2013/08/ryssland-inget-hot-enligt-expert-kan.html
    Tyvärr är det väl honom och liknande stolpskott som Sverige baserar hotbilden på för att kunna sätta sprätt på pengarna till annat.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-06, 10:13

    pajasrassen skrev:Socialdemokraterna ledde landet fram till valet i september då alliansen tog över.
    så varför har inte Alliansen rustat upp försvaret på 8 år ?

    blev det svårt nu ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-06, 10:14

    RedCloud skrev:
    pajasrassen skrev:Socialdemokraterna ledde landet fram till valet i september då alliansen tog över.
    så varför har inte Alliansen rustat upp försvaret på 8 år ?

    blev det svårt nu ?
    Var påstod jag att något politiskt parti var bättre än något annat?

    Eller blev det för svårt nu?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-06, 10:20

    rassepajasen skrev:Var påstod jag att något politiskt parti var bättre än något annat?
    det var tydligen för svårt för spärrvakt.....förlåt raketforskaren SDsecrist.....bounce bounce bounce 
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-06, 10:21

    RedCloud skrev:
    rassepajasen skrev:Var påstod jag att något politiskt parti var bättre än något annat?
    det var tydligen för svårt för spärrvakt.....förlåt raketforskaren SDsecrist.....bounce bounce bounce 
    Du har degenererat till ett nättroll. Rätt tragiskt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-06, 10:23

    rassepajasen skrev:Du har degenererat till ett nättroll. Rätt tragiskt.
    Själv framstår du som den lilla vidriga rasist du är.

    Får jag välja föredrar jag nog titeln "nättroll" före rasist, men vi är ju olika....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-06, 10:32

    RedCloud skrev:
    rassepajasen skrev:Du har degenererat till ett nättroll. Rätt tragiskt.
    Själv framstår du som den lilla vidriga rasist du är.

    Får jag välja föredrar jag nog titeln "nättroll" före rasist, men vi är ju olika....
    Ja, att jag är olik dig tackar jag högre makter för varje morgon.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-06, 10:33

    rassepajasen skrev:Ja, att jag är olik dig tackar jag högre makter för varje morgon.
    tänk vilken påverkan jag verkar ha på de rasistiska högertrollen, intressant....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-06, 10:40

    RedCloud skrev:
    rassepajasen skrev:Ja, att jag är olik dig tackar jag högre makter för varje morgon.
    tänk vilken påverkan jag verkar ha på de rasistiska högertrollen, intressant....
    Är väldigt tacksam för att jag inte är lik någon som har svåra personliga problem.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-06, 10:41

    rassepajasen skrev:Är väldigt tacksam för att jag inte är lik någon som har svåra personliga problem.
    svåra personliga problem ?

    ha ha ha, vilken dräpare....funderat länge på den ?

    Att vara rasist som du är nog ett bra större problem......
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-06, 10:44

    RedCloud skrev:
    rassepajasen skrev:Är väldigt tacksam för att jag inte är lik någon som har svåra personliga problem.
    svåra personliga problem ?

    ha ha ha, vilken dräpare....funderat länge på den ?

    Att vara rasist som du är nog ett bra större problem......
    Wow! Vilken dräpare! lol! 
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-06, 10:46

    rassepajasen skrev:Wow! Vilken dräpare!
    var det för svårt ?

    ska jag rita o berätta så också du förstår ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-06, 10:48

    RedCloud skrev:
    rassepajasen skrev:Wow! Vilken dräpare!
    var det för svårt ?

    ska jag rita o berätta så också du förstår ?
    Förstår vad? Det enda du skriver är massa rasistanklagelser och personangrepp. Vad förväntas jag förstå?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-06, 10:51

    rassepajasen skrev:Förstår vad?
    sjukdomsinsikt saknas hos rassepajasen....
    rassepajasen skrev:
    Det enda du skriver är massa rasistanklagelser och personangrepp.
    Grandet i grannens öga, bjöken i det egna....vilken sjukt tragisk person du verkar vara.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Secrist 2013-10-06, 10:53

    RedCloud skrev:
    rassepajasen skrev:Förstår vad?
    sjukdomsinsikt saknas hos rassepajasen....
    rassepajasen skrev:
    Det enda du skriver är massa rasistanklagelser och personangrepp.
    Grandet i grannens öga, bjöken i det egna....vilken sjukt tragisk person du verkar vara.....
    För dig är det ett personangrepp att överhuvudtaget säga emot. Antar att i de vänsterextrema grupper du rör dig i så umgås du bara med likatänkande.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  RedCloud 2013-10-06, 10:56

    rassepajasen skrev:För dig är det ett personangrepp att överhuvudtaget säga emot.


    tack ännu en gång rasistäckel att du talar om för mig vad jag EGENTLIGEN tycker...

    rassepajasen skrev:Antar att i de vänsterextrema grupper du rör dig i så umgås du bara med likatänkande.
    ha ha ha, du har humor/NOT

    Sponsored content


    Ryssland övade attack mot Baltikum Empty Sv: Ryssland övade attack mot Baltikum

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 16:03