Sniperace 2014-01-12, 23:32
Secrist skrev: Sniperace skrev: Secrist skrev: Sniperace skrev: Secrist skrev: Sniperace skrev: Secrist skrev: Sniperace skrev:efter vad jag förstått så var de ALDRIG inne på svenskt luftrum, och de gjorde inget annat än vad som görs vid de flesta länders övningar.
Hade de flugit in ÖVER Sverige skulle det vara mkt annorlunda.
Kanske är det inte konstigt att just FRA var deras övningsmål
Så det är inget att bry sig om menar du eller vad?
eg inte, för då bör vi väl stå på nk, sida nör de blir args för usa och nk,s övningar.
Och vi bör väk erkänba att vi gör fel när vi spionerar på ryssens trafik osv.
Var skulle gränsen gå för dig då i form av provokationer? För övrigt så fungerar inte jämförelsen med Nordkorea eftersom Nord och Syd inte har en formell fredsuppgörelser. Bara vapenvila.
så länge de inte går in på ´svenskt område kan vi nog inte säga mycket mer än att rycka på axlarna.
Och gör vi som avslöjats detta spioneri mot ryssland får vi vara beredda på samma sak tillbaka eller hur?
ska vi vara väldigt upprörda över detta bör viu uppröras lika mycket av andra länders liknande övningar, och jag ser ingen större skillnad i detta mellan syd och nordnk, ner än att dessa då borde vara sju resor värre pga situationen där eller hur?
Det brukar vara värre när det råder ett krigsliknande tillstånd, eller hur.
Yupp så det är värre med nk sk, och en mild fläkt när det då gäller sverige eller hur
Därför är jämförelsen irrelevant. Eller hur.
nej, därför en stor del av världen ser det som ok att sk och nk hgar dessa övningar, men nk ogillar dem, fördömer du usas övningar med sk just för att dessa ses med oblida ögon av nk?
men, nej, jag har svårt att säga att det skulle vara så hemskt av ryssen att göra dessa om vi inte samtidigt anser att det är hemsk av sverige att fra sätts att spionera på detta sättet mot ryssen.
vi är då inte mycket bättre själva när det kommer till kritan.
tror det behövs lite självrannsakan i detta.
minns också att det väldigt ofta var sovjetiska styrkor det kämpades mot i olika övningar i vårt försvar tidigare