Nu planerar det krigiska USA - världens största aggressor - en utplacering av tunga vapensystem i 7 europeiska länder. För c:a 10 år sedan var USA ute i samma ärende genom att placera, för Ryssland hotfulla vapensystem, i andra länder i Rysslands grannskap. De baltiska ländernas anslutning till NATO är en svettig medvetenhet för Ryssland som med detta känner sig ytterligare pressad. Därtill ska läggas att den forna Warsapaktens öde för länge sedan beseglades. Det finns alltså ingen motvikt från Rysk sida mot NATO;s allt närgångnare närvaro i Ryssarnas grannskap.
Med sina krigsförberedande mått och steg av det här slaget håller USA på och försätter både Ryssland och Europa i ett svårt läge. Tanken att USA skall hålla Europa gisslan i ett skarpt läge har på senare tid dykt upp allt oftare i mina tankar. Lika viktigt för USA är att använda sej av Europa som en militär buffert då krig mellan Ryssland och USA utbryter.
Mot denna bakgrund är det inte svårt att förstå Ryssarnas oro för att även Ukraina skall hamna på "fel sida" av den järnridå som nu växer fram och som USA:s agerande cementerar. I norden, för att fortsätta rundresan, håller USA:s övningar tillsammans med värdländerna i besvärande närhet till Karelen och den ryska gränsen Rysslands gränsskydd och beredskap sysselsatt under
full beredskap.
Vad USA äventyrar är ingenting mindre än världsfreden med sin krigsförberedande politik. De amerikanska riskkapitalisterna kräver allt högljuddare nya krig för att hålla USA.s krigsindustri med Hale Burton i spetsen sysselsatt, för att få in nya pengar att spekulera med. Nu när USA av just den anledningen har slagit sönder och ödelagt de delar av Mellanöstern som går att destruera och slå sönder, söker nu den USA-baserade krigsindustrin nya länder och marknader att bekriga. Det är där Ryssland kommer in i bilden. Den stagnerande världsekonomin och det kapitalistiska systemets veritabla misslyckande överallt på Jorden har påskyndat denna utveckling mot konfrontation som USA nu riggar.
Om Ryssland for fram i Västindien som USA gör på Balkan och i Östeuropa skulle det vara ett herrans ojande på både USA och Europa. Att USA är väldens farligaste aggressor sedan 3:e riket och Sovjetunionen eroderades - om detta råder inga som helst tvivel. Europa bör ta sig i akt för den nordamerikanska krigsretoriken ty den gynnar inte oss.
http://se.sputniknews.com/varlden/20150614/308805.html
Dagens Aftonblad hade en pytteliten blänkare om detta,
När jag skulle lägga in den här som länk var den redan
borta-
I stället fanns flera propagandaartiklar mot Ryssland, bland annat
om förmodade militäråtgärder mot Gotland. Därför fick jag börja
söka på nätet och hittade då denna länk om saken. Jag tror att
länderna som nu beväpnas till tänderna bland andra var Estland,
Lettland, Italien och Polen. Så mycket hann jag läsa innan Afton-
bladet. diskret, lät artikeln försvinna.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article21017416.ab
Med sina krigsförberedande mått och steg av det här slaget håller USA på och försätter både Ryssland och Europa i ett svårt läge. Tanken att USA skall hålla Europa gisslan i ett skarpt läge har på senare tid dykt upp allt oftare i mina tankar. Lika viktigt för USA är att använda sej av Europa som en militär buffert då krig mellan Ryssland och USA utbryter.
Mot denna bakgrund är det inte svårt att förstå Ryssarnas oro för att även Ukraina skall hamna på "fel sida" av den järnridå som nu växer fram och som USA:s agerande cementerar. I norden, för att fortsätta rundresan, håller USA:s övningar tillsammans med värdländerna i besvärande närhet till Karelen och den ryska gränsen Rysslands gränsskydd och beredskap sysselsatt under
full beredskap.
Vad USA äventyrar är ingenting mindre än världsfreden med sin krigsförberedande politik. De amerikanska riskkapitalisterna kräver allt högljuddare nya krig för att hålla USA.s krigsindustri med Hale Burton i spetsen sysselsatt, för att få in nya pengar att spekulera med. Nu när USA av just den anledningen har slagit sönder och ödelagt de delar av Mellanöstern som går att destruera och slå sönder, söker nu den USA-baserade krigsindustrin nya länder och marknader att bekriga. Det är där Ryssland kommer in i bilden. Den stagnerande världsekonomin och det kapitalistiska systemets veritabla misslyckande överallt på Jorden har påskyndat denna utveckling mot konfrontation som USA nu riggar.
Om Ryssland for fram i Västindien som USA gör på Balkan och i Östeuropa skulle det vara ett herrans ojande på både USA och Europa. Att USA är väldens farligaste aggressor sedan 3:e riket och Sovjetunionen eroderades - om detta råder inga som helst tvivel. Europa bör ta sig i akt för den nordamerikanska krigsretoriken ty den gynnar inte oss.
http://se.sputniknews.com/varlden/20150614/308805.html
Dagens Aftonblad hade en pytteliten blänkare om detta,
När jag skulle lägga in den här som länk var den redan
borta-
I stället fanns flera propagandaartiklar mot Ryssland, bland annat
om förmodade militäråtgärder mot Gotland. Därför fick jag börja
söka på nätet och hittade då denna länk om saken. Jag tror att
länderna som nu beväpnas till tänderna bland andra var Estland,
Lettland, Italien och Polen. Så mycket hann jag läsa innan Afton-
bladet. diskret, lät artikeln försvinna.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article21017416.ab