Another day in Daraa city.
+8
RedCloud
Thetaxpayer
Sniperace
formsvackan
R.O.F.L
Infra
Secrist
lazy
12 posters
Syrien, vad händer
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 227
Sv: Syrien, vad händer
Fler palestinier som slåss med regeringssidan.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 228
Får verkligen hoppas det blir många på regeringssidan och rebellerna slås ner, och ju fler av de tillströmmande islamisterna som går åt, ju mindre förlust för världenR.O.F.L skrev:Fler palestinier som slåss med regeringssidan.
- Inlägg 229
word!Sniperace skrev:Får verkligen hoppas det blir många på regeringssidan och rebellerna slås ner, och ju fler av de tillströmmande islamisterna som går åt, ju mindre förlust för världenR.O.F.L skrev:Fler palestinier som slåss med regeringssidan.
- Inlägg 230
Damaskus förorter rensas på ohyra. Go SAA!!!!
- Inlägg 231
Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Man får nästan känslan av att salafisterna är judens förlängda arm. Jag kan ha fel. rätta mig om jag har fel.
Man får nästan känslan av att salafisterna är judens förlängda arm. Jag kan ha fel. rätta mig om jag har fel.
- Inlägg 232
som jag ser det är det oundvikligt att Israel för sin egen skull stoppar vapenleveranser som befaras användas mot dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Kunde garantier ges för att dessa inte används mot dem skulle detta inte ske.
Men Hizbollah är en svuren fiende till Israel så dey är inte ett dugg underligt att de slår till mot sådant.
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 233
Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Hade det exempelvis varit Iran som gjort samma sak, hade det antagligen blivit "kris" i området.
Israel utnyttjar vilka krafter de vill för sina egna syften.
Dock vill jag poängtera att Israel inte är "judarna". Det Israel gör skall Israel stå för, inte "judarna"!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 234
Israel kritiseras hela tiden så några förbud mot detta existerar inte.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Hade det exempelvis varit Iran som gjort samma sak, hade det antagligen blivit "kris" i området.
Dock vill jag poängtera att Israel inte är "judarna". Det Israel gör skall Israel stå för, inte "judarna"!
- Inlägg 235
Yeah, right... Några rader då och då för att hålla skenet uppe, möjligen...Secrist skrev:Israel kritiseras hela tiden så några förbud mot detta existerar inte.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Du kan säkert gissa hur det hade låtit i massmedia, för att inte tala om forumhögern, om det var Iran som hade gjort något liknande!
- Inlägg 236
Israel har aldrig hotat att utplåna Iran från kartan.Dao skrev:Yeah, right... Några rader då och då för att hålla skenet uppe, möjligen...Secrist skrev:Israel kritiseras hela tiden så några förbud mot detta existerar inte.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Du kan säkert gissa hur det hade låtit i massmedia, för att inte tala om forumhögern, om det var Iran som hade gjort något liknande!
- Inlägg 237
Ahh... Nu blev det för komplicerat för Secrist igen!Secrist skrev:Israel har aldrig hotat att utplåna Iran från kartan.Dao skrev:Yeah, right... Några rader då och då för att hålla skenet uppe, möjligen...Secrist skrev:Israel kritiseras hela tiden så några förbud mot detta existerar inte.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Tråden handlar om Syrien...
- Inlägg 238
Varför blandade du in Israel och Iran då.Dao skrev:Ahh... Nu blev det för komplicerat för Secrist igen!Secrist skrev:Israel har aldrig hotat att utplåna Iran från kartan.Dao skrev:Yeah, right... Några rader då och då för att hålla skenet uppe, möjligen...Secrist skrev:Israel kritiseras hela tiden så några förbud mot detta existerar inte.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
- Inlägg 239
Men du vet ju att Israel får inte göra något för att försvara sig eller stoppa vapen som är ämnade att användas mot dem för Daoren.Secrist skrev:Varför blandade du in Israel och Iran då.Dao skrev:Ahh... Nu blev det för komplicerat för Secrist igen!Secrist skrev:Israel har aldrig hotat att utplåna Iran från kartan.Dao skrev:Yeah, right... Några rader då och då för att hålla skenet uppe, möjligen...Secrist skrev:Israel kritiseras hela tiden så några förbud mot detta existerar inte.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Daoren VILL att Hizbollah ska ha dessa raketer och andra vapen så att de kan döda Judar....
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 240
Du har ett fundamentalt fel här, Israel är faktiskt judarna och judarna är faktiskt Israel även om vi många gånger är oense om vad den för tillfället sittande makten i Parlamentet tycker och tänker så kan ingen neka till att det är vårt land och vi har själva rätt att tycka vad vi vill oavsett var vi bor, dock ska ingen jude eller syrier eller egyptier stå till svars för det som deras ledare hittar på.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
- Inlägg 241
Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:Men du vet ju att Israel får inte göra något för att försvara sig eller stoppa vapen som är ämnade att användas mot dem för Daoren.Secrist skrev:Varför blandade du in Israel och Iran då.Dao skrev:Ahh... Nu blev det för komplicerat för Secrist igen!Secrist skrev:Israel har aldrig hotat att utplåna Iran från kartan.Dao skrev:Yeah, right... Några rader då och då för att hålla skenet uppe, möjligen...Secrist skrev:Israel kritiseras hela tiden så några förbud mot detta existerar inte.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Daoren VILL att Hizbollah ska ha dessa raketer och andra vapen så att de kan döda Judar....
- Inlägg 242
Kuggfråga från R.O.F.L men han har tyvärr rätt.R.O.F.L skrev:Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:
- Inlägg 243
Javisst, om de nu vill ta den risken och tror de klarar av det och Turkiets eventuella svar.R.O.F.L skrev:Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:Men du vet ju att Israel får inte göra något för att försvara sig eller stoppa vapen som är ämnade att användas mot dem för Daoren.Secrist skrev:Varför blandade du in Israel och Iran då.Dao skrev:Ahh... Nu blev det för komplicerat för Secrist igen!Secrist skrev:Israel har aldrig hotat att utplåna Iran från kartan.Dao skrev:Yeah, right... Några rader då och då för att hålla skenet uppe, möjligen...Secrist skrev:Israel kritiseras hela tiden så några förbud mot detta existerar inte.Dao skrev:Israel får byta vilka lagar de vill, utan att man får kritisera dem.R.O.F.L skrev:Israel har återigen enligt rykten och obskyra hemsidor varit inne och smutsat ner sig i Syrien i form av en flygattack. Oavsett syfte borde Israel proppas genom vedergällning då man bryter mot internationell rätt samt beter sig jävligt fegt när grannlandet genomgår en kris.
Men självfallet bör ju dessa misstankar vara näst intill visshet.
Så, OM SAA vet att turkarna är på väg att lämna vapen till rebellerna i Syrien så bör de ha full frihet att stoppa denna leverans, och med all säkerhet försöker de då bomba denna direkt när den kommit över gränsen, men detta har ju israel knappast möjlighet att göra på ett sätt som verkligen kommer lyckas eller hur?
- Inlägg 244
Jag ser den inte som särskilt svår, men i det fallet kommer saa troligen att ta dem när de korsar gränsen.....lazy skrev:R.O.F.L skrev:Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:
Kuggfråga från R.O.F.L men han har tyvärr rätt.
Inte redan uppe i Ankara eller Istanbul
- Inlägg 245
Knappast men det är det här som blir så svårt när det gäller MÖ. alla sitter med ett finger med i spelet och det är svårt att dra nästa steg, Erdogan som sett ut i många år som en tvättäkta fältherre, Assad som vägrar att falla (all förståelse för det) Israel som förtvivlat försöker hålla sig utanför, Jordanien som dignar under alla flyktingar från Syrien, Libanon som har sina problem, Egypten som nyligen avsatt Mursi och MB och så vidare i all oändlighet..Sniperace skrev:Jag ser den inte som särskilt svår, men i det fallet kommer saa troligen att ta dem när de korsar gränsen.....lazy skrev:R.O.F.L skrev:Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:
- Inlägg 246
Ja, det är en jävla röra, men som jag skrev, jag har full förståelse att Israel gör vad de kan för att skydda sig, och att de stoppar vapen till terrorrörelsen Hizbollah, som också står för mycket våld i Libanon...lazy skrev:Knappast men det är det här som blir så svårt när det gäller MÖ. alla sitter med ett finger med i spelet och det är svårt att dra nästa steg, Erdogan som sett ut i många år som en tvättäkta fältherre, Assad som vägrar att falla (all förståelse för det) Israel som förtvivlat försöker hålla sig utanför, Jordanien som dignar under alla flyktingar från Syrien, Libanon som har sina problem, Egypten som nyligen avsatt Mursi och MB och så vidare i all oändlighet..Sniperace skrev:Jag ser den inte som särskilt svår, men i det fallet kommer saa troligen att ta dem när de korsar gränsen.....lazy skrev:R.O.F.L skrev:Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:
- Inlägg 247
Självklart måste Israel trycka ner där det är nödvändigt, allt annat är otänkbart.Sniperace skrev:Ja, det är en jävla röra, men som jag skrev, jag har full förståelse att Israel gör vad de kan för att skydda sig, och att de stoppar vapen till terrorrörelsen Hizbollah, som också står för mycket våld i Libanon...lazy skrev:Knappast men det är det här som blir så svårt när det gäller MÖ. alla sitter med ett finger med i spelet och det är svårt att dra nästa steg, Erdogan som sett ut i många år som en tvättäkta fältherre, Assad som vägrar att falla (all förståelse för det) Israel som förtvivlat försöker hålla sig utanför, Jordanien som dignar under alla flyktingar från Syrien, Libanon som har sina problem, Egypten som nyligen avsatt Mursi och MB och så vidare i all oändlighet..Sniperace skrev:Jag ser den inte som särskilt svår, men i det fallet kommer saa troligen att ta dem när de korsar gränsen.....lazy skrev:R.O.F.L skrev:Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:
- Inlägg 248
Men Dao säger ju att det skulle bli fred och demokrati direkt om "vi tillåter det".lazy skrev:Knappast men det är det här som blir så svårt när det gäller MÖ. alla sitter med ett finger med i spelet och det är svårt att dra nästa steg, Erdogan som sett ut i många år som en tvättäkta fältherre, Assad som vägrar att falla (all förståelse för det) Israel som förtvivlat försöker hålla sig utanför, Jordanien som dignar under alla flyktingar från Syrien, Libanon som har sina problem, Egypten som nyligen avsatt Mursi och MB och så vidare i all oändlighet..Sniperace skrev:Jag ser den inte som särskilt svår, men i det fallet kommer saa troligen att ta dem när de korsar gränsen.....lazy skrev:R.O.F.L skrev:Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:
- Inlägg 249
Ja, tydligen hänger det på att vi "högerforumister" inte tillåter det, så om bara vi här ändrar oss blir det genast fred där.... lite ologiskt tycker jag, men Daoren är ju lite egen....Secrist skrev:Men Dao säger ju att det skulle bli fred och demokrati direkt om "vi tillåter det".lazy skrev:Knappast men det är det här som blir så svårt när det gäller MÖ. alla sitter med ett finger med i spelet och det är svårt att dra nästa steg, Erdogan som sett ut i många år som en tvättäkta fältherre, Assad som vägrar att falla (all förståelse för det) Israel som förtvivlat försöker hålla sig utanför, Jordanien som dignar under alla flyktingar från Syrien, Libanon som har sina problem, Egypten som nyligen avsatt Mursi och MB och så vidare i all oändlighet..Sniperace skrev:Jag ser den inte som särskilt svår, men i det fallet kommer saa troligen att ta dem när de korsar gränsen.....lazy skrev:R.O.F.L skrev:Skulle det vara okej för SAA att attackera militära konvojer i Turkiet då man misstänker att vapen hamnar i händerna på salafister i Syrien?Sniperace skrev:
- Inlägg 250
Det gjorde jag inte. ROFL tog upp om israeliskt angrepp på Syrien, och jag kommenterade den kommentaren!Secrist skrev:Varför blandade du in Israel och Iran då.