Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
Sniperace
F.I.S.T
lazy
RedMentalCase
DirtyDog
Sossar ee lata
Infra
redalert
Regndrottning
R.O.F.L
DMustaine
15 posters

Allt fler börjar kräva att USA sätter in militär i Syrien...

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Allt fler börjar kräva att USA sätter in militär i Syrien... - Sida 13 Empty Sv: Allt fler börjar kräva att USA sätter in militär i Syrien...

Inlägg  Sniperace 2013-09-04, 13:03

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:och som sagt frågan gällde att de skulle sänka ett hangarfaryg för usa i röda havet, och DET motsade jag med att den har fölr gott skydd
    Jaså, varför skrev du då inte det ?
    Det skrev jag ju, jag visste inte att jag var tvingad att detta gällde överallt i varje annan situation
    Aha, så när du skriver
    Tror du, de släpper inte en djävel så nära som det behövs.... de har et skyddsavstånd, och går någon innanför detta smäller det
    borde alla begripa att detta bara gäller i Röda Havet, i synnerhet som det bevisats att det inte gäller i Stilla Havet.

Jänkarna gjorde för fasiken därefter flottbesök i Östersjön i sin desperata jakt på Gotland Very Happy
    det var svaret på hgans inlägg alltså detta uppdrag eller hur, men tydligen behöver man i ditt fall skriva en handledning på några tusen sidor för att täcka alla övriga aspekter, kan det stå så illa till med dig att det ska behövas?
    Naturligtvis behövs inga längre utlägg, det räcker med att du håller dig till verkligheten från början. Kommer du med felaktiga påståenden får du finna dig i att dessa ifrågasätts.
    Sniperace skrev:du erka vara en sådan som vill förvrida och ändra på vad som skrivs fastän det står ganska klart vad man menar.
    Nu är det ju DU som ideligen tvingas åka smörklick för att få ihop det du skriver Very Happy
    Sniperace skrev:tror inte DU att de i ett sådant läge förstärker beredskapen?
    Som jag redan skrivit gäller andra förutsättningar i ett skarpt läge. Jänkarna själva har inte samma övertro som du beträffande "skalskyddet". Därför ser de naturligtvis till att hålla hangarfartygen utom räckvidd för de flesta besvärande vapensystem. Det rör ju sig trots allt om ett flytande flygfält där de offensiva vapnen är flygplanen, eller hur ?

Huruvida man kan "förstärka beredskapen" ytterligare när man trots allt redan gjorde allt man kunde för att spåra upp Gotland, låter jag dig fundera över på egen hand.
    fniss fniss, vilka fiender till usa har tillgång till gotland eller en likvärdig?
    vilka tror du skulle lyckas med detta i röda havet dit denna går eller gick?

och som sagt nu var det spåra en ubåt som skulle gömma sig, inte en attackerade sådan...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Allt fler börjar kräva att USA sätter in militär i Syrien... - Sida 13 Empty Sv: Allt fler börjar kräva att USA sätter in militär i Syrien...

Inlägg  formsvackan 2013-09-04, 13:49

Sniperace skrev:vilka tror du skulle lyckas med detta i röda havet dit denna går eller gick?
    Vad får dig att tro att jänkarna skulle skicka in ett hangarfartyg i en liten pöl som Röda Havet i händelse av ett skarpt krigstillstånd ?

Det torde vara en betydligt bättre strategi att hålla dem utom räckhåll för landbaserade vapensystem. Vid just Röda Havet är väl risken liten då omgivande stater är att betrakta som välvilligt inställda, än så länge.
    Sniperace skrev: och som sagt nu var det spåra en ubåt som skulle gömma sig, inte en attackerade sådan...
    HENRY: According to Swedish newspapers, in training exercises the Gotland has sunk our most sophisticated nuclear submarines. But perhaps even more disconcerting, it reportedly sunk our largest aircraft carrier, the U.S.S. Reagan.

NORMAN POLMAR, NAVAL ANALYST: She's really run rings around our carrier groups.

HENRY: Norman Polmar is a military analyst specializing in naval intelligence.

Är det språket som gör det obegripligt för dig eller är det något annat som får dig att "veta bättre" ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-04, 14:32

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:vilka tror du skulle lyckas med detta i röda havet dit denna går eller gick?
    Vad får dig att tro att jänkarna skulle skicka in ett hangarfartyg i en liten pöl som Röda Havet i händelse av ett skarpt krigstillstånd ?

Det torde vara en betydligt bättre strategi att hålla dem utom räckhåll för landbaserade vapensystem. Vid just Röda Havet är väl risken liten då omgivande stater är att betrakta som välvilligt inställda, än så länge.
    Sniperace skrev: och som sagt nu var det spåra en ubåt som skulle gömma sig, inte en attackerade sådan...
    HENRY: According to Swedish newspapers, in training exercises the Gotland has sunk our most sophisticated nuclear submarines. But perhaps even more disconcerting, it reportedly sunk our largest aircraft carrier, the U.S.S. Reagan.

NORMAN POLMAR, NAVAL ANALYST: She's really run rings around our carrier groups.

HENRY: Norman Polmar is a military analyst specializing in naval intelligence.

Är det språket som gör det obegripligt för dig eller är det något annat som får dig att "veta bättre" ?
    I en övning som preparerades ja..... men övning är något helt annat än reality det vet du väl?

och som jag sa, hur rimmar det med ubåtar som används av fiender till usa som skulle ställa sig på assads sida? vbilka sådana har DE?

Att gå in i röda havet har de redan tillkännagett att de kommer göra, om de nu inte redan är där....

självfallet går de så nära de kan, för att slippa långa flygtider för sina flygplan
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-04, 14:44

Sniperace skrev:självfallet går de så nära de kan, för att slippa långa flygtider för sina flygplan
    I händelse av fullskaligt krig går de naturligtvis först ut i medelhavet. Någon sådan order tycks dock ännu inte ha kommit.

http://www.reuters.com/article/2013/09/02/us-syria-crisis-ships-idUSBRE9810DA20130902

The officials said the Nimitz entered the Red Sea around 6 a.m. EDT (1000 GMT), but the strike group had not received any orders to move into the Mediterranean
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-04, 15:01

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:självfallet går de så nära de kan, för att slippa långa flygtider för sina flygplan
    I händelse av fullskaligt krig går de naturligtvis först ut i medelhavet. Någon sådan order tycks dock ännu inte ha kommit.

http://www.reuters.com/article/2013/09/02/us-syria-crisis-ships-idUSBRE9810DA20130902

The officials said the Nimitz entered the Red Sea around 6 a.m. EDT (1000 GMT), but the strike group had not received any orders to move into the Mediterranean
    då får de nog runda afrika för att gå in vid Gibraltar, för jag ställer mig starkt tvivlande på att de skulle välja Suezkanalen som tar max 16m, förvisso är djupgåendet på Nimitz bara 11m men jag tvivlar som sagt på att de skulle välja att gå genom denna kanal vid ett fullskaligt krig.

men återigen, vilka länder som HAR sådana ubåtar och möjlighet att sänka denna tror du finns? och tror du de vill riskera att det då används kärnvapen, för en sänkning av denna skulle utgöra en betydande risk för detta
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-04, 15:09

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

då får de nog runda afrika för att gå in vid Gibraltar, för jag ställer mig starkt tvivlande på att de skulle välja Suezkanalen som tar max 16m, förvisso är djupgåendet på Nimitz bara 11m men jag tvivlar som sagt på att de skulle välja att gå genom denna kanal vid ett fullskaligt krig.
    http://www.defensenews.com/article/20130819/DEFREG04/308190008/US-Carrier-Passes-Through-Suez-Canal-Despite-Tensions

Sniperace skrev:men återigen, vilka länder som HAR sådana ubåtar och möjlighet att sänka denna tror du finns? och tror du de vill riskera att det då används kärnvapen, för en sänkning av denna skulle utgöra en betydande risk för detta
    Återigen: Jag tror inte på någon sänkning av amerikanska hangarfartyg, men det innebär inte att dina teorier om "skalskyddet" blir mindre felaktiga.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-04, 15:24

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

http://www.defensenews.com/article/20130819/DEFREG04/308190008/US-Carrier-Passes-Through-Suez-Canal-Despite-Tensions

Sniperace skrev:men återigen, vilka länder som HAR sådana ubåtar och möjlighet att sänka denna tror du finns? och tror du de vill riskera att det då används kärnvapen, för en sänkning av denna skulle utgöra en betydande risk för detta
    Återigen: Jag tror inte på någon sänkning av amerikanska hangarfartyg, men det innebär inte att dina teorier om "skalskyddet" blir mindre felaktiga.
    Skalskyddet är nog tillräckligt bra för de som kunde räknas som fiender till USA, eller tror du annat?
    Sverige är inte fiende till usa Smile

Och JA, de passerade den 19 augusti, men tror du de gör det om strider utbryter?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-04, 15:35

Sniperace skrev:Skalskyddet är nog tillräckligt bra för de som kunde räknas som fiender till USA, eller tror du annat?
    Skalskyddet är detsamma oavsett vem eller vilka som vill "tränga igenom".

Att penetrera skyddet och få iväg en torped mot hangaren är inget som är omöjligt, dock kommer det förmodligen inte att innebära något mera allvarligt än att man själv får på nöten, för gott.  

Idag, efter Sovjetunionens upplösning, har förmodligen ingen kapaciteten att sänka ett amerikanskt hangarfartyg i full stridsberedskap.

Vi kan naturligtvis diskutera allt som är teoretiskt möjligt, t.ex. att utomjordingar kommer hit imorgon, men låt oss begränsa diskussionen till vad som rent praktiskt är genomförbart och har någon som helst utsikt att lyckas.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-04, 15:53

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Skalskyddet är nog tillräckligt bra för de som kunde räknas som fiender till USA, eller tror du annat?
    Skalskyddet är detsamma oavsett vem eller vilka som vill "tränga igenom".

Att penetrera skyddet och få iväg en torped mot hangaren är inget som är omöjligt, dock kommer det förmodligen inte att innebära något mera allvarligt än att man själv får på nöten, för gott.  

Idag, efter Sovjetunionens upplösning, har förmodligen ingen kapaciteten att sänka ett amerikanskt hangarfartyg i full stridsberedskap.

Vi kan naturligtvis diskutera allt som är teoretiskt möjligt, t.ex. att utomjordingar kommer hit imorgon, men låt oss begränsa diskussionen till vad som rent praktiskt är genomförbart och har någon som helst utsikt att lyckas.
    Som sagt, då är vi överens om att de inte klarar detta, men håller du inte med om att det vore ganska otroligt att de tar sig innanför boxen av omkringliggande fartyg, vilka ju är skalskyddet för hangarfartyget? För att avlossa en torped mot detta får ubåten eller vad för farkost som nu används befinna sig ganska långt utanför denna box, och den är välbevakad, och inga andra fartyg tillåts inom ett ganska stort avstånd från dessa bevakande båtar, det rör sig oftast om ett flertal sjömil fri yta som de upprätthåller som skyddszon vid orolighet där anfall kan befaras
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-04, 18:14

Sniperace skrev:Som sagt, då är vi överens om att de inte klarar detta, men håller du inte med om att det vore ganska otroligt att de tar sig innanför boxen av omkringliggande fartyg, vilka ju är skalskyddet för hangarfartyget?
    Nej, jag håller inte med om att det är "ganska otroligt att de tar sig innanför boxen av omkringliggande fartyg", tvärtom tror jag att dagens moderna AIP-ubåtar relativt enkelt gör detta, något som HMS Gotland påvisade.
    Sniperace skrev:För att avlossa en torped mot detta får ubåten eller vad för farkost som nu används befinna sig ganska långt utanför denna box, och den är välbevakad, och inga andra fartyg tillåts inom ett ganska stort avstånd från dessa bevakande båtar, det rör sig oftast om ett flertal sjömil fri yta som de upprätthåller som skyddszon vid orolighet där anfall kan befaras
    Denna box är nog betydligt större än några sjömil vilket innebär att en torped inte når fram. Om hangaren dessutom rör sig med mer än 20 knops hastighet har ubåten egentligen ingen chans att hänga med.

"Vanliga" torpeder begränsas också i sammanhanget av relativt låg hastighet varför superkaviterande torpeder förmodligen måste användas. Hur långt dessa utvecklats avseende precision vet jag inte men en sådan med kärnladdning skulle kunna slå ut både hangar och flygfän Very Happy

The Shkval is fired from the standard 533-mm torpedo tube at a depth of up to 328 ft (100 m). The torpedo exits the tube at 50 knots (93 kmh) and then ignites the rocket motor, propelling the weapon to speeds four to five times faster than other conventional torpedoes. The weapon reportedly has an 80 percent kill probability at a range of 7,655 yd (7,000 m).

The torpedo is guided by an autopilot rather than by a homing head as on most torpedoes. The initial version was unguided. However, the Russians have indicated there is a homing version that starts at the higher speed and then slows and enters a search mode.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-04, 20:45

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Som sagt, då är vi överens om att de inte klarar detta, men håller du inte med om att det vore ganska otroligt att de tar sig innanför boxen av omkringliggande fartyg, vilka ju är skalskyddet för hangarfartyget?
    Nej, jag håller inte med om att det är "ganska otroligt att de tar sig innanför boxen av omkringliggande fartyg", tvärtom tror jag att dagens moderna AIP-ubåtar relativt enkelt gör detta, något som HMS Gotland påvisade.
    Sniperace skrev:För att avlossa en torped mot detta får ubåten eller vad för farkost som nu används befinna sig ganska långt utanför denna box, och den är välbevakad, och inga andra fartyg tillåts inom ett ganska stort avstånd från dessa bevakande båtar, det rör sig oftast om ett flertal sjömil fri yta som de upprätthåller som skyddszon vid orolighet där anfall kan befaras
    Denna box är nog betydligt större än några sjömil vilket innebär att en torped inte når fram. Om hangaren dessutom rör sig med mer än 20 knops hastighet har ubåten egentligen ingen chans att hänga med.

"Vanliga" torpeder begränsas också i sammanhanget av relativt låg hastighet varför superkaviterande torpeder förmodligen måste användas. Hur långt dessa utvecklats avseende precision vet jag inte men en sådan med kärnladdning skulle kunna slå ut både hangar och flygfän Very Happy

The Shkval is fired from the standard 533-mm torpedo tube at a depth of up to 328 ft (100 m). The torpedo exits the tube at 50 knots (93 kmh) and then ignites the rocket motor, propelling the weapon to speeds four to five times faster than other conventional torpedoes. The weapon reportedly has an 80 percent kill probability at a range of 7,655 yd (7,000 m).

The torpedo is guided by an autopilot rather than by a homing head as on most torpedoes. The initial version was unguided. However, the Russians have indicated there is a homing version that starts at the higher speed and then slows and enters a search mode.
    Just det ett antal sjömil UTANFÖR boxen, och de fartyg som är boxen befinner sig inte alldeles intill hangarfartyget.

men som sagt, det är inga fiender till USA som skulle kunna tänka sig sänka detta som förfogar över vad som krävs, och jag tvivlar starkt på att någon nu skulle överväga att använda ett kärnvapen mot en av dessa, resultatet skulle bli för hemskt för hela världen.

så jag vidhåller att det är en utopi, och att infras förhoppning enbart är en dröm.

Min förhoppning är att USA INTE hjälper rebellerna, och hjälper de dessa genom attack mot den syriska regimen önskar jag inte dem lycka till.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-09-05, 09:55

Kongressen har gett ok till 60 dagars anfall med reservation för 30 till. Detta låter inte som en vedergällning. Detta är den slutgiltiga lösningen. Bye bye Assad.

Man kanske kan få Assad lynchad på ngt torg i Damaskus, men att det ska bli stabilt efter det med ca 50 000 jihadister i landet tror jag icke.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-05, 11:24

R.O.F.L skrev:Kongressen har gett ok till 60 dagars anfall med reservation för 30 till. Detta låter inte som en vedergällning. Detta är den slutgiltiga lösningen. Bye bye Assad.

Man kanske kan få Assad lynchad på ngt torg i Damaskus, men att det ska bli stabilt efter det med ca 50 000 jihadister i landet tror jag icke.
    Och jag finner dt inte troligt att rebellanhängarna härt i sverige kommer resa tillbaka till syrien efter det ändå.

Störtas assad och dessa rebeller tar över kommer det vara ur askan i elden, och Syrien kommer bli en stat med starkt religiöst förtryck där enbart rättrogna muslimer av rätt gren kommer kunna leva, och även dessa kommer hållas i väldigt hårda band
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-09-05, 14:41

R.O.F.L skrev:Kongressen har gett ok till 60 dagars anfall med reservation för 30 till. Detta låter inte som en vedergällning. Detta är den slutgiltiga lösningen. Bye bye Assad.

Intressant artikel från Al Jazeera, konspirationerna kring Obama har varit många men som en bland kommentarerna skrev, visst skulle det förklara en del.

Egypt Live Blog
    Egyptian media says Obama is a Muslim Brotherhood member
    Last modified: 2 Sep 2013 10:45

Share

Director of Research at the Brookings Doha Center, Shadi Hamid, tweets out about the Egyptian media depicting Obama as a member of the Muslim Brotherhood.

http://blogs.aljazeera.com/topic/egypt/egyptian-media-says-obama-muslim-brotherhood-member

Och så ett varningens ord från den ryska sidan.

Russia warns of catastrophe if Syria reactor hit by US strike

Published: 09.05.13, 09:31 / Israel News

Russia said on Wednesday that a military strike on Syria could have catastrophic effects if a missile hit a small reactor near Damascus that contains radioactive uranium.

The Foreign Ministry called on the UN nuclear agency to urgently assess the risk as the United States considers military action to punish Syria's government for an alleged gas attack. "If a warhead, by design or by chance, were to hit the Miniature Neutron Source Reactor (MNSR) near Damascus, the consequences could be catastrophic," a ministry statement said. (Reuters)
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-05, 14:46

Sniperace skrev:Störtas assad och dessa rebeller tar över kommer det vara ur askan i elden, och Syrien kommer bli en stat med starkt religiöst förtryck där enbart rättrogna muslimer av rätt gren kommer kunna leva, och även dessa kommer hållas i väldigt hårda band
    Om Assads regim störtas, vilka tar då över makten och hur ? Hur ser sammansättningen och styrkeförhållanden inom den syriska oppositionen ut ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2013-09-05, 14:54

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Störtas assad och dessa rebeller tar över kommer det vara ur askan i elden, och Syrien kommer bli en stat med starkt religiöst förtryck där enbart rättrogna muslimer av rätt gren kommer kunna leva, och även dessa kommer hållas i väldigt hårda band
    Om Assads regim störtas, vilka tar då över makten och hur ?  Hur ser sammansättningen och styrkeförhållanden inom den syriska oppositionen ut  ?
    Så här ser dom stridande i oppositionen ut:

http://fotos.subefotos.com/2450849a7be3b4efa4a43aee6a6a5cb5o.jpg

eller så här:

Syriska armén
    Ala kurdên rojava.svg Democratic Union Party
    Ghuraba al-Sham
    Syrien Al-Abbas brigad
    Hizbollah
    National Defense Force (Syria)

VS

Ahrar ash-Sham
    Al-Tawhid Brigade
    Syriska Islamic Front
    Islamiska staten Irak
    Jaish al-Muhajireen wal-Ansar
    al-Qaida i Irak
    Ghuraba al-Sham
    Fatah al-Islam
    NCC/NCB
    Muslimska brödraskapet
    Koalitionen av sekulärt och demokratiskt syrier
    Den arabiska nationalistiska Nationella demokratiska Rally
    Kurdiska demokratiska alliansen
    Kommittéer civila samhället
    Kurdiska Demokratiska Fronten
    MJD
    Syriska Demokratiska folkpartiet
    Högsta rådet för den syriska revolutionen
    Assyriska demokratiska organisationen
    Syriska turkmenska Montering
    Syriska Demokratiska turkmenska Movement
    Syriska turkmenska National Bloc
    Lokala samordningskommittéer i Syrien
    Fria syriska armén och högre militära rådet
    Al-Tawhid Brigade
    Liwaa al-Umma
    Syriska turkmenska brigaderna
    National Salvation Front i Syrien
    Syriac Union Party
    Syriska Islamic Front
    Syriska befrielsearmé
    Syriska Liberation Front
    Syriska Nationella demokratiska rådet
    Syrian Revolution Allmänna kommissionen
    Kurdiska demokratiska unionen Party
    Kurdiska Nationella rådet
    Kurdiska demokratiska partiet i Syrien leds av Dr Abdel Hakim Bashar / Nasreddin Ibrahim
    Kurdiska Demokratiska National Party i Syrien ledd av Tahir Sfook
    Kurdiska Demokratiska Jämställdhet partiet i Syrien ledd av Aziz Dawe
    Kurdiska Demokratiska progressiva partiet i Syrien ledd av Hamid Darwish
    Kurdiska demokratiska Unity Party i Syrien ledd av Sheikh Ali
    Kurdiska Yekiti partiet i Syrien ledd av Ismail Hamo
    Azadi kurdiska partiet i Syrien leds av Mustafa Oso / Mustafa Jumaa
    Syriska demokratiska kurdiska partiet leds av Sheikh Jamal
    Kurdiska Vänsterpartiet i Syrien ledd av Muhammad Musa
    Yekiti Kurdistani leds av Abdul Basit Hamo
    Kurdiska demokratiska partiet i Syrien leds av Abdul Rahman Aluji / Yusuf Faisal
    Kurdiska demokratiska Wifaq partiet leds av Nash'at Muhammad
    Israel
    USA
    Frankrike

Samt kurdiska militära grenen YPG som tillsammans med kristna miliser slåss mot alla i nordöst.

lol!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-05, 15:07

R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:
    Om Assads regim störtas, vilka tar då över makten och hur ?  Hur ser sammansättningen och styrkeförhållanden inom den syriska oppositionen ut  ?

eller så här:

Syriska armén
    Ghuraba al-Sham
    Syrien Al-Abbas brigad
    Hizbollah

VS

Ahrar ash-Sham
    Al-Tawhid Brigade
    Syriska Islamic Front
    Islamiska staten Irak
    al-Qaida i Irak
    Ghuraba al-Sham
    Fatah al-Islam
    NCC/NCB
    Muslimska brödraskapet
    MJD
    Al-Tawhid Brigade
    Liwaa al-Umma
    Syriac Union Party
    Syriska Islamic Front
    Syriska befrielsearmé
    Syriska Liberation Front
    Kurdiska demokratiska partiet i Syrien leds av Dr Abdel Hakim Bashar / Nasreddin Ibrahim
    Kurdiska demokratiska partiet i Syrien leds av Abdul Rahman Aluji / Yusuf Faisal
    Israel
    USA
    Frankrike

Samt kurdiska militära grenen YPG som tillsammans med kristna miliser slåss mot alla i nordöst.

lol!
    Hmmm.... var tog Frälsningsarmén vägen ?

Även om man räknar bort stödtrupperna Israel, USA, Frankrike kommer det förmodligen att bli svårt att sortera ut ett gäng "enbart rättrogna muslimer av rätt gren". Tror du annorlunda ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2013-09-05, 15:16

formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:

eller så här:

Syriska armén
    Ghuraba al-Sham
    Syrien Al-Abbas brigad
    Hizbollah

VS

Ahrar ash-Sham
    Al-Tawhid Brigade
    Syriska Islamic Front
    Islamiska staten Irak
    al-Qaida i Irak
    Ghuraba al-Sham
    Fatah al-Islam
    NCC/NCB
    Muslimska brödraskapet
    MJD
    Al-Tawhid Brigade
    Liwaa al-Umma
    Syriac Union Party
    Syriska Islamic Front
    Syriska befrielsearmé
    Syriska Liberation Front
    Israel
    USA
    Frankrike

lol!
    Hmmm.... var tog Frälsningsarmén vägen ?

Även om man räknar bort stödtrupperna Israel, USA, Frankrike kommer det förmodligen att bli svårt att sortera ut ett gäng "enbart rättrogna muslimer av rätt gren". Tror du annorlunda ?
    Det är nog många som vill ha sin del av kladdkakan.
    Vallokalerna öppnar nog inte måndagen efter Assad blivit lynchad på närmsta torg. Jag kan ha fel, rätta mig om jag har fel.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-05, 15:40

R.O.F.L skrev:Vallokalerna öppnar nog inte måndagen efter Assad blivit lynchad på närmsta torg.
    Förmodligen inte. Finns det inte en risk att "valet" kommer att avgöras med hjälp av "valsedlar" tillhandahållna av bl.a USA ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2013-09-05, 15:56

formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Vallokalerna öppnar nog inte måndagen efter Assad blivit lynchad på närmsta torg.
    Förmodligen inte. Finns det inte en risk att "valet" kommer att avgöras med hjälp av "valsedlar" tillhandahållna av bl.a USA ?
    Muslimska brödrarskapet ligger nära till hands,
    Brödraskapet är väl representerad inom dessa USA-initierade och -stödda organisationer.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-05, 16:35

formsvackan skrev:
    om assad störtas är det rebellerna som får maten, usa tänker inte stanna dör osv ernliugt vad de säger, det kommer bevisas om assad faller, tror du annorlunda?

dessa jihadister är inte ute efter demokrati, och DET har de klargjort, varhelst sådana får makt blir det förtryck, se på ex iran, se hur det gick i afghanistan när dess bröder talibanerna tog makten (men hjälp av usa) att de gör samma misstag igen förvånar mig.

undersökningar visare att 70% av det syriskam folket nu stöder Assad, tror du dessa kommer ges makt av de segrande jihadisterna?
    Eller ska kriget fortsäta efter assads fall?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-05, 16:38

formsvackan skrev:
    Tvivlar på det, de ska ju enligt uppgift bara ge assad en arning som känns för att de TROR att han använt nervgas...

de ska inte ockupera osv
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-09-05, 18:13

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Om Assads regim störtas, vilka tar då över makten och hur ? Hur ser sammansättningen och styrkeförhållanden inom den syriska oppositionen ut ?
    om assad störtas är det rebellerna som får maten, usa tänker inte stanna dör osv ernliugt vad de säger, det kommer bevisas om assad faller, tror du annorlunda?
    Jag tror att om Assads regim faller kommer det att bli en ny kamp om makten.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-09-05, 18:40

formsvackan skrev:
    Jag har hört att de grupper av regimmotståndare som nu strider mot dem, inte alls representerar det Syriska folket som det var i början med demonstrationerna. Utan att det både är inhemska maktlystna, och utländska egenintressen som råder i dessa motståndsrörelser.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-09-05, 19:06

F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:
    Jag har hört att de grupper av regimmotståndare som nu strider mot dem, inte alls representerar det Syriska folket som det var i början med demonstrationerna. Utan att det både är inhemska maktlystna, och utländska egenintressen som råder i dessa motståndsrörelser.
    Snillen spekulerar. Det finns väl ingen som tror att Syrien ska gå från diktatur till demokrati så fort Assad är borta. De har en lång resa framför sig.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:58