theward 2010-08-01, 12:30
ANNA2LINK skrev: theward skrev: ANNA2LINK skrev: Redvictory skrev: Secrist skrev:Jobben är en stor anledning till den stressen som vi har i samhället. Har vi jobb är vi ofta stressade och har för mycket att göra på jobben, har vi inte jobb så är vi stressade av att inte ha jobb...
Att ha ett jobb innebär inte automatiskt att du är stressad. Din syn på svensk arbetsmarknad är minst sagt svart.
Att du ska behöva vara så trög secrist! att du blundar för att på många av våra arbetsplatser får färre göra fler arbetsuppgifter pga företagens vinstintressen med uppsägningar som följd!
Detta påverkar inte enbart arbetarna utan även kunden det blir mer kvantitet än kvallite! men jag förväntar mig inte att du förstår secrist! skulle iaf bli mycket förvånad om du gjorde det!
Precis och så är det överallt vart du än jobbar. Men man kan ju sticka ner huvudet i sanden och inte låtsas om problemen som högern gör...
De har väl antingen glassiga jobb eller inga jobb alls, därav oförståelsen och den konstiga verklighetsuppfattningen
Ja jag fattar inte att dom missat dessa effektiviserningar och nerdragningar med jobb överallt, att det har skett... Samt konsekvenserna som har blivit av det...
På det företaget som det var meningen att jag skulle ha jobbat om jag inte blivit sjukare(jobbet var vikt för mig efter utbildningens slut)
Fanns det förrut 300% fler anställda 2009, nu är de alltså 3 ggr färre och efter "krisen" och ska fortfarande producera lika mkt som de gjorde när det var mkt mer folk....
Mkt övertid och hetsigt tempo blir det
Samma sak inom vården...mer övertid ....och ökat tempo och arbetsuppgifter
Detta tar inte slut förrens vi arbetarna protesterar