Är det här den naive får ett ansikte?Infra skrev:Är det?D Mustaine skrev:
Dock är det väl ganska säkert att kemiska vapen använts av regimen.....
+11
Sniperace
F.I.S.T
lazy
RedMentalCase
DirtyDog
Sossar ee lata
Infra
redalert
Regndrottning
R.O.F.L
DMustaine
15 posters
Allt fler börjar kräva att USA sätter in militär i Syrien...
redalert- Antal inlägg : 13973
Infra- Antal inlägg : 29644
Vapenexperter i Stockholm har slagit fast att det tar minst två veckor
att fastställa vilken sida som utfört kemattacken.
USA är förtvivlat angelägna att slå till innan dess. Varför då?
http://www.expressen.se/nyheter/militar-insats-i-syrien-rycker-allt-narmare/
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Det kan lika väl vara rebellerna som använt detta i syfte att ge regimen skulden, deras filosofi är ju att de då belönar offren med martyrstatus som ger direktbiljett till paradiset.redalert skrev:Är det här den naive får ett ansikte?Infra skrev:Är det?D Mustaine skrev:
lazy- Antal inlägg : 12772
Christof Lehmann (nsnbc),- The Syrian Arab News Agency SANA reports that the Syrian Army has seized two containers with Sarin nerve gas. The seizure of the banned chemical followed the recent seizure of two cylinders with Sarin from 12 members of the Jabhat al-Nusrah front by Turkish law-enforcement officers. The evidence trail may lead to Saudi-Arabia and Malaysia. Russia and Syria continue demanding full and independent investigations.
According to reports from the Syrian Arab News Agency SANA, the containers with the banned Sarin gas were seized together with automatic rifles, pistols and improvised explosive devices in the Faraieh district of the city of Hama.
http://nsnbc.me/2013/06/02/syrian-military-seizes-sarin-gas-from-rebels-russia-blocks-un-quasir-resolution/
According to reports from the Syrian Arab News Agency SANA, the containers with the banned Sarin gas were seized together with automatic rifles, pistols and improvised explosive devices in the Faraieh district of the city of Hama.
http://nsnbc.me/2013/06/02/syrian-military-seizes-sarin-gas-from-rebels-russia-blocks-un-quasir-resolution/
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
Är man insatt i den militära strategin samt läget på slagfältet är den gasattack obegriplig.Sniperace skrev:Det kan lika väl vara rebellerna som använt detta i syfte att ge regimen skulden, deras filosofi är ju att de då belönar offren med martyrstatus som ger direktbiljett till paradiset.redalert skrev:Är det här den naive får ett ansikte?Infra skrev:Är det?D Mustaine skrev:
Det går dåligt för rebellerna och SAA gör stora framsteg.
Att korsa den röda gränsen är för mig obegripligt.
Men diktatorer och araber är dock opålitliga.
Min högst personliga arroganta uppfattning är att Usa och väst vill ge rebellerna en knuff på vägen för att inte förlora, och att det lågintensiva kriget fortsätter tills man lyckats trolla fram en opposition som kan ta över landet. Usa har tom gått ut med att man inte vill att regeringen ska kollapsa då islamister kommer ta över.
Har man sedan lögnerna om Irak och WMD i minnet hamnar min uppfattning i annan dager,
Senast ändrad av R.O.F.L den 2013-08-27, 15:24, ändrad totalt 1 gång
Ska det gå upp en talgdank för vissa nu?lazy skrev:Christof Lehmann (nsnbc),- The Syrian Arab News Agency SANA reports that the Syrian Army has seized two containers with Sarin nerve gas. The seizure of the banned chemical followed the recent seizure of two cylinders with Sarin from 12 members of the Jabhat al-Nusrah front by Turkish law-enforcement officers. The evidence trail may lead to Saudi-Arabia and Malaysia. Russia and Syria continue demanding full and independent investigations.
eller har usa i detta fallet en egen agenda?
JAg känner mig mer och mer förvissad om rebellernas skuld i detta
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Då kanske du också ska fundera litet mera och/eller annorlunda beträffande vilka som i sammanhanget stödjer vilka, och varför.Sniperace skrev:JAg känner mig mer och mer förvissad om rebellernas skuld i detta
https://acbladet.swedishforum.se/t55064-here-we-go-again
Jag gav i den tråden uttryck för samma åsikter, så vad är poängen?formsvackan skrev:Då kanske du också ska fundera litet mera och/eller annorlunda beträffande vilka som i sammanhanget stödjer vilka, och varför.Sniperace skrev:JAg känner mig mer och mer förvissad om rebellernas skuld i detta
Jaha, var någonstans, för att använda din vanliga argumentationsteknik, fördömde du kraftigt USA:s intentioner att beväpna rebellerna ?Sniperace skrev:Jag gav i den tråden uttryck för samma åsikter, så vad är poängen?formsvackan skrev:Då kanske du också ska fundera litet mera och/eller annorlunda beträffande vilka som i sammanhanget stödjer vilka, och varför.Sniperace skrev:JAg känner mig mer och mer förvissad om rebellernas skuld i detta
Du får chansen en gång till. Fördömer du kraftigt USA:s agerande i frågan ?
Yupp, jag fördömer starkt varje stat som beväpnar dessa och andra jihadkrigareformsvackan skrev:Jaha, var någonstans, för att använda din vanliga argumentationsteknik, fördömde du kraftigt USA:s intentioner att beväpna rebellerna ?Sniperace skrev:Jag gav i den tråden uttryck för samma åsikter, så vad är poängen?formsvackan skrev:Då kanske du också ska fundera litet mera och/eller annorlunda beträffande vilka som i sammanhanget stödjer vilka, och varför.Sniperace skrev:JAg känner mig mer och mer förvissad om rebellernas skuld i detta
Du får chansen en gång till. Fördömer du kraftigt USA:s agerande i frågan ?
Förstår faktiskt inte alls hur Obama tänker här, vill han slå Bush i dumhet?
Det väcker konspirationsteorier, kan han vara en mullvad, en islamist som tagit sig till toppen under falsk flagg, kommer från ett land med mycket vislamism, har en brom som sägs vara radikal islamist osv......lazy skrev:Förstår faktiskt inte alls hur Obama tänker här, vill han slå Bush i dumhet?
JAg ställer mig starkt tvivlande men......................
RedCloud- Antal inlägg : 23039
googla "militärindustriella komplexet"lazy skrev:Förstår faktiskt inte alls hur Obama tänker här, vill han slå Bush i dumhet?
"Militärindustriella komplexet är en term som syftar på gemensamma intressen mellan försvarsindustri, militär, övriga myndigheter och politiskt system. I ett sådant system skyddas staten av militären, militären är beroende av industrin att förse dem med materiel, och vapentillverkarna är beroende av myndigheterna för att kunna bibehålla en stadig inkomstkälla.
År 1956 hade den amerikanske sociologen C. Wright Mills i en uppmärksammad studie, Makteliten, visat på att en tredelad maktelit bestående av militär, ekonomi och den federala regeringen i stort sett, satt demokratin ur spel."
Mission impossible ....lazy skrev:vill han slå Bush i dumhet?
Försvaga Iran en mer som tydligen verkar klara sig bra trots benhårda sanktioner sedan år tillbaka. Kan det vara så?lazy skrev:Förstår faktiskt inte alls hur Obama tänker här, vill han slå Bush i dumhet?
Senast ändrad av R.O.F.L den 2013-08-27, 20:50, ändrad totalt 1 gång
Det är sådant här som gör att jag undrar om Obama egentligen är rätt man i Vita Huset, varför låter han dessa erkända krigshetsare få så mycket utrymme och själv säger han väl, ungefär, mjau..
August 25, 2013
Washington, D.C. – U.S. Senators John McCain and Lindsey Graham today released the following statement on Syria:
“Recent reports and information from Syria lend additional credibility to what has been clear since last week: Assad and his forces have once again used chemical weapons against civilians in Syria and are, in fact, escalating their use. Their recent massacre of hundreds of men, women, and children around Damascus clearly constitutes the commission of a war crime, and it is the responsibility of civilized nations everywhere to ensure that those responsible are held accountable.
http://www.mccain.senate.gov/public/index.cfm?FuseAction=PressOffice.PressReleases&ContentRecord_id=b59b1ee5-f7c7-2120-3187-ec1896efbb48
Har ngn av de ägnat en tanke åt vad som händer om de lyckas störta Assad? Kanske ett nytt Benghazi?
Jag skulle också vilja se bevisen för att det faktiskt är Assads styrkor som ligger bakom gasattacken.
August 25, 2013
Washington, D.C. – U.S. Senators John McCain and Lindsey Graham today released the following statement on Syria:
“Recent reports and information from Syria lend additional credibility to what has been clear since last week: Assad and his forces have once again used chemical weapons against civilians in Syria and are, in fact, escalating their use. Their recent massacre of hundreds of men, women, and children around Damascus clearly constitutes the commission of a war crime, and it is the responsibility of civilized nations everywhere to ensure that those responsible are held accountable.
http://www.mccain.senate.gov/public/index.cfm?FuseAction=PressOffice.PressReleases&ContentRecord_id=b59b1ee5-f7c7-2120-3187-ec1896efbb48
Har ngn av de ägnat en tanke åt vad som händer om de lyckas störta Assad? Kanske ett nytt Benghazi?
Jag skulle också vilja se bevisen för att det faktiskt är Assads styrkor som ligger bakom gasattacken.
För stort och obegripligt för den extrema delen av forumhögern. Försök med något på deras nivå, Toblerone t.ex.RedCloud skrev:
Förmodligen vet de inte ens vad Halliburton ÄR för något....eller Blackwater för den delen....Försök med något på deras nivå, Toblerone t.ex.
RedCloud skrev:
Finns inga större mängder olja i Syrien, vad finns det att tjäna på i Syrien? Turism?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Fråga Haliburton hur de tjänade sian miljarder... Uppenbarligen kom de på något.R.O.F.L skrev:Finns inga större mängder olja i Syrien, vad finns det att tjäna på i Syrien? Turism?RedCloud skrev:
Privatisera oljekällor?Regndrottning skrev:Fråga Haliburton hur de tjänade sian miljarder... Uppenbarligen kom de på något.R.O.F.L skrev:Finns inga större mängder olja i Syrien, vad finns det att tjäna på i Syrien? Turism?RedCloud skrev:
man kan ju undra, är det en pipeline planerad att gå genom syrien, som jihadisterna kommer gå med på att lägga om usa slår ut assad? *fniss*R.O.F.L skrev:Privatisera oljekällor?Regndrottning skrev:Fråga Haliburton hur de tjänade sian miljarder... Uppenbarligen kom de på något.R.O.F.L skrev:Finns inga större mängder olja i Syrien, vad finns det att tjäna på i Syrien? Turism?RedCloud skrev:
nej, skälen är dunkla, jagf har svårt att förstå varför någon skulle stödja jihadistsvin
The Iran-Iraq-Syria pipeline plan is a "direct slap in the face" to Qatar's plans for a countervailing pipeline running from Qatar's North field, contiguous with Iran's South Pars field, through Saudi Arabia, Jordan, Syria and on to Turkey, also with a view to supply European markets.Sniperace skrev:man kan ju undra, är det en pipeline planerad att gå genom syrien, som jihadisterna kommer gå med på att lägga om usa slår ut assad? *fniss*R.O.F.L skrev:Privatisera oljekällor?Regndrottning skrev:Fråga Haliburton hur de tjänade sian miljarder... Uppenbarligen kom de på något.R.O.F.L skrev:Finns inga större mängder olja i Syrien, vad finns det att tjäna på i Syrien? Turism?RedCloud skrev:
nej, skälen är dunkla, jagf har svårt att förstå varför någon skulle stödja jihadistsvin
The difference is that the pipeline would bypass Russia.
Qatar, Saudi Arabia and Turkey have received covert support from Washington in the funneling of arms to the most virulent Islamist elements of the rebel movement, while Russia and Iran have supplied arms to Assad.
http://www.theguardian.com/environment/earth-insight/2013/may/13/1
Säkert massa rappakalja, att en pipeline skulle få vara i fred i denna region är lika troligt som att hitta Palmes mördare.
å andra sidan, varför skulle väst lägga sig i konflikten? Bara för dom är snälla? Finns massor med oroshärdar i olika skräpländer världen över som man inte bryr sig ett skvatt om.
Pengar är drivkraften.
Men troligen inget som islamister skulle ge USA, dessa är deras svurna fiender, och vapnen kommer vändas mot väst om rebellerna tillåts ta över maktenR.O.F.L skrev:The Iran-Iraq-Syria pipeline plan is a "direct slap in the face" to Qatar's plans for a countervailing pipeline running from Qatar's North field, contiguous with Iran's South Pars field, through Saudi Arabia, Jordan, Syria and on to Turkey, also with a view to supply European markets.Sniperace skrev:man kan ju undra, är det en pipeline planerad att gå genom syrien, som jihadisterna kommer gå med på att lägga om usa slår ut assad? *fniss*R.O.F.L skrev:Privatisera oljekällor?Regndrottning skrev:Fråga Haliburton hur de tjänade sian miljarder... Uppenbarligen kom de på något.R.O.F.L skrev:Finns inga större mängder olja i Syrien, vad finns det att tjäna på i Syrien? Turism?RedCloud skrev:
The difference is that the pipeline would bypass Russia.
Qatar, Saudi Arabia and Turkey have received covert support from Washington in the funneling of arms to the most virulent Islamist elements of the rebel movement, while Russia and Iran have supplied arms to Assad.
http://www.theguardian.com/environment/earth-insight/2013/may/13/1
Säkert massa rappakalja, att en pipeline skulle få vara i fred i denna region är lika troligt som att hitta Palmes mördare.
å andra sidan, varför skulle väst lägga sig i konflikten? Bara för dom är snälla? Finns massor med oroshärdar i olika skräpländer världen över som man inte bryr sig ett skvatt om.
Pengar är drivkraften.