Sniperace 2013-07-15, 09:43
R.O.F.L skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev:148 SVT Text Söndag 14 jul 2013
Talibanerna har sänt flera hundra man till Syrien och inrättat förläggningar där, säger talibanföreträdare i Pakistan till Reuters. Talibanerna är sunnimuslimer och ska strida mot Bashar al-Assads regim jämte sunnirebeller i Syrien.Och jänkarna kanske står för pengar, vapen och utbildning ännu en gång
Gör de?
har du länk och källa till det?
Annars står mitt hopp till att talibanerna snart är utrotade
http://bigstory.ap.org/article/us-officials-say-assad-used-chem-weapons
inte för att jag läste denna, men stod det i den länken att USA skulle utbilda och beväpna talibaner?
Vapen är på gång. Utbildning kan dock bli svårt i någon större omfattning.
President Barack Obama has authorized sending weapons to Syrian rebels for the first time, U.S. officials said Thursday
-
Obama had decided to "provide arms to the rebels," a decision confirmed by three U.S. officials.
-
The proponents of more aggressive action — including Secretary of State John Kerry — appeared to have won out over those wary of sending weapons and ammunition into a war zone where Hezbollah and Iranian fighters are backing Assad's armed forces, and al-Qaida-linked extremists back the rebellion.
-
U.S. officials said the administration could provide the rebels with a range of weapons, including small arms, ammunition, assault rifles and a variety of anti-tank weaponry such as shoulder-fired remote-propelled grenades and other missiles.
-
Obama's opposition to deploying American troops to Syria makes it difficult to provide much large-scale training
Jänkarna kan alltså ännu en gång förse Talibaner och Al Qaida med vapen.
det stod inte att de skulle gå till talibaner, utan till rebellarmen, den är bestående av syrier, de andra grupperingarna nändes väl inte?
Men jag anser att de gör fel som hjälper dessa, de har visat sitt rätta ansikte i terror mot minoriteter och "otrogna" civila, de har klargjort vilken sorts stat de vill att syrien ska bli, så jag hoppas de misslyckas
Vem är vem sniper? Vem är syrier tror du?
En bild på stridande förband och miliser balnd oppositionen.
Ja, vem är syrier, det är en helvetes röra med en massa inresta väldsmän från hela mena, och flyktingar från mena som fått fristad i väst, som lämnar denna för att införa stroikt islam i syrien.
Vi får hoppas att västländerna som gett dessa fristad nu vägrar att ta emot dem igen, låt dem ha gjort sitt val i och med detta, det rimmar väldigt illa med flyktingskälen för asyl.
här rör det INTE sig alls om en folklig revolution, detta är en fanatisk islams erövring på gång preecis som dessa grupper själva propagerar för, ETT gemensamt islamskt mellanöstern