DMustaine skrev:R.O.F.L skrev:DMustaine skrev:R.O.F.L skrev:DMustaine skrev:formsvackan skrev:Visst fär du göra det. Du får självklart också hylla ditt älskade USA och deras vapenleveranser. Du kanske ska invänta fler av dina avgudade israelers attacker innan du slutligen bestämmer dig för vad du ska tycka.Sniperace skrev:JAg gillar inte heller de islamiststater som beväpnar dem, får jag ogilla dem?Menar du att "folket" tillverkar vapen ?Sniperace skrev:detta skulle de klara själva utan hjälp av yttre makter och tillskyndfande utlänningar som ska slåss.
och klarar de inte det så hade de tydligen inte folket med sig
Hyllar du Ryssland som beväpnar regimen? Det krävs väl en 2 årings nivå överlag för att inse att detta också är en strid mellan Ryssland och USA. Ryssarna har ju som bekant röstat nej i FN från scratch i ställningstagande mot assadregimen. Syrien är kanske det sista fotfästet man har i mellanöstern och man vill inte förlora det! Det är tack vare Ryssland och äcklet Putin människor slaktas på marken. Och vi vet ju hur du favoriserar vår granne i öst! Hoppas du njuter gott av alla barn som faller offer för dig! kommunistäckel!
Påvilket sätt är det puins fel att folk dör? Aldrig grubblat över varifrån alla jihadister kommer från? pröva Turkiet.
Jodå tro mig jag skyr jihadister som pesten....det går inte att sympatisera med varken den ena lr den andra sidan i denna konflikt. Visste jag att terrorister inte deltog skulle mitt ställningstagande vara lätt! Nu är det omöjligt! Hörde att inbördes strider brutit ut hos 'rebellsidan' då galna islamister mördat nåt högt befäl som stred på samma sida. Galningar är ett otyg och jag är inte säker på att USA skall bidra med vapen som sedan kan och förmodligen kommer användas mot väst på ett lr annat sätt!
Pågår även strider mellan kurdiska grenar i norr. Hela regionen är en krutdurk.
Den stora boven är saudierna som betalar massmordet.
Jag undrar när saudierna kommer inse att de sparkar sig själv i arslet? När oljan inte längre ger dem mandat kommer baksmällan vara....ehh tung?
De har nog troligen redan insett att oljan inte är oändlig!
Tror du de är lika trångsynta som du?