Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
RedMentalCase
R.O.F.L
redalert
Sniperace
formsvackan
9 posters

Here we go again

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Here we go again  - Sida 2 Empty Sv: Here we go again

Inlägg  Dao 2013-07-16, 08:06

DMustaine skrev:
    R.O.F.L skrev:
    DMustaine skrev:
    R.O.F.L skrev:
    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAg gillar inte heller de islamiststater som beväpnar dem, får jag ogilla dem?
    Visst fär du göra det. Du får självklart också hylla ditt älskade USA och deras vapenleveranser. Du kanske ska invänta fler av dina avgudade israelers attacker innan du slutligen bestämmer dig för vad du ska tycka.
    Sniperace skrev:detta skulle de klara själva utan hjälp av yttre makter och tillskyndfande utlänningar som ska slåss.

och klarar de inte det så hade de tydligen inte folket med sig
    Menar du att "folket" tillverkar vapen ?

Hyllar du Ryssland som beväpnar regimen? Det krävs väl en 2 årings nivå överlag för att inse att detta också är en strid mellan Ryssland och USA. Ryssarna har ju som bekant röstat nej i FN från scratch i ställningstagande mot assadregimen. Syrien är kanske det sista fotfästet man har i mellanöstern och man vill inte förlora det! Det är tack vare Ryssland och äcklet Putin människor slaktas på marken. Och vi vet ju hur du favoriserar vår granne i öst! Hoppas du njuter gott av alla barn som faller offer för dig! kommunistäckel!

Påvilket sätt är det puins fel att folk dör? Aldrig grubblat över varifrån alla jihadister kommer från? pröva Turkiet.  

Jodå tro mig jag skyr jihadister som pesten....det går inte att sympatisera med varken den ena lr den andra sidan i denna konflikt. Visste jag att terrorister inte deltog skulle mitt ställningstagande vara lätt! Nu är det omöjligt! Hörde att inbördes strider brutit ut hos 'rebellsidan' då galna islamister mördat nåt högt befäl som stred på samma sida. Galningar är ett otyg och jag är inte säker på att USA skall bidra med vapen som sedan kan och förmodligen kommer användas mot väst på ett lr annat sätt!

Pågår även strider mellan kurdiska grenar i norr. Hela regionen är en krutdurk.
    Den stora boven är saudierna som betalar massmordet.

Jag undrar när saudierna kommer inse att de sparkar sig själv i arslet? När oljan inte längre ger dem mandat kommer baksmällan vara....ehh tung?

De har nog troligen redan insett att oljan inte är oändlig!

Tror du de är lika trångsynta som du?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-07-16, 11:09

DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAg gillar inte heller de islamiststater som beväpnar dem, får jag ogilla dem?
    Visst fär du göra det. Du får självklart också hylla ditt älskade USA och deras vapenleveranser. Du kanske ska invänta fler av dina avgudade israelers attacker innan du slutligen bestämmer dig för vad du ska tycka.
    Sniperace skrev:detta skulle de klara själva utan hjälp av yttre makter och tillskyndfande utlänningar som ska slåss.

Hyllar du Ryssland som beväpnar regimen? Det krävs väl en 2 årings nivå överlag för att inse att detta också är en strid mellan Ryssland och USA. Ryssarna har ju som bekant röstat nej i FN från scratch i ställningstagande mot assadregimen. Syrien är kanske det sista fotfästet man har i mellanöstern och man vill inte förlora det! Det är tack vare Ryssland och äcklet Putin människor slaktas på marken. Och vi vet ju hur du favoriserar vår granne i öst! Hoppas du njuter gott av alla barn som faller offer för dig! kommunistäckel!

Nej, jag hade hellre sett att revoltörerna och regimen ensamma klarade ut detta, men om tusentals utlänningar sluter upp bar revoltörerna och andra länder hjälper dessa så ser jag inget fel i att andra ser rätten att hjälpa Assad...
    Under assad var det visserligen diktatur, men då kunde kristna och andra minoriuteter leva ostört, det första revoltörerna gjorde vara att börja mörda dessa, rasera kyrkor osv osv, och sedan deras klara uttalande om att syrien skulle bli en klart islamsk stat där inga andra religioner skulle finnas osv....

så tyvärr tror jag att med dessa vid makten hoppart de från askan in i elden, till en totalitär teokrati lik iran, bara det att det blir sunnis istället för shias
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-07-16, 15:11

DMustaine skrev:Det är tack vare Ryssland och äcklet Putin människor slaktas på marken. Och vi vet ju hur du favoriserar vår granne i öst! Hoppas du njuter gott av alla barn som faller offer för dig! kommunistäckel!
    Oj, nu har det väl gått en säkring Very Happy
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2013-07-16, 21:06

formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Det är tack vare Ryssland och äcklet Putin människor slaktas på marken. Och vi vet ju hur du favoriserar vår granne i öst! Hoppas du njuter gott av alla barn som faller offer för dig! kommunistäckel!
    Oj, nu har det väl gått en säkring Very Happy

Nää den e fixad nu Cool 
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-08-13, 22:15

Here we go again  - Sida 2 1170849_586081244793187_1435377000_n
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-08-13, 23:38

RedCloud skrev:Here we go again  - Sida 2 1170849_586081244793187_1435377000_n
    Detta foto är efter att rebellerna övertagit Meng airbase. Mina sympatier går till SAA som slåss för sina bröder och systrar och framförallt sitt land. Gissar att hälften är sunnimuslimer på fotot av SAA.

cheers
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2013-08-15, 12:43

formsvackan skrev:

Ja, man tillverkar vapen.

R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2013-08-15, 12:44

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy 250 kilos warhead. DIY när det är som bäst.

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-08-15, 12:51

R.O.F.L skrev:
    RedCloud skrev:Here we go again  - Sida 2 1170849_586081244793187_1435377000_n
    Detta foto är efter att rebellerna övertagit Meng airbase. Mina sympatier går till SAA som slåss för sina bröder och systrar och framförallt sitt land. Gissar att hälften är sunnimuslimer på fotot av SAA.

cheers

Men jag förstår inte varför Egyptiern och Libyern inte räknas som afrikaner. Varför endast negern/den svarta/färgade/mycket soltålige (eller vilken PKterm som gäller idag)
    Rasism någon? Suspect 

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 22:57