Det är skönt hela året !!!Sossar ee lata skrev:lugnet och lite skogspromenader är skönt ett par veckor på sommaren.
Föredrar du att brumma runt som en berusad bålgeting i betonglabyrinten 50 veckor per år får du naturligtvis göra så.
Det är skönt hela året !!!Sossar ee lata skrev:lugnet och lite skogspromenader är skönt ett par veckor på sommaren.
formsvackan skrev:Det är skönt hela året !!!Sossar ee lata skrev:lugnet och lite skogspromenader är skönt ett par veckor på sommaren.
Föredrar du att brumma runt som en berusad bålgeting i betonglabyrinten 50 veckor per år får du naturligtvis göra så.
Sossar ee lata skrev:Men vad är problemet? Vi i Stockholm är storstadsbor & de på landet är bondtölpar.....Vissa gillar uteliv, restauranger & nöjen och andra gillar skog, Epatraktor & korvmoj.
Secrist skrev:Sossar ee lata skrev:Men vad är problemet? Vi i Stockholm är storstadsbor & de på landet är bondtölpar.....Vissa gillar uteliv, restauranger & nöjen och andra gillar skog, Epatraktor & korvmoj.
Här är Astra Zeneca i Mölndal (ligger inte i Stockholm om du undrade). Med din logik så består arbetskraften av bondtölpar.
Sossar ee lata skrev:Secrist skrev:Sossar ee lata skrev:Men vad är problemet? Vi i Stockholm är storstadsbor & de på landet är bondtölpar.....Vissa gillar uteliv, restauranger & nöjen och andra gillar skog, Epatraktor & korvmoj.
Här är Astra Zeneca i Mölndal (ligger inte i Stockholm om du undrade). Med din logik så består arbetskraften av bondtölpar.
Var har jag påstått det?
Sossar ee lata skrev:Det är kvalitet!!! Därav kostar en friggebod här som en lyxvilla hos er......
formsvackan skrev:Vad är problemet ????Sossar ee lata skrev:Men vad är problemet? Vi i Stockholm är storstadsbor & de på landet är bondtölpar.....Vissa gillar uteliv, restauranger & nöjen och andra gillar skog, Epatraktor & korvmoj.
Problemet är att du och andra rännstensungar flyr från betongområdena och invaderar bondtölparnas marker så fort ni får chansen
Är det epatraktorn eller korvmojen som lockar ?
formsvackan skrev:Det är skönt hela året !!!Sossar ee lata skrev:lugnet och lite skogspromenader är skönt ett par veckor på sommaren.
formsvackan skrev:Sossar ee lata skrev:Det är kvalitet!!! Därav kostar en friggebod här som en lyxvilla hos er......
Och du inbillar dig kanske att jag frivilligt skulle byta ut detta mot en friggebod i förorten. Dåre ...
Under de veckor ni är här och väsnas jag dessutom dra mig tillbaka till sommarstugan.
Vi har nog något skilda uppfattningar om vad kvalitet är
Behöver någon efter denna redogörelse fråga varför vissa nollåttor ses med mindre blida ögon när de förvillat sig utanför betongområdena ?ericTheDog skrev:Tro mig, såväl epatraktor som korvmoj är enbart störande moment från bondlurkar, när vi Stockholmare besöker de egna marker vi äger i ödemarken. Det enda somstör är den knäppa ortsbefolkningen.
formsvackan skrev:Behöver någon efter denna redogörelse fråga varför vissa nollåttor ses med mindre blida ögon när de förvillat sig utanför betongområdena ?ericTheDog skrev:Tro mig, såväl epatraktor som korvmoj är enbart störande moment från bondlurkar, när vi Stockholmare besöker de egna marker vi äger i ödemarken. Det enda somstör är den knäppa ortsbefolkningen.
Kanske råttan skulle försöka förstå att det är han och andra storkäftade nollåttor som är landsbygdens invandrare, om än temporära sådana
Myten ???????ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Behöver någon efter denna redogörelse fråga varför vissa nollåttor ses med mindre blida ögon när de förvillat sig utanför betongområdena ?ericTheDog skrev:Tro mig, såväl epatraktor som korvmoj är enbart störande moment från bondlurkar, när vi Stockholmare besöker de egna marker vi äger i ödemarken. Det enda somstör är den knäppa ortsbefolkningen.
Kanske råttan skulle försöka förstå att det är han och andra storkäftade nollåttor som är landsbygdens invandrare, om än temporära sådana
Invandrare? Är du galen? Ja, det är du. Möjligen kan man kalla mig turist i bondeland.
Vidare behöver foliet inte vara ett dugg orolig. Jag gör allt för att leva upp till myten om dryg nollåtta när jag besöker obygden.
formsvackan skrev:Myten ???????ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Behöver någon efter denna redogörelse fråga varför vissa nollåttor ses med mindre blida ögon när de förvillat sig utanför betongområdena ?ericTheDog skrev:Tro mig, såväl epatraktor som korvmoj är enbart störande moment från bondlurkar, när vi Stockholmare besöker de egna marker vi äger i ödemarken. Det enda somstör är den knäppa ortsbefolkningen.
Invandrare? Är du galen? Ja, det är du. Möjligen kan man kalla mig turist i bondeland.
Vidare behöver foliet inte vara ett dugg orolig. Jag gör allt för att leva upp till myten om dryg nollåtta när jag besöker obygden.
Sossar ee lata skrev:Sniperace skrev:Det bästa med Stockholm är E4 ut från den staden...Sossar ee lata skrev:formsvackan skrev:Landsorten bekostar barnomsorg och utbildning av våra ungdomar. När de är flygfärdiga flyttar de till Stockholm och jobbar samt betalar kommunalskatten där. Efter avslutat värv flyttar de ofta "hem" igen på äldre dagar, varför landsorten får bekosta äldrevården.Sossar ee lata skrev:formsvackan skrev:Och du tror naturligtvis att det förhåller sig på det sättet, eller ... ?Sossar ee lata skrev:Sen att storstan ska betala massa pengar ditt är väl sisådär.....
Tror gör man i kyrkan, jag vet att det är så...
Stockholm byggs på så sätt upp på "gratis" arbetskraft.
En hel del myndigheter och institutioner som är skattefinansierade av oss alla ligger i Stockholm.
De av oss som spelar på trav bidrar med över 30 miljoner till kommunalskatten för alla som jobbar inom ATG. Ett fåtal av dessa bor på annat ställe än i Stockholm. Detta är ett enda litet exempel.
Listan över de "socialbidrag" som landsorten skickar till Stockholm kan göras mycket lång, så det finns all anledning att stämma om pipan på en del kaxiga nollåttor som tror sig veta.....
Jaha är det så det är.......jisses, nä det är ju bättre att de stannar kvar i bondhålorna och lever på bidrag, bondtölparna ska vara glada att vi stockholmare ger dem jobb!!
Håller med! Så de som inte hör hemma här åker härifrån....
Sniperace skrev:Sossar ee lata skrev:Sniperace skrev:Det bästa med Stockholm är E4 ut från den staden...Sossar ee lata skrev:formsvackan skrev:Landsorten bekostar barnomsorg och utbildning av våra ungdomar. När de är flygfärdiga flyttar de till Stockholm och jobbar samt betalar kommunalskatten där. Efter avslutat värv flyttar de ofta "hem" igen på äldre dagar, varför landsorten får bekosta äldrevården.Sossar ee lata skrev:formsvackan skrev:Och du tror naturligtvis att det förhåller sig på det sättet, eller ... ?Sossar ee lata skrev:Sen att storstan ska betala massa pengar ditt är väl sisådär.....
En hel del myndigheter och institutioner som är skattefinansierade av oss alla ligger i Stockholm.
De av oss som spelar på trav bidrar med över 30 miljoner till kommunalskatten för alla som jobbar inom ATG. Ett fåtal av dessa bor på annat ställe än i Stockholm. Detta är ett enda litet exempel.
Listan över de "socialbidrag" som landsorten skickar till Stockholm kan göras mycket lång, så det finns all anledning att stämma om pipan på en del kaxiga nollåttor som tror sig veta.....
Jaha är det så det är.......jisses, nä det är ju bättre att de stannar kvar i bondhålorna och lever på bidrag, bondtölparna ska vara glada att vi stockholmare ger dem jobb!!
Yupp, jag var där en gång och säger ALDRIG mer, tror det var mitt livs hemskaste upplevelse
ericTheDog skrev:Sniperace skrev:Sossar ee lata skrev:Sniperace skrev:Det bästa med Stockholm är E4 ut från den staden...Sossar ee lata skrev:formsvackan skrev:Landsorten bekostar barnomsorg och utbildning av våra ungdomar. När de är flygfärdiga flyttar de till Stockholm och jobbar samt betalar kommunalskatten där. Efter avslutat värv flyttar de ofta "hem" igen på äldre dagar, varför landsorten får bekosta äldrevården.Sossar ee lata skrev:formsvackan skrev:Och du tror naturligtvis att det förhåller sig på det sättet, eller ... ?Sossar ee lata skrev:Sen att storstan ska betala massa pengar ditt är väl sisådär.....
Yupp, jag var där en gång och säger ALDRIG mer, tror det var mitt livs hemskaste upplevelse
Ojdå, vad drabbade dig?
Stockholm är ju fullt av magiska evenemang:
- Bruce på ett fullsatt Stockholms stadion - helt enormt.
En gång är ingen gång.
http://www.google.se/search?q=springsteen+ullevi+2012&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2wUAUo6sOMqNtQbnuYDYAg&ved=0CEAQsAQ&biw=1455&bih=712
- Att se AIK live på ett fullsatt Friends/Hovet - inte mycket slår detta.
Fniss,
Som exempal
- Jag är inte så mycket för Operan, men Dramaten bjuder på teater av hög klass.
Ok, kanske
- Att dra igång motorbåten och glida runt i stan en solig eftermiddag - makalöst vackert.
Tror jag stämmer utmärkt. Stockholm är fantastiskt vackert.
- Stockholms skärgård - underbart!
Japp, Och så är vår. Plus att vi har saltvatten i vattnet på vår sida.
- Skaldjur på Sturehof
Från västkusten?
- Restaurangerna håller mycket hög klass i Stockholm
Japp, även så på framsidan.
- Här finns extremt intressanta jobb
Som tex?
Secrist skrev:Här är ett kollage med glada Stockholmare som roar sig!
Tänk vad man missar bara för att man inte bor i Stockholm.
Om ni ändå kunde göra detsamma .....Sossar ee lata skrev:Som tur är håller de sig i sina egna getton.
Nollåttor är ingen ras. Det är egentligen heller ingen vanligt förkommande nedsättande beteckning på alla som bor i Stockholm, utan avser enbart den del av er som beter er som fiskmåsar, skriker och skitar ner alltså.Sossar ee lata skrev:Man hör på uttrycken att de som spyr galla över nollåttor här är riktiga rasister innerst inne!
Det ni bidrar med är vi gärna utan. Vad gäller "våldtar, misshandlar & stjäl" är ni sommartid klart överrepresenterade.Sossar ee lata skrev:De ogillar oss som kommer och bidrar till deras byar, hur skulle de då känna om det välde in nysvenskar som våldtar, misshandlar & stjäl....
formsvackan skrev:Om ni ändå kunde göra detsamma .....Sossar ee lata skrev:Som tur är håller de sig i sina egna getton.Nollåttor är ingen ras. Det är egentligen heller ingen vanligt förkommande nedsättande beteckning på alla som bor i Stockholm, utan avser enbart den del av er som beter er som fiskmåsar, skriker och skitar ner alltså.Sossar ee lata skrev:Man hör på uttrycken att de som spyr galla över nollåttor här är riktiga rasister innerst inne!Det ni bidrar med är vi gärna utan. Vad gäller "våldtar, misshandlar & stjäl" är ni sommartid klart överrepresenterade.Sossar ee lata skrev:De ogillar oss som kommer och bidrar till deras byar, hur skulle de då känna om det välde in nysvenskar som våldtar, misshandlar & stjäl....
Klargörande: Det finns många stockholmare som semestertider besöker oss och beter sig som vanligt, trevligt, hederligt folk. Det är synd att dessa ska behöva skämmas för er andra.
formsvackan skrev:Om ni ändå kunde göra detsamma .....Sossar ee lata skrev:Som tur är håller de sig i sina egna getton.Nollåttor är ingen ras. Det är egentligen heller ingen vanligt förkommande nedsättande beteckning på alla som bor i Stockholm, utan avser enbart den del av er som beter er som fiskmåsar, skriker och skitar ner alltså.Sossar ee lata skrev:Man hör på uttrycken att de som spyr galla över nollåttor här är riktiga rasister innerst inne!Det ni bidrar med är vi gärna utan. Vad gäller "våldtar, misshandlar & stjäl" är ni sommartid klart överrepresenterade.Sossar ee lata skrev:De ogillar oss som kommer och bidrar till deras byar, hur skulle de då känna om det välde in nysvenskar som våldtar, misshandlar & stjäl....
Klargörande: Det finns många stockholmare som semestertider besöker oss och beter sig som vanligt, trevligt, hederligt folk. Det är synd att dessa ska behöva skämmas för er andra.
Thetaxpayer skrev:formsvackan skrev:Om ni ändå kunde göra detsamma .....Sossar ee lata skrev:Som tur är håller de sig i sina egna getton.Nollåttor är ingen ras. Det är egentligen heller ingen vanligt förkommande nedsättande beteckning på alla som bor i Stockholm, utan avser enbart den del av er som beter er som fiskmåsar, skriker och skitar ner alltså.Sossar ee lata skrev:Man hör på uttrycken att de som spyr galla över nollåttor här är riktiga rasister innerst inne!Det ni bidrar med är vi gärna utan. Vad gäller "våldtar, misshandlar & stjäl" är ni sommartid klart överrepresenterade.Sossar ee lata skrev:De ogillar oss som kommer och bidrar till deras byar, hur skulle de då känna om det välde in nysvenskar som våldtar, misshandlar & stjäl....
Fan det låter ju som om du pratar om invandrare. Fast om man säger samma sak om dem så blir man kallad rasist. Hur kan det komma sig?
Ingen ska behöva acceptera att andra "kommer hit och bråkar & förstör".Sossar ee lata skrev:Så sköter man sig inte i era områden så är man inte välkommen? Du påstår att det är VI som kommer dit och missköter oss och det kan NI vara utan säger du. Varför ska jag acceptera att invandrare kommer hit och bråkar & förstör?
Nu brukar jag inte utan fog kalla varken dig eller andra för rasister, men det ligger nog ändå nära till hands i och med att du envisas med att dra alla över en kam.Sossar ee lata skrev:När jag säger att, sköter man sig inte så så är man inte välkommen så kallar du mig rasist. Vad ger dig rätten att använda vi&dom men inte mig?
Din koll på tillvaron kan säkerligen förbättras en hel delSossar ee lata skrev:Sen är det så att utan oss som kommer upp till era skogar så vore de nattsvart där året runt:cheers:
Er skärgård ? Räknar du då in de brittiska öarna ?Thetaxpayer skrev:
- Stockholms skärgård - underbart!
Japp, Och så är vår. Plus att vi har saltvatten i vattnet på vår sida.