Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
redalert
Secrist
F.I.S.T
RedCloud
ANNA2LINK
MartinLindgren
x-medborgare
Sossar ee lata
12 posters

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-12, 21:19

    Det kostar oss medborgare maaaaaasssor med pengar i dessa tider då alla ören som finns behövs i välfärden, skrämmande att komma med dessa orimliga krav!!!!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-12, 21:29

    Sossar ee lata skrev:Det kostar oss medborgare maaaaaasssor med pengar i dessa tider då alla ören som finns behövs i välfärden, skrämmande att komma med dessa orimliga krav!!!!

    Villka krav syftar du på..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-12, 21:30

    Ja visst är det hemskt att arbetare vill ha några hundralappar påslag på lönen,
    Hur många knegare kommer i närheten av det mingeliv du beskriver varje dag S-ee-L

    Hur många knegare kan bara glida över till Oslo mitt i veckan för en metallicka konsert?

    Tur att facket finns som för arbetarnas talan, varför ska ni företagare få roffa åt er efter behag på andras bekostnad!

    Fuska, mygla, roffa åt er, och låta andra slita ihop er överklass tillvaro, för att ändå tvingas höra på ert djävla gnällande!

    En sak ska du ha klart för dig S-ee-L, du och dina blånästa polare äger fan inte sverige!

    Var för tusan glad för det överflöd du påstår dig ha, och låt dom som ger dig det åtminstone få hålla till ovanför svältgränsen!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 21:32

    MartinLindgren skrev:Ja visst är det hemskt att arbetare vill ha några hundralappar påslag på lönen,
    Hur många knegare kommer i närheten av det mingeliv du beskriver varje dag S-ee-L

    Hur många knegare kan bara glida över till Oslo mitt i veckan för en metallicka konsert?

    Tur att facket finns som för arbetarnas talan, varför ska ni företagare få roffa åt er efter behag på andras bekostnad!

    Fuska, mygla, roffa åt er, och låta andra slita ihop er överklass tillvaro, för att ändå tvingas höra på ert djävla gnällande!

    En sak ska du ha klart för dig S-ee-L, du och dina blånästa polare äger fan inte sverige!

    Var för tusan glad för det överflöd du påstår dig ha, och låt dom som ger dig det åtminstone få hålla till ovanför svältgränsen!


    Ja precis... Han vet inte vad han pratar om...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-12, 21:41

    Men håll ut S-ee-L,snart får ni tillbaks RoffarReinfeldt dit ut till Djursholm,
    Så får ni käka och ha hans skit alldeles för er själva,

    19 september ligger han i plurret och simmar allt vad han kan mot land!

    Moltas sjöng ju i sin norge visa att norrmän var ett djävla folk, norrmän var ett uselt folk, men jämfört med er där ute i dina trakter så verkar ju norrmännen vara fågelungar,

    Handen på hjärtat, skulle du se någon tvparodi på dig själv så skulle du tänka vilken djävla idiot, innan du fattade att det var dig själv du såg!

    Har länge tyckt att du skiljer från alla andraav dina forumlikar, men kan bara konstatera vilket ras du gjort S-ee-L, du rasar ju rakt ner i takt med alliansens usla opinionsiffror, vad har hänt med dig egentligen?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty eehhhh ja sa just att det är samhället som förlorar på detta för att

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-12, 21:43

    facken kommer med orimliga lönekrav, inte ens LO tror på kraven!! mitt liv har jag slitit ihop själv genom att arbeta hårt under flera år istaället för att ligga hemma och slöa eller sitta på parkbänken och ta sig en hutt.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-12, 21:44

    Sossar ee lata skrev:facken kommer med orimliga lönekrav, inte ens LO tror på kraven!! mitt liv har jag slitit ihop själv genom att arbeta hårt under flera år istaället för att ligga hemma och slöa eller sitta på parkbänken och ta sig en hutt.

    Orimmliga.. *ASG* har du en ordbok slå upp det vet jag..
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Vad är "orimmliga"

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-12, 21:47

    för något? heter det inte orimliga?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  RedCloud 2010-04-12, 21:48

    facken kommer med orimliga lönekrav

    *ASG* härifrån också, förmodligen vill Seel bara provocera i vanlig ordning, men här skyltar han med sin totala stupiditet och frånvaro av verklighetsförankring.

    Spriten, den spriten...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-12, 21:53

    Du får nog fan bära med dig parkbänken själv under armen S-ee-L, för du har långt kvar innan du platsar på någon parkbänk med dom andra användarna!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-12, 21:53

    Sossar ee lata skrev:för något? heter det inte orimliga?


    Gör inget Blir avlivad i morgon kl 9.. pga dyslexi vilket vi inte kan acceptera i vårt sammhälle. Nu mera end. A människor tillåts..
    Ber så mycket om ursäkt för min existens. att jag bara vågar..
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 21:57

    x-medborgare skrev:
    Sossar ee lata skrev:för något? heter det inte orimliga?


    Gör inget Blir avlivad i morgon kl 9.. pga dyslexi vilket vi inte kan acceptera i vårt sammhälle. Nu mera end. A människor tillåts..
    Ber så mycket om ursäkt för min existens. att jag bara vågar..


    Nej det tycker jag inte att du ska göra...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-12, 22:00

    ANNA2LINK skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sossar ee lata skrev:för något? heter det inte orimliga?


    Gör inget Blir avlivad i morgon kl 9.. pga dyslexi vilket vi inte kan acceptera i vårt sammhälle. Nu mera end. A människor tillåts..
    Ber så mycket om ursäkt för min existens. att jag bara vågar..


    Nej det tycker jag inte att du ska göra...

    Very Happy ingen fara... retas bara..
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 22:02

    x-medborgare skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sossar ee lata skrev:för något? heter det inte orimliga?


    Gör inget Blir avlivad i morgon kl 9.. pga dyslexi vilket vi inte kan acceptera i vårt sammhälle. Nu mera end. A människor tillåts..
    Ber så mycket om ursäkt för min existens. att jag bara vågar..


    Nej det tycker jag inte att du ska göra...

    Very Happy ingen fara... retas bara..

    Ja jag förststod det... Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-12, 22:04

    Sossar ee lata skrev:Det kostar oss medborgare maaaaaasssor med pengar i dessa tider då alla ören som finns behövs i välfärden, skrämmande att komma med dessa orimliga krav!!!!

    Ja visst Seel ... bäst vore väl att alla arbetare arbetade gratis och företagare och kapitalisterna fick allt ??.... det vore mer "rimligt" va ? .. eftersom klyftorna redan är för stora ...

    Du har lyckats tappa all trovärdighet med dina oseriösa provokationer och ointresse av en riktig debatt Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-12, 22:06

    S-ee-L är bara ute och biter sig själv i sin gudomliga rumpa,men har väl inget val, vem skulle vilja befatta sig med det smutsjobbet

    Säkert inte ens en ilsken hund! No
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Orimligt?

    Inlägg  Secrist 2010-04-12, 22:51

    Du menar att lönekraven är orimliga för att det stjäl pengar från toppdirektörerna och aktieägarna eller? Ja, det är ju verkligen synd om dem. Rolling Eyes


    Senast ändrad av Secrist den 2010-04-12, 23:12, ändrad totalt 1 gång
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  redalert 2010-04-12, 23:10

    Suck martin not so bright!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  Regndrottning 2010-04-12, 23:25

    Äsch....

    Seel är bara sur för han inte får någon lönehöjning! Det finns ingen som tycker han är värd något... och då blir han AVUNDSJUK på alla som får det!
    lol!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty hihihihihi vad du är dum Regndrottning

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-12, 23:33

    jag bestämmer min lön själv efter tillgångar i firman, men tar inte ut mer än vad som behövs, för mycket vit lön ger bara massa onödiga skatter.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-12, 23:42

    Sossar ee lata skrev:jag bestämmer min lön själv efter tillgångar i firman, men tar inte ut mer än vad som behövs, för mycket vit lön ger bara massa onödiga skatter.

    Ja det vore hemsk för dig att måsta bidra till samhället.... vilket du så ofta gör gällande att du gör !
    Nu bet du dig i arslet igen Seel Cool
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Jag bidrar med allt för mycket

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-12, 23:46

    som jag sagt tidigare, all lön jag tar ut över 328.000:- betalar jag runt 80% i skatt på i form av skatt, statlig skatt & socavgifter, HELT SJUKT!!! 800kr av 1000 går till staten, och ni anser att skatterna måste höjas scratch scratch scratch scratch världens högsta skattetryck är inte nog
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-12, 23:49

    Sossar ee lata skrev:som jag sagt tidigare, all lön jag tar ut över 328.000:- betalar jag runt 80% i skatt på i form av skatt, statlig skatt & socavgifter, HELT SJUKT!!! 800kr av 1000 går till staten, och ni anser att skatterna måste höjas scratch scratch scratch scratch världens högsta skattetryck är inte nog

    Sad
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-12, 23:51

    Du förresten ... du skulle kunna flytta till Ungern, där har extremhögern fått 17 % ... vore nåt för dig kanske ... om de tar emot dig då förståss.... de gillar inte invandrare Laughing
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 23:53

    Sossar ee lata skrev:som jag sagt tidigare, all lön jag tar ut över 328.000:- betalar jag runt 80% i skatt på i form av skatt, statlig skatt & socavgifter, HELT SJUKT!!! 800kr av 1000 går till staten, och ni anser att skatterna måste höjas scratch scratch scratch scratch världens högsta skattetryck är inte nog


    Då kan man ju undra hur mycket du tjänar... Men du behöver ej skriva det... Hur mycket skatt betalar du för 328 000 då? Oj då nu blev det "överkurs"...

    Sponsored content


    Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!! Empty Sv: Hur länge skall vi acceptera maffia verksamheten som facken utövar!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 02:18