En av SD:s toppolitiker har åkt dit för en brutal våldtäkt i Almedalen.
Får se nu om SEEL är lika ivrig att starta en av sina hattrådar.
Källa tv4 News
Infra skrev:
En av SD:s toppolitiker har åkt dit för en brutal våldtäkt i Almedalen.
Får se nu om SEEL är lika ivrig att starta en av sina hattrådar.
Källa tv4 News
F.I.S.T skrev:Jag håller med Secrist i detta fall. Innan någon är dömd, finns ingen anledning att spekulera. En anklagelse innebär inte per automatik att anklagelsen är sann, det får rättsväsende avgöra, och det är bara att hoppas att rättsväsendet lär sig av fall som Tito Beltran, där rättssäkerheten varit dålig och bevisföringen och neutraliteten äventyrats av åklagare som inte sköter sitt jobb på rätt sätt.
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Jag håller med Secrist i detta fall. Innan någon är dömd, finns ingen anledning att spekulera. En anklagelse innebär inte per automatik att anklagelsen är sann, det får rättsväsende avgöra, och det är bara att hoppas att rättsväsendet lär sig av fall som Tito Beltran, där rättssäkerheten varit dålig och bevisföringen och neutraliteten äventyrats av åklagare som inte sköter sitt jobb på rätt sätt.
Är han skyldig så förväntar jag mig att han döms enligt lagboken. I vilket fall så lär hans politiska karriär vara slut. Även om han skulle bli friad så kommer han att förföljas av detta.
Dao skrev:Hade Secrist varit lika formellt korrekt om det varit en "invandrare"?
Så har inte fallet varit i andra trådar. Då är det helt plötligt OK att döma på förhand...
Men det är skönt att se att han kan vara saklig ibland, åtminstone så länge det handlar om att ett "toppnamn inom SD" är den anklagade...
Secrist skrev:Dao skrev:Hade Secrist varit lika formellt korrekt om det varit en "invandrare"?
Så har inte fallet varit i andra trådar. Då är det helt plötligt OK att döma på förhand...
Men det är skönt att se att han kan vara saklig ibland, åtminstone så länge det handlar om att ett "toppnamn inom SD" är den anklagade...
Ja, det hade jag varit. Sorry. Jag gillar demokrati men gillar du inte det så gillar du inte det.
För övrigt så var jag tvungen att korrigera Infras rena lögner. Men det kanske jag inte heller skulle gjort?
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Jag håller med Secrist i detta fall. Innan någon är dömd, finns ingen anledning att spekulera. En anklagelse innebär inte per automatik att anklagelsen är sann, det får rättsväsende avgöra, och det är bara att hoppas att rättsväsendet lär sig av fall som Tito Beltran, där rättssäkerheten varit dålig och bevisföringen och neutraliteten äventyrats av åklagare som inte sköter sitt jobb på rätt sätt.
Är han skyldig så förväntar jag mig att han döms enligt lagboken. I vilket fall så lär hans politiska karriär vara slut. Även om han skulle bli friad så kommer han att förföljas av detta.
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Hade Secrist varit lika formellt korrekt om det varit en "invandrare"?
Ja, det hade jag varit. Sorry. Jag gillar demokrati men gillar du inte det så gillar du inte det.
För övrigt så var jag tvungen att korrigera Infras rena lögner. Men det kanske jag inte heller skulle gjort?
Nej, det har du inte varit - även om du sällan går så långt som Seel och Sniper!
Ja, visst har även SD:are demokratiska rättigheter. Men varför har inte invandrare detta på samma sätt?
Du har inte korrigerat någonting, vad jag sett!
Redvictory skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Jag håller med Secrist i detta fall. Innan någon är dömd, finns ingen anledning att spekulera. En anklagelse innebär inte per automatik att anklagelsen är sann, det får rättsväsende avgöra, och det är bara att hoppas att rättsväsendet lär sig av fall som Tito Beltran, där rättssäkerheten varit dålig och bevisföringen och neutraliteten äventyrats av åklagare som inte sköter sitt jobb på rätt sätt.
(Om) han nu är oskyldig! varför har då SD gjort såhär? "efter polisanmälan har han blivit av med alla sina förtroendeuppdrag och i hemlighet rensats bort från SD:s hemsidor." ???
det kan vara!
1. SD partikollegor vet att han är skyldig
2. SD har under åren haft så i i h-e många skandaler och de upphör aldrig!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17144749.ab
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Hade Secrist varit lika formellt korrekt om det varit en "invandrare"?
Nej, det har du inte varit - även om du sällan går så långt som Seel och Sniper!
Ja, visst har även SD:are demokratiska rättigheter. Men varför har inte invandrare detta på samma sätt?
Då förslår jag att du läser långsammare eller införskaffar glasögon.
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Hade Secrist varit lika formellt korrekt om det varit en "invandrare"?
Vad av det Infra skrev i TS har du korrigerat? Var det ingen våldtäckt? Har Seel visat sina krokodiltårar i detta fallet?
Det var liksom det enda som Infra skrivit, och inget du skrev har korrigerat detta!
Mer än att "vänta tills han blivit dömd", vilket knappast är en naturlig förståelse från din sida, om det hade varit en invandrare!
Har jag "korrigerat" dig nu?
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Hade Secrist varit lika formellt korrekt om det varit en "invandrare"?
Vad av det Infra skrev i TS har du korrigerat? Var det ingen våldtäckt? Har Seel visat sina krokodiltårar i detta fallet?
Det var liksom det enda som Infra skrivit, och inget du skrev har korrigerat detta!
Mer än att "vänta tills han blivit dömd", vilket knappast är en naturlig förståelse från din sida, om det hade varit en invandrare!
Har jag "korrigerat" dig nu?
Eftersom du verkar ha svårt för svenska (troligen beroende på att du inte vill stöta dig med Infra) så är hans påståenden om "åkt fast" och "brutal våldtäkt" rena fantasierna. Finns inga kända uppgifter som styrker det. Alltså nonsens. Men det är ju hans signum så ska jag ge dig ett tips så var inte för nära Infra. Då kommer han att dra med dig ner i dyn.
Secrist skrev:Eftersom du verkar ha svårt för svenska (troligen beroende på att du inte vill stöta dig med Infra) så är hans påståenden om "åkt fast" och "brutal våldtäkt" rena fantasierna. Finns inga kända uppgifter som styrker det. Alltså nonsens. Men det är ju hans signum så ska jag ge dig ett tips så var inte för nära Infra. Då kommer han att dra med dig ner i dyn.
Dao skrev:Secrist skrev:Eftersom du verkar ha svårt för svenska (troligen beroende på att du inte vill stöta dig med Infra) så är hans påståenden om "åkt fast" och "brutal våldtäkt" rena fantasierna. Finns inga kända uppgifter som styrker det. Alltså nonsens. Men det är ju hans signum så ska jag ge dig ett tips så var inte för nära Infra. Då kommer han att dra med dig ner i dyn.
Så istället för "anmälan" hakar du upp dig på orden "åkt fast" och sedan är det ordet "grov" det handlar om!?
Ja, det var ju en väldigt avancerad korrigering!
Dao skrev:Secrist skrev:Eftersom du verkar ha svårt för svenska (troligen beroende på att du inte vill stöta dig med Infra) så är hans påståenden om "åkt fast" och "brutal våldtäkt" rena fantasierna. Finns inga kända uppgifter som styrker det. Alltså nonsens. Men det är ju hans signum så ska jag ge dig ett tips så var inte för nära Infra. Då kommer han att dra med dig ner i dyn.
Så istället för "anmälan" hakar du upp dig på orden "åkt fast" och sedan är det ordet "grov" det handlar om!?
Ja, det var ju en väldigt avancerad korrigering!
Secrist skrev:
Tur att knytis är lite mer sansad eftersom han håller med mig.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Synd att du uppfattar samtycke som krav för att vara "sansad"
Infra skrev: Sexuella trackasserier och skamgrepp på kvinnor verkar vara vardag inom SD.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Synd att du uppfattar samtycke som krav för att vara "sansad"
Krav?
Det var bara ett konstaterande. Synd att du måste krångla till något enkelt. Blev du rädd för att stöta dig med Dao och Infra?
Secrist skrev:Infra skrev: Sexuella trackasserier och skamgrepp på kvinnor verkar vara vardag inom SD.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab
Nåja, nu ska vi inte ta i så vi svimmar men hon ger partiet gott betyg i hur de hanterade detta i alla fall.
Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.