Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt.... Empty Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    Inlägg  RedCloud 2013-12-12, 16:29

    Han var framträdande i Sverigedemokraternas valrörelse. Gjorde snabbt karriär inom partiet och blev biträdande chef i riksdagskanlsiet. 2013 uteslöts han. Nu vill Daniel Assai berätta om ett parti som han tappat tron på. Han kallar det för en sekt präglad av maktbegär och rasism.
    – Jag måste berätta sanningen nu. Jag kommer från en diktatur och är engagerad för mänskliga rättigheter i Iran. Min bror avrättades dessutom för att han kämpade för demokratin. I Sverige är demokratin helig. Nu har jag varit med och hjälpt till att organisera ett politiskt parti som inte bara kan skada förtroendet för Sverige utomlands utan även det som Sverige i grunden står för, nämligen demokrati och mänskliga rättigheter. Därför har jag ett ansvar att se till att sanningen kommer fram. Sedan är det upp till svenska folket att välja vilka som ska ta ansvaret att förvalta våra barn och barnbarns framtid, säger Daniel Assai till Expo Idag.

    Daniel Assai stod under valrörelsen nära Jimmie Åkesson. Efter valet fick han i uppdrag att organisera riksdagskansliet. Han säger att han fått löften om att partiet arbetade för förändring, och att de skulle rensa ut rasismen.

    Daniel Assai är 46 år och är nu medlem i Kristdemokraterna. Han gick med i Sverigedemokraterna 2007, efter att han bjudits in av kamrater till ett partimöte i Alvik. Han sökte efter ett konservativt parti som tog socialt ansvar och han delade syn med Sverigedemokraterna gällande dess profilfråga, en kraftigt minskad invandring.

    Sex år tidigare hade han varit aktiv moderat. Han lämnade Moderaterna på grund av att partiet enligt hans uppfattning fick en allt liberalare syn på invandringen och han menar att den frågan blev tabu att driva i Moderaterna.

    – I Sverigedemokraterna kunde man ta debatten om invandring, en debatt jag inte upplevde att något annat parti tog, säger Daniel Assai.

    I dag säger Assai att han samtidigt var tveksam, att Sverigedemokraterna var för radikalt och rasistiskt och att farhågorna inte minskades av mötet i Alvik utan snarare förstärktes. Tal på mötet fokuserade på människors etnicitet och var rasistiska, uppger Assai. Trots det gick han en tid senare med i partiet. Den sociala gemenskapen var huvudorsaken. Det och löften om att partiet höll på att förändras. På informationsmötet deltog bland annat partiledaren Jimmie Åkesson. Han försäkrade, enligt Assai, att budskapen som fördes fram på mötet inte gav en korrekt bild av partiet.

    – Jag fick höra att jag inte skulle fästa någon vikt vid talet. Att de som ledde distriktet var dinosaurier, en rest från de gamla Sverigedemokraterna.

    Assai säger att han byggde upp en vänskap med flera i partiledningen och att de försäkrade att partiet var inne i en förändringsprocess och att det gamla gardet, den så kallade bunkern, skulle rensas ut. I det arbetet skulle Daniel Assai få delta. Han fick höra att bunkern hade ett starkt fäste i huvudstaden och 2008 utsågs han till suppleant i Stockholms distriktsstyrelse.

    Daniel Assai upplevde till en början att partiledningen stod bakom en linje om att rensa upp i partiet, men att många som var djupt rotade i bunkern samtidigt placerades på centrala platser. Även ute i kommunerna uppstod problem, enligt Assai.

    – Jimmie Åkesson gick ut med kampanjen "inga tomma stolar", vilket jag påtalade var ett misstag. Det innebar att kommunlistorna fylldes med stollar. Vilket visat sig tydligt efter valet.

    Ledande sverigedemokrater ska ha uppgett för honom att efter valet skulle de på allvar "städa partiet". Samtidigt fick Daniel Assai en allt mer aktiv position. Han höll föreläsningar för medlemmar, var aktiv i valkampanjen och deltog bland annat i det praktiska arbetet med att organisera torgmöten.

    Daniel Assai säger att ju mer insyn han fick desto mer upplevde han att det var ett parti i kaos. Han menar att det inte fanns någon struktur eller kontroll över hanteringen av ekonomin, inte minst i flera distrikt var situationen problematisk.

    – Det var smutsigt, inget kretsade kring politiken. Man läckte till medier om andra medlemmar för att tillskansa sig makt. Samtal spelades in. Jag lyssnade själv på sådana inspelningar och fick rådet att spela in samtal som jag hade med bunkern för att det skulle kunna komma till nytta, säger Assai.

    – Men efter valet glömde man allt man tidigare sagt. Det var som om allt hade varit ett spel för galleriet. Man hade även gjort upp med bunkern om positioner i partiet och det störde mig ordentligt. Det var direkt motsatsen till vad som sagts innan valet, menar han.

    Daniel Assai säger att han nu insett att Sverigedemokraterna inte på allvar tänker göra upp med rasismen inom partiet.

    – Bunkern och partiledningen har en hatkärlek till varandra. Alla har hållhakar på alla. Man är rädd att saker ska komma upp till ytan. Sverigedemokraterna är inte som ett parti utan mer som en sekt som styrs av makt och pengar. Partiet har inte kunnat enas kring en ideologi. Det drivs bara av sakfrågor, hävdar han.

    Efter valet 2010 blev Daniel Assai biträdande kanslichef. Han uppger att efter en tid blev arbetssituationen på riksdagskansliet allt mer ansträngd. Assai säger att Anders Behring Breiviks terrordåd 2011 var en väckarklocka för honom. Att han kände igen Breiviks retorik från flera i partiet. Han upplevde även att retoriken var nedsättande gentemot invandrare och att medarbetare på kansliet behandlade honom illa på grund av hans ursprung. 2012 sade han upp sig, han fortsatte dock en tid inom partiet i Stockholms län.

    Assai uppger att han 2013 meddelade partiet han skulle lämna. Några månader efter blev han utesluten. Sverigedemokraterna motiverade uteslutningen med att Assai ska ha "hävdat att han talat för partiledningen i situationer där han inte ska ha gjort det" och att han "bidragit till att skapa konflikter".

    *************************

    Är det inte ett "härligt" gäng som tTp Sdsecrist, Rasistäcklet SEEL mfl forumrassar vurmar för ?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt.... Empty Sv: Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    Inlägg  ericTheDog 2013-12-12, 19:59

    Vad får dig att lyssna på en person som varit med och byggt upp detta spektakel?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt.... Empty Sv: Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    Inlägg  redalert 2013-12-12, 21:03

    ericTheDog skrev:Vad får dig att lyssna på en person som varit med och byggt upp detta spektakel?

    Är det en planterad fejk?

    Skulle inte förvåna mig eftersom slöskallen rc lyfter fram denne person!  Rolling Eyes 
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt.... Empty Sv: Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    Inlägg  Infra 2013-12-12, 21:04

    ericTheDog skrev:Vad får dig att lyssna på en person som varit med och byggt upp detta spektakel?
    Han tog sig en funderare efter Breiviks illdåd i Norge och gick ur SD.
    Han bär viktig vittnesbörd inifrån det allra innersta SD:s hårda kärna.
    Det är viktigt att lyssna till den som kommer djupt inifrån och därför blir
    extra trovärdig. De har sätt med egna ögon. De blir riktiga sanningsvittnen.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt.... Empty Sv: Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    Inlägg  redalert 2013-12-12, 21:29

    Infra skrev:
    ericTheDog skrev:Vad får dig att lyssna på en person som varit med och byggt upp detta spektakel?
    Han tog sig en funderare efter Breiviks illdåd i Norge och gick ur SD.
    Han bär viktig vittnesbörd inifrån det allra innersta SD:s hårda kärna.
    Det är viktigt att lyssna till den som kommer djupt inifrån och därför blir
    extra trovärdig. De har sätt med egna ögon. De blir riktiga sanningsvittnen.
     

    Jo det kan förvisso stämma men när det är budbärare av er sort som bär fram det så blir man misstänksam, för hur mycket gapar ni inte VARGEN KOMMER och bär på en dold agenda?
    Ni har ju fel i stort sett varje gång ni öppnar käften!  affraid 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt.... Empty Sv: Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    Inlägg  Dao 2013-12-12, 22:36

    Det har flera andra som hoppat av SD berättat sedan länge! Speciellt om kultkänslan och toppstyrningen!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt.... Empty Sv: Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    Inlägg  ericTheDog 2013-12-12, 23:20

    Vilket parti är inte toppstyrt, dåre?

    Sponsored content


    Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt.... Empty Sv: Tidigare SD-topp: SD är en rasistisk sekt....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 07:43