Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
RedMentalCase
ericTheDog
lazy
Secrist
Dao
RedCloud
Thetaxpayer
11 posters

Vågmästare

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Vågmästare - Sida 4 Empty Sv: Vågmästare

Inlägg  lazy 2013-06-01, 23:33

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Var detta allt? Ser fortfarande inte vad du menar att FÖRTRYCKet skulle bestå i.

Ja, vi behöver extrem tydlighet.

Om det finns arbetsgivare i landet som diskriminerar jobbsökande så är detta Alliansens fel?

Om bostadsförmedlingar diskriminerar??? What??? så är det Alliansens fel. Jösses? Menar du det?

Menar du på fullt allvar att våra högskolor/gymnasier diskriminerar vid intagningar. Isåfall borde du kanske polisanmäla dem istället för att hylla de som kastar sten på polisen?

Det är klart du inte förstår förtrycket, eftersom du inte drabbas av det - och du har lika stor förmåga till empatiskt tänkande som en barbiedocka.

Vill ni ha tydliga svar, får ni ställa tydliga frågor - och ni får lära er att acceptera svaren, även om de inte passar er!

Dina "förvåningar" är lite typiskt för dig. Inget av det jag skriver är vare sig hemligt eller dolt idag.

Och ja - arrogansen heter vår regering, som styrt Sverige ganska många år nu. Bra att du känner till DET i alla fall! Och ja, de för en politik, som regeringar skall, och ja, deras politik har ökat klyftorna och utanförskapet i Sverige!

Att du låtsas vara FÖRVÅNAD för en kritik som är allmän och vanlig sedan länge, säger tyvärr ganska mycket om hur du är som debattör...

Men det är bra att du "förstod" vad jag menade i alla fall... typ...

Om man "förtrycks" i samhället och inte kan få jobb etc så förstår i.a.f inte jag hur det kan bli bättre av att bränna upp sina grannars bilar så att de inte kan komma till sitt jobb, kan du förklara det för mig?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-06-01, 23:41

lazy skrev:Om man "förtrycks" i samhället och inte kan få jobb etc så förstår i.a.f inte jag hur det kan bli bättre av att bränna upp sina grannars bilar så att de inte kan komma till sitt jobb, kan du förklara det för mig?[/font]

Det blir inte bättre av ett sådant agerande, så jag kan inte förklara detta med den utgångspunkten!

Det är en REAKTION på missförhållandena. Antagligen kan många av de som bränner bilar själva inte sätta ord på sina känslor, men det är ganska tydligt mönster överallt där motsvarande reaktioner sker, att det är de som får betala det högsta priset av en osolidarisk politik som reagerar!

Så har det alltid varit, överallt, och så kommer det alltid att vara!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 23:45

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Var detta allt? Ser fortfarande inte vad du menar att FÖRTRYCKet skulle bestå i.

Om det finns arbetsgivare i landet som diskriminerar jobbsökande så är detta Alliansens fel?

Om bostadsförmedlingar diskriminerar??? What??? så är det Alliansens fel. Jösses? Menar du det?

Menar du på fullt allvar att våra högskolor/gymnasier diskriminerar vid intagningar. Isåfall borde du kanske polisanmäla dem istället för att hylla de som kastar sten på polisen?

Det är klart du inte förstår förtrycket, eftersom du inte drabbas av det - och du har lika stor förmåga till empatiskt tänkande som en barbiedocka.

Vill ni ha tydliga svar, får ni ställa tydliga frågor - och ni får lära er att acceptera svaren, även om de inte passar er!

Dina "förvåningar" är lite typiskt för dig. Inget av det jag skriver är vare sig hemligt eller dolt idag.

Och ja - arrogansen heter vår regering, som styrt Sverige ganska många år nu. Bra att du känner till DET i alla fall! Och ja, de för en politik, som regeringar skall, och ja, deras politik har ökat klyftorna och utanförskapet i Sverige!

Att du låtsas vara FÖRVÅNAD för en kritik som är allmän och vanlig sedan länge, säger tyvärr ganska mycket om hur du är som debattör...

Mer svammel från dig.

Exakt vad för förtryck påstår du att Alliansen infört?

Tro det eller ej, men arbetsgivare har kunnat anställa vem de vill under en rätt så lång tid. Och vem i hela friden skulle vilja anställa stenkastande galningar? Förstår du inte att Megafånarnas beteende ställer till det värre för invandrarna än vad du ens kan överblicka?

Alliansen däremot har gjort ett kanonjobb. Fler än någonsin arbetar och det inkluderar invandrare.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-06-01, 23:50

Dao skrev:
    lazy skrev:Om man "förtrycks" i samhället och inte kan få jobb etc så förstår i.a.f inte jag hur det kan bli bättre av att bränna upp sina grannars bilar så att de inte kan komma till sitt jobb, kan du förklara det för mig?

Det blir inte bättre av ett sådant agerande, så jag kan inte förklara detta med den utgångspunkten!

Det är en REAKTION på missförhållandena. Antagligen kan många av de som bränner bilar själva inte sätta ord på sina känslor, men det är ganska tydligt mönster överallt där motsvarande reaktioner sker, att det är de som får betala det högsta priset av en osolidarisk politik som reagerar!

Jag tror inte alls att det är "reaktion på missförhållanden," hade det varit det så hade de väl tänkt på de som jobbar och försörjer sig själva och sin familj, varför tänker de inte på dem?

Senast ändrad av lazy den 2013-06-01, 23:55, ändrad totalt 2 gånger
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 23:53

Dao skrev:
    lazy skrev:Om man "förtrycks" i samhället och inte kan få jobb etc så förstår i.a.f inte jag hur det kan bli bättre av att bränna upp sina grannars bilar så att de inte kan komma till sitt jobb, kan du förklara det för mig?[/font]

Du skulle lika gärna kunna skriva att det är ungdomar som gör revolt, eller att det är samhällets ledande lågpannor som då och då begår en massa illdåd. Hade det varit en röd regering så hade du skyllt på nåt annat än regeringen, t.ex polisen, eller kanske vädret, videovåldet eller vad fan som helst som passar dig för stunden. Men aldrig att du skulle erkänna att det villkorslöst är den lågpannade själv som till 100% bär ansvaret för sina handlingar.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 00:58

lazy skrev:Jag tror inte alls att det är "reaktion på missförhållanden," hade det varit det så hade de väl tänkt på de som jobbar och försörjer sig själva och sin familj, varför tänker de inte på dem?

Dels är det ingen planerad reaktion, och dels för det med sig destruktivitet som knappast kan kallas konstruktivt...

Om det inte är en reaktion på missförhållandena, vad är det DÅ - enligt dig? Att de bara är "elaka", bara så där?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 01:02

ericTheDog skrev:Du skulle lika gärna kunna skriva att det är ungdomar som gör revolt, eller att det är samhällets ledande lågpannor som då och då begår en massa illdåd. Hade det varit en röd regering så hade du skyllt på nåt annat än regeringen, t.ex polisen, eller kanske vädret, videovåldet eller vad fan som helst som passar dig för stunden. Men aldrig att du skulle erkänna att det villkorslöst är den lågpannade själv som till 100% bär ansvaret för sina handlingar.

Ja, de bär 100% ansvaret för dina handlingar. Men det gör även de politiker som fört en segrationspolitik, som lett till detta.

Ja, det är ungdomar som gör revolt. Nej, hade det varit en röd regering hade jag också kritiserat denna röda regering. Det har varit upplopp tidigare i Sverige, även under sosseregering. Detta eftar att sossarna började anamma en stor del av nyliberala idéerna.

Jag har "erkänt" det du kräver, redan i mitt FÖRSTA inlägg.

Du verkar inte speciellt intelligent, själv, som uppenbarligen missat det mesta av det jag skrivit - och istället hittar på en massa snömos som mer passar dina fördomar än vad jag faktiskt tycker.

Och kom inte och gnäll att jag varit "otydlig" tidigare. Vad kan vara mer tydligt än att skriva att alla ansvarar helt och hållet för sina ageranden?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-06-02, 01:08

Dao skrev:
    Secrist skrev:Du kanske kan skippa snömos som "inte fullt ut kan utnyttja sina civila rättigheter i samhället" och skiva konkret vilka rättigheter de förvägras.

Är ni SMÅBARN som behöver extrem tydlighet?

Det handlar om de rättigheter vi andra tar för givet - om lika behandling i samhället, när man söker jobb, boende, studier och liknande. Allt som utanförskapet handlar om!

Hur samhällsfrånvända ÄR NI egentligen???

Fast nu är det ju så att de som bor i Husby och får jobb flyttar därifrån. En stor anledning till den sociala snedfördelningen. Hur går det ihop med dina teorier?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 01:13

Secrist skrev:Fast nu är det ju så att de som bor i Husby och får jobb flyttar därifrån. En stor anledning till den sociala snedfördelningen. Hur går det ihop med dina teorier?

Du frångår, igen, det jag skriver. Det är väldigt mycket svårare för vissa invandrargrupper att skaffa sig jobb, liksom bostäder utanför sådana här områden - liksom bra utbildning (och då syftar jag mest på grundskolorna, där personelen i dessa områden går på knäna).

De som KAN skaffa jobb och bostäder någon annan stans, utnyttjar givetvis detta direkt. De vet nämligen hur viktigt det är att komma UT ur segregeringen, åtminstone för deras barns skull.

De invandrare som lever under samma förhållanden som generellt svenskar gör, med samma förutsättningar, skiljer sig inte heller på annat sätt från de andra.

Det är de som tappat trorn och ork att kämpa på konstruktivt sätt som går över till våld.

Så fungerar människan!

Det passar alltså alldeles utmärkt till mina teorier, det du skriver!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-06-02, 01:31

lazy skrev:
    Dao skrev:

Om man "förtrycks" i samhället och inte kan få jobb etc så förstår i.a.f inte jag hur det kan bli bättre av att bränna upp sina grannars bilar så att de inte kan komma till sitt jobb, kan du förklara det för mig?

Ingenting blir väl bättre av att begå mord
    heller. Ändå förekommer det.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 02:02

Dao skrev:
    lazy skrev:Jag tror inte alls att det är "reaktion på missförhållanden," hade det varit det så hade de väl tänkt på de som jobbar och försörjer sig själva och sin familj, varför tänker de inte på dem?

Dels är det ingen planerad reaktion, och dels för det med sig destruktivitet som knappast kan kallas konstruktivt...

Om det inte är en reaktion på missförhållandena, vad är det DÅ - enligt dig? Att de bara är "elaka", bara så där?

Ja, det är ganska så elakt att elda upp grannens bil, eller förskola. Tycker du det är snällt?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 02:09

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Du skulle lika gärna kunna skriva att det är ungdomar som gör revolt, eller att det är samhällets ledande lågpannor som då och då begår en massa illdåd. Hade det varit en röd regering så hade du skyllt på nåt annat än regeringen, t.ex polisen, eller kanske vädret, videovåldet eller vad fan som helst som passar dig för stunden. Men aldrig att du skulle erkänna att det villkorslöst är den lågpannade själv som till 100% bär ansvaret för sina handlingar.

Ja, de bär 100% ansvaret för dina handlingar. Men det gör även de politiker som fört en segrationspolitik, som lett till detta.

Ja, det är ungdomar som gör revolt. Nej, hade det varit en röd regering hade jag också kritiserat denna röda regering. Det har varit upplopp tidigare i Sverige, även under sosseregering. Detta eftar att sossarna började anamma en stor del av nyliberala idéerna.

Jag har "erkänt" det du kräver, redan i mitt FÖRSTA inlägg.

Du verkar inte speciellt intelligent, själv, som uppenbarligen missat det mesta av det jag skrivit - och istället hittar på en massa snömos som mer passar dina fördomar än vad jag faktiskt tycker.

Och kom inte och gnäll att jag varit "otydlig" tidigare. Vad kan vara mer tydligt än att skriva att alla ansvarar helt och hållet för sina ageranden?

Nix, det finns inte på kartan att du skulle kritiserat en röd regering.

Om du äntligen fattat att individen bär 100% av ansvaret för sina handlingar så kan du inte beskylla regeringen för att dagis brinner upp. Det är löjligt trams från din sida.

Nuvarande regering har inte fört någon värre segregationspolitik än någon annan regering. Ghettona byggdes för typ 40 år sedan och så länge dessa finns kvar kommer problemen att finnas kvar. Faktum är att Alliansen gjort en del bra saker för att bryta upp segregationen. Man har börjat omvandla hyresrätter till bostadsrätter även i ghettona, vilket möjliggör för de som vill bo i br att ändå stanna kvar i området. Dessa blir då förebilder. Det är mycket bra.

Orsaken till dessa upplopp är kampanjen från megafånen och dylika organisationer, som dessutom lyfter massor av bidrag. Man kan säga att dessa upplopp är bidragsfinansierade.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 02:13

Dao skrev:
    Secrist skrev:Fast nu är det ju så att de som bor i Husby och får jobb flyttar därifrån. En stor anledning till den sociala snedfördelningen. Hur går det ihop med dina teorier?

Du frångår, igen, det jag skriver. Det är väldigt mycket svårare för vissa invandrargrupper att skaffa sig jobb, liksom bostäder utanför sådana här områden - liksom bra utbildning (och då syftar jag mest på grundskolorna, där personelen i dessa områden går på knäna).

De som KAN skaffa jobb och bostäder någon annan stans, utnyttjar givetvis detta direkt. De vet nämligen hur viktigt det är att komma UT ur segregeringen, åtminstone för deras barns skull.

De invandrare som lever under samma förhållanden som generellt svenskar gör, med samma förutsättningar, skiljer sig inte heller på annat sätt från de andra.

Det är de som tappat trorn och ork att kämpa på konstruktivt sätt som går över till våld.

Så fungerar människan!

Senaste veckan har det varit lugnt i Husby. De måste därmed (tack vare Alliansen) plötsligt ha återfått tron och orken att kämpa konstruktivt. Tur att vi har en så fantastisk regering att detta problem löste sig på en vecka.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 02:14

ericTheDog skrev:Nix, det finns inte på kartan att du skulle kritiserat en röd regering.

Om du äntligen fattat att individen bär 100% av ansvaret för sina handlingar så kan du inte beskylla regeringen för att dagis brinner upp. Det är löjligt trams från din sida.

Nuvarande regering har inte fört någon värre segregationspolitik än någon annan regering. Ghettona byggdes för typ 40 år sedan och så länge dessa finns kvar kommer problemen att finnas kvar. Faktum är att Alliansen gjort en del bra saker för att bryta upp segregationen. Man har börjat omvandla hyresrätter till bostadsrätter även i ghettona, vilket möjliggör för de som vill bo i br att ändå stanna kvar i området. Dessa blir då förebilder. Det är mycket bra.

Orsaken till dessa upplopp är kampanjen från megafånen och dylika organisationer, som dessutom lyfter massor av bidrag. Man kan säga att dessa upplopp är bidragsfinansierade.

Så du tycker alltså inte att våldsutövarna till 100% är skyldiga för sina handlingar?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 02:16

ericTheDog skrev:Senaste veckan har det varit lugnt i Husby. De måste därmed (tack vare Alliansen) plötsligt ha återfått tron och orken att kämpa konstruktivt. Tur att vi har en så fantastisk regering att detta problem löste sig på en vecka.

Sådana här upplopp håller sällan på länge. Detta skedde osedvanligt länge, faktiskt...

Ja, regeringen brukar ta på sig äran för andras arbeten, men skylla ifrån sig när det blir fel...

Vi vet redan detta...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-06-02, 10:16

Dao skrev:

Så fungerar människan!

Att personalen i Husby skulle ha det värre än någon annanstans får du gärna leda i bevis. Vi kan börja där.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 10:28

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Nix, det finns inte på kartan att du skulle kritiserat en röd regering.

Så du tycker alltså inte att våldsutövarna till 100% är skyldiga för sina handlingar?

Den som uppviglar barn till våldshandlingar är en våldsverkare och 100% ansvarig för sin del av detta.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 10:30

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Senaste veckan har det varit lugnt i Husby. De måste därmed (tack vare Alliansen) plötsligt ha återfått tron och orken att kämpa konstruktivt. Tur att vi har en så fantastisk regering att detta problem löste sig på en vecka.

Sådana här upplopp håller sällan på länge. Detta skedde osedvanligt länge, faktiskt...

Ja, regeringen brukar ta på sig äran för andras arbeten, men skylla ifrån sig när det blir fel...

Vi vet redan detta...

Du fattade kanske inte ironin i inlägget. Ska du beskylla regeringen för upploppen så får du nog berömma regeringen varje dag det är lugnt.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 10:35

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Den som uppviglar barn till våldshandlingar är en våldsverkare och 100% ansvarig för sin del av detta.

Så "barnen" är alltså INTE 100% skyldiga för sina handlingar?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 10:37

ericTheDog skrev:Du fattade kanske inte ironin i inlägget. Ska du beskylla regeringen för upploppen så får du nog berömma regeringen varje dag det är lugnt.

Svårt att skilja när du är ironisk eller allvarlig, faktiskt...

Tycker du inte man skall kritisera regeringen när de gör politik som ligger till grund för instabilitet och utanförskap?

Eller är det bara HÖGER-regeringar som man inte skall kritisera?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 11:42

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

De är 100% skyldiga till sina handlingar, naturligtvis. Men extremvänsterns uppvigling får extremvänstern själva ta på sig.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 11:43

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

De är 100% skyldiga till sina handlingar, naturligtvis. Men extremvänsterns uppvigling får extremvänstern själva ta på sig.

Men inte regeringen för sin politik?

Senast ändrad av Dao den 2013-06-02, 11:44, ändrad totalt 1 gång
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 11:44

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Du fattade kanske inte ironin i inlägget. Ska du beskylla regeringen för upploppen så får du nog berömma regeringen varje dag det är lugnt.

Svårt att skilja när du är ironisk eller allvarlig, faktiskt...

Tycker du inte man skall kritisera regeringen när de gör politik som ligger till grund för instabilitet och utanförskap?

Eller är det bara HÖGER-regeringar som man inte skall kritisera?

Du kan kritisera regeringen för vad du vill, men att påstå att diverse vansinnesdåd utförda av lågpannor skulle vara regeringens fel är ganska löjligt. Ungefär som att hylla regeringen för att det inte brann i Husby inatt. Hurra, SEGREGATIONEN ÄR BRUTEN?

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-02, 11:45

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Men inte regeringen för sin politik?

Har regeringen uppviglat till mordbränder?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-02, 11:47

ericTheDog skrev:Du kan kritisera regeringen för vad du vill, men att påstå att diverse vansinnesdåd utförda av lågpannor skulle vara regeringens fel är ganska löjligt. Ungefär som att hylla regeringen för att det inte brann i Husby inatt. Hurra, SEGREGATIONEN ÄR BRUTEN?

Nu ser ju i stort sett alla utom forumhögern kopplingen mellan kravallerna och den politik som förts av regeringen (och sossarna för det)!

Hur kan ALLA vara "löjliga"?

Alla utom bara ni?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:51