Dao skrev:ericTheDog skrev:Var detta allt? Ser fortfarande inte vad du menar att FÖRTRYCKet skulle bestå i.
Ja, vi behöver extrem tydlighet.
Om det finns arbetsgivare i landet som diskriminerar jobbsökande så är detta Alliansens fel?
Om bostadsförmedlingar diskriminerar??? What??? så är det Alliansens fel. Jösses? Menar du det?
Menar du på fullt allvar att våra högskolor/gymnasier diskriminerar vid intagningar. Isåfall borde du kanske polisanmäla dem istället för att hylla de som kastar sten på polisen?
Det är klart du inte förstår förtrycket, eftersom du inte drabbas av det - och du har lika stor förmåga till empatiskt tänkande som en barbiedocka.
Vill ni ha tydliga svar, får ni ställa tydliga frågor - och ni får lära er att acceptera svaren, även om de inte passar er!
Dina "förvåningar" är lite typiskt för dig. Inget av det jag skriver är vare sig hemligt eller dolt idag.
Och ja - arrogansen heter vår regering, som styrt Sverige ganska många år nu. Bra att du känner till DET i alla fall! Och ja, de för en politik, som regeringar skall, och ja, deras politik har ökat klyftorna och utanförskapet i Sverige!
Att du låtsas vara FÖRVÅNAD för en kritik som är allmän och vanlig sedan länge, säger tyvärr ganska mycket om hur du är som debattör...
Men det är bra att du "förstod" vad jag menade i alla fall... typ...
Om man "förtrycks" i samhället och inte kan få jobb etc så förstår i.a.f inte jag hur det kan bli bättre av att bränna upp sina grannars bilar så att de inte kan komma till sitt jobb, kan du förklara det för mig?