Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
RedMentalCase
ericTheDog
lazy
Secrist
Dao
RedCloud
Thetaxpayer
11 posters

Vågmästare

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Vågmästare - Sida 3 Empty Sv: Vågmästare

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 12:57

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Vem blir klok på vad du tycker. Mer än att alliansen är dumma. Och Israel. Och USA.

De som vägrar läsa, eller lyssna, på andra, blir aldrig klok på vad dessa tycker!

Konstigt nog så är det bara du som råkar ut för dessa anklagelser. Slump?

Alla av dina debattmotståndare har drabbats!

Slump?

Och nej, det är ingen "slump" att du och några av dina kumpaner ofta använder sig av "missförstånd" för att slippa ifrån sakfrågorna! Det verkar mer satt i system...

Så är det säkert.... Rolling Eyes
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 13:10

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Daoren klarar knappt att stå för någonting som hen skriver.

Inga som helst problem för mig i alla fall...

Hur är det med dig?

Tycker du att dina åsikter är den "absoluta sanningen", du också?

Ehh...nej, jag är glad om jag har rätt nån gång ibland.

Skönt att höra att NÅGON av forumhögern har tendenser till ödmjukhet! Det är starkt, och sällsynt! Smile

Det är ungefär det jag skrev ovan. Här är ett förtydligande (som säkert Secrist kan förvränga till något helt annat). Fakta är fakta - men hur dessa fakta skall tolkas, är aldrig absolut sanning. Det finns alltid andra ståndpunkter. Jag utgår ALDRIG för att mina åsikter är en "absolut sanning", bara att det är MINA åsikter. På samma sätt anser jag inte, uppenbarliugen till skillnad från flera i forumhögern, att det finns någon enskild person eller en gruppering som har en absolut sanning, i sina analyser över nutida eller dåtida skeenden. Det är en FÖRUTSÄTTNING att ha denna inställning.

Trots att flera av forumhögern påstår att jag tycker något annat, och sedan hävdar att jag inte "står för mina åsikter" - när jag inte accepterar deras lögner om vad jag "egentligen" tycker.

Du kanske skulle testa åtminstone ett litet uns av tydlighet nån gång ibland. Jag upplever att du medvetet uttrycker dig otydligt/lämnar en bakdörr som du kan smita ut igenom när du blir genomskådad. Dock är andemeningen i dina inlägg glasklar, det är ingen tvekan om att du tycker det vi påstår. Men det är klart, andemeningen skulle gå förlorad om du uttryckte dig tydligt, samtidigt skulle du inte kunna backa lika lätt.

Men som sagt, testa att skriva saker som du kan stå för så går det säkert bättre. Som det är nu blir du väldigt oeffektiv när alla hela tiden fastnar i vad du egentligen menar eller tycker.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-06-01, 14:34

ericTheDog skrev:Du kanske skulle testa åtminstone ett litet uns av tydlighet nån gång ibland. Jag upplever att du medvetet uttrycker dig otydligt/lämnar en bakdörr som du kan smita ut igenom när du blir genomskådad. Dock är andemeningen i dina inlägg glasklar, det är ingen tvekan om att du tycker det vi påstår. Men det är klart, andemeningen skulle gå förlorad om du uttryckte dig tydligt, samtidigt skulle du inte kunna backa lika lätt.

Men som sagt, testa att skriva saker som du kan stå för så går det säkert bättre. Som det är nu blir du väldigt oeffektiv när alla hela tiden fastnar i vad du egentligen menar eller tycker.

Om ni tycker jag är otydlig, så är det väl bara att fråga. Men då måste ni ju faktiskt även acceptera min förtydligande - istället för att hålla fast vad ni "vet" att jag "egentligen tycker".

Klarar ni bara detta självklara, så kommer vidare kommunikation att underlättas!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-06-01, 14:39

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Du kanske skulle testa åtminstone ett litet uns av tydlighet nån gång ibland. Jag upplever att du medvetet uttrycker dig otydligt/lämnar en bakdörr som du kan smita ut igenom när du blir genomskådad. Dock är andemeningen i dina inlägg glasklar, det är ingen tvekan om att du tycker det vi påstår. Men det är klart, andemeningen skulle gå förlorad om du uttryckte dig tydligt, samtidigt skulle du inte kunna backa lika lätt.

Om ni tycker jag är otydlig, så är det väl bara att fråga. Men då måste ni ju faktiskt även acceptera min förtydligande - istället för att hålla fast vad ni "vet" att jag "egentligen tycker".

Klarar ni bara detta självklara, så kommer vidare kommunikation att underlättas!
    problemet är att du ALDRIG ÄR TYDLIG OCH GET RAKA SVAR OSV
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 14:43

Dao skrev:

Det hjälper ju inte att fråga. Det gjorde vi när du slängde svepande argument och vaga påståenden om förtryck och urholkade rättigheter omkring dig. Vi fick bara mer av samma vara tillbaka. Hjälpte inte ett skvatt. Och så är det gång efter annan.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-06-01, 17:55

Thetaxpayer skrev:Oj då,

Hur smakar kaffet efter något sådan här tro?

http://www.dt.se/nyheter/borlange/1.5926647-sverigedemokrater-kan-bli-vagmastare

Jodå. Tackar som frågar. Med sjunkande siffror för kostymnazisterna smakar
    kaffet bättre än nånsin.

Du kan nog sluta bespetsa dig på att SD skulle tillåtas bli vågmästare efter valet.
    Jag tror hellre att samtliga andra partier lägger ner sina röster.

I Sverige är SD haram!

http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/k-g-bergstrom-jag-tror-blocken-hellre-lagger-ned-sina-roster/
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 18:24

Secrist skrev:Det hjälper ju inte att fråga. Det gjorde vi när du slängde svepande argument och vaga påståenden om förtryck och urholkade rättigheter omkring dig. Vi fick bara mer av samma vara tillbaka. Hjälpte inte ett skvatt. Och så är det gång efter annan.

Jag förklarade att det kag skrev var samma sak som Nordlund skrev i Metro, men ni valde astt säga att "nej, det gjorde du inte". Ni VALDE därför att att hävda att jag tyckte något annat än det jag skrev. Min förklaring betydde INGENTING för er.

Och så är det gång efter annan.

Antagligen för att ni inte klarar bättre!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2013-06-01, 18:32

RedMentalCase skrev:

Den Vänster som är kvar på detta forum är ett urval av intagna på landets psykakuter, vilka dårar vi har att göra med.

Villka VI? du och dina hjärnkirurgskollegor? du tjyven gustavander rmc neolib awfultruht du få be dina hjärnkirurgskollegor sluta rota i DIN hjärna på fikarasten det kommer så mycket TOK ut efter fikarasten från dig.
    //Niklas
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 19:12

Dao skrev:

Men herrejösses, så snart man ställer en fråga smiter du ut bakvägen. Du har aldrig någonsin lyckats komma med något konkret.

Ett exempel är konkreta exempel det förtryck som du hävdar att Alliansen skapat. Du har fått flera frågor omdetta,men inga som helst svar. Varför svara du inte konkret på en konkret fråga?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 19:27

Dao skrev:
    Secrist skrev:Det hjälper ju inte att fråga. Det gjorde vi när du slängde svepande argument och vaga påståenden om förtryck och urholkade rättigheter omkring dig. Vi fick bara mer av samma vara tillbaka. Hjälpte inte ett skvatt. Och så är det gång efter annan.

Jag förklarade att det kag skrev var samma sak som Nordlund skrev i Metro, men ni valde astt säga att "nej, det gjorde du inte". Ni VALDE därför att att hävda att jag tyckte något annat än det jag skrev. Min förklaring betydde INGENTING för er.

Oavsett vad nån dåre skrivit i Metro, så vill jag veta vad exakt du menar med förtryck och inskränkta rättigheter. Är det för mycket begärt ifrån dig, när du nu ber oss att efterfråga tydlighet från dig. När tänker du leverera?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 19:31

berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:

Den Vänster som är kvar på detta forum är ett urval av intagna på landets psykakuter, vilka dårar vi har att göra med.

Villka VI? du och dina hjärnkirurgskollegor? du tjyven gustavander rmc neolib awfultruht du få be dina hjärnkirurgskollegor sluta rota i DIN hjärna på fikarasten det kommer så mycket TOK ut efter fikarasten från dig.
    //Niklas

Återigen dyker kackerlackan och byfånen upp samtidigt på forumet efter en längre tids frånvaro. En slump varje gång...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 19:42

ericTheDog skrev:Oavsett vad nån dåre skrivit i Metro, så vill jag veta vad exakt du menar med förtryck och inskränkta rättigheter. Är det för mycket begärt ifrån dig, när du nu ber oss att efterfråga tydlighet från dig. När tänker du leverera?

Jag levereade, och ni ignorerade!

Gå vidare...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 19:43

ericTheDog skrev:Återigen dyker kackerlackan och byfånen upp samtidigt på forumet efter en längre tids frånvaro. En slump varje gång...

Ahh... En ny konspiration, måhända? Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2013-06-01, 20:32

ericTheDog skrev:
    berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:

//Niklas

Återigen dyker kackerlackan och byfånen upp samtidigt på forumet efter en längre tids frånvaro. En slump varje gång...

Säger du det pedofilen, när ska du avslöja spammaren då? eller ska du gråta vidare och slicka lite röv på tjyven rmc så kan du somna ikväll igen.
    //Niklas
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 20:58

Dao skrev:

Så alla har fel när alla säger samma sak om din debatteknik? Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 21:06

Secrist skrev:Så alla har fel när alla säger samma sak om din debatteknik? Laughing

Det är knappast min debatteknik som är problemet, när ni medvetet förvränger det jag skriver - ibland till det rakt motsatta.

Det är bara så som några av er på forumhögern beter er! Ni tar alla möjligheter ni kan för att förstöra en debatt, och skylla på debattmotståndaren. Detta är satt i system av flera av er, och det är många som har reagerat på detta.

Forumhögern verkar inte representera de skarpaste hjärnorna inom högern direkt! Smile
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 21:07

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Oavsett vad nån dåre skrivit i Metro, så vill jag veta vad exakt du menar med förtryck och inskränkta rättigheter. Är det för mycket begärt ifrån dig, när du nu ber oss att efterfråga tydlighet från dig. När tänker du leverera?

Gå vidare...

Jag tycker ditt svar var otydligt. Jag ber dig nu förtydliga och skriva exakt vad förtrycket och inskränkta rättigheter bestod i.

Det roliga är att du alldeles nyss bad oss att fråga dig när du var otydlig. Nu frågar jag -igen, men fortfarande inget svar.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 21:11

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Gå vidare...

Jag tycker ditt svar var otydligt. Jag ber dig nu förtydliga och skriva exakt vad förtrycket och inskränkta rättigheter bestod i.

Det roliga är att du alldeles nyss bad oss att fråga dig när du var otydlig. Nu frågar jag -igen, men fortfarande inget svar.

Vilket brukar följas av anklagelser om att det är alla vi andra som har fel. Däremot inga svar på det man frågar efter. Klassisk Dao-teknik.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 21:11

ericTheDog skrev:Jag tycker ditt svar var otydligt. Jag ber dig nu förtydliga och skriva exakt vad förtrycket och inskränkta rättigheter bestod i.

Jag HAR svarat på detta - FLERA GÅNGER!

De som drabbas negativt av ojämlikhet är förtryckta, och de som inte fullt ut kan utnyttja sina civila rättigheter i samhället, har fått inskränkta rättigheter!

Om detta har det tagits upp i massmedia VARJE DAG, och det har varit huvudlinjerna i debatterna om kravallerna!

VAD är det som är OTYDLIGT!

Du får försöka vara mer TYDLIG i vad det är du inte förstår!!!

Detta har jag skrivit från mitt första inlägg i denna fråga!!!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 21:13

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Jag tycker ditt svar var otydligt. Jag ber dig nu förtydliga och skriva exakt vad förtrycket och inskränkta rättigheter bestod i.

Jag HAR svarat på detta - FLERA GÅNGER!

De som drabbas negativt av ojämlikhet är förtryckta, och de som inte fullt ut kan utnyttja sina civila rättigheter i samhället, har fått inskränkta rättigheter!

Om detta har det tagits upp i massmedia VARJE DAG, och det har varit huvudlinjerna i debatterna om kravallerna!

VAD är det som är OTYDLIGT!

Du får försöka vara mer TYDLIG i vad det är du inte förstår!!!

Detta har jag skrivit från mitt första inlägg i denna fråga!!!

Du kanske kan skippa snömos som "inte fullt ut kan utnyttja sina civila rättigheter i samhället" och skiva konkret vilka rättigheter de förvägras.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 21:16

Secrist skrev:Du kanske kan skippa snömos som "inte fullt ut kan utnyttja sina civila rättigheter i samhället" och skiva konkret vilka rättigheter de förvägras.

Är ni SMÅBARN som behöver extrem tydlighet?

Det handlar om de rättigheter vi andra tar för givet - om lika behandling i samhället, när man söker jobb, boende, studier och liknande. Allt som utanförskapet handlar om!

Hur samhällsfrånvända ÄR NI egentligen???
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 21:20

berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:
    berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:

//Niklas

Säger du det pedofilen, när ska du avslöja spammaren då? eller ska du gråta vidare och slicka lite röv på tjyven rmc så kan du somna ikväll igen.
    //Niklas

Kackerlackan med tillhörande trippelnick är spammaren. En som verkligen borde veta detta är du själv.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-06-01, 21:42

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Oavsett vad nån dåre skrivit i Metro, så vill jag veta vad exakt du menar med förtryck och inskränkta rättigheter. Är det för mycket begärt ifrån dig, när du nu ber oss att efterfråga tydlighet från dig. När tänker du leverera?

Han levererar ju hela tiden, svammel, lögner och skitprat "en masse"! Laughing
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-06-01, 21:54

Dao skrev:
    Secrist skrev:Du kanske kan skippa snömos som "inte fullt ut kan utnyttja sina civila rättigheter i samhället" och skiva konkret vilka rättigheter de förvägras.

Är ni SMÅBARN som behöver extrem tydlighet?

Det handlar om de rättigheter vi andra tar för givet - om lika behandling i samhället, när man söker jobb, boende, studier och liknande. Allt som utanförskapet handlar om!

Hur samhällsfrånvända ÄR NI egentligen???

Var detta allt? Ser fortfarande inte vad du menar att FÖRTRYCKet skulle bestå i.

Ja, vi behöver extrem tydlighet.

Om det finns arbetsgivare i landet som diskriminerar jobbsökande så är detta Alliansens fel?

Om bostadsförmedlingar diskriminerar??? What??? så är det Alliansens fel. Jösses? Menar du det?

Menar du på fullt allvar att våra högskolor/gymnasier diskriminerar vid intagningar. Isåfall borde du kanske polisanmäla dem istället för att hylla de som kastar sten på polisen?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 23:21

ericTheDog skrev:Var detta allt? Ser fortfarande inte vad du menar att FÖRTRYCKet skulle bestå i.

Ja, vi behöver extrem tydlighet.

Om det finns arbetsgivare i landet som diskriminerar jobbsökande så är detta Alliansens fel?

Om bostadsförmedlingar diskriminerar??? What??? så är det Alliansens fel. Jösses? Menar du det?

Menar du på fullt allvar att våra högskolor/gymnasier diskriminerar vid intagningar. Isåfall borde du kanske polisanmäla dem istället för att hylla de som kastar sten på polisen?

Det är klart du inte förstår förtrycket, eftersom du inte drabbas av det - och du har lika stor förmåga till empatiskt tänkande som en barbiedocka.

Vill ni ha tydliga svar, får ni ställa tydliga frågor - och ni får lära er att acceptera svaren, även om de inte passar er!

Dina "förvåningar" är lite typiskt för dig. Inget av det jag skriver är vare sig hemligt eller dolt idag.

Och ja - arrogansen heter vår regering, som styrt Sverige ganska många år nu. Bra att du känner till DET i alla fall! Och ja, de för en politik, som regeringar skall, och ja, deras politik har ökat klyftorna och utanförskapet i Sverige!

Att du låtsas vara FÖRVÅNAD för en kritik som är allmän och vanlig sedan länge, säger tyvärr ganska mycket om hur du är som debattör...

Men det är bra att du "förstod" vad jag menade i alla fall... typ...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:58