Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
RedMentalCase
ericTheDog
lazy
Secrist
Dao
RedCloud
Thetaxpayer
11 posters

Vågmästare

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Vågmästare Empty Vågmästare

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 18:40

Oj då,

Hur smakar kaffet efter något sådan här tro?

http://www.dt.se/nyheter/borlange/1.5926647-sverigedemokrater-kan-bli-vagmastare
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Vågmästare Empty Sv: Vågmästare

Inlägg  RedCloud 2013-05-30, 18:44

Risken finns att vi gör Sverigedemokraterna till vågmästare och det vore olyckligt att släppa in dem i den politiska hetluften.

– Det är viktigt att vi besinnar oss och tar ett gemensamt ansvar för den ekonomiska utvecklingen.

Ridå
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 18:51

RedCloud skrev:Risken finns att vi gör Sverigedemokraterna till vågmästare och det vore olyckligt att släppa in dem i den politiska hetluften.

– Det är viktigt att vi besinnar oss och tar ett gemensamt ansvar för den ekonomiska utvecklingen.

Ridå

Men nu är det alltså slut på det samförståndet. Alliansen har deklarerat att de inte längre ställer upp.
    Shocked affraid Basketball
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-30, 19:06

Alliansen har deklarerat att de inte längre ställer upp.

"De fyra allianspartierna tycker inte att de fått något gehör när det gäller exempelvis valfrihet inom omsorgen. Partiets företrädare säger att deras väljare förväntar sig resultat. Partierna vill öppna för privata alternativ."

"Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Omsorg för alla tillsammans har 35 av 61 platser i kommunfullmäktige sedan valet 2010.

– Vi har därmed 35 vänstermandat. Jag kan inte tolka det valresultatet som att vi ska ha en mängd privatiseringar och utförsäljningar."

Tror du drar lite för stora växlar på det här.....allt för ett litet rasistiskt enfrågeparti som just i Borlänge verkar imploderat av sig självt.....

http://www.dt.se/nyheter/borlange/1.5907856-nytt-sd-avhopp-i-borlange
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 19:09

RedCloud skrev:
    Alliansen har deklarerat att de inte längre ställer upp.

"De fyra allianspartierna tycker inte att de fått något gehör när det gäller exempelvis valfrihet inom omsorgen. Partiets företrädare säger att deras väljare förväntar sig resultat. Partierna vill öppna för privata alternativ."

"Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Omsorg för alla tillsammans har 35 av 61 platser i kommunfullmäktige sedan valet 2010.

– Vi har därmed 35 vänstermandat. Jag kan inte tolka det valresultatet som att vi ska ha en mängd privatiseringar och utförsäljningar."

Tror du drar lite för stora växlar på det här.....allt för ett litet rasistiskt enfrågeparti som just i Borlänge verkar imploderat av sig självt.....

http://www.dt.se/nyheter/borlange/1.5907856-nytt-sd-avhopp-i-borlange

Ja jag är i alla fall himla glad att jag inte bor i Borlänge. För tänk vad hemskt det vore om man bodde i en stad som de kan få inflytande i. Puke
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-30, 19:15

Ja jag är i alla fall himla glad att jag inte bor i Borlänge.

Tja, det är en ganska trevlig stad....synd bara att P&L konkade....

För tänk vad hemskt det vore om man bodde i en stad som de kan få inflytande i. Puke

I vilken stad som helst där rasister/fascister flyttar fram sina positioner vore det hemskt att bo i....
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-05-30, 22:12

SD ÄR ett vågmästarparti idag, och avgörande för att regeringen skall kunna föra sin politik fullt ut.

Detta oavsett om arogansen gillar det eller inte!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-05-30, 22:31

Dao skrev:SD ÄR ett vågmästarparti idag, och avgörande för att regeringen skall kunna föra sin politik fullt ut.

Varför det? De tar hjälp av S eller Mp vid behov.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-30, 22:33

Secrist skrev:
    Dao skrev:SD ÄR ett vågmästarparti idag, och avgörande för att regeringen skall kunna föra sin politik fullt ut.

Ja, när S och Mp vill, kan de agera vågmästare också.

Jag tar bara upp det faktumet att SD i nio fall av tio, då det är avgörande, röstar på arrogansen.

Med det är det ganska klart att arrogansen inte hade kunnat regera utan SD! Utom i de få fall de kunnat få med sig S eller Mp, förståss... Men de gångerna är ganska lätträknade...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-30, 22:36

Dao skrev:
    Secrist skrev:

Ja, när S och Mp vill, kan de agera vågmästare också.

Jag tar bara upp det faktumet att SD i nio fall av tio, då det är avgörande, röstar på arrogansen.

Med det är det ganska klart att arrogansen inte hade kunnat regera utan SD! Utom i de få fall de kunnat få med sig S eller Mp, förståss... Men de gångerna är ganska lätträknade...

Jasså? Blev det avgörande nu också? Lite vårdslös med statistiken nu va? Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-30, 22:39

Secrist skrev:Jasså? Blev det avgörande nu också? Lite vårdslös med statistiken nu va? Laughing

Det jag skrev är vad statistiken hävdar!

Och ja, vågmästare avgör många gånger. Det är liksom därför de kallas just "vågmästare"...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-30, 22:42

Dao skrev:
    Secrist skrev:Jasså? Blev det avgörande nu också? Lite vårdslös med statistiken nu va? Laughing

Det jag skrev är vad statistiken hävdar!

Och ja, vågmästare avgör många gånger. Det är liksom därför de kallas just "vågmästare"...

Finns ingen statistik som påstår det. Rena fantasierna.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-30, 23:57

Secrist skrev:Finns ingen statistik som påstår det. Rena fantasierna.

http://expo.se/2011/sd-rostar-med-alliansen_3590.html

Eftersomn jag vet hur din "källkritik" fungerar, tar jag samma rapport i DN:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-rostade-mest-med-borgerliga
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-05-31, 00:05

Dao skrev:

En av mina "fränder," Jonathan Lehmann skriver på Expo, ändå tillskriver jag inte honom absolut sanning i alla lägen.. Smile
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-31, 00:07

Dao skrev:

Då kanske vi ska titta på lite färskare statistik (2013) som ger lite mer nyanserad bild..

Hittills under mandatperioden har Sverigedemokraterna röstat på samma sätt som regeringspartierna i 60 procent av voteringarna. I 26 procent av dem har SD röstat på samma sätt som Socialdemokraterna, i 22 som Miljöpartiet och i 13 som Vänsterpartiet. S röstade i 44 procent av voteringarna som regeringspartierna. Förra mandatperioden var siffran 30 procent.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-05-31, 00:41

I Stockholms förorter finns det en risk att folk börjar tröttna på att få sina bilar uppeldade av en massa idioter. Detta kan snart komma att synas i undersökningarna. Starkt jobbat av extremvänstern...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 06:15

lazy skrev:
    Dao skrev:

En av mina "fränder," Jonathan Lehmann skriver på Expo, ändå tillskriver jag inte honom absolut sanning i alla lägen.. Smile

Du menar att den undersökningen inte finns? Det är ett påhitt, eller en konspiration av Expo?

Eller vad menar du?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 06:18

Secrist skrev:Då kanske vi ska titta på lite färskare statistik (2013) som ger lite mer nyanserad bild..

Hittills under mandatperioden har Sverigedemokraterna röstat på samma sätt som regeringspartierna i 60 procent av voteringarna. I 26 procent av dem har SD röstat på samma sätt som Socialdemokraterna, i 22 som Miljöpartiet och i 13 som Vänsterpartiet. S röstade i 44 procent av voteringarna som regeringspartierna. Förra mandatperioden var siffran 30 procent.

Nu är du ful igen, Secrist!

Dessa siffror är OCKSÅ från samma undersökning, som visar hur de röstat i SIN HELHET!

Det JAG tog upp, var när vågmästarrollen hade direkt betydelse!!! DÅ är det 91% till fördel för arrogansen!

Så din bild var inte nyanserad, utan du gjorde vad forumhögern ofta gör: Luras!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 06:21

ericTheDog skrev:I Stockholms förorter finns det en risk att folk börjar tröttna på att få sina bilar uppeldade av en massa idioter. Detta kan snart komma att synas i undersökningarna. Starkt jobbat av extremvänstern...

Mest "snyggt jobbat arrogansen", då det är uppenbart deras brist på samhällsansvar som ligger till grund för situationen.

Och sådana här företeelser gillar ingen, och kommer säkert att påverka valet nästa år, när det upprepas.

För så länge ni väljer att skylla på "extremvänstern", istället för att se problematiken bakom, så kommer ni heller inte att vara en del av lösningen - och upploppen kommer att upprepas, eller öka!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-31, 09:26

Det är dom här pajaserna som tTp vill ha som vågmästare...ha ha ha

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.5934684-sd-har-tappat-elva-av-26-mandat-i-dalarna

"SD:s politiska makt rasar samman i Dalarna.
    Partiet har förlorat elva av tjugosex mandat i länet sedan 2010."
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-31, 10:33

RedCloud skrev:Det är dom här pajaserna som tTp vill ha som vågmästare...ha ha ha

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.5934684-sd-har-tappat-elva-av-26-mandat-i-dalarna

"SD:s politiska makt rasar samman i Dalarna.
    Partiet har förlorat elva av tjugosex mandat i länet sedan 2010."

Que?
    Vad ville jag? Ljuger du nu igen?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-31, 11:46

Vad ville jag?

Va, ville du inte se pajasrasisterna som vågmästare ?

Varför denna tråd öht då ?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 14:26

Förstår inte att ni använder futurum här. SD ÄR vågmästare IDAG - till fördel för arrogansen!

Blir de vågmästare efter valet, även om de rödgröna får flest antal röster, kommer det att bli en ny arrogansregering! För de rödgröna kommer aldrig att acceptera att behöva förlita sig på SD, så som arrogansen gör idag...
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-31, 15:26

RedCloud skrev:
    Vad ville jag?

Va, ville du inte se pajasrasisterna som vågmästare ?

Varför denna tråd öht då ?

Det är en informationstråd och en frågeställning hur folk tycker att kaffet smakar efter sådana nyheter. Jag är nämligen väldigt intresserade hur folks kaffe smakar vid olika tillfällen,speciellt vid chockerande nyheter.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-05-31, 15:48

speciellt vid chockerande nyheter.

Ehhh, vari ligger det chockerande i att EVENTUELLT kommer pajasrasisterna i Borlänge bli vågmästare ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:32