Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
RedMentalCase
R.O.F.L
Dao
formsvackan
Thetaxpayer
lazy
Secrist
F.I.S.T
12 posters

Tack Alexander !

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Tack Alexander ! - Sida 2 Empty Sv: Tack Alexander !

Inlägg  Dao 2013-05-30, 14:47

Thetaxpayer skrev:Vem fan har pratat om zoomalier eller apor?

Seel! Med understöd från främst Secrist, Sniper och DD!

DMustain kallar muslimer för "ohyran", bland annat...

Senast ändrad av Dao den 2013-05-30, 14:49, ändrad totalt 1 gång
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 14:48

Detta kanske kan dekrypteras på olika sätt men jag misstänker att det innerst inne i dig bor en liten gammaldags socialdemokrat Very Happy

Du kan ha rätt. Very Happy men FD passar nog bättre.

Thetaxpayer skrev:När samhället blir överbelastat av dessa individer på relativt kort tid så får man nog räkna med att det kommer att bli en del problem.
    Vad får man räkna med om den förda politiken syftar till att denna "överbelastning" ska vara permanent ?

Ja som jag skrev i en tidigare tråd så inte fattar jag vad regeringen håller på med gällande vissa saker.

"Det är vårat jobb att sola oss i ojämlikhet och att se att färdigheter och kunskaper ges utlopp för allas goda". / Thatcher[/quote]
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 14:50

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev: Vem fan har pratat om zoomalier eller apor?

Det står angivet

Blanda inte bort korten nu. Vem har påstått att man kan bli av med jobbet för att man pratar om invandringspolitiken på ett negativt sätt på ett anonymt forum som det här? Det var inte vad frågan gällde så kom inte dragande med dina zoomalier.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-30, 14:51

Thetaxpayer skrev:

Nu gällde ju exemplet moderaten i Borås. Kan du inte läsa? Vad var det som var så hemskt med vad han skrev?

Utifrån detta ENDA exempel presenterat om moderaten står att herrn i fråga LÄMNAT sin post. Huruvida han fått sparken el inte framgår ej. Men om så är fallet så bör väl kanske moderaterna ställas den frågan. Kan det ha nåt att göra med att Herrn i fråga uttrycker åsikter som inte är i närheten att stämma överens med moderat ideologi ?
    Ungefär som SD gör
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 14:51

Dao skrev:

Men detta är ett anonymt forum. Ingen kommer naturligtvis mista jobbet vad fan man än pratar om eller hur man pratar om här. Gör er inte dummare än ni är.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-30, 14:52

Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:

Det står angivet

Blanda inte bort korten nu. Vem har påstått att man kan bli av med jobbet för att man pratar om invandringspolitiken på ett negativt sätt på ett anonymt forum som det här? Det var inte vad frågan gällde så kom inte dragande med dina zoomalier.

Det är inte JAG som blandar bort korten, och inte JAG som kommit med uttrycket "zoomalier" som du drar dig för att kritisera
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-30, 14:54

Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

Men detta är ett anonymt forum. Ingen kommer naturligtvis mista jobbet vad fan man än pratar om eller hur man pratar om här. Gör er inte dummare än ni är.

Jag förstår att du inte vill kännas vid dessa saker
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 14:54

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Nu gällde ju exemplet moderaten i Borås. Kan du inte läsa? Vad var det som var så hemskt med vad han skrev?

Utifrån detta ENDA exempel presenterat om moderaten står att herrn i fråga LÄMNAT sin post. Huruvida han fått sparken el inte framgår ej. Men om så är fallet så bör väl kanske moderaterna ställas den frågan. Kan det ha nåt att göra med att Herrn i fråga uttrycker åsikter som inte är i närheten att stämma överens med moderat ideologi ?
    Ungefär som SD gör

http://avpixlat.info/2013/05/30/cirkus-engstrom-fortsatter/. Lyssna på SRs intervjuer så ser du om han fått sparken eller ej.

Hur många exempel vill du ha som stöder min teori innan du är nöjd?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 14:55

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:

Det står angivet

Det är inte JAG som blandar bort korten, och inte JAG som kommit med uttrycket "zoomalier" som du drar dig för att kritisera

Jo det är visst du. Skärp dig.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 14:56

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

Jag förstår att du inte vill kännas vid dessa saker

Så du tror alltså att även ett anonymt forum som det här kan få någon sparkad? Då är det ju riktigt illa. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-30, 15:03

Thetaxpayer skrev:
    Hur många exempel vill du ha som stöder min teori innan du är nöjd?

Ja om man skall tala om en trend, så bör det vara mer än ett exempel. Och så bör exemplet vara tydligt, vilket det inte är. Vidare så uttrycktes det "förlorar jobbet på av fel åsikter" el nåt dylikt. Vilket får en att tro att det är vilket jobb som helst. Vilket det inte är, utan ett politiskt uppdrag. Tror du en moderat som vill införa löntagarfonder får vara kvar i partiet ?....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-30, 15:04

Thetaxpayer skrev:
    Så du tror alltså att även ett anonymt forum som det här kan få någon sparkad? Då är det ju riktigt illa. Rolling Eyes

Nej det är din egen lilla privata fantasigenerator som framkallat
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-30, 15:04

Här är artikeln som pratas om:

Sverige kan leda till inbördeskrig

Debatt i går 07:25 | Uppdaterad i går 19:39

"Jag ser framför mig ett Sverige som inom 20–30 år fullständigt har tappat kontrollen. Terrorism, våld och brottslighet kommer att öka. Och kanske ser vi också på lite längre sikt ett fullskaligt inbördeskrig mellan olika religioner.

Foto: FREDRIK SANDBERG / SCANPIX
    LäS MER

Kollegorna sågar Engström
    'Kommer prata med Olle'

Under den senaste veckan har flera invandrartäta förorter till Stockholm utsatts för kravaller och vandalism. De flesta av oss undrar säkert vart vårt land Sverige är på väg.

Vi har i Sverige har sedan 50- och 60-talet öppnat vårt land för 100 000-tals människor från andra länder som flytt från förtryck, arbetslöshet, krig och hungersnöd och fått en ny hemstad här. Sverige är ett av de länder som tagit emot flest flyktingar i hela världen. Idag växer det upp både andra och tredje generationens barn till invandrare i Sverige.

Under den gångna veckan har vi kunnat läsa om konsekvenserna av en alltför optimistisk och okontrollerad invandring till Sverige. Samhället håller på att tappa all kontroll över situationen. Vandaler och huliganer utsätter idag hela samhällssystemet för oerhörda påfrestningar som långsiktigt kommer att få mycket stora konsekvenser.

Jag känner som människa och politiker idag en stor sorg över det som händer. Jag tänker på alla de goda krafter inom politiken och föreningslivet som under alla år arbetat med att hjälpa till i integrationsarbetet till fördel för våra invandrare.

Under förra veckans kravaller raserades troligen merparten av detta arbete. Sverige ramlar tillbaka minst tio år i detta arbete. Jag undrar om det över huvud taget finns några ideella krafter och engagemang kvar att ännu en gång börja det mödosamma arbetet från början.

De personer som genomfört dessa kravaller och vandaliseringar förstår inte vilken skada deras så kallade fritidsaktiviteter har åstadkommit när det gäller att skapa förståelse och empati för andra människor och kulturer.

Jag har under mer än 40 år haft förmånen att genom mitt arbete resa runt i många länder runt om i världen. Jag har träffat människor inom nästan alla religioner och olika kulturer.

Jag har aldrig stött på några motsättningar eller konflikter under alla dessa år. Vi har mötts med ömsesidig respekt och vördnad för varandras olikheter, och sett möjligheter till samarbete trots våra olikheter.

Min undran är därför, varför ska jag nu inte kunna göra detta i mitt eget land? Som i så många andra fall när det gäller ungdomar, oavsett varifrån de kommer, så måste man kunna förvänta sig att föräldrarna tar ett stort ansvar för sina barn och vad de sysslar med. Det är en av grundbultarna i ett samhälle.

Det borde inte vara svårt då föräldrarna och framför allt pappan i familjer med invandrarbakgrund utgör en ännu större auktoritet jämfört med vanliga svenska pappor. Så är det i deras kultur. En annan grundbult är rättstaten Sverige. Vi kan aldrig acceptera att dessa vandaler sätter dagordningen med våld och vandalism och samtidigt också sätter rättsstaten Sverige ur spel.

Vart är Sverige på väg? Jag ser framför mig ett Sverige som inom 20–30 år fullständigt har tappat kontrollen över situationen, med konsekvenser som är skrämmande. Terrorism, våld och brottslighet kommer att öka i Sverige. Och kanske ser vi också på lite längre sikt ett fullskaligt inbördeskrig mellan olika religioner liknande de som varit och är i Libanon, Irak och Nigeria med flera. Tanken skrämmer, men vägen dit är kanske kortare än vi kan ana om inte dagens situation en gång för alla får sin lösning. Det är allas vårt ansvar att hitta lösningar.

Rättsstaten Sverige kan eller ska aldrig acceptera att detta beteende röner någon som helst framgång. Om så sker startar vi en lavin som vi aldrig kan stoppa.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-30, 15:09

[b]Personligen tycker jag det är en mycket intressant artikel, spec utifrån att den är skriven av en moderat. Han påstår att varit ute och rest i hela världen och aldrig stött på sådana motsättningar, och undrar varför det ska bli så i Sverige. Till en början har han nog rest rätt selektivt i världen om man ska tro att hela världen är fredlig utom Sverige. Och nästa fråga är viktig

Det står ju då utom allt tvivel att förd politik bidragit till det samhälle vi nu lever i. Och vilka har varit vid makten i 7 år nu ?[

Det roliga är att han utan att veta om det underkänner moderat politik/b]
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 15:11

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Nej det är din egen lilla privata fantasigenerator som framkallat

Ok, då är vi alltså överens om att vad man än må skriva på ett obskyrt forum som det här så spelar det ingen roll i det stora hela. Bra då kan du sluta tjöta om dina zoomalier.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-05-30, 15:13

Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:Detta kanske kan dekrypteras på olika sätt men jag misstänker att det innerst inne i dig bor en liten gammaldags socialdemokrat Very Happy
    Du kan ha rätt. Very Happy men FD passar nog bättre.
    Det finns nog väldig många f.d. socialdemokrater. I och med att de anammat nationalekonomi som enda grundläggande politisk vetenskap har de hamnat i någon sorts ingenmansland i mitten och där mist en del av sitt existensberättigande.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-05-30, 15:35

Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:

Det står angivet

Faktum är att forumet är inte anonymt längre sedan Freedom kom ut som Rolf.
    Smile
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-30, 15:36

F.I.S.T skrev:[b]Personligen tycker jag det är en mycket intressant artikel, spec utifrån att den är skriven av en moderat. Han påstår att varit ute och rest i hela världen och aldrig stött på sådana motsättningar, och undrar varför det ska bli så i Sverige. Till en början har han nog rest rätt selektivt i världen om man ska tro att hela världen är fredlig utom Sverige. Och nästa fråga är viktig

Det står ju då utom allt tvivel att förd politik bidragit till det samhälle vi nu lever i. Och vilka har varit vid makten i 7 år nu ?[

JA det var ju extremt roligt Rolling Eyes . Kan du nu förklara vad som var det rasistiska i vad han skrev?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-30, 15:51

Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

Jag svarade bara på din fråga! Är man dum då?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-30, 15:54

F.I.S.T skrev:[b]Personligen tycker jag det är en mycket intressant artikel, spec utifrån att den är skriven av en moderat. Han påstår att varit ute och rest i hela världen och aldrig stött på sådana motsättningar, och undrar varför det ska bli så i Sverige. Till en början har han nog rest rätt selektivt i världen om man ska tro att hela världen är fredlig utom Sverige. Och nästa fråga är viktig

Ja, man kan faktiskt undra hur han lyckats undvika att se världen när han reser i den!

Men jag har påträffat flera människor som kommit hem från resor från länder som har kerkända och tydliga problem, utan att ha sett någonting av detta. Det är givetvis för att dessa hållit sig till turiststråken, och ingen annanstans!

Men här hemma, är de inte i turiststråken längre... Tror DET mer är problemet för denne moderat... Smile
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-05-30, 16:51

Sverige.

Han var skolans bäste lärare, tyckte eleverna. Lyhörd, skicklig, närvarande. Så fick han sparken.

Orsaken: Richard Jomshof är Sverigedemokrat.

Trots att det är förbjudet förlorar människor i Sverige jobben på grund av sina åsikter. Senaste offret: en kristdemokrat på LO.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sparkad-for-sina-asikter/

Om nu F.I.S.T klarar att läsa hela artikeln trots att den handlar om Jomshof, vilken med säkerhet är 100% "rasist," Wink så kanske han inser att i Sverige kan man bli av med jobb, utesluten ur fackförbund o.s.v just p.g.a sina åsikter, det finns fler exempel.

Jag har avskedats därför att jag står upp för Israels rätt att existera och för att jag anser att Hamas är en terrororganisation. Det är samma inställning som Sveriges liberala regering intar.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/07/16/migrationsverket-gav-mig-sparken-f-r-att-jag-anser-att-israel-har-r-tt-att-existe
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-05-30, 17:51

Är det dit dumvänstern vänder sig för att försöka konfirmera sina världsfrånvända teorier?, en b- skådis som inte lever och verkar i Sverige, och som har 0 koll.

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-05-30, 17:54

RedMentalCase skrev:Är det dit dumvänstern vänder sig för att försöka konfirmera sina världsfrånvända teorier?, en b- skådis som inte lever och verkar i Sverige, och som har 0 koll.

Tur att det finns rumänska invandrare som "lever och verkar i Sverige" och har 100% koll....ha ha ha ha

Döden på larvfötter, riggade lottodragningar, knypplingsmyndigheter....ja jävlar...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-05-30, 17:57

Pausen gynnade inte Rolf, nu fantiserar han om rumäner och böcker igen.
    Har du haft vanan att ha fantasi"vänner" sen barnsben, eller det är nåt du börjat med sen vuxen ålder, din rödmupp?Smile
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-05-30, 18:03

RedMentalCase skrev:Pausen gynnade inte Rolf, nu fantiserar han om rumäner och böcker igen.
    Har du haft vanan att ha fantasi"vänner" sen barnsben, eller det är nåt du börjat med sen vuxen ålder, din rödmupp?Smile

Jag vet inte Dani, men du verkar extra aggressiv idag, hur mår du egentligen ?

Du vet Dani, ditt hat är ju inte friskt...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 08:46