Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
RedMentalCase
R.O.F.L
Dao
formsvackan
Thetaxpayer
lazy
Secrist
F.I.S.T
12 posters

Tack Alexander !

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Tack Alexander ! - Sida 6 Empty Sv: Tack Alexander !

Inlägg  Sniperace 2013-06-03, 09:43

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

det är redan bevisat,

OK vill du vara vänlig att delge mig dessa "bevis" ?

Jag vill inte lägga den tiden på dig

= Du vet inte om det finns någon sådan bevisning Laughing

JO, men du vill inte se den... *asg*

Jag vill HEMSK GÄRNA se den ! Cool

sö då lille vän, för jag lägger inte den tiden PÅ DIG
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 09:59

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

det är redan bevisat,

Jag begär inte att du ska lägga någon tid på MIG, däremot kunde det ju vara smakfullt att lägga lite tid på vad du själv uttrycker. Jag gjorde dock som du sa ock kollade upp lite själv, dvs gjorde jobbet ÅT DIG, eftersom du kom med påståendet om vilka som begår antisemitiska trakasserier etc.

http://www.dn.se/ledare/signerat/malmo-judehatet-maste-fa-ett-slut

/För Sydsvenskan berättar kvinnorna att de genom åren ”vant sig” vid att kallas ”judehora” och ”judesvin”. Nu har de utsatts för inbrott – till det stulna hör minnesföremål från Förintelsen – och fått hakkors målade på dörren. Någon har också kastat sopor på deras lägenhet./

/Hans promenadväg genom Malmö kantades av slagord som ”Jävla jude”, ”Leve Palestina” och ”Support Hitler”./

/Baker konstaterar ett redan känt samband, att antisemitiska incidenter ökar när konflikter i Mellanöstern trappas upp. Judar i Sverige blir alltså syndabockar för upplevda oförrätter begångna av staten Israel. Om detta har också många av Malmös judar vittnat./

/Men vilka individer är det som begår dessa våldshandlingar? Hur vanligt är det att svenskar med ursprung i Mellanöstern bär med sig de föreställningar och fördomar, inte sällan rent judehat, som trummats ut av totalitära regimer och fundamentalistiska rörelser? Det vet vi inte. Enligt OSSE-rapporten för visserligen Brottsförebyggande rådet, BRÅ, statistik över hatbrott, men rådet identifierar inga förövare förrän det får regeringsuppdrag att göra så./

/Att vara jude i Malmö innebär att vara ansatt från flera håll. Dels bär staden, och många av dess omkringliggande kommuner, på en traditionell antisemitism, förvaltad av nynazister. Det var denna tradition som gjorde sig påmind när judiska skolbarn trakasserades med ägg och ”Heil Hitler”-bröl då de besökte sin kursgård i Höllviken för drygt två år sedan./

Så du ser det FINNS INGEN STATISTIK PÅ DET ! Men det finns indicier på att det både är högextrema Nazister och hat med ursprung från Palestinakonflikten

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-06-03, 11:07

Mattias Gardell kollade upp de aktuella siffrorna för antisemitismen i Malmö för några år, när det uppmärksammades väldigt mycket förra gången om detta, och fann att det fanns, men var dels ganska svårtytt om det rörde sig om just antisemitism, istället för vanliga trackasserier, och att det var ytterst få grupperingar i högerkanten som stod för de mesta av de dokumenterade fallen.

Givetvis är antisemitism FEL, oavsett om det sker en eller fler gånger, men det blir lite väl oproprtionerligt rapporterat idag - antagligen med tanke på hur känsligt det är att INTE öppet visa starkt ogillande mot just antisemitism. Det är en del av det dålliga samvete som Europa, och högern, i stort har från vad vi tillät ske för 70 år sedan - och som tyvärr utnyttjas allt för mycket av vissa krafter i samhället.

Islamofobiska tendenser är BETYDLIGT vanligare, men ges inte ens en tillstymmelse till samma publicitet som antisemitism, som alltså är mycket mer ovanligt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 15:55

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

det är redan bevisat,

Jag begär inte att du ska lägga någon tid på MIG, däremot kunde det ju vara smakfullt att lägga lite tid på vad du själv uttrycker. Jag gjorde dock som du sa ock kollade upp lite själv, dvs gjorde jobbet ÅT DIG, eftersom du kom med påståendet om vilka som begår antisemitiska trakasserier etc.

http://www.dn.se/ledare/signerat/malmo-judehatet-maste-fa-ett-slut

/För Sydsvenskan berättar kvinnorna att de genom åren ”vant sig” vid att kallas ”judehora” och ”judesvin”. Nu har de utsatts för inbrott – till det stulna hör minnesföremål från Förintelsen – och fått hakkors målade på dörren. Någon har också kastat sopor på deras lägenhet./

/Hans promenadväg genom Malmö kantades av slagord som ”Jävla jude”, ”Leve Palestina” och ”Support Hitler”./

/Baker konstaterar ett redan känt samband, att antisemitiska incidenter ökar när konflikter i Mellanöstern trappas upp. Judar i Sverige blir alltså syndabockar för upplevda oförrätter begångna av staten Israel. Om detta har också många av Malmös judar vittnat./

/Men vilka individer är det som begår dessa våldshandlingar? Hur vanligt är det att svenskar med ursprung i Mellanöstern bär med sig de föreställningar och fördomar, inte sällan rent judehat, som trummats ut av totalitära regimer och fundamentalistiska rörelser? Det vet vi inte. Enligt OSSE-rapporten för visserligen Brottsförebyggande rådet, BRÅ, statistik över hatbrott, men rådet identifierar inga förövare förrän det får regeringsuppdrag att göra så./

/Att vara jude i Malmö innebär att vara ansatt från flera håll. Dels bär staden, och många av dess omkringliggande kommuner, på en traditionell antisemitism, förvaltad av nynazister. Det var denna tradition som gjorde sig påmind när judiska skolbarn trakasserades med ägg och ”Heil Hitler”-bröl då de besökte sin kursgård i Höllviken för drygt två år sedan./

Så du ser det FINNS INGEN STATISTIK PÅ DET ! Men det finns indicier på att det både är högextrema Nazister och hat med ursprung från Palestinakonflikten

Är Sniper ute o letar statistik ? Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-27, 01:00