F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:lazy skrev:F.I.S.T skrev:
Okej men nu har jag inte anklagat någon för Hitlerdyrkan.... har du gjort det till en sport att ljuga så mycket du kan ? Däremot påpekar jag vissa likheter med scenariot som skapade Hitlertytskland och de främlingsfientliga strömmar som får rot i Europa och Sverige. Du förstår Secrist .... historien är till för att lära av.
När judar flyr från Malmö och Stockholm till Israel så ser du ingen likhet på 30-talet?
Njä .... då flydde många Judar TILL Sverige. Och sedan undrar jag hur stor den flyktingströmmen är ? Idag har mycket förändrats, Judarna må kanske inte vara dem mest utsatta gruppen i Sverige när det kommer till förföljelse längre, och Staten Israel har blivit en expansiv militärmakt, utan samvete. Judar som folk är varken bättre eller sämre än andra folkslag/religioner det finns idioter där oxå, men mycket gott folk. Inget nytt under himlen.
Skillnaden mellan din och min syn kring dessa frågor är att jag inte tror att allt ont kommer från varken Judar eller muslimer, och att JAG inte vill isolera Sverige kulturellt och arbetsmarknadsmässigt. <en annan skillnad är att JAG anser att det är viktigt att hjälpa människor i nöd.
Ditt sista stycke låter ju som om du blivit Sdare.
Och hur får du till det ?
Du skriver ju samma sak som dem.
Vad av det jag skrev menar du är SDs åsikter
SD tror inte heller att allt ont kommer frä judar eller muslimer. De vill inte heller isolera Sverige kulturellt eller arbetsmässigt och hör och häpnade vill också hjälpa människor i nöd. Så har du gått och blivit sdsympatisör på gamla dar?