Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
RedMentalCase
R.O.F.L
Dao
formsvackan
Thetaxpayer
lazy
Secrist
F.I.S.T
12 posters

Tack Alexander !

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Tack Alexander ! - Sida 4 Empty Sv: Tack Alexander !

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-31, 10:57

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:
    F.I.S.T skrev:

Okej men nu har jag inte anklagat någon för Hitlerdyrkan.... har du gjort det till en sport att ljuga så mycket du kan ? Däremot påpekar jag vissa likheter med scenariot som skapade Hitlertytskland och de främlingsfientliga strömmar som får rot i Europa och Sverige. Du förstår Secrist .... historien är till för att lära av.

När judar flyr från Malmö och Stockholm till Israel så ser du ingen likhet på 30-talet?

Njä .... då flydde många Judar TILL Sverige. Och sedan undrar jag hur stor den flyktingströmmen är ? Idag har mycket förändrats, Judarna må kanske inte vara dem mest utsatta gruppen i Sverige när det kommer till förföljelse längre, och Staten Israel har blivit en expansiv militärmakt, utan samvete. Judar som folk är varken bättre eller sämre än andra folkslag/religioner det finns idioter där oxå, men mycket gott folk. Inget nytt under himlen.

Skillnaden mellan din och min syn kring dessa frågor är att jag inte tror att allt ont kommer från varken Judar eller muslimer, och att JAG inte vill isolera Sverige kulturellt och arbetsmarknadsmässigt. <en annan skillnad är att JAG anser att det är viktigt att hjälpa människor i nöd.

Ditt sista stycke låter ju som om du blivit Sdare. Cool

Och hur får du till det ? Laughing

Du skriver ju samma sak som dem.

Laughing Vad av det jag skrev menar du är SDs åsikter

SD tror inte heller att allt ont kommer frä judar eller muslimer. De vill inte heller isolera Sverige kulturellt eller arbetsmässigt och hör och häpnade vill också hjälpa människor i nöd. Så har du gått och blivit sdsympatisör på gamla dar? Shocked
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-05-31, 11:23

Thetaxpayer skrev:SD tror inte heller att allt ont kommer frä judar eller muslimer. De vill inte heller isolera Sverige kulturellt eller arbetsmässigt och hör och häpnade vill också hjälpa människor i nöd. Så har du gått och blivit sdsympatisör på gamla dar? Shocked

Ja, det var ju en omskrivning...

Skall man utgå från deras uttalanden, oficiella och inoficiella, så KOMMER allt ont från muslimerna (förut var det judarna, men idag är det mer pk med "muslimer"), och de vill isolera Sverige kulturellt. Ingen annan talar om "svensk" kultur - givetvis utan att kunna påvisa VAD som just är detta.

Och ja, SD vill säkert hjkälpa folk i nöd, på sitt sätt... Genom att skicka snattande invandrare till en säker död, bland annat...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-05-31, 11:25

Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:Det har väl sagts tidigare i denna tråd, men svammlet från den USA baserade b-skådisen Skarsgård kan väl på sin höjd användas till substitut om toapapperet tar slut på dass.
    Han säger att vi numera inte har fri sjukvård utbildning m.m?, vad svammlar tomten om?

Jämförelsen med tidigare invandring i Sveriges historia är skrattretande, då kom folk till ett land som behövde arbetskraft, vad ska de lågpannade från mellanöstern i förorten av idag göra? sopa gator?, jag tvivlar på att de ens är villiga till att utföra det arbetet.

Det är kört, folks.
    Du kan ge dig fan på att en större procentuell andel av Sveriges
    invandrare förvärvsarbetar än den procentuella andelen svenskar.
    Varför skulle de inte vilja städa?

Inte ska du tro att invandrare är lika kräsna när det gäller jobb
    som exempelvis svenska ungdomar. T o m bland de senare finns dom
    som är beredda att städa t v.

En ung afrikan jag känner har jobbat sen sin första dag i Sverige
    och började just med lägenhetsstädningar hos en flyttfirma. Han har
    alltid haft två parallella jobb och har det i dag också. Han städar
    inte längre ty han behöver inte.

För invandrare är Sverige ett paradis vad gäller jobb oavsett
    arbetslöshetstalen. Vill de lata sig kommer de aldrig till Sverige.
    Lata sig kan de göra hemma i Egypten eller Dari zalam där de går
    med händerna i byxfickorna och tuggar tandpetare.

Då de äntligen får chansen att jobba gör dom det med lust och ambition.
    Du snackar skit om invandrarna men det är dom som är de sanna
    samhällsbärarna. Vi ska vara tacksamma för dom och rädda om dom,
    annars vore Svedala ett sorgens sjukläger.

Nu blandar du ihop invandrare med flyktingar, du borde kanske försöka ha ett par promilles baskunskap innan du ger dig in i debatten? Nähä, skit i det då.Smile

Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-31, 11:28

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:SD tror inte heller att allt ont kommer frä judar eller muslimer. De vill inte heller isolera Sverige kulturellt eller arbetsmässigt och hör och häpnade vill också hjälpa människor i nöd. Så har du gått och blivit sdsympatisör på gamla dar? Shocked

Skall man utgå från deras uttalanden, oficiella och inoficiella, så KOMMER allt ont från muslimerna (förut var det judarna, men idag är det mer pk med "muslimer"), och de vill isolera Sverige kulturellt. Ingen annan talar om "svensk" kultur - givetvis utan att kunna påvisa VAD som just är detta.

Och ja, SD vill säkert hjkälpa folk i nöd, på sitt sätt... Genom att skicka snattande invandrare till en säker död, bland annat...

Jag tror du menar ISLAM, inte muslimer.
    Uttdrag ur deras partiprogram.

Enligt vår åsikt är det eftersträvansvärt att rädda så många liv som möjligt. Vi vill därför satsa resurserna på att hjälpa flyktingarna i sina hemländer eftersom det är där de flesta och mest utsatta flyktingarna finns.

Jag hittar inget om att de vill deportera snattare till döden. Kan du visa?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-31, 13:18

Dao skrev:

Bra skrivet
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 14:10

Thetaxpayer skrev:Jag tror du menar ISLAM, inte muslimer.

Enligt vår åsikt är det eftersträvansvärt att rädda så många liv som möjligt. Vi vill därför satsa resurserna på att hjälpa flyktingarna i sina hemländer eftersom det är där de flesta och mest utsatta flyktingarna finns.

Om man bara utgår från partiprogrammen så vet man inte mycket om SD:s strävan. Det som många har gjort, är att ta del av deras motioner och uttalanden.

Ofta framkommer detta på Expo, som just granskar dem!
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-31, 15:23

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tror du menar ISLAM, inte muslimer.

Om man bara utgår från partiprogrammen så vet man inte mycket om SD:s strävan. Det som många har gjort, är att ta del av deras motioner och uttalanden.

Ofta framkommer detta på Expo, som just granskar dem!

Ja och vänsterpartiet vill införa planekonomi och arbetsläger i norrland. Det kan man läsa på diverse hemsidor på nätet. Om man inte tror på det så vet man inte mycket om Vänsterpartiets historia eller agenda.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 15:35

Thetaxpayer skrev:Ja och vänsterpartiet vill införa planekonomi och arbetsläger i norrland. Det kan man läsa på diverse hemsidor på nätet. Om man inte tror på det så vet man inte mycket om Vänsterpartiets historia eller agenda.

Nej, det finns inga företrädare för V som hävdat detta, någonstans...

Uruselt försök av dig...
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-31, 16:30

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja och vänsterpartiet vill införa planekonomi och arbetsläger i norrland. Det kan man läsa på diverse hemsidor på nätet. Om man inte tror på det så vet man inte mycket om Vänsterpartiets historia eller agenda.

Uruselt försök av dig...

Knappast värre än dina hittepåer i alla fall.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-31, 16:32

Thetaxpayer skrev:

Ja och vänsterpartiet vill införa planekonomi och arbetsläger i norrland. Det kan man läsa på diverse hemsidor på nätet. Om man inte tror på det så vet man inte mycket om Vänsterpartiets historia eller agenda.

Släpp hinken o spaden !
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-31, 16:34

Thetaxpayer skrev:

Det är omformulerat till "utvisa de som begår brott" "hjälpa dem i deras närområden" De senare kan vara rena krigszoner
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 16:36

Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

Uruselt försök av dig...

Knappast värre än dina hittepåer i alla fall.

Din är en ren lögn - DET är skillnaden!

Andreas Malm har i boken "Hatet Mot Muslimer" tillägnat SD ett helt kapitel, där han tar uttalanden efter uttalanden från SD-företrädare i toppen av partiet. Där är det ganska tydligt att de dels hatar muslimer, och dels bygger detta hat på fördomar.

Att SD vill utvisa invandrare som begår brott i Sverige, är knappast heller något som någon har missat.

http://expo.se/2013/sd-vill-satta-invandrare-i-forvaringscenter_5864.html

http://ligator.wordpress.com/2010/09/21/jimmie-akesson-utlanningar-ska-utvisas-om-de-kritiserar-sverige/
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-05-31, 16:40

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Det är omformulerat till "utvisa de som begår brott" "hjälpa dem i deras närområden" De senare kan vara rena krigszoner

Ur rasistpartiets 33-punktsprogram:

7.
    Asylsökande som begår brott - även av mindre grov art - ska omedelbart utvisas utan vidare prövning av ansökan.

åkessons kommentar: "Snattar en 15-åring ska hela familjen utvisas."
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 16:41

http://ligator.wordpress.com/2010/09/21/jimmie-akesson-utlanningar-ska-utvisas-om-de-kritiserar-sverige/

I denna sammanfattning framkommer det ganska tydligt att med SD i makten, riskerar vi att få dödsstraff för invandrare som snattar:

"7.

Asylsökande som begår brott – även av mindre grov art – ska omedelbart utvisas utan vidare prövning av ansökan."

"19.

Utvisning av utländska medborgare vid upprepad brottslighet."

Kombinera detta med andra krav i samma kravlista om att begränsa medborgarskap och omedelbar utvisning, osv - så är det inte svårt att se kopplingen mellan SD och andra högerextrema traditioner i väst!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-31, 16:41

RedCloud skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

7.
    Asylsökande som begår brott - även av mindre grov art - ska omedelbart utvisas utan vidare prövning av ansökan.

Således bevisat vad DAO sade om dem, men INTE fört i bevis skitsnacket om V
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-31, 16:45

F.I.S.T skrev:Således bevisat vad DAO sade om dem, men INTE fört i bevis skitsnacket om V

De kommer att göra nya försök till fokusförskjutning! Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-31, 16:47

Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:Således bevisat vad DAO sade om dem, men INTE fört i bevis skitsnacket om V

De kommer att göra nya försök till fokusförskjutning! Smile

de vet inget annat.... så vi kan inte förvänta oss positiv förändring
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-31, 17:00

F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

7.

Således bevisat vad DAO sade om dem, men INTE fört i bevis skitsnacket om V

Jag har fortfarande inte sett något som styrker att Sd vill skicka snattare i döden. Ni tror inte att det är vad ni vill att de skall stå för? Lösryckta citat och klipp och klistra inlägg räknas liksom inte.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-05-31, 17:06

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Om de flytt från krigszoner varför kommer de då hit och skapar nya krigszoner här? Rolling Eyes
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-05-31, 23:47

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Om de flytt från krigszoner varför kommer de då hit och skapar nya krigszoner här? Rolling Eyes

Det är precis sådant du inte får fråga.. Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 00:38

Thetaxpayer skrev:Jag har fortfarande inte sett något som styrker att Sd vill skicka snattare i döden. Ni tror inte att det är vad ni vill att de skall stå för? Lösryckta citat och klipp och klistra inlägg räknas liksom inte.

"Liberal källkritik" i högform alltså!

SD:s egna ord räcker inte som "källa"...

Den var bra! Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 00:40

lazy skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Det är precis sådant du inte får fråga.. Smile

Han får fråga detta hur mycket han vill, men eftersom det inte har med saken att göra, så kommer ingen att försöka fortsätta att förklara för honom. Han får gärna stå och stampa sig blodig och känna sig "missförstånd" hur mycket han vill, och du också, men vill man inget veta, så kommer ni aldrig att veta!

Så enkelt är det!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 00:43

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Nej, men däremot när palestinier flyr Israel, och de ockuperade zonerna!

Skrämmande likheter!

Hur stämmer alla palestiner som flyr till Israel in på den bilden? Har aldrig hört något om judar som flydde till Hitlertyskland.

Och var i hela friden har jag skrivit att de flyr TILL Israel?

Läs om, läs rätt!

Då kanske ditt babblande om likheter inte har så mycket bärkraft. Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 00:51

Secrist skrev:Då kanske ditt babblande om likheter inte har så mycket bärkraft. Rolling Eyes

För att du medvetet förvränger det jag skriver?

Öhhh...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 00:53

Dao skrev:
    Secrist skrev:Då kanske ditt babblande om likheter inte har så mycket bärkraft. Rolling Eyes

För att du medvetet förvränger det jag skriver?

Öhhh...

Eller hur...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 11:54