Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
RedMentalCase
R.O.F.L
Dao
formsvackan
Thetaxpayer
lazy
Secrist
F.I.S.T
12 posters

Tack Alexander !

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Tack Alexander ! - Sida 5 Empty Sv: Tack Alexander !

Inlägg  Dao 2013-06-01, 01:00

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Då kanske ditt babblande om likheter inte har så mycket bärkraft. Rolling Eyes

För att du medvetet förvränger det jag skriver?

Öhhh...

Eller hur...

Öhh... Ja...

När jag skrev att de "flyr Israel", ville du få det till att de "flyr TILL Israel", och när jag frågar hur du kan få det till det, säger du bara att jag inte har rätt!

Dina desperata försök att trolla bort obekväma frågor och påståenden, börjkar bli lite VÄL plumpa och överdrivna...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 08:52

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Då kanske ditt babblande om likheter inte har så mycket bärkraft. Rolling Eyes

Öhhh...

Eller hur...

Öhh... Ja...

När jag skrev att de "flyr Israel", ville du få det till att de "flyr TILL Israel", och när jag frågar hur du kan få det till det, säger du bara att jag inte har rätt!

Dina desperata försök att trolla bort obekväma frågor och påståenden, börjkar bli lite VÄL plumpa och överdrivna...

Jag sade att det även finns palestinier som flyr till Israel. För att nyansera din svart-vita propaganda.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 09:34

Secrist skrev:Jag sade att det även finns palestinier som flyr till Israel. För att nyansera din svart-vita propaganda.

Och det skulle nyansera VAD? (Och nej - så skrev du inte alls!)

Innebär det att palestinierna har det jättebra i Israel, eller inte är ockuperade och ständigt riskerar att bli dödade av Israel?

Då måste ju det faktum att allt fler judar tar avstånd från Israel och vägrar ha med dem att göra, betyda att man är mer "nyanserad" vad gäller Israel?

Eller att judar deltog som soldater på tyska sidan i Andra världskriget, skulle vara att "nyansera" förintelsen?

Hur långt vill du gå, för att låtsas vara "nyanserad", och på det sättet försöka förminska förtryck?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 09:57

Dao skrev:
    Secrist skrev:Jag sade att det även finns palestinier som flyr till Israel. För att nyansera din svart-vita propaganda.

Och det skulle nyansera VAD? (Och nej - så skrev du inte alls!)

Innebär det att palestinierna har det jättebra i Israel, eller inte är ockuperade och ständigt riskerar att bli dödade av Israel?

Då måste ju det faktum att allt fler judar tar avstånd från Israel och vägrar ha med dem att göra, betyda att man är mer "nyanserad" vad gäller Israel?

Eller att judar deltog som soldater på tyska sidan i Andra världskriget, skulle vara att "nyansera" förintelsen?

Hur långt vill du gå, för att låtsas vara "nyanserad", och på det sättet försöka förminska förtryck?

De palestinier som flyr till Israel gör det av en anledning. Inte för att de är uttråkade.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-06-01, 10:06

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Öhhh...

Eller hur...

Öhh... Ja...

JA, det finns idag många ICKEJUDAR som flyr Islams terror TILL ISRAEL, det finns ex homosexuella PALESTINIER som flyr till Israel för att där få azyl från hamaz terror mot dem
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 10:17

Sniperace skrev:JA, det finns idag många ICKEJUDAR som flyr Islams terror TILL ISRAEL, det finns ex homosexuella PALESTINIER som flyr till Israel för att där få azyl från hamaz terror mot dem

Och det har att göra med det jag skrivit... på vilket sätt..?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 10:19

Secrist skrev:De palestinier som flyr till Israel gör det av en anledning. Inte för att de är uttråkade.

Det menar du inte? Very Happy

Men alla de som flyr FRÅN Israel, gör det för att de är uttråkade?

De som flydde TILL Sovjetunionen då, är även DET en "nyansering" av det du kallar "världshistoriens värsta terrorregim"?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-06-01, 10:20

Dao skrev:
    Sniperace skrev:JA, det finns idag många ICKEJUDAR som flyr Islams terror TILL ISRAEL, det finns ex homosexuella PALESTINIER som flyr till Israel för att där få azyl från hamaz terror mot dem

Och det har att göra med det jag skrivit... på vilket sätt..?

stämmer med ditt dravel här om fly från israel osv....
    vad det känsligt för dig?
    vad anser du i raka ordalag om de sharialagar som hamaz inför med just sådant mot homosexuella, straff för avfällingar från islam, och straff för sex utanför äktenskapet?

Vad anser du om att människor tvingas fly sådant?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 10:31

Sniperace skrev:stämmer med ditt dravel här om fly från israel osv....
    vad anser du i raka ordalag om de sharialagar som hamaz inför med just sådant mot homosexuella, straff för avfällingar från islam, och straff för sex utanför äktenskapet?

Men snälla du... VAD har det med min kommentar till Lazy att göra???
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-01, 11:23

Eftersom jag inte fick nå siffror på hur många Judar som lämnat Sverige för Israel, och ej heller orsaksbeskrivning, så tittade jag på ETT fall efter googling.

Här står att läsa att han valt att lämna Sverige efter protesterna vid Davids cupmatchen mellan Swe Isr ...

Ja jag vet att det finns hatbrott begångna mot Judar, Men skulle kunna tippa att högerextrema grupper inte plötsligt blivit kompis med judendomen.
    På det sätt det presenterades av Lazy är det massflykt det rör sig om. Och får jag gissa, skyller hon judehat enkom på muslimska grupper.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-06-01, 11:25

Och får jag gissa, skyller hon judehat enkom på muslimska grupper.

men självklart.....var hennes sympatier ligger är ju inte så svårt att räkna ut...hennes vurmande för fascistpartiet SD är direkt osmakligt
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-06-01, 11:50

F.I.S.T skrev:Eftersom jag inte fick nå siffror på hur många Judar som lämnat Sverige för Israel, och ej heller orsaksbeskrivning, så tittade jag på ETT fall efter googling.

Här står att läsa att han valt att lämna Sverige efter protesterna vid Davids cupmatchen mellan Swe Isr ...

Ja jag vet att det finns hatbrott begångna mot Judar, Men skulle kunna tippa att högerextrema grupper inte plötsligt blivit kompis med judendomen.
    På det sätt det presenterades av Lazy är det massflykt det rör sig om. Och får jag gissa, skyller hon judehat enkom på muslimska grupper.

De siffror som finns, visar ATT det finns hatbrott mot judar i Malmö, och att högerextrema står för de allra flesta av dessa. Men det är ändå relativt små. Hatbrotten mot ex. muslimer är långt vanligare, och inget som högern bryr sig om det minsta.

Själv anser jag att oavsett vilka som drabbas, så är all hatbrott helt uppåt väggarna. (Fast nu kommer Secrist eller Sniper att få det till att jag GILLAR hatbrott mot speciellt judar, gissar jag - i vanlig ordning. Sedan blir jag anklagad för att "inte stå för mina åsikter" när jag protesterar mot detta! Smile)
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-06-01, 11:58

Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:Eftersom jag inte fick nå siffror på hur många Judar som lämnat Sverige för Israel, och ej heller orsaksbeskrivning, så tittade jag på ETT fall efter googling.

De siffror som finns, visar ATT det finns hatbrott mot judar i Malmö, och att högerextrema står för de allra flesta av dessa. Men det är ändå relativt små. Hatbrotten mot ex. muslimer är långt vanligare, och inget som högern bryr sig om det minsta.

Själv anser jag att oavsett vilka som drabbas, så är all hatbrott helt uppåt väggarna. (Fast nu kommer Secrist eller Sniper att få det till att jag GILLAR hatbrott mot speciellt judar, gissar jag - i vanlig ordning. Sedan blir jag anklagad för att "inte stå för mina åsikter" när jag protesterar mot detta! Smile)

Hi hi, Ja eller hur.
    Länk/källa på det.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-06-01, 12:09

Och det är vänstern, inte högern som lierar sig med dessa.

http://www.kristianstadsbladet.se/sport/article948901/Malmouml-foumlrbjuds-arrangera-DC-tennis.html

http://www.expressen.se/nyheter/har-raderar-lars-ohly-israel/

Syns ju tydligt vilka som går nazisternas ärenden. Puke

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-06-01, 13:13

Dao skrev:
    Sniperace skrev:stämmer med ditt dravel här om fly från israel osv....

Men snälla du... VAD har det med min kommentar till Lazy att göra???

jaha var frågorna för svåra att besvara ärligt?

människor FLYR från palestina, bla TILL Israel pga detta
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 13:15

Dao skrev:
    Secrist skrev:De palestinier som flyr till Israel gör det av en anledning. Inte för att de är uttråkade.

Det menar du inte? Very Happy

Men alla de som flyr FRÅN Israel, gör det för att de är uttråkade?

De som flydde TILL Sovjetunionen då, är även DET en "nyansering" av det du kallar "världshistoriens värsta terrorregim"?

Hur många flydde till sovjet menar du? Kirunasvenskarna kanske?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-06-01, 13:16

Dao skrev:

jaha, och dessa högerextrema är då alltså människor tillhörande den muslimska mena-befolkningen menar du?

FÖR det är klarlagt att det är just dessa som ger sig på stadens Judar, på vilka kriterier kallar du dessa högerextrema?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-06-01, 14:07

Thetaxpayer skrev:

Och det är vänstern, inte högern som lierar sig med dessa.

http://www.kristianstadsbladet.se/sport/article948901/Malmouml-foumlrbjuds-arrangera-DC-tennis.html

http://www.expressen.se/nyheter/har-raderar-lars-ohly-israel/

Syns ju tydligt vilka som går nazisternas ärenden. Puke

Svar till både F.I.S.T och Dao, bra jobbat!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 09:02

Sniperace skrev:
    FÖR det är klarlagt att det är just dessa som ger sig på stadens Judar,

Är det ? .... men då måste det ju finnas statistik på att det bara är dom ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-06-03, 09:13

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    FÖR det är klarlagt att det är just dessa som ger sig på stadens Judar,

Är det ? .... men då måste det ju finnas statistik på att det bara är dom ?

det är redan bevisat, och det har även Reepalu erkänt som ett problem, att du sedan vill förneka hjälper inte mycket.
    Idag är det mesta av nassarnas idioti mot judarna borta, men det är inte menafolkets i samma region, där lastas alla JUdar för vad dessa lärt sig anse om Israel osv....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 09:20

Sniperace skrev:

det är redan bevisat,

OK vill du vara vänlig att delge mig dessa "bevis" ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-06-03, 09:25

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

det är redan bevisat,

Jag vill inte lägga den tiden på dig, men det finns citat från Reepalu i Aftonbladet där han erkänner just att det INTE är svensjka högerextremister som står för terrorn mot malmös judar utan istället dess invandrare från mena...
    är du intresserad av sanningern så arbeta för att finna den.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 09:30

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

det är redan bevisat,

Jag vill inte lägga den tiden på dig

= Du vet inte om det finns någon sådan bevisning Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-06-03, 09:39

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

det är redan bevisat,

JO, men du vill inte se den... *asg*
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-06-03, 09:41

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

det är redan bevisat,

JO, men du vill inte se den... *asg*

Jag vill HEMSK GÄRNA se den ! Cool

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 08:37