Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Thetaxpayer
Sniperace
DirtyDog
Secrist
redalert
F.I.S.T
Infra
DMustaine
Dao
Sossar ee lata
14 posters

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Sniperace 2013-05-29, 08:50

    Secrist skrev:Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt;

    Undrar om Rodney King håller med om det. Eller alla svarta som sitter i amerikanska fängelser.

    Tja man kan också fundera lite över hur det är i de stora städerna där det delats upp beroende på härkomst, där latinamerikanska områden finns, olika afroamerikanska gängbildningar, kinesiska områden,irländare, italienska maffian ( Smile )

    nej, även USA har starkt präglats av problem mellan människor med olika härkomster där det pågått olika saker.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 09:08

    Secrist skrev:Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt;

    Undrar om Rodney King håller med om det. Eller alla svarta som sitter i amerikanska fängelser.

    Inget samhälle är perfekt, och kommer aldrig att bli. Med det resonemanget kommer ni ALLTID hitta ursäkter för er misantropi!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 09:09

    Sniperace skrev:Fel igen, Andalusien är till absoluta majoriteten KATOLIKER, det HAR vait intaget av islam för några hundra år sedan, från vilka de befriade sig.

    Du är rolig du... Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 09:09

    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt;

    Undrar om Rodney King håller med om det. Eller alla svarta som sitter i amerikanska fängelser.

    Tja man kan också fundera lite över hur det är i de stora städerna där det delats upp beroende på härkomst, där latinamerikanska områden finns, olika afroamerikanska gängbildningar, kinesiska områden,irländare, italienska maffian ( Smile )

    nej, även USA har starkt präglats av problem mellan människor med olika härkomster där det pågått olika saker.

    ...USA-hatare...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Sniperace 2013-05-29, 09:23

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Fel igen, Andalusien är till absoluta majoriteten KATOLIKER, det HAR vait intaget av islam för några hundra år sedan, från vilka de befriade sig.

    Du är rolig du... Smile

    Nej, du påstod att andalusien ÄR ett muslimskt rike, jag föredrar sanningen, och viket är då sanningen Dåren?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Sniperace 2013-05-29, 09:24

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt;

    Undrar om Rodney King håller med om det. Eller alla svarta som sitter i amerikanska fängelser.

    Tja man kan också fundera lite över hur det är i de stora städerna där det delats upp beroende på härkomst, där latinamerikanska områden finns, olika afroamerikanska gängbildningar, kinesiska områden,irländare, italienska maffian ( Smile )

    nej, även USA har starkt präglats av problem mellan människor med olika härkomster där det pågått olika saker.

    ...USA-hatare...

    HAttar jag usa för att jag erkänner att även de har problem med människor med olika härkomst?

    du är rolig då Dåren
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 09:28

    Sniperace skrev:HAttar jag usa för att jag erkänner att även de har problem med människor med olika härkomst?

    du är rolig då Dåren

    Lika sjukt som när jag är "USA-hatare" bara för att jag tar upp fakta om USA:s agerande ute i världen!

    Så roligt är det...

    Och USA har inte problem med människor med olika härkomst!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 09:29

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Fel igen, Andalusien är till absoluta majoriteten KATOLIKER, det HAR vait intaget av islam för några hundra år sedan, från vilka de befriade sig.

    Du är rolig du... Smile

    Nej, du påstod att andalusien ÄR ett muslimskt rike, jag föredrar sanningen, och viket är då sanningen Dåren?

    Jag skrev "Historiskt finns det andalusien...".

    Faen, Sniper... Väx upp nån gång!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Sniperace 2013-05-29, 09:30

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:HAttar jag usa för att jag erkänner att även de har problem med människor med olika härkomst?

    du är rolig då Dåren

    Lika sjukt som när jag är "USA-hatare" bara för att jag tar upp fakta om USA:s agerande ute i världen!

    Så roligt är det...

    Och USA har inte problem med människor med olika härkomst!
    så det finns ingen segregation där med just härkomst som resultat, inga hispanska områden, inga asiatområden, inga afroområden osv?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Sniperace 2013-05-29, 09:33

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Fel igen, Andalusien är till absoluta majoriteten KATOLIKER, det HAR vait intaget av islam för några hundra år sedan, från vilka de befriade sig.

    Du är rolig du... Smile

    Nej, du påstod att andalusien ÄR ett muslimskt rike, jag föredrar sanningen, och viket är då sanningen Dåren?

    Jag skrev "Historiskt finns det andalusien...".

    Faen, Sniper... Väx upp nån gång!!!

    du skrev

    Historiskt finns andalusien, ett muslimskt rike,

    det säger att det ÄR ett muslimskt rike, inte att det en tid var, och den tiden är bara en kort passus. så nej du ljög igen dåren
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 09:36

    Sniperace skrev:Så roligt är det...

    Och USA har inte problem med människor med olika härkomst![/color][/size]
    så det finns ingen segregation där med just härkomst som resultat, inga hispanska områden, inga asiatområden, inga afroområden osv?[/quote]

    Jo, men det är inte detsamma som att man har "problem med människor med olika härkomst", som du skrev ovan. De har dessa problem, för att amerikanarna har valt att ha det samhälle de har där.

    Det har aldrig funnits samhällen som inte haft mångkultur i någon form. Alternativet kan bara existera i diktaturer - vilket vi av erfarenhet vet att högern inte är speciellt främmande för!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 09:37

    Sniperace skrev:det säger att det ÄR ett muslimskt rike, inte att det en tid var, och den tiden är bara en kort passus. så nej du ljög igen dåren

    Enda skälet till att du skulle kunna missförstå mig, är för att du medvetet eftersträvar detta.

    Och det är inte lite barnsligt, Sniper...

    Skärp dig!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Secrist 2013-05-29, 10:21

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt;

    Undrar om Rodney King håller med om det. Eller alla svarta som sitter i amerikanska fängelser.

    Inget samhälle är perfekt, och kommer aldrig att bli. Med det resonemanget kommer ni ALLTID hitta ursäkter för er misantropi!

    Så det kanske inte fungerar "alldeles utmärkt" då?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-29, 10:22

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:...kulturer...

    Denna ständiga hemska "mångkulturen", som tros vara konstruerad.

    Det är det naturliga, då INGET samhälle i världshistorien, förutom ett fåtal diktaturer, har varit ensidigt kulturell!

    Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt; Ett tydligt exempel är USA, liksom Sverige och de övriga nordiska länderna.

    Historiskt finns andalusien, ett muslimskt rike, och en motsvarande kristen variant på Sicilien.

    PÅ senare tid har det blivit större motsättningar, bland annat tack vare främst extremisthögern med SD i spetsen, men även en del extrema yttringar i vissa invandrargrupper. Detta för att det förts en politik i Sverige, där åtskillnad och ojämlikheter förstärks. Det är inte bara arrogansen, utan även sossarna unde Goran tidigare, som är skyldiga till händelseutvecklingen!





    Det du pratar om är väl att det inte funnits några monoetniska samhällen? Dina multikulturella samhällsexempel finns ju inte då alla har EN dominerande kultur. Sedan att folk anammar sin egen kultur privat är väl bra. Det är det som utvecklar en kultur. Inte att förneka att majoritetsbefolkningens kultur inte existerar och likställa invaderande kulturers med denna.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Secrist 2013-05-29, 10:23

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Så roligt är det...

    Och USA har inte problem med människor med olika härkomst![/color][/size]
    så det finns ingen segregation där med just härkomst som resultat, inga hispanska områden, inga asiatområden, inga afroområden osv?

    Jo, men det är inte detsamma som att man har "problem med människor med olika härkomst", som du skrev ovan. De har dessa problem, för att amerikanarna har valt att ha det samhälle de har där.

    Det har aldrig funnits samhällen som inte haft mångkultur i någon form. Alternativet kan bara existera i diktaturer - vilket vi av erfarenhet vet att högern inte är speciellt främmande för!
    [/quote]

    Hade jag gillat diktaturer så hade jag blivit kommunist. Ni har ju en lång tradition av att skapa drakoniska diktaturstater.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  F.I.S.T 2013-05-29, 12:03

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt;

    Undrar om Rodney King håller med om det. Eller alla svarta som sitter i amerikanska fängelser.

    Inget samhälle är perfekt, och kommer aldrig att bli. Med det resonemanget kommer ni ALLTID hitta ursäkter för er misantropi!

    Så det kanske inte fungerar "alldeles utmärkt" då?

    Som sagt var INGET samhälle fungerar perfekt
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Secrist 2013-05-29, 12:09

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt;

    Undrar om Rodney King håller med om det. Eller alla svarta som sitter i amerikanska fängelser.

    Inget samhälle är perfekt, och kommer aldrig att bli. Med det resonemanget kommer ni ALLTID hitta ursäkter för er misantropi!

    Så det kanske inte fungerar "alldeles utmärkt" då?

    Som sagt var INGET samhälle fungerar perfekt

    Då kanske Dao inte borde skrivit att det "fungerar alldeles utmärkt" eller vad säger du?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 14:20

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Det finns utöver detta många bevis för att mer avancerad mångkultur fungerar alldeles utmärkt;

    Undrar om Rodney King håller med om det. Eller alla svarta som sitter i amerikanska fängelser.

    Inget samhälle är perfekt, och kommer aldrig att bli. Med det resonemanget kommer ni ALLTID hitta ursäkter för er misantropi!

    Så det kanske inte fungerar "alldeles utmärkt" då?

    Jo, USA fungerar alldeles utmärkt. Om det skulle bli mer folkligt demokratiskt skulle det naturligtvis fungera bättre. Men så är det givetvis överallt!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 14:26

    Thetaxpayer skrev:Det du pratar om är väl att det inte funnits några monoetniska samhällen? Dina multikulturella samhällsexempel finns ju inte då alla har EN dominerande kultur. Sedan att folk anammar sin egen kultur privat är väl bra. Det är det som utvecklar en kultur. Inte att förneka att majoritetsbefolkningens kultur inte existerar och likställa invaderande kulturers med denna.

    Nej, det finns sällan eller aldrig bara en dominerande kultur i ett fritt samhälle. Detta gäller enbart diktaturer. I själva verket består alla kulturer av an rejäl mixning av influenser, på olika sätt och i olika grad, och i de allra flesta fall finns det även ett flertal s.k. "ursprungskulturer" i samma nation. Många gånger har dessa minoriteter då tvingats anamma den centralt dominerande kulturen. Även om vi rent teoretiskt har frångått detta idag hos oss, så finns det fortfarande sådana krav - vilka du är en personifiering av - att likställa alla, efter en form av konstruerad toppstyrd mall, inte sällan formad av fördomar.

    I vissa länder lider minoriteter fortfarande mycket, och i Sverige minns bland annat samer hur det svenska tvånget förstörde dem i mångt och mycket, eller vänsterhänta som tvingades bli högerhänta, etc, etc...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 14:27

    Secrist skrev:Hade jag gillat diktaturer så hade jag blivit kommunist. Ni har ju en lång tradition av att skapa drakoniska diktaturstater.

    Hade jag gillat diktatur, hade jag fortfarande varit höger! Och skyllt på "kommunisterna"! Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 14:29

    Secrist skrev:Då kanske Dao inte borde skrivit att det "fungerar alldeles utmärkt" eller vad säger du?

    Eftersom du så vackert i ditt förra inlägg förklatade hur mycket du gillar demokrati, så skall "kommunisten" Dao lära dig lite om detta i praktiken:

    Jag får skriva vad fan jag vill, utan att få ditt godkännande!

    Bra va!?

    Nu när du vet sådana självklarheter, så kan du bli kommunist! Wink
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-29, 14:41

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Det du pratar om är väl att det inte funnits några monoetniska samhällen? Dina multikulturella samhällsexempel finns ju inte då alla har EN dominerande kultur. Sedan att folk anammar sin egen kultur privat är väl bra. Det är det som utvecklar en kultur. Inte att förneka att majoritetsbefolkningens kultur inte existerar och likställa invaderande kulturers med denna.

    Nej, det finns sällan eller aldrig bara en dominerande kultur i ett fritt samhälle. Detta gäller enbart diktaturer. I själva verket består alla kulturer av an rejäl mixning av influenser, på olika sätt och i olika grad, och i de allra flesta fall finns det även ett flertal s.k. "ursprungskulturer" i samma nation. Många gånger har dessa minoriteter då tvingats anamma den centralt dominerande kulturen. Även om vi rent teoretiskt har frångått detta idag hos oss, så finns det fortfarande sådana krav - vilka du är en personifiering av - att likställa alla, efter en form av konstruerad toppstyrd mall, inte sällan formad av fördomar.

    I vissa länder lider minoriteter fortfarande mycket, och i Sverige minns bland annat samer hur det svenska tvånget förstörde dem i mångt och mycket, eller vänsterhänta som tvingades bli högerhänta, etc, etc...




    Det finns alltid 1 dominerande kultur i de flesta välmående länder. Det är det som folket samlas under. Därför anser jag att assimilering fungerar bättre än multikultur. Ingenting förhindrar att folk håller sig till sin kultur ändå i den privata delen av livet. Det går helt enkelt inte att ha obegränsat med likställda kulturer i ett samhälle med allt vad det innebär av särlagstiftning etc etc.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 14:46

    Thetaxpayer skrev:Det finns alltid 1 dominerande kultur i de flesta välmående länder. Det är det som folket samlas under. Därför anser jag att assimilering fungerar bättre än multikultur. Ingenting förhindrar att folk håller sig till sin kultur ändå i den privata delen av livet. Det går helt enkelt inte att ha obegränsat med likställda kulturer i ett samhälle med allt vad det innebär av särlagstiftning etc etc.

    Nej, det finns ett dominerande samhälle, och en MASSA olika kulturer - så att det kan se ut som en dominerande kultur. De kallas ofta för subkulturer!

    Det finns inga som helst problem med att ha så många kulturer som möjligt i ett samhälle. Lagar och förordningar arbetas fram genom demokratiska metoder, oavsett.

    Varför särlagstiftning, bara för att det finns olika kulturer?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-29, 15:01

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Det finns alltid 1 dominerande kultur i de flesta välmående länder. Det är det som folket samlas under. Därför anser jag att assimilering fungerar bättre än multikultur. Ingenting förhindrar att folk håller sig till sin kultur ändå i den privata delen av livet. Det går helt enkelt inte att ha obegränsat med likställda kulturer i ett samhälle med allt vad det innebär av särlagstiftning etc etc.

    Nej, det finns ett dominerande samhälle, och en MASSA olika kulturer - så att det kan se ut som en dominerande kultur. De kallas ofta för subkulturer!

    Det finns inga som helst problem med att ha så många kulturer som möjligt i ett samhälle. Lagar och förordningar arbetas fram genom demokratiska metoder, oavsett.

    Varför särlagstiftning, bara för att det finns olika kulturer?




    Det undrar jag med men det är ju så det ser ut redan nu. Jag har inga problem med att det finns hur många kulturer som helst representerade i Sverige men det skall vara den svenska kulturen som är den dominerande. Sen skall man naturligtvis ta tillvara bra saker med andra kulturer. Det är ju så en kultur utvecklas. Jag har dock aldrig förstått varför alla kulturella uttryck anses lika värdefull i ett demokratiskt samhälle.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 15:29

    Thetaxpayer skrev:Det undrar jag med men det är ju så det ser ut redan nu. Jag har inga problem med att det finns hur många kulturer som helst representerade i Sverige men det skall vara den svenska kulturen som är den dominerande. Sen skall man naturligtvis ta tillvara bra saker med andra kulturer. Det är ju så en kultur utvecklas. Jag har dock aldrig förstått varför alla kulturella uttryck anses lika värdefull i ett demokratiskt samhälle.

    Någon särlagstiftning är inte aktuell i Sverige mig veteligen...

    Problemet är att "den svenska kulturen", är just att den är mångfasciterad, och står i ständig förändring - som alla andra kulturer. Den går inte att begränsa eller kategoriseras eller ens åstskiljas från andra. Det är en omöjlighet - om man vill utgå från demokratiska och fredliga metoder.

    Varför skulle INTE alla kulturella uttryck anses lika värdefullt?

    Sponsored content


    Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också?? - Sida 2 Empty Sv: Ska INFRA med bihang skylla på utanförskap här också??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 08:37