Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
marxisten
MartinLindgren
berralarzon
Sossar-e-lata
8 posters

    Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-15, 21:38

    genomsnittet för en egenföretagre som startar ett litet företag är att denne jobbar utan lön i ca 2-3 år utan att ta ut lön för att få företaget på fötter, om en arbetare får jobba en dag utan lön så skriker facket med vänstern i ryggen. varför skall bara de som satsar slita och kämpa? arbetarna har det för lätt i Sverige, medans företagarna får slita och kämpa.....så sluta gnäll!! Red c som får lön av våra skattepengar gnäller mest!!!


    Senast ändrad av Sossar-e-lata den 2009-10-15, 22:00, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 21:41

    Sossar-e-lata skrev:genomsnittet för en egenföretagre som startar ett litet företag är att denne jobbar utan lön i ca 2-3 år utan att ta ut lön för att få företaget på fötter, om en arbetar får jobba en dag utan kön så skriker facket med vänstern i ryggen, varför skall bara de som satsar slita och kämpa? arbetarna har det för lätt i Sverige, medans företagarna får slita och kämpa.....så sluta gnäll!! Red c som får lön av våra skattepengar gnäller mest!!!

    Jamen SEL! RedC han utför ju något från dag ett, du SEL myglar ju helt friskt från dag 730 utan att blinka med annat än gnäll om höga skatter mmm mm gnäll i det oändliga din sort den kan jag.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-15, 21:56

    Så du säger det S-e-L,nu jobbar du utan lön, men du kan ändå hålla dig med ditt dyra Djursholmshus,gården i Dalarna, bil, båt och vet inte hur många utlandsresor du påstår att du gör,
    Sen har vi ju alla dina skumpa och skaldjurskvällar,golfbanan, och Ulriksdals Wärdshus!

    Om inte du får någon lön måste ju det bero på att du aldrig är på jobbet!
    Ändå låter du gnälligare och tjurigare än dom flesta här på forumet!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  marxisten 2009-10-15, 21:57

    Sossar-e-lata skrev:genomsnittet för en egenföretagre som startar ett litet företag är att denne jobbar utan lön i ca 2-3 år utan att ta ut lön för att få företaget på fötter, om en arbetar får jobba en dag utan kön så skriker facket med vänstern i ryggen, varför skall bara de som satsar slita och kämpa? arbetarna har det för lätt i Sverige, medans företagarna får slita och kämpa.....så sluta gnäll!! Red c som får lön av våra skattepengar gnäller mest!!!

    Fråga Maud Olofsson, hon är näringsminister.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:02

    marxisten skrev:
    Sossar-e-lata skrev:genomsnittet för en egenföretagre som startar ett litet företag är att denne jobbar utan lön i ca 2-3 år utan att ta ut lön för att få företaget på fötter, om en arbetar får jobba en dag utan kön så skriker facket med vänstern i ryggen, varför skall bara de som satsar slita och kämpa? arbetarna har det för lätt i Sverige, medans företagarna får slita och kämpa.....så sluta gnäll!! Red c som får lön av våra skattepengar gnäller mest!!!

    Fråga Maud Olofsson, hon är näringsminister.

    Hon är rakad beaver utan trovärdighet någonstans..
    //berra
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  marxisten 2009-10-15, 22:04

    berralarzon skrev:
    marxisten skrev:
    Sossar-e-lata skrev:genomsnittet för en egenföretagre som startar ett litet företag är att denne jobbar utan lön i ca 2-3 år utan att ta ut lön för att få företaget på fötter, om en arbetar får jobba en dag utan kön så skriker facket med vänstern i ryggen, varför skall bara de som satsar slita och kämpa? arbetarna har det för lätt i Sverige, medans företagarna får slita och kämpa.....så sluta gnäll!! Red c som får lön av våra skattepengar gnäller mest!!!

    Fråga Maud Olofsson, hon är näringsminister.

    Hon är rakad beaver utan trovärdighet någonstans..
    //berra

    Korrekt analys Berra. Smile
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Martin min vän

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-15, 22:05

    jag startade min firma för 20 år sedan, jag jobbade också länge utan lön för att få det att fungera, när jag sedan anställer min första medarbetare så kräver facket att lön skall betalas till 100%, sjuklön, semesterlön, etc, inte en minut gratis!! kan det inte vara så att man kan kräva att den anställde får jobba lika länge utan lön som den som staratde företaget fick göra vid starten....ni som skriker och gormar kan väl svara på hur företagaren skall klara sig utan lön i 2 år? om en anställd inte ens klarar en månad!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-15, 22:08

    Sossar-e-lata skrev:jag startade min firma för 20 år sedan, jag jobbade också länge utan lön för att få det att fungera, när jag sedan anställer min första medarbetare så kräver facket att lön skall betalas till 100%, sjuklön, semesterlön, etc, inte en minut gratis!! kan det inte vara så att man kan kräva att den anställde får jobba lika länge utan lön som den som staratde företaget fick göra vid starten....ni som skriker och gormar kan väl svara på hur företagaren skall klara sig utan lön i 2 år? om en anställd inte ens klarar en månad!

    Ja du har haft det tufft.. Bahamas nästa eller kanske en lite sväng till London..Skållllllllll.
    Stackars sate... skriv ner dit giro så skickar jag en slant..
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  theward 2009-10-15, 22:09

    Sossar-e-lata skrev:jag startade min firma för 20 år sedan, jag jobbade också länge utan lön för att få det att fungera, när jag sedan anställer min första medarbetare så kräver facket att lön skall betalas till 100%, sjuklön, semesterlön, etc, inte en minut gratis!! kan det inte vara så att man kan kräva att den anställde får jobba lika länge utan lön som den som staratde företaget fick göra vid starten....ni som skriker och gormar kan väl svara på hur företagaren skall klara sig utan lön i 2 år? om en anställd inte ens klarar en månad!

    hur lever 2 år utan lön?

    man är jätterik eller man lever på andra...eller så jobbar man dygnet runt.....

    hur som helst verkar det varken bra för varken det sociala livet och för kroppen o själen...

    Så istälet för att kräva att folk ska jobba gratis, borde du ifrågasätta småföretagarnas villkor
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Vad vet du om hur jag hade det för 20 år sedan???

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-15, 22:10

    eller är du bara en till avundsjuk kommunist?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  theward 2009-10-15, 22:11

    Sossar-e-lata skrev:eller är du bara en till avundsjuk kommunist?

    är ni helt förvirrade från högern....??
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Villkor som är bättre nu än under sossetiden!!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-15, 22:12

    hur vad det då under Adolf G Pesron´s tid??
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:12

    Sossar-e-lata skrev:eller är du bara en till avundsjuk kommunist?

    Nä SEL tror dom flesta av oss tycker du är en patetisk och tragisk person inget annat men kör på du gott ett skratt förlänger livet sägs det.
    //berra
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:14

    x-medborgare skrev:
    Sossar-e-lata skrev:jag startade min firma för 20 år sedan, jag jobbade också länge utan lön för att få det att fungera, när jag sedan anställer min första medarbetare så kräver facket att lön skall betalas till 100%, sjuklön, semesterlön, etc, inte en minut gratis!! kan det inte vara så att man kan kräva att den anställde får jobba lika länge utan lön som den som staratde företaget fick göra vid starten....ni som skriker och gormar kan väl svara på hur företagaren skall klara sig utan lön i 2 år? om en anställd inte ens klarar en månad!

    Ja du har haft det tufft.. Bahamas nästa eller kanske en lite sväng till London..Skållllllllll.
    Stackars sate... skriv ner dit giro så skickar jag en slant..

    Smile
    //berra
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  theward 2009-10-15, 22:16

    Sossar-e-lata skrev:hur vad det då under Adolf G Pesron´s tid??

    Exakt samma...

    Dvs alliansen bryr sig inte ett dugg mera om småföretagen än vad sossarna gjorde


    Angående avundsjuka..så borde det vara klart en gång för alla vilka som är avundsjuka på vem.....

    Det är tydligen mest synd om friska människor med jobb...

    jävla konstigt resonemang, men så verkar ju högermobben fungera
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-15, 22:16

    Då kanske Lars Ohly och V:s förslag något som tilltalar småföretagarnas förening,att ta bort kravet att småföretag ska ta ansvar för sjuklöner?

    DU SER S-E-L, EN FRÅGA DÄR DU OCH LARS OHLY TYDLIGEN DELAR SAMMA ÅSIKT! Wink


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-10-15, 22:18, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  marxisten 2009-10-15, 22:17

    Sossar-e-lata skrev:jag startade min firma för 20 år sedan, jag jobbade också länge utan lön för att få det att fungera, när jag sedan anställer min första medarbetare så kräver facket att lön skall betalas till 100%, sjuklön, semesterlön, etc, inte en minut gratis!! kan det inte vara så att man kan kräva att den anställde får jobba lika länge utan lön som den som staratde företaget fick göra vid starten....ni som skriker och gormar kan väl svara på hur företagaren skall klara sig utan lön i 2 år? om en anställd inte ens klarar en månad!

    "Tillvaron av en klass, som inte äger något annat än sin arbetsförmåga, är en nödvändig förutsättning för kapitalet". Lönearbete och kapital

    Då ska vi kräva något för det enda vi äger också!


    Senast ändrad av marxisten den 2009-10-15, 22:18, ändrad totalt 1 gång
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty The W

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-15, 22:18

    jag var anställd i ca 6 år innan jag startade firman, alla pengar sparade jag för att jag var bestämd att starta eget, när tiden kom och jag hade pengar så satsade jag alla pengar jag sparat, jag tog inte ut en krona i lön de första 2 åren utan levde på sparpenarna jag hade, jag anställde en person innan jag själv tog ut lön! så ser det ut för företagrna i sverige, i ett Sverige som sosseriet grundat, varför kan då inte arbetarna vara med och bidra så att företaget kan hållas på fötter!!!! bortskämda och lata är vad arbetarna är i Sverige!!! skulle en arbetare spara i flera år för att jobba gratis för att få ett jobb......haha.....
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:20

    martin7lindgren skrev:Då kanske Lars Ohly och V:s förslag något som tilltalar småföretagarnas förening,att ta bort kravet att småföretag ska ta ansvar för sjuklöner?

    Och inte har rakde bävern hjälpt dessa "stackars" fattiga fåmansförtagere ja just jag multimiljonbillionförtaget Mcdonalds fick ju nytta av bäverns paket.
    //berra
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty men lilla Marxisten

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-15, 22:20

    du är då för söt.......
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:21

    Sossar-e-lata skrev:jag var anställd i ca 6 år innan jag startade firman, alla pengar sparade jag för att jag var bestämd att starta eget, när tiden kom och jag hade pengar så satsade jag alla pengar jag sparat, jag tog inte ut en krona i lön de första 2 åren utan levde på sparpenarna jag hade, jag anställde en person innan jag själv tog ut lön! så ser det ut för företagrna i sverige, i ett Sverige som sosseriet grundat, varför kan då inte arbetarna vara med och bidra så att företaget kan hållas på fötter!!!! bortskämda och lata är vad arbetarna är i Sverige!!! skulle en arbetare spara i flera år för att jobba gratis för att få ett jobb......haha.....

    Vaknade du sen SEL.. och plötsligt så gnällde du över skatter och folk som behöver hjälp du är inte sann SEL..
    //berra
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  marxisten 2009-10-15, 22:22

    berralarzon skrev:
    martin7lindgren skrev:Då kanske Lars Ohly och V:s förslag något som tilltalar småföretagarnas förening,att ta bort kravet att småföretag ska ta ansvar för sjuklöner?

    Och inte har rakde bävern hjälpt dessa "stackars" fattiga fåmansförtagere ja just jag multimiljonbillionförtaget Mcdonalds fick ju nytta av bäverns paket.
    //berra

    Ca. 50 miljoner årligen.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  marxisten 2009-10-15, 22:23

    Sossar-e-lata skrev:du är då för söt.......
    Tycker du? Tackar, för att vara född 1818 så. Smile

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Marx340a


    Senast ändrad av marxisten den 2009-10-15, 22:40, ändrad totalt 6 gånger
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-15, 22:25

    martin7lindgren skrev:Så du säger det S-e-L,nu jobbar du utan lön, men du kan ändå hålla dig med ditt dyra Djursholmshus,gården i Dalarna, bil, båt och vet inte hur många utlandsresor du påstår att du gör,
    Sen har vi ju alla dina skumpa och skaldjurskvällar,golfbanan, och Ulriksdals Wärdshus!

    Om inte du får någon lön måste ju det bero på att du aldrig är på jobbet!
    Ändå låter du gnälligare och tjurigare än dom flesta här på forumet!

    Jag tycker Mr Burns har en viss logik i sitt quotation;

    "I'm not the thief; the government is. Every year you make hardworking Joes like my reporter friend pay income taxes. And for what? Aid to ungrateful foreigners, do-nothing nuclear missiles, tomb polish for some unknown soldier"
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-15, 22:26

    Sossar-e-lata skrev:jag var anställd i ca 6 år innan jag startade firman, alla pengar sparade jag för att jag var bestämd att starta eget, när tiden kom och jag hade pengar så satsade jag alla pengar jag sparat, jag tog inte ut en krona i lön de första 2 åren utan levde på sparpenarna jag hade, jag anställde en person innan jag själv tog ut lön! så ser det ut för företagrna i sverige, i ett Sverige som sosseriet grundat, varför kan då inte arbetarna vara med och bidra så att företaget kan hållas på fötter!!!! bortskämda och lata är vad arbetarna är i Sverige!!! skulle en arbetare spara i flera år för att jobba gratis för att få ett jobb......haha.....

    Och när du slavade ihop dina små kronor under 6 år vad var du då ? Arbetare möjligen???
    Att du var tvungen att anställa förstår jag eftersom du idag tydligen inte ser ditt "jobb" som ett arbete vad gör du filar naglar eller arbetar .
    Undrar just vad du då är ????
    Ps.. tre av mina bröder driver egna företag och inte har dom behövt vara utan lön i 2 år. Förvisso inga jätte löner men sånt är livet...
    Har du valt fel branch kanske eftersom du tydligen inte dragit in nått litet överskott på de två första åren säljer du semester resor till månen eller sand till sahara ??

    Sponsored content


    Varför skall egna företagare jobba utan lön.... Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 18:55