Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
marxisten
MartinLindgren
berralarzon
Sossar-e-lata
8 posters

Varför skall egna företagare jobba utan lön....

berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Varför skall egna företagare jobba utan lön.... - Sida 2 Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:27

Ezzlirsk skrev:
    martin7lindgren skrev:Så du säger det S-e-L,nu jobbar du utan lön, men du kan ändå hålla dig med ditt dyra Djursholmshus,gården i Dalarna, bil, båt och vet inte hur många utlandsresor du påstår att du gör,
    Sen har vi ju alla dina skumpa och skaldjurskvällar,golfbanan, och Ulriksdals Wärdshus!

Om inte du får någon lön måste ju det bero på att du aldrig är på jobbet!
    Ändå låter du gnälligare och tjurigare än dom flesta här på forumet!

Jag tycker Mr Burns har en viss logik i sitt quotation;

"I'm not the thief; the government is. Every year you make hardworking Joes like my reporter friend pay income taxes. And for what? Aid to ungrateful foreigners, do-nothing nuclear missiles, tomb polish for some unknown soldier"

Svammelputte håll dig till korrekt svenska om du ska bli trovärdig svinga sig med fina "ord" härinne ger bara en falsk bild av debbatören.
    //berra
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Varför skall egna företagare jobba utan lön.... - Sida 2 Empty Sv: Varför skall egna företagare jobba utan lön....

Inlägg  theward 2009-10-15, 22:29

x-medborgare skrev:
    Sossar-e-lata skrev:jag var anställd i ca 6 år innan jag startade firman, alla pengar sparade jag för att jag var bestämd att starta eget, när tiden kom och jag hade pengar så satsade jag alla pengar jag sparat, jag tog inte ut en krona i lön de första 2 åren utan levde på sparpenarna jag hade, jag anställde en person innan jag själv tog ut lön! så ser det ut för företagrna i sverige, i ett Sverige som sosseriet grundat, varför kan då inte arbetarna vara med och bidra så att företaget kan hållas på fötter!!!! bortskämda och lata är vad arbetarna är i Sverige!!! skulle en arbetare spara i flera år för att jobba gratis för att få ett jobb......haha.....

Och när du slavade ihop dina små kronor under 6 år vad var du då ? Arbetare möjligen???
    Att du var tvungen att anställa förstår jag eftersom du idag tydligen inte ser ditt "jobb" som ett arbete vad gör du filar naglar eller arbetar .
    Undrar just vad du då är ????
    Ps.. tre av mina bröder driver egna företag och inte har dom behövt vara utan lön i 2 år. Förvisso inga jätte löner men sånt är livet...
    Har du valt fel branch kanske eftersom du tydligen inte dragit in nått litet överskott på de två första åren säljer du semester resor till månen eller sand till sahara ??

han sparade väl pengarna i företaget och då är pengarna hans???
    Sen att ha hade kapital så det räckte att leva på i 2 år, som hanpåstår...
    Gör ju inte det till att alla skulle kunna göra det samma

Sen att han vill att folk ska jobba gratis åt honom i flera år, gör honom till en riktig parasit och slavdrivare
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-10-15, 22:34

theward skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sossar-e-lata skrev:jag var anställd i ca 6 år innan jag startade firman, alla pengar sparade jag för att jag var bestämd att starta eget, när tiden kom och jag hade pengar så satsade jag alla pengar jag sparat, jag tog inte ut en krona i lön de första 2 åren utan levde på sparpenarna jag hade, jag anställde en person innan jag själv tog ut lön! så ser det ut för företagrna i sverige, i ett Sverige som sosseriet grundat, varför kan då inte arbetarna vara med och bidra så att företaget kan hållas på fötter!!!! bortskämda och lata är vad arbetarna är i Sverige!!! skulle en arbetare spara i flera år för att jobba gratis för att få ett jobb......haha.....

Och när du slavade ihop dina små kronor under 6 år vad var du då ? Arbetare möjligen???
    Att du var tvungen att anställa förstår jag eftersom du idag tydligen inte ser ditt "jobb" som ett arbete vad gör du filar naglar eller arbetar .
    Undrar just vad du då är ????
    Ps.. tre av mina bröder driver egna företag och inte har dom behövt vara utan lön i 2 år. Förvisso inga jätte löner men sånt är livet...
    Har du valt fel branch kanske eftersom du tydligen inte dragit in nått litet överskott på de två första åren säljer du semester resor till månen eller sand till sahara ??

han sparade väl pengarna i företaget och då är pengarna hans???
    Sen att ha hade kapital så det räckte att leva på i 2 år, som hanpåstår...
    Gör ju inte det till att alla skulle kunna göra det samma

Sen att han vill att folk ska jobba gratis åt honom i flera år, gör honom till en riktig parasit och slavdrivare
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-15, 22:36

Varför ska en anställd jobba gratis i ett år åt någon egen företagare, för att sen företagaren ensam tar hand om vinsten?

Du kan väl inte på fullt aollvar mena att andra saka jobba gratis åt dig ett helt år utan att sen få vara med och dela vinsten,

Du säger dig jobba ett år utan lön, jobba åt dig själv för att senn både få lön och vinst!
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-15, 22:40

berralarzon skrev:

Svammelputte håll dig till korrekt svenska om du ska bli trovärdig svinga sig med fina "ord" härinne ger bara en falsk bild av debbatören.
    //berra

Hur tänkte du nu? No
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:42

Ezzlirsk skrev:
    berralarzon skrev:

//berra

Hur tänkte du nu? No

Att du bara svammlar..
    //berra

Du är förmodligen på fel forum föreslår spraydate till dig där kan luras vidare med ditt svammel.

Senast ändrad av berralarzon den 2009-10-15, 22:46, ändrad totalt 1 gång
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-15, 22:44

berralarzon skrev:

Att du bara svammlar..
    //berra

Du förstod alltså inte själva syftet med det hela? Rolling Eyes
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:45

Ezzlirsk skrev:
    berralarzon skrev:

Att du bara svammlar..
    //berra

Du förstod alltså inte själva syftet med det hela? Rolling Eyes

Nä!bara obegåvat svammel
    //berra
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-15, 22:46

berralarzon skrev:

Nä!bara obegåvat svammel
    //berra

Ditt oförstånd säger ju det mesta... fortsätt så! Razz
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:48

Ezzlirsk skrev:
    berralarzon skrev:

Nä!bara obegåvat svammel
    //berra

Ditt oförstånd säger ju det mesta... fortsätt så! Razz

Eller ditt! valfritt för publiken.. tja nördar som blåfront eller asfultruhten/gustavander där hittar du din publik.
    //berra
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-15, 22:53

berralarzon skrev:

Eller ditt! valfritt för publiken.. tja nördar som blåfront eller asfultruhten/gustavander där hittar du din publik.
    //berra

Ja du tror säkerligen att det är fråga om något slags dylik stand-up forum, vilket man rel enkelt kan se på hur ni från vänstermaffian ständigt skall skämta bort relevans och topic i trådarna, med klassisk men helt kontraproduktiva skämt.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:57

Ezzlirsk skrev:
    berralarzon skrev:

//berra

Ja du tror säkerligen att det är fråga om något slags dylik stand-up forum, vilket man rel enkelt kan se på hur ni från vänstermaffian ständigt skall skämta bort relevans och topic i trådarna, med klassisk men helt kontraproduktiva skämt.

Ja jag ger upp svammla runt du inte gör det mig något.
    Du växer inte i mina ögon med ditt svammalande i alla fall.
    //berra
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-15, 23:03

berralarzon skrev:

Ja jag ger upp svammla runt du inte gör det mig något.
    Du växer inte i mina ögon med ditt svammalande i alla fall.
    //berra

Svansen mellan benen, iväg med dig! Smile
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Varför skall egna företagare jobba utan lön.... - Sida 2 Empty The W

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-15, 23:53

slå upp parrasit i ordboken! en varelse som lever och skor sig på andra! alltså i människans fall en bidragstagare! jag lever inte på andra! jag jobbar ca 60 timmar i veckan!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Varför skall egna företagare jobba utan lön.... - Sida 2 Empty Berra är full igen.....på min bekostnad!!!

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-15, 23:54

för spriten är köpt av bidragspengar......
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-15, 23:55

Sossar-e-lata skrev:för spriten är köpt av bidragspengar......

SeL, vad vet du huruvida var Berra får sin inkomst ifrån. Han kanske är höginkomsttagare... Det har du ingen aning om!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Varför skall egna företagare jobba utan lön.... - Sida 2 Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 00:02

marxisten skrev:
    Sossar-e-lata skrev:för spriten är köpt av bidragspengar......

SeL, vad vet du huruvida var Berra får sin inkomst ifrån. Han kanske är höginkomsttagare... Det har du ingen aning om!

Jag tror också berra är höginkomsttagare... varje inlägg han producerar här är inget mer än en skithög.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Varför skall egna företagare jobba utan lön.... - Sida 2 Empty hahahah

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-16, 00:03

Berra är en utslagen loser, det vet alla......
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-10-16, 00:05

Sossar-e-lata skrev:slå upp parrasit i ordboken! en varelse som lever och skor sig på andra! alltså i människans fall en bidragstagare! jag lever inte på andra! jag jobbar ca 60 timmar i veckan!

joo tjena ..... du jobbar inte så mkt i snitt för så många timmar finns det inte på dygnet att det skulle var teknisk möjligt

dessutom om du vill leva högt, får du betala priset...
    är resor o prylar så viktigt att man försakar hela vardagslivet på jobb, då för man skylla sig själv
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Varför skall egna företagare jobba utan lön.... - Sida 2 Empty SKYLLA SIG SJÄLV???

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-16, 00:10

jag vill ha mitt liv, jag jobbar för det och det skall du skita i och ge fan i att sno mina surt inarbetande pengar i form av bidrag!! sko dig själv vuxna människa....stackars dina barn som får dina inställningar.....
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-10-16, 00:14

Sossar-e-lata skrev:Berra är en utslagen loser, det vet alla......

Inte mycket du vet är det företagare du är SEL och har botten på vinduken gett sig till känna?
    Om det är av intresse så hoppar jag långt längre än dig wannaben.
    //berra
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-16, 00:18

berralarzon skrev:

Inte mycket du vet är det företagare du är SEL och har botten på vinduken gett sig till känna?
    //berra

eehhh nyktra till Berra
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-10-16, 00:27

Sossar-e-lata skrev:
    berralarzon skrev:

//berra

eehhh nyktra till Berra

Ehhh! är du någonsin nykter (stackars familj) när du loggar in här SEL?
    //berra
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Varför skall egna företagare jobba utan lön.... - Sida 2 Empty lilla berraponken,

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-16, 00:29

jag är här ett par gånger i veckan nu, har för mycket på jobbet!! det finns jobb för dem som vill!!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-16, 00:51

Sossar-e-lata skrev:stackars dina barn som får dina inställningar.....

Snarare är de lyckligt lockade barn i sådana fall. De får växa upp och se verkligheten hur den är! Det är nog bara nyttigt att se den rediga och hårda verkligheten, du kanske skulle prova på det!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 23:56